(Mitään pesää siis ei ainakaan ikkunalaudalla näy, kerros on kuudes.)
15,958 posts, 798 pages, 6,667,071 views
Avernian, 14.4.2007 09:27:
Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
Avernian, 14.4.2007 09:27:
Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
H3li, 15.4.2007 00:24:
... ei sanalla "öinen" oo mitään yksikköö !!!!
^T^, 15.4.2007 14:06:
---
H3li, 15.4.2007 00:24:
... ei sanalla "öinen" oo mitään yksikköö !!!!
---
Eiks sana öinen oo itsessään (adjektiivin) yksikkö ? Monikko sille on öiset.
(Tai; yöllinen, yölliset)
Slim_Jim, 14.4.2007 00:33:
Itse lueskelin koulun kirjastossa keskiviikkona Tieteen kuvalehteä jossa lukija oli esittänyt samankaltaisen kysymyksen "Miksi näen joskus näkökentässäni läpinäkyviä kuvajaisia jotka näyttävät aivan soluilta jotka tekevät tasaista aaltoliikettä ylhäältä alas kadoten lopulta tyystin?".
Slim_Jim, 14.4.2007 00:33:
---
Hitchhiker, 12.4.2007 22:29:
---
Android, 11.4.2007 19:00:
Mistä johtuu, että välillä näkee "tähtiä", siis sellaisia vilkkuvia pisteitä, muutaman sekunnin ajan? Ilmiöhän on ihan harmiton ja esiintyy useimmilla ihmisillä silloin tällöin, itselläni yleensä jos olen istunut ja nousen seisomaan. Voisi olettaa että liittyy verenkiertoon.
---
Itellä ois simmonen mielikuva että tuo liittyisi verenpaineen äkilliseen muutokseen (löytyi jotain kyllä):
"Kun ihminen nousee makuulta seisomaan, elimistössä tapahtuu monenlaisia asioita. Veri on neste, ja kaikki nestemäinen pyrkii painovoiman vuoksi alaspäin. Ilman verisuonten tarkkaa säätelyä veri pakkautuisi kehon alaosiin, jolloin ylhäällä sijaitsevat aivot eivät saisi tarpeeksi verta.
Verenpaineen liiallinen lasku pystyasennossa aiheuttaa huimausta ja näön hämärtymistä seistessä. Oireet voivat kestää vain lyhyen aikaa seisomaan noustessa, mutta jos verenpaine laskee kovin alas, huimailu vaivaa koko ajan seistessä tai kävellessä.
Ortostaattinen eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku voidaan todeta yksikertaisesti mittaamalla verenpaine maatessa ja seistessä."
http://www.hyvaterveys.fi/component/option,com_simplefaq/task,display/page,6/catid,15/Itemid,65/
Löytyi sivuilta tekstihakutoiminnon kanssa tekstillä: verenpaineen
---
Itse lueskelin koulun kirjastossa keskiviikkona Tieteen kuvalehteä jossa lukija oli esittänyt samankaltaisen kysymyksen "Miksi näen joskus näkökentässäni läpinäkyviä kuvajaisia jotka näyttävät aivan soluilta jotka tekevät tasaista aaltoliikettä ylhäältä alas kadoten lopulta tyystin?".
Vastaus taisi mennä niin että silmissä olevissa verisuonissa kulkee verisolujen lisäksi myös valkosoluja, jotka eivät aina heijasta valoa itsestään joten ne piirtyvät verkkokalvolle valon läpäistessä ne, toisin kuin verisolut eivät vaikuta millään lailla näköön.
Haitallista kyseinen ilmiö ei ole.
Jotenkin näin se selitys meni, en kyllä aivan 100% tarkkuudella muista.
Itselläkin joskus tuommoisia näkökentässä tanssii.
Snaggo, 16.4.2007 21:16:
Mihin partavaahdon teho ja hyöty perustuu? millä periaatteella se toimii?
Slim_Jim, 17.4.2007 02:23:
---
---
Partavaahdon tarkoituksena olisi pehmittää parransänget leikkausta varten tehden ajosta miellyttävämmän partahöylällä (+ veitsellä). Lisäksi se suojaa ihoa hiertymiltä ja mahdollisilta haavoilta (haavat ovat veemäisiä u knowz).
Guide to perfect shave:
http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/
How to prevent razor burns:
http://www.razor-burn.com/
Pitää kyllä itsekin ryhtyä toteuttamaan noita ohjeita, olen aika tyytymätön nykyiseen metodiini, sillä ikinä en saa yhtä hyvää jälkeä kuin niissä pirun Gilletten mainoksissa.
Mutta nyt, silmäni avautuivat, olen valaistunut, olen kokenut sen, zen!
ezzy, 17.4.2007 02:57:
---
---
---
Partavaahdon tarkoituksena olisi pehmittää parransänget leikkausta varten tehden ajosta miellyttävämmän partahöylällä (+ veitsellä). Lisäksi se suojaa ihoa hiertymiltä ja mahdollisilta haavoilta (haavat ovat veemäisiä u knowz).
Guide to perfect shave:
How to prevent razor burns:
http://www.razor-burn.com/
Pitää kyllä itsekin ryhtyä toteuttamaan noita ohjeita, olen aika tyytymätön nykyiseen metodiini, sillä ikinä en saa yhtä hyvää jälkeä kuin niissä pirun Gilletten mainoksissa.
Mutta nyt, silmäni avautuivat, olen valaistunut, olen kokenut sen, zen!
---
Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä
ella_, 17.4.2007 07:20:
kun yskii limaa, niin mistä se lima tulee? kurkusta vai keuhkoista vai keuhkoputkesta vai mistä? ja miten se sinne syntyy?
Guide to perfect shave:
ella_, 17.4.2007 07:20:
kun yskii limaa, niin mistä se lima tulee? kurkusta vai keuhkoista vai keuhkoputkesta vai mistä? ja miten se sinne syntyy?
Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä
duvin, 17.4.2007 22:51:
---
---
Mulla ei ... Jotenkin mulla tuntuu olevan liian paksuja noi partakarvat - ostin viime viikolla ton 5-teräisen ja aijai mitä tuskaa parranajo oli. Pitää siirtyä takaisin Mach 3:een tjsp. Koneeseen en koskenut vuosikausiin, vaan aina höylällä.