Janisa, 28.3.2007 20:02:
Voiko nukkuessa (EI siis nukahtamisvaiheessa) haukotella...?
Ma kun kelasin, etta kylla nyt vahintaan Lyylikki olis mulle tahan vastannut...
Tietaako kukaan tahan vastausta...? Anyone, anyone...?
15,958 posts, 798 pages, 6,666,613 views
Lyylikki, 30.3.2007 15:06:
Miksei Tampereella tapahdu mitään huomenna? Vai tapahtuuko, mutta Klubbarin kalenteri ei vaan osaa kertoa sitä?
Janisa, 30.3.2007 16:37:
---
---
Lyylikki, 30.3.2007 19:42:
Ai nii...oli mulla kysymyski...
Miksi pesukoneissa on se aikaviivelukko? Että miksi ne pyykit saa sieltä koneesta vasta minuutti sen jälkeen, kun kone on pyssänny?
Lyylikki, 30.3.2007 19:41:
---
Janisa, 30.3.2007 16:37:
---
---
---
Mä en tiedä miten tähän pitäisi suhtautua, joten suhtaudun omaan tapaani, naurahdan ja totean, että mä kyllä mietin tota kysymystä, mutta en siihen keksinyt vastausta. Ainakaan sellaista, joka olisi perustunut muuhunkin, kuin mutu:un.
No nyt muutaman neuvoa antavan ottaneena vastaus on täysin kirkas ja puhtaasti empirisen tutkimuksen tuloksena syntynyt. Ensinnäkin haukotushan ei johdu väsymyksestä, kuten usein luullaan, vaan sehän siis johtuu aivojen happivajauksesta. Tätä myös tukee kantani, että nukkuessa VOI haukotella.
Joskus kun on päässyt jonkun ihmisen viereen nukkumaan, niin silloin sen huomaa. Ihmiset haukottelevat vaikka ovat jo täydessä unessa. Varsinkin pienet vauvat tekevät sitä itseasiassa melko usein. Juuri eilen huomasin ystäväni vauvan haukottelevan unissaan, nyt kun tarkemmin ajattelee. Se oli vielä niin hassun näköistä, että sen muistan.
Ja silti, mikä se onkaan se korkein totuus
Janisa, 30.3.2007 20:27:
-Kiitos tasta!
Ma nimittain mietin ja mietin oonko koskaan nahnyt aikuisen haukottelevan unissaan mutten ainakaan muistanut... Hauskaa etta itse olen huomannut vauvoissa saman haukottelu-jutun mutten aikuisissa...
Tai sitten ma oon vaan tavannut ei-happivajaisia-tyyppeja...
edit. Ma tiesin etta suhun voi luottaa vastaajana!
remotion, 31.3.2007 04:16:
---
Janisa, 30.3.2007 20:27:
-Kiitos tasta!
Ma nimittain mietin ja mietin oonko koskaan nahnyt aikuisen haukottelevan unissaan mutten ainakaan muistanut... Hauskaa etta itse olen huomannut vauvoissa saman haukottelu-jutun mutten aikuisissa...
Tai sitten ma oon vaan tavannut ei-happivajaisia-tyyppeja...
edit. Ma tiesin etta suhun voi luottaa vastaajana!
---
Janisa nyt me hommataan sulle niiiiin paljon kivempaa mietittävää seuraavaksi
sätyli, 20.9.2006 23:03:
Miks edistä menee sekaisin? 3pulloa ku juo, niin on ihan hiphei....
Bio, 31.3.2007 23:31:
olutprobleema
pirpeli, 31.3.2007 23:35:
---
olutprobleema
---
sama homma kuin Guinnessissa, se härpäke siellä pitää kaataessa vaahdon oikeanlaisena, ja hiilihapot kondiksessa :)
Moro!
Ostin tänään tölkin tällästä olutta ja puolesvälis huomasin et joku kolisee sisällä tölkissä. Kaadoin loput oluet lasiin ja avasin tölkin josta löytyi muovinen hyrrän muotoinen kapine. Onko sillä joku tarkoitus olla siellä, esim. jotenkin sekoittaaksen sitä olutta? Vai onko se jostain valmistuskoneesta irronnut osa? Ei vaan nyt tajuu..
larzizi, 31.3.2007 23:41:
Kun on esim. ostamassa kaverin kanssa karkkia kaupasta ja molemmat ostaa eri pussin, niin miksi ihmeessä lähes joka kerta kauppareissun jälkeen sun alkaa tehdä mieli juuri niitä kaverin karkkeja ja mietit, miksi et ostanut itsekin niitä?
Freja, 2.4.2007 10:59:
Huoh. Palkastani meni siis veroja 40% vaikka veroprosenttini on 21.5%. Tuo 40 on lisäveroprosentti, enkä todellakaan tajua miks palkanlaskija tällasen yllärin teki. Kaiken lisäks se on taktisesti nyt talvilomalla kun soittelen asian perään.
Jos nyt sitten kuitenkin todetaan, että multa on menny liikaa veroja, niin mä tuskin saan niitä rahana, vaan ne tulee takaisin ens vuoden joulukuussa, onko näin? Vai tulisko ne jo tän vuoden joulukuussa, kun työsuhteeni päättyi 20.2 mutta loppuliksa maksettiin 7.3? Missä se raja ees menee et mikkä saa tän vuoden veronpalautuksis ja mikkä seuraavan? Ja kai mä ny saan ne veronpalautuksis takas vai HÄ.
Freja, 2.4.2007 11:28:
Aini, semmonen ei-niin-virallinen-tai-tärkeä kysymys vielä; Mitkä kukat ois kivoja parvekekukkia? (---) Minkänimisiä kukansiemeniä siis etsiskelisin? Viherpeukaloita täällä?
Miinapiina, 1.4.2007 18:05:
---
larzizi, 31.3.2007 23:41:
Kun on esim. ostamassa kaverin kanssa karkkia kaupasta ja molemmat ostaa eri pussin, niin miksi ihmeessä lähes joka kerta kauppareissun jälkeen sun alkaa tehdä mieli juuri niitä kaverin karkkeja ja mietit, miksi et ostanut itsekin niitä?
---
just tää on käynyt niiiiin monta kertaa (ja tätä on pohdittu yhtä monta kertaa), esim ku kaverin kanssa haetaan leffa ja irtokarkkeja, ni ne toisen karkit on vaan parempia ja alkaa miettii et miks ei itekkii ostanut niitä...
tiedä sit mistä johtuu...