Verano, 17.3.2007 11:46:
---
daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?
---
Ainakin joissain pankeis on sellanen piste, jossa voi omatoimisesti laittaa rahat pussiin ja tipauttaa laatikkoon. Mukaan pistetään kuitti ja toinen puoli itelle, rahat ilmestyy tilille kun ne on laskettu :) Jussi teki näin täs yks päivä. Kysy siltä velottiko ne jotain, käsittääkseni jos niin ei ainakaan paljoa.
Ehkä ois hyvä erotella eri pankit ja niiden palvelut:
Nordea:
- erikoispussiin (saa pankista) massit ja tallennuslappu => pussi konttorissa sitä varten tarkoitettuun turvalaatikkoon
-- pussista tarkistuspala ja lapusta kopio itselle, massit tulee lappuun kirjoittamallesi tilille ~viikossa
Käsittääkseni ei ollenkaan henkilöpalvelua tai jos on niin varmaan hyvällä marginaalilla (tarkoituksena juuri ohjata asiakkaat käyttämään palvelua, joka ei vaadi suoraa henkilöresurssia).
Sampo:
Automaatti, jonne kaadat rojus ja valitset mitä haluat tehdä.
Talletusautomaatilla, Sampo Pankin tilille
· kolikot 0-100 euroa 0,00 e
· kolikot 100 euroa ylittävältä
osalta, arvosta
2,00 %
· setelit 0,00 e
Muun kuin Sampo Pankin tilille
· setelit, arvosta 0,4 %
· kolikot, arvosta 4,00 %
-- kuitenkin vähintään/kerta 8,75 e
Henkilöpalveluna, pano omalle tilille
· kolikot 0-100 euroa 0,00 e
· kolikot 100 euroa ylittävältä
osalta, arvosta
3,00 %
OKO:t jne.
Kertokoot ken tietää, en jaksa enempää kaivella :)