Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,482,442 views

daffy

Posts: 737

#8481 • • daffy duck and cover

wiwi, 26.2.2007 18:55:
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista. *pepsodent*


Polttareita on montaa sorttia, mutta toivon että vältätte ainakin tätä iänikuista muka-hauskaa häpäisyperinnettä -- niitä lehmäpukuisia kondominmyyjiä kun näkee kesäisin kaupungilla ihan liiankin kanssa. Joku hemmotteluilta tai extreme-laji voisi varmaan toimia, henkilöä nyt yhtään sen paremmin tuntematta.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

tir

Posts: 951

#8482 • • tir

wiwi, 26.2.2007 18:55:
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista. *pepsodent*



minun kaverille järjestettiin seikkailu/hemmottelupäivä.
sisälsi hyvää ruokaa, carting-ajelua, hemmottelua kylpylässä ja lopulta illanvietto mökillä koko porukan voimin.
tärkeäksi nousi mm. morsiussauna. netistä löytyy paljon vinkkejä ja ohjeita vanhoihin suomalaisiin perinteisiin.
Apo

Posts: 1,574

#8483 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

wiwi, 26.2.2007 18:55:
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista. *pepsodent*



Eiköhän se vanhan porukan näkeminen ja jotain hauskaa oheistekemistä ole aika perinteinen pohja polttareille :) Nöyryyttäminen ja kännäys sopii myös joillekkin, mutta toisaalta kannattaa pitää vahvasti mielessä tehdä hommat juhlakalun mukaisesti.

Yleinen kaava tytöillä taitaa olla seikkailua / toimintaa / puuhailua -> hemmottelua (kylpylä, saunomista jne) -> laittautumista -> biletystä. Jätkillä taitaa koko päivä mennä seikkaillessa *pahis* Kustannukset jaetaan osallistuvan porukan kesken.
Apo

Posts: 1,574

#8484 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

coolcat82, 26.2.2007 13:25:
Meiksi ei kyl tajuu vieläkään, mut kiitos infosta. Tiedät varmasti paremmin ku minä *tirsk* On ainaki hienolta kuulostava selitys vaikka en mitään ymmärräkkään... *nauru*



Kyseessä on varmaan vanha kuvaputkinäyttö? Mä veikkaisin että mikro häiritsee kuvaputken sisällä olevaa magneettikenttää, mikä ohjaa kuvan muodostavat fotonit sitten vähän miten sattuu kuvaputkelle. Sama efekti tulee jos vie jotain magneettista/sähkökenttiä muodostavaa näytön lähelle (esim. kännykän missä on yhteys auki).

Kannattaa kokeilla siirtää tai kääntää mikroa, jos se vaikka auttaisi. Monitoriakin voisi ehkä siirrellä.
Apo

Posts: 1,574

#8485 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Lyylikki, 26.2.2007 18:52:
Eli onko parempi kävellä reippaammin vai hitaammin sama matka?



Eiköhän 5 minuutin erolla ole aikalailla samanlainen energiankulutus. Jos saman matkan juoksisi (4-5 min), niin energiankulutus todennäköisesti nousisi koska ihmisellä on sen verran huono hyötysuhde rasituksessa, ts. pitää kuluttaa enemmän energiaa että saa isomman tehon ulos.
Hansu

Posts: 481

#8486 • • Edited Hansu

wiwi, 26.2.2007 18:55:
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista. *pepsodent*


Luin kerran jostakin eräistä polttareista, joista jopa minun kaltaiseni polttareiden leppymätön vihaaja olisi voinut edes vähän pitää. Juhlakalulle (kyseessä oli siis morsian) oli jätetty pitkin kaupunkia erilaisia vihjeitä, joita hän sitten ohjeiden mukaan seurasi, esim. "mene Helsingin keskustassa suuren valkoisen kirkon luokse, jonka kymmenenneltä portaalta löydät seuraavan vihjeen", ts. ensin piti hoksata että kyseessä on Suurkirkko ja sieltä sitten paikantaa seuraava ohje. Ohjeita seuraten tyttö päätyi lopulta Kaivariin, jossa ison puun alla nurtsilla odottivat kaikki vanhat ystävät viltin päällä piknik-korin kera.
coolcat82

Posts: 771

#8487 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

Hansu, 26.2.2007 19:18:
---
wiwi, 26.2.2007 18:55:
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista. *pepsodent*
---

Luin kerran jostakin eräistä polttareista, joista jopa minun kaltaiseni polttareiden leppymätön vihaaja olisi voinut edes vähän pitää. Juhlakalulle (kyseessä oli siis morsian) oli jätetty pitkin kaupunkia erilaisia vihjeitä, joita hän sitten ohjeiden mukaan seurasi, esim. "mene Helsingin keskustassa suuren valkoisen kirkon luokse, jonka kymmenenneltä portaalta löydät seuraavan vihjeen", ts. ensin piti hoksata että kyseessä on Suurkirkko ja sieltä sitten paikantaa seuraava ohje. Ohjeita seuraten tyttö päätyi lopulta Kaivariin, jossa ison puun alla nurtsilla odottivat kaikki vanhat ystävät viltin päällä piknik-korin kera.



Mä järjestin viime kesänä ihan semmoset peruspolttarit rakkaalle ystävälleni. Vein sen lentämään lentokoneella, jossa oli opetuspuikot repsikassa et se sai itekin kokeilla lentämistä siinä sitte :) Sitte mentii biitsille ja melomaan kanooteilla, uimaan ja ottaa sonikkaa ja siiderii. Sit morsiamen mutsin kans yhteistuumin oltii päätetty et grillataan vartaita niitten kotitalon pihalla ja boolia sun muuta oli vaik kuin. Ja sen jälkee terasseille vetää hurjat lärvit ja kyltti kaulaa "pusu euron tai drinksunki voi tarjota" *iloinen* Ja pusuja se myi sen verran et neki rahat ryypättii toki vielä. Nää tuli halvaks sillee, et swe lentokone on mun enon oma, muutenhan se olis ollu aika hintavaa kaarrella taivaalla kun se löpö on suht kallista. Mut hauskaa oli kuitenkin vaikkei mitään ton ihmeempää duunattukaan *plur*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

pyhimys

Posts: 622

#8488 • • pyhimys
Miten saa gallupin/äänestyksen pois aloittamastaan topicista?
Lyylikki

Posts: 2,975

#8489 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Automaattinen päivitysjuttu ehdottelee, että mä asennan jonkun ohjelman, joka tarkistelee, että onko mun Windows aito. Mulla on aito Windows, mutta mä olen ihan varma, että tässä on joku koira haudattuna.

Onko tässä? Kannattaako sitä asentaa?
evvk

Posts: 1,918

#8490 • • evvk

Lyylikki, 28.2.2007 21:27:
Automaattinen päivitysjuttu ehdottelee, että mä asennan jonkun ohjelman, joka tarkistelee, että onko mun Windows aito. Mulla on aito Windows, mutta mä olen ihan varma, että tässä on joku koira haudattuna.

Onko tässä? Kannattaako sitä asentaa?



Mä asensin juuri tuon. Ei ainakaan viä ole poliisit tullut ovelle.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#8491 • • Hitchhiker

Lyylikki, 28.2.2007 21:27:
Automaattinen päivitysjuttu ehdottelee, että mä asennan jonkun ohjelman, joka tarkistelee, että onko mun Windows aito. Mulla on aito Windows, mutta mä olen ihan varma, että tässä on joku koira haudattuna.

Onko tässä? Kannattaako sitä asentaa?



Toi vaan tarkistelee automaattisesti winukan aitoutta, kun latailee mikkisofalta päivityksiä joita ei saa ware-winukkaan. Sen kait pitäs estää joidenkin päivitysten lataaminen, jos windows ei siis ole aito toisin sanoen (anteeksi tämä hieman epäselvä sanallinen ulosanti).
evvk

Posts: 1,918

#8492 • • Edited evvk
Miten saisi viina jos on persaukinen. Olisiko jotain kiljureseptiä jolla sais kiljun tehyä tunnissa?
Kit^

Posts: 798

#8493 • • Kit^ ihme höpöttäjä
MIKSI??!

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Kit^

Posts: 798

#8494 • • Kit^ ihme höpöttäjä

Mark Hamilton, 28.2.2007 22:03:
Miten saisi viina jos on persaukinen. Olisiko jotain kiljureseptiä jolla sais kiljun tehyä tunnissa?



aika halval saa ainaki tehtyy kotiviiniä.. ja yhestä pussista suapi aika paljon viinaaa ja kai siin on ihan hyvin prossiiki.. ainaki siinä mikä meillä on tulossa *hih*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

onni3mk

Posts: 3,973

#8495 • • onni3mk Onni on.
Mitä tapahtuu postimerkittömille kirjeille, jotka on heitetty postin laatikkoon?

--
Onni on.

DJ Rx

Posts: 2,527

#8496 • • DJ Rx FINRG Recordings
Miks englantilaiset julkaisee vieläkin tällasta paskaa *nyyh* eikö nekin vois jo oikeesti yrittää päästä 2000-luvulle ton musiikkinsa kanssa *eiei*

http://www.bangingtunes.com//mp3/alexkdetroit_a.mp3

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

sapeli

Posts: 11,768

#8497 • • sapeli jokukukamikä?
Mitähän tuolla xxx.damotion.com:issa mahtaa olla kun se tuntuu aina olevan se serveri joka jumittaa ja hidastaa klubbarin lataamista? Erityisesti usein näkyy da01.damotion.com tuossa alapalkissa... *hmph*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#8498 • • sixs päck gigolo Guest
mixs kaikki laiton on hauskaa?
Avatar
#8499 • • niomic Guest

Apo, 26.2.2007 19:18:
---
Lyylikki, 26.2.2007 18:52:
Eli onko parempi kävellä reippaammin vai hitaammin sama matka?

---


Eiköhän 5 minuutin erolla ole aikalailla samanlainen energiankulutus. Jos saman matkan juoksisi (4-5 min), niin energiankulutus todennäköisesti nousisi koska ihmisellä on sen verran huono hyötysuhde rasituksessa, ts. pitää kuluttaa enemmän energiaa että saa isomman tehon ulos.



Millä ihmeen logiikalla noin paljon nopeammalla tahdilla ois sama energiankulutus? Tuleeks se energia tuohon nopeampaan tahtiin jostain toisesta universumista, meidän energian säilyvyyden lakien ulkopuolelta?

15min / km = 4km/h
20min / km = 3km/h
Erohan on "vain" 25% :D

Energiaa tarvitaan tuohon 25% eroon aika huomattavasti suhteessa kokonaissuoritukseen. Helpoin tämä on tarkistaa esim. sykemittarilla johon voit laittaa omia biometrisiä tietoja ja antaa mittarin laskea sinun sykekuntotason, jolloin energiankulutuksenkin näyttö suhteessa sykkeeseen on tarkempaa. Sitten on taas aivan eri asia et mitä halutaan tuolla energiankulutuksella ja poltolla saada aikaiseksi. Halutaanko polttaa enemmän rasvaa suhteessa käytettyyn energiaan vai halutaanko vain kokonaisenergiakäyttö suureksi? Noissa vauhdeissa ollaan varmaan aika hyvin alle 60% maksimisykkeestä, jolloin ei kyl tapahdu mitään erikoisempaa / hienompaa energiankulutuksen suhteen.
evvk

Posts: 1,918

#8500 • • evvk

onni3mk, 1.3.2007 05:41:
Mitä tapahtuu postimerkittömille kirjeille, jotka on heitetty postin laatikkoon?



Kai ne tulee lähetäjälle laskun kanssa.