larzizi, 1.12.2006 15:10:
Olen tullut muutamaan otteeseen kotiin lenkiltä hikisenä ja ottanut kissan syliin. Kissa on alkanut innoissaan haistelemaan ja loppuen lopuksi jopa nuolemaan kainaloa. Sama kävi taas tänään, tosin nyt nuoleminen oli vaihtunut järjettömään puskemiseen
Se myös tykkää yli kaiken työntää päätään niin perheen kenkiin kuin vieraidenkin kenkiin. Ja jos kaverikaan ei uskalla haistaa omaa kenkäänsä, niin sen on todella haistava pahalta.
Miksi ihmeessä se mahtaa pitää hien hajusta ja onko se ihan yleistä kissoilla, vai onko meille vain sattunut tulemaan joku erikoinen yksilö?
Jeps, on yleistä kissoilla :) Näin ne tunnistaa/oppii tuntemaan ihmisen. Vieraiden kengät haistellaan ykkösenä, näin tulee kaveri tutuks :) Etenkin omanihmisen hiki on lemppari, tuo turvaa ja noin poispäin. Ja jos olet huomannu kissan aukovan suutaan haistellessa niin se käyttää suussa olevaa jacobsoninelintä (joka ihmisillä on surkastunut) haistaakseen paremmin. Se vasta onkin hassun näköistä xD
Kun mun mies on tullut salilta niin se on heittänyt hikisen paitansa kisujen päälle. Niissä hajuissa on mukava olla xD Ja sit mä ihmettelen miks kissa haisee hieltä, yöks..