kml, 21.10.2006 18:51:
Voiko salmaria blandata johonkin niin että tuotos on juomakelposta ?
salmari + fisu = pantteri
15,958 posts, 798 pages, 6,666,741 views
ella_, 22.10.2006 21:15:
Hei kertokaas..
Katsoin tossa just luontodokkaria aamulla afrikan savannilta, ja siinä näkyi taas "tyypillinen" auringonnousu (ja kuun, for that matter). Miksi se aurinko/kuu, joka horisontista nousee on aina nimenomaan näissä afrikan savannikuvissa niin jumalattoman iso? Johtuuko se siitä, että sinne päiväntasaajalle/kääntöpiireille auringon säteet osuvat ihan/lähes kohtisuoraan, eikä vinosti kuten meille tänne pohjolaan, vinossa kun se akseli tuppaa olemaan. Sinänsä toi mun "järkeily" tuntuu ihan järkevältä, mutta en tajua, miksi se on tosiaan niin suhteettoman iso? Onko se etäisyys niin valtava sitten (aurinko on kuitenkin niin kaukana, että luulisi tollasen etäisyyseron olevan ihan yks kärpäsen lento).
Kertokaa, let me out of my misery.
Freja, 22.10.2006 12:23:
Kuinka paljon säästäisi vuodessa, jos sulkisi tietokoneen kokonaan yön ajaksi kun sitä ei käytä, ja laittaisi telkunkin kokonaan kiinni eikä vain standbylle?
Eikö se nyt kuitenkin halvemmaksi tule, kuin niiden ainainen päällä oleminen?
zasga, 23.10.2006 01:17:
joten ei tossa nyt niin isoista summista ole kyse. Mutta kannattaisi toki kaikki sähkölaitteet kytkeä virrattomiksi, kun niitä ei käytä, niin maailma pelastuu. (huh huh, sisäinen insinööri heräsi).
Specimen, 15.10.2006 17:45:
Miksi naiset ennemmin hakkaavat kaukosäätimen paskaksi, kun ostavat uudet/vaihtavat paristot?
Elmiira, 22.10.2006 21:06:
Sammutetaanko isojen tavaratalojen/muiden kauppojen ja kauppakeskusten
liukuportaat yleensä yöksi vai pyöriikö ne siellä yksikseen koko ajan?
piepie, 20.10.2006 15:58:
Mistä sanonta "Lahti pilaa tunnelman" juontaa juurensa alunperin?
onni3mk, 20.10.2006 12:34:
Miks joidenkin tasakattosten talojen katoilla on hiekkaa? Siis semmonen kunnon kerros hiekkaa joka on oikeesti tuotu sinne? On aika painava eriste jos se sitä varten sinne raahataan.
Freja, 23.10.2006 01:19:
---
zasga, 23.10.2006 01:17:
---
Eikö se muka tota enempää oo!? No voi sviddu. Mut mua ärsyttää silti, ku ne o päällä yötäpäivää.
Hei kertokaas..
Katsoin tossa just luontodokkaria aamulla afrikan savannilta, ja siinä näkyi taas "tyypillinen" auringonnousu (ja kuun, for that matter). Miksi se aurinko/kuu, joka horisontista nousee on aina nimenomaan näissä afrikan savannikuvissa niin jumalattoman iso? Johtuuko se siitä, että sinne päiväntasaajalle/kääntöpiireille auringon säteet osuvat ihan/lähes kohtisuoraan, eikä vinosti kuten meille tänne pohjolaan, vinossa kun se akseli tuppaa olemaan. Sinänsä toi mun "järkeily" tuntuu ihan järkevältä, mutta en tajua, miksi se on tosiaan niin suhteettoman iso? Onko se etäisyys niin valtava sitten (aurinko on kuitenkin niin kaukana, että luulisi tollasen etäisyyseron olevan ihan yks kärpäsen lento).
motion, 23.10.2006 10:05:
---
Hei kertokaas..
---
käytetty Zoomia?
Umbala, 23.10.2006 10:26:
Hei nyt vaivaa pahasti.
Miten noi bussien ja metroasemien kortinlukijat toimii? ts. Onko se tieto kokonaan kortilla jota se laite lukee ja kirjottaa? vai tsekkaako se kaikki jostain muualta?
mayah, 23.10.2006 12:49:
Kun ei kukaan sanomalaatikossa vastaa mulle, ni kysytään täällä.
Onko Venäläisillä ns. sotun loppuosaa?
mayah, 23.10.2006 13:00:
---
Annakins, 23.10.2006 12:56:
Tarkoitatko Suomessa asuvia venäläisiä vai Venäjän kansalaisia? Kussakin maassa on oma käytäntönsä noiden sotua vastaavien juttujen kanssa, esim. Englannissa se on National Insurance Number.
---
Venäjällä asuvia venäläisiä. Täytän oleskelulupahakemuksia ja kun olen sähköpostissa kysynyt date of birth ja personal identity number, ni kaikki tähän mennessä on vaan laittanu pelkän synttäripäivän.
mayah, 23.10.2006 13:02:
---
Annakins, 23.10.2006 13:01:
Joo, sillee ne laitto aina meidän myyntipapereihinkin. Ehkä siellä on joku muu käytäntö? emt.
---
Nii, siks mä kysynki, ku emt.
:D
mayah, 23.10.2006 12:49:
Kun ei kukaan sanomalaatikossa vastaa mulle, ni kysytään täällä.
Onko Venäläisillä ns. sotun loppuosaa?