Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,903 views

Kriss G

Posts: 1,492

#7061 • • Kriss G Wir brauchen bass

domi, 12.9.2006 15:26:
---
Kriss G, 12.9.2006 15:21:
Mistä kaikki helvetin puupäät sikiää? Ja miten ne oikeesti selviää esim. talven yli hengissä jos ei omaa sosiaaliturvatunnusta muista tai ei osaa itse katsoa monelta bussi menee?

---
nämä tapaukset on ensimmäisenä yleensä sitten kortistossa sekä sosiaalitoimiston asiakkaina, vain siksi, että sattuu olemaan uusavuton.



Totta. Nimim. työkkärissä duunissa.

välillä vaan tulee eteen niin avuttomia tapauksia että tekee pahaa katella vierestä sitä säätämistä kun ei edes yksityiskohtaisella neuvomisella onnistu pienimmissäkään asioissa vaan kaikki pitää tehdä niiden puolesta.

--
DESTROY ALL HIPPIES

pirpeli

Posts: 5,533

#7062 • • pirpeli

domi, 12.9.2006 15:26:
---
Kriss G, 12.9.2006 15:21:
Mistä kaikki helvetin puupäät sikiää? Ja miten ne oikeesti selviää esim. talven yli hengissä jos ei omaa sosiaaliturvatunnusta muista tai ei osaa itse katsoa monelta bussi menee?
---
Ne sikiää nyky-yhteiskunnan uhreina. Nykyään kaikki löytyy jostain muualta, on itsestäänselvää tai isi ja äiti on jossain lähellä, niin ei tarvi tietää mitään. Sääliksi käy, nämä tapaukset on ensimmäisenä yleensä sitten kortistossa sekä sosiaalitoimiston asiakkaina, vain siksi, että sattuu olemaan uusavuton.



Tää on niiiiiin valitettavan totta. Päivästä toiseen saa seurata, kuinka vaikeaa normaali eläminen ja asioiden hoitaminen on nykypäivän nuorelle. Säälittävää, ja pelottavaa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

domi

Posts: 7,069

#7063 • • Edited domi Työn sankari.

Kriss G, 12.9.2006 15:31:
Totta. Nimim. työkkärissä duunissa.

välillä vaan tulee eteen niin avuttomia tapauksia että tekee pahaa katella vierestä sitä säätämistä kun ei edes yksityiskohtaisella neuvomisella onnistu pienimmissäkään asioissa vaan kaikki pitää tehdä niiden puolesta.


Jep,
ja sit valitetaan kuinka instanssit kuten kela ja työkkäri tekevät juttuja hitaasti. Suurin osa johtuu juuri näistä jotka eivät osaa vastata simppeleihin kysymyksiin, jonka vuoksi hakemukset tulee bumerangina takaisin. Yleissivistyksen lisääminen ei tekisi pahaa tälle ihmisryhmälle.
P.S. Pahimmalta näyttävät ne, jotka eivät tiedä edes Suomen itsenäistymisvuotta.
domi

Posts: 7,069

#7064 • • domi Työn sankari.
Miten on moraalikysymykset ja muut vastaavat tapauksessa jossa:
Olen saanut paikasta X videon, jossa henkilö Y tekee jotain arveluttavaa, eli ts. hänet on bustattu, ja otettu videolle. En siis ole tekijä. Pistän linkin kaverilleni samasta aiheesta.
Olenko moraaliton ja samassa arvossa videon tekijöiden kanssa?
PieceOfMind

Posts: 628

#7065 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.
Miten aukikirjoitetaan Mrs?
duvin

Posts: 582

#7067 • • duvin Jay v/d Veen

PieceOfMind, 14.9.2006 00:24:
Miten aukikirjoitetaan Mrs?



http://en.wikipedia.org/wiki/Mrs.

It is rarely spelt out, often as "missus" or "missis" though one variant, in the works of Thomas Hardy and others, is "Mis'ess".
Mrs originated as a contraction of the title "Mistress", the feminine of "Mister" or "Master", which was originally applied to both married and unmarried women. The title split into "Mrs" for married women and "Miss" for unmarried women during the 17th Century.
Avatar
#7068 • • niomic Guest

domi, 12.9.2006 23:51:
Miten on moraalikysymykset ja muut vastaavat tapauksessa jossa:
Olen saanut paikasta X videon, jossa henkilö Y tekee jotain arveluttavaa, eli ts. hänet on bustattu, ja otettu videolle. En siis ole tekijä. Pistän linkin kaverilleni samasta aiheesta.
Olenko moraaliton ja samassa arvossa videon tekijöiden kanssa?



Hieman vähemmän abstrakti esimerkki olisi kyllä paikallaan rajaamaan hieman kysymystä =) Itse en esimerkiksi tuosta kontekstista osaa varmasti päätellä bustattu-sanan merkitystä, sitä kun käytetään tuoreen ulkomaisen tuontisanan tavoin aika kontekstiriippuvaisesti.
domi

Posts: 7,069

#7069 • • domi Työn sankari.

niomic, 14.9.2006 09:10:
---
domi, 12.9.2006 23:51:
Miten on moraalikysymykset ja muut vastaavat tapauksessa jossa:
Olen saanut paikasta X videon, jossa henkilö Y tekee jotain arveluttavaa, eli ts. hänet on bustattu, ja otettu videolle. En siis ole tekijä. Pistän linkin kaverilleni samasta aiheesta.
Olenko moraaliton ja samassa arvossa videon tekijöiden kanssa?

---


Hieman vähemmän abstrakti esimerkki olisi kyllä paikallaan rajaamaan hieman kysymystä =) Itse en esimerkiksi tuosta kontekstista osaa varmasti päätellä bustattu-sanan merkitystä, sitä kun käytetään tuoreen ulkomaisen tuontisanan tavoin aika kontekstiriippuvaisesti.


Tässä tapauksessa bustattu = yllätetty ns. housut kintuissa tekemästä jotain epäsoveliasta aktiota.
Mark

Posts: 7,311

#7070 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
miks vitussa mun sytanan hieno rautalanka batti ei toimi SMS-jakeluna vaik toimii hyvin käsin ajettaessa *nyyh**igor* oon käsi.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Marjo

Posts: 1,796

#7071 • • Marjo pupuTupuna
Mikä tarve banaanikärpäsillä on lentää nenään? *igor*
roberto

Posts: 251

#7072 • • roberto
Toimiiko mun tietokoneessa näytönohjain joka on PCI-E mallinen?
Emolevyn malli on Asus A7N8X-LA. *ding*
Displacer

Posts: 1,828

#7075 • • Edited Displacer

roberto, 14.9.2006 17:53:
---
Displacer, 14.9.2006 17:39:
ei toimi. vain AGP-väyläiset.

saa korjata jos olen väärässä.

edit:

tuolta googlasin että se olisi AGP-väyläinen http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=en&lc=en&product=330086&lang=en&cc=us&docname=c00006476

---


No perc, menin sitte vahingossa tuhlaamaan 120 näyttikseen joka ei ees toimi *eikä*

Joo mut kiitoksia sulle! =)



Ei muuta kuin näyttis takas tai uuden emolevyn ostoon ;)

...En tiedä löytyiskö sit semmosia adaptereita millä saa PCI-E näyttiksen kiinni AGP-emoon, tuskin ainakaan kaikkea saat irti näyttiksestä tuolla tavoin mikäli sellaisia on edes olemassa.
Displacer

Posts: 1,828

#7076 • • Displacer

domi, 12.9.2006 23:51:
Miten on moraalikysymykset ja muut vastaavat tapauksessa jossa:
Olen saanut paikasta X videon, jossa henkilö Y tekee jotain arveluttavaa, eli ts. hänet on bustattu, ja otettu videolle. En siis ole tekijä. Pistän linkin kaverilleni samasta aiheesta.
Olenko moraaliton ja samassa arvossa videon tekijöiden kanssa?



Mielipidekysymys... Tai siis tälläisissa tapauksissa jokaisella on oma näkemyksensä asiasta oman moraalinsa mukaan.
Marjo

Posts: 1,796

#7077 • • Marjo pupuTupuna

mayah, 14.9.2006 17:34:
---
pupuTupuna, 14.9.2006 13:00:
Mikä tarve banaanikärpäsillä on lentää nenään? *igor*

---


Miks sä työnnät nenäsi banaanikärpästen kiitoradalle?



Hyvä pointti. *joo* Nähtävästi tässä koneella istuessa olen jollain niiden lentoradalla, hitto. *grr*
Libelula

Posts: 3

#7078 • • Libelula

Kriss G, 9.9.2006 16:23:
Kuinka järjetön pätkä syntyisi jos Trent Reznor, Dave Gahan ja Marilyn Manson tekisi kolmistaan pokeleffan? Eilen mietin vaan sellasta kivaa.



uuuuh.. naked Trent *kuolaa*
Jago

Posts: 4,039

#7079 • • Jago un-trained monkee
onko vaarallista, ja miksi tai miksi ei, laittaa hiusmascaraa silmiin?

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

kml

Posts: 1,142

#7080 • • Edited kml Keyhole Markup Language
Voiko virtsassa, tai virtsan ja veden sekoituksessa kasvaa levä ?

Tuli vaan mieleen, kun olin eilen Volumessa. Pisuaari oli kai vähän tukossa, ja siellä pohjalla lillu kokoajan sentti tai kaks vettä/virtsaa, ja musta näytti siltä, että siellä pohjalla kasvo jotain vihreetä :D

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa