Todistakaa nyt joku et mä oisin kerrankin oikeessa..
15,958 posts, 798 pages, 6,666,532 views
KooKie, 27.8.2006 11:52:
Mikä/mitä on "finrg"?
Freja, 28.8.2006 10:12:
Jos äitini ja isäni asuvat vaikka Vaasassa, mutta äitini käy synnyttämässä minut Laihialla, niin onko syntymäpaikkani silloin Vaasa vai Laihia? Eli lukeeko virallisissa papereissani, esim passissani, syntymäpaikkana Vaasa vai Laihia?
Freja, 28.8.2006 10:12:
Jos äitini ja isäni asuvat vaikka Vaasassa, mutta äitini käy synnyttämässä minut Laihialla, niin onko syntymäpaikkani silloin Vaasa vai Laihia? Eli lukeeko virallisissa papereissani, esim passissani, syntymäpaikkana Vaasa vai Laihia?
Lyylikki, 28.8.2006 14:07:
Kyllä se niin menee, että vanhempien asuinkunnan mukaan määräytyy myös lapsen syntymäkunta. Monissa pienissä kunnissa ei nimittäin ole edes sairaalaa, jossa voisi lapsia maailmaan puskea. Synnytyssairaaloita on 34:llä paikkakunnalla ja kuntia on kuitenkin yli 400. Esimerkiksi Kangasalta ja muista Tampereen ympäristökunnista käydään synnyttämässä Tampereella TAYS:issa, eikä ne kaikki siellä ähelletyt lapset ole tosiaankaan Tamperelaisia.
domi, 28.8.2006 14:09:
---
Lyylikki, 28.8.2006 14:07:
---
Freja, 28.8.2006 19:34:
Kiitos teille näistä tiedoista. Nyt vaa vituttaa vaan enemmän, koska mä olin väärässä
Mut tuli tästä vaan vielä se, että kun Lyylikki sanoi, että ei kaikki TAYSis syntyneet oo tamperelaisia, mut... Siis kirjathan on nyt vaikka siel hemmetin Vaasas, mut miks ihmees se syntymäpaikka ei si oo se Laihia jos sinne äippä ois halunnu mut mennä synnyttään? (nii ja mähän siis olen syntynyt oikeesti Vaasassa.Ja tämä piti kertoa ettei musta luulla et oon nuuka. :D)
domi, 28.8.2006 19:41:
Siis toihan edelleen määriytyy porukoiden asuinpaikan suhteen. Eli jos porukkas on olleet Laihialta niin mun logiikan mukaan sun pitäis olla kans sit syntynyt Laihialla, vaikka oisit tullut pihalle Vaasassa.
Fyraett, 29.8.2006 20:01:
miks lohen lihan väri heittelee iha vitusti vaaleesta tummempaan ja toisinpäin, mikä niitten kalojen ero on?
satumetsä, 29.8.2006 20:16:
Toisaalta M74 ilmiö on voimistunut nopeammin kuin lohen väri on vaalentunut, joten muitakin aiheuttajia täytyy olla olemassa.
Steven Hoaks, 31.8.2006 12:42:
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä
Oon kipeenä ja tekis mieli kattoo jotain mieltä kohentavaa
The Simpsons, Futurama, Looney Tones, Tom & Jerry... Näiden kaikki jaksot mulla on joten jotain muita kivoja
Steven Hoaks, 31.8.2006 12:42:
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä
mayah, 31.8.2006 12:53:
Mun vaatekaappi kärtsää ihan hirveelle. Siis sellaselle vanhalle komerolle. Ideoita miten sen hajun sais pois?
Oon nyt koittanu näitä "odour control imee hajun pois"-ratkasuita, mut eivätpähän tunnu mitään imevän, sekä niitä perinteisiä pyöreän mallisia hajuste-juttuja jotka voi läimästä tarran kanssa seinään ja joista voi siis säädellä sitä tuoksun määrää sekä hajuste-kukkien-terälehti pussukoita.
NI MITÄ MÄ TEEN. Ku alkaa vaatteisiinkin jo tarttuu se ällötys.
mayah, 31.8.2006 12:53:
Mun vaatekaappi kärtsää ihan hirveelle. Siis sellaselle vanhalle komerolle. Ideoita miten sen hajun sais pois?
Oon nyt koittanu näitä "odour control imee hajun pois"-ratkasuita, mut eivätpähän tunnu mitään imevän, sekä niitä perinteisiä pyöreän mallisia hajuste-juttuja jotka voi läimästä tarran kanssa seinään ja joista voi siis säädellä sitä tuoksun määrää sekä hajuste-kukkien-terälehti pussukoita.
NI MITÄ MÄ TEEN. Ku alkaa vaatteisiinkin jo tarttuu se ällötys.