Steven Hoaks, 17.8.2006 21:12:
---
Jusna666, 17.8.2006 21:06:
Ootko käyny sanomassa niille asiasta?
---
No tottakai... Ne makso kulut jotka aiheutui siitä että ne laitto asian käsittelyyn käräjille. Ja mä luulin että väistin luodin. Kunnes tänään sain kirjeen että multa meni luottotiedot.
Mun käsityksen mukaan tuosta käräjäoikeuden haasteen päiväyksestä on tasan kaksi viikkoa aikaa maksaa karhuttava summa, muussa tapauksessa menee luottotiedot. Termi "luottotietojen menettäminen" tarkoittaa ilmeisesti virkamiehen (olisko varatuomari tai vastaava) puumerkkiä/leimaa paperilla, joten sen suurempi prosessi se ei ole.
Ihmetyttää, miten voit menettää luottotiedot, jos kerran kiinteistöyhtiö on vetänyt haasteen pois. Silloin, kun kiista sovitaan ja asia ei mene eteenpäin, pitäisi luottotietojen säilyä tallella. Eri asia on, ilmoittaako yhtiö asian esim. Suomen Asiakastiedolle, joka pitää rekisteriä ihmisten maksukäyttäytymisestä. Lisäksi on erotettava käsitteet "luottotietojen menettäminen" ja "maksuhäiriömerkintä", jotka ovat kaksi eri asiaa.
Em. tieto on mutu-pohjaista, koska en itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Mut toki ottanut asioista selvää jututtamalla suvussa olevia lakimiehiä. Toivottavasti asia kääntyy parhaiten päin.