15,958 posts, 798 pages, 6,666,716 views
kanuuna, 14.8.2006 11:37:
Mitä tapahtui lauantaina 12.8. Kaisaniemen tienoilla, kun siellä oli tie poikki ja poliisit ohjaamassa liikennettä kiertoteille? Hirveesti ihmisiä näytti myöskin olevan kadulla.
1ncarnation, 14.8.2006 11:51:
grand prix my ass :D
ei mitään erikoista, jotain hehkutusta vaan ja älyttömästi ihmisii ulkona :S ei päässy kävelee :)
coolcat82, 15.8.2006 20:27:
Tänään ostamani bonsaipuun juurella kasvaa jotain apiloita mitkä paukkuu Mitähän sorttia kyseiset apilat mahtaa olla ja miks ne poksuu???
Verano, 15.8.2006 21:09:
---
coolcat82, 15.8.2006 20:27:
Tänään ostamani bonsaipuun juurella kasvaa jotain apiloita mitkä paukkuu Mitähän sorttia kyseiset apilat mahtaa olla ja miks ne poksuu???
---
Mullekin on ko. kasvia tullut aikanaan ostamani viherkasvin kyytiläisenä. Jokunen vuosi sitten sain kuulla nimenkin, mutta hemmetti sentään kun se on unohtunut.
Mutta kasvi on tosiaan aika veikeä. Poksuminen johtuu siitä, että se saa siemensyöksyjä Vaikka en kasvin nimeä kokonaan muistakaan, niin siinä esiintyi sana seisokki. Siitä sojottaa siemenkotia tjn ylöspäin ja niistä se sitten heittelee siemeniään iloisesti sinne tänne, jopa pari metriä ylöspäin. Ääntä lähtee hiven itsessään siitä kun kasvi räjäyttää siemenensä lentoon, mutta myös kun ne ropisevat ikkunaa tms vasten. Itse aikoinaan olin ihmeissäni omituisesta ropinasta, kunnes huomasin, että kasvi viskoi siemeniään paperikaihtimia vasten.
Tätä hauskaa seisokkia pidetään kuulemma rikkaruohona. Toisaalta se on mukava lisä viherkasvien ruukkuihin. Se alkaa muodostaa köynnösmäisiä rönsyjä, jotka sitten kasvavat kauniisti yli ruukun reunojen. Kasvia pitää sumutella suht ahkeraan tai se kuivahtaa. Yöksi sen lehdet taipuvat nukkumaan. Siemenet voi kerätä ja tiputtaa takaisin ruukkuun, tai sitten levittää kasvia toiseen ruukkuun. Tosin kasvin kanssa saa sitten tottua siihen, että se pärskäyttelee niitä siemeniä joka suuntaan, joten ikkunalauta, ikkunat jne ovat niiden peitossa.
Mutta tosiaan nimessä oli -jollen ihan väärin muista- sana seisokki, muttei ainakaan sanaa apila. Saattoi myös olla niin, ettei se ole edes varsinainen apilakasvi, vaikka siltä vähän näyttääkin. Kertokaa ihmeessä nimi, jos tiedätte, mun tiedoilla ei google ollut suotuisa.
Foxmagon, 15.8.2006 21:11:
Eräs kasvi joka ruiskuttelee siemensyöksyjä miten lystää on Tuhma Poika. Mut se vaatii jo parin vuoden ikää ennenku moista rupeaa tapahtumaan..
coolcat82, 15.8.2006 21:15:
:D :D :D Joku stondisapila..?? Ei helvetti... kaikki mitä mä ostan ihan viattomasti on kuitenki jotenki pervoa Hauska kasvi tosiaan! Et oikeen köynnös? Ei kai se sitä bonsaita tuhoa?? Voiks niitä siirtää siis johonki toiseen ruukkuun kasvamaan itekseenki vai onks joku loiskasvi vaan??
Eräs kasvi joka ruiskuttelee siemensyöksyjä miten lystää on Tuhma Poika. Mut se vaatii jo parin vuoden ikää ennenku moista rupeaa tapahtumaan..
Jago, 15.8.2006 21:52:
---
---
mulla on kyseinen kasvi.. tosi ihqu.. se tosin on hyllyllä mun sängyn yläpuolella.. se siis heivaa siemensyöksynsä mun päälle aina*hihu*
Foxmagon, 15.8.2006 21:54:
---
Jago, 15.8.2006 21:52:
---
---
mulla on kyseinen kasvi.. tosi ihqu.. se tosin on hyllyllä mun sängyn yläpuolella.. se siis heivaa siemensyöksynsä mun päälle aina*hihu*
---
Varmasti oikein otollinen paikka moiselle kasville
wiwi, 16.8.2006 10:03:
Äaarghh mikä on birdie-pullo? Oon nolannut itseni (ihmisten naurunremakoista päätellen) kerran jos toisenkin kun joku on tullut moista kyselemään. Nyt joku golfista jotain tietävä päästää mut epätietoisuudesta, kiitos!
domi, 16.8.2006 10:06
Googlen mukaan taskumatti (josta ilmeisesti sitten golfin pelaamisen aikana nautitaan jotain alkoholipitoista juomaa)
Steven Hoaks, 17.8.2006 20:50:
Kun lähdin Ranskan reissuun tein sopimuksen Kannelmäen kiinteistön kanssa että maksan vuokran heti kun palaan maanantaina. Sanoivat että asia on ok. Kun tulen takaisin minut oli haastettu käräjille. Syyte peruutettiin mutta minulta meni äsken lukemani kirjeen mukaan luottotiedot ja tästä syystä minulla tulee olemaan kohta HYVIN HYVIN paljon ongelmia... Tekis mieli mennä ton paperin kanssa niiden luokse ja syöttää se niille vitun konttorirotille
Mutta toivoisisin ehkä jotain muita neuvoja. Voiko kiinteistö tehdä asialle jotain koska vika oli kuitenkin heidän. Voinko heittää heille jonkun syytteen tapahtuneesta Jotain? Mitä vain? Tää ei saa jäädä tähän!
satumetsä, 17.8.2006 20:53:
---
Steven Hoaks, 17.8.2006 20:50:
Kun lähdin Ranskan reissuun tein sopimuksen Kannelmäen kiinteistön kanssa että maksan vuokran heti kun palaan maanantaina. Sanoivat että asia on ok. Kun tulen takaisin minut oli haastettu käräjille. Syyte peruutettiin mutta minulta meni äsken lukemani kirjeen mukaan luottotiedot ja tästä syystä minulla tulee olemaan kohta HYVIN HYVIN paljon ongelmia... Tekis mieli mennä ton paperin kanssa niiden luokse ja syöttää se niille vitun konttorirotille
Mutta toivoisisin ehkä jotain muita neuvoja. Voiko kiinteistö tehdä asialle jotain koska vika oli kuitenkin heidän. Voinko heittää heille jonkun syytteen tapahtuneesta Jotain? Mitä vain? Tää ei saa jäädä tähän!
---
Onko sulla olemassa kirjallinen sopimus tästä vuokranmaksu asiasta? Siis siitä että maksat sen kun palaat reissusta?