Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,457,173 views

koo

Posts: 379

#5921 • • koo

Miksan, 10.4.2006 19:04:
---
koo, 10.4.2006 19:01:
Miten ajureista tulee vaan mieleen sellainen sulkahattuinen heebo, joka ajaa hevoskärriä? *ding*

---

Siel piuhoissa kulkee varmaan tollasia ajureita hevoskärryineen, jotka kuljettaa sitä tieto palikoita printterin ja koneen välillä. Sit jokanen laite tarvii omanlaisensa ajurit ku tieto on erilaista.

Sun tapauksessa ajurit oli varmaan menny lakkoon huonojen työ-olosuhteiden takia ja piti asentaa paikalle uudet ajurit

*Nauru*



Ihana ajatus! *nauru* Noin sen täytyy olla.

--
Backstagella on paratiisi.

remotion

Posts: 5,283

#5922 • • remotion nostatus guru

koo, 10.4.2006 10:36:
Mun tietokone vihaa mua taas. Se ei suostu printtaamaan yhtään mitään. Ei mistään ohjelmasta. Tää kaikki alkoi tosi yllättäen, yhtäkkiä tää vaan teki taas tenän. Tähän asti toi on printannut ihan iloisesti kaikkea mahdollista.

Mä en tiedä mitä mä teen. Pitäis printata yks kuitti esitettäväks... eipä onnistu. Neuvokaa mua, oi tietokonegurut.

Tää kone on kerran aiemmin päättänyt olla printtaamatta, vähän tämän jälkeen se poisti itsestään windowsin. *ding* toivottavasti ei keksi samaa taas...



kato sun printterin ominaisuuksia niin siellä on ruksi kohdassa keskeytä tulostaminen, sen kun otat pois niin johan rupee sylkee...
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#5923 • • Aziz Combat Fighter

Miraakkeli, 7.4.2006 21:47:
Tietokonegurut!

Miten ihmeessä saan siirrettyä kasan (ehkä 7 gigaa..) tiedostoja koneelta toiselle verkon kautta? Löytyy reititin ja piuhat, mutta xp:n ohjeiden mukaan ei siirto onnistu millään. Olen luonut työryhmiä jne mutta aina toinen koneista ei toista ryhmästä löydä. Xp:n ohjeista ei tunnu olevan apua tai sitten olen vain vitun tyhmä. 8h olen koneiden ääressä kiukunnut ja kohta uuden koneen lisäksi täytyy ostaa myös uusi näyttö ja ikkuna...

Jos joku pro viitsisi naputella ohjeet, jotka tällainen ilmeisen junttikin tajuaa, niin olisin erittäin kiitollinen! Molemmissa koneissa on Xp, vanhassa professional, uudessa home.


Kiits!



Siin voi olla sellanen et se reititin "siltaa" sen yhteyden niin, että se ei tee verkko-osoitteen muunnosta tossa välissä eli tavallaan ne molemmat koneet saa oman osotteen ja oman nettikaistan ADSL-modeemilta/kaapelimodeemilta. Toisinsanoen, se reititin ei kerro niistä koneista toisilleen. Yks vaihtoehto on nyppästä uplinkistä modeemi irti, kytkeä molemmat koneet reitittimeen ja antaa niille käsin ip-osotteet (192.168.100.101 ja 192.168.100.102 esimerkiksi) ja sit vaan asetuksista sama työryhmän nimi ni johan tapaavat toisensa.

Eiksun uudessa emossa oikeesti oo IDE- eli lattakaapelille paikkaa?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#5924 • • Aziz Combat Fighter

mayah, 8.4.2006 19:40:
Mistä juontaa juurensa sanonta "yhdestoista hetki"?



Alunperin raamatusta, roomalaisten työpäivä oli 11-tuntinen niin sillä viitattiin viimeiseen työtuntiin. Toisaalta myös ensimmäisen maailmansodan aselepo solmittiin 11.11.1918 kello 11.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#5925 • • Aziz Combat Fighter

kakku111, 4.4.2006 12:37:
paljonko on senttimetreissä yksi "jalka"? eli se amerikkalaisten(?) käyttämä mitta *ding*
entä tuuma? *blush*



Googlekin osaa laskea ja muuntaa! Kokeile pistää sinne esim. "1 feet to centimeter" tai "124 + 13 - 50 / 2"
phanatic

Posts: 1,123

#5926 • • phanatic

Verano, 10.4.2006 15:50:
---
Luulisin, että käännetty englannista (tai muusta kielestä): "eleventh hour". Eli kun tunteja on kahdenkymmenenneljän sijaan kaksitoista, niin yhdestoista on sitten se viimeistä edellinen.
---
Paitsi, että se yhdestoista tunti on tosiaan viimeinen eikä viimeistä edellinen.



Ensimmäinen tunti = 12-01
Toinen tunti = 01-02
...
yhdestoista tunti = 10-11
kahdestoista tunti = 11-12
Miraakkeli

Posts: 133

#5927 • • Miraakkeli *As far as you can go*


Siin voi olla sellanen et se reititin "siltaa" sen yhteyden niin, että se ei tee verkko-osoitteen muunnosta tossa välissä eli tavallaan ne molemmat koneet saa oman osotteen ja oman nettikaistan ADSL-modeemilta/kaapelimodeemilta. Toisinsanoen, se reititin ei kerro niistä koneista toisilleen. Yks vaihtoehto on nyppästä uplinkistä modeemi irti, kytkeä molemmat koneet reitittimeen ja antaa niille käsin ip-osotteet (192.168.100.101 ja 192.168.100.102 esimerkiksi) ja sit vaan asetuksista sama työryhmän nimi ni johan tapaavat toisensa.

Eiksun uudessa emossa oikeesti oo IDE- eli lattakaapelille paikkaa?



Tollasella IP kikkailulla se siirto lopulta tapahtui. Aliverkon peite täytyi olla myös molemmissa sama.

Kyllähän se IDE:kin näytti löytyvän, mutta toi vanha kovo oli niin finaalissa etten olisi sitä uskaltanut pahemmin irrotella ja koputella. Pari kertaa ei edes lähtenyt käyntiin yms häikkää viime metreillä oli.

Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä!

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

Verano

Posts: 4,649

#5928 • • Verano Merituuli

phanatic, 10.4.2006 20:10:
---
Verano, 10.4.2006 15:50:
---
Luulisin, että käännetty englannista (tai muusta kielestä): "eleventh hour". Eli kun tunteja on kahdenkymmenenneljän sijaan kaksitoista, niin yhdestoista on sitten se viimeistä edellinen.
---
Paitsi, että se yhdestoista tunti on tosiaan viimeinen eikä viimeistä edellinen.

---


Ensimmäinen tunti = 12-01
Toinen tunti = 01-02
...
yhdestoista tunti = 10-11
kahdestoista tunti = 11-12



*lmao* x tsiljoona @ minä

Sen siitä saa kun lähtee korjailemaan itseään. Voi LOL.
Miksan

Posts: 1,464

#5929 • • Miksan

mange, 10.4.2006 22:29:
Miksi tv-mainokset on niin pirun kovalla verrattuna itse ohjelmaan?
Ei luulisi olevan niin vaikeata jollain "mixerillä" säätää äänentasot kohdilleen vai onko syy niin yksinkertainen asia että "he eivät vain osaa"?


Veikkaan et ne on ihan tarkotuksella. Huomio kiinnittyy heti mainokseen ku se yhtäkkii pärähtää sieltä niin kovaa.
itis

Posts: 2,518

#5930 • • itis Morning Star

mange, 10.4.2006 22:29:
Miksi tv-mainokset on niin pirun kovalla verrattuna itse ohjelmaan?
Ei luulisi olevan niin vaikeata jollain "mixerillä" säätää äänentasot kohdilleen vai onko syy niin yksinkertainen asia että "he eivät vain osaa"?



TV-mainoksissa on äänisunnittelijan televisiota varten säätämä ääni. Elokuvissa on usein elokuvateatteria varten säädetty ääni. Nämä ovat erilaisia ja korostavat eri alueita. TV-lähetyksessä ääni leikkaantuu ylä- ja alapäästä, siksi keskialuetta (puheääntä) korostetaan ja säädetään ääripäät pienempään kuuluvuusalueeseen. Elokuvateatterissa ylä- ja alapään *nauru* äänet taas voivat olla kovemmalla koska siellä on kunnon PA.

En ole ihan 100% varma tai kärryillä tästä mutta jotenkin näin se on mulle selitetty.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

phanatic

Posts: 1,123

#5931 • • phanatic
TV-ohjelmassa ja mainoksessa on kyllä maksimivolumet säädetty samalle tasolle, ainakin kanavien edustajat vastaavat näin kun tätä samaa kysellään jatkuvasti eri puolella. Syy siihen, miksi mainokset kuulostavat voimakkaammilta, on siinä että niissä ei ole juurikaan dynamiikkaa - kaikki äänet tulevat täysillä, kun taas ohjelmassa vain huippukohdissa käytetään täyttä voimakkuutta.
onni3mk

Posts: 3,973

#5932 • • onni3mk Onni on.
Miksi haukotellessa silmistä tulee kyyneliä?

--
Onni on.

stefanus

Posts: 192

#5933 • • stefanus B.O.B.
kyl mullaki tulee kyynelii haukotellessa.*blush*
onni3mk

Posts: 3,973

#5934 • • onni3mk Onni on.

mayah, 12.4.2006 14:33:
---
onni3mk, 12.4.2006 14:26:
Miksi haukotellessa silmistä tulee kyyneliä?

---


Koska sä itket?

Ei mulla ainakaan tuu.



No siis lähinnä vettyy silmät, mut jos haukottelee oikeen makeesti tai monta kertaa peräkkäin, niin vettyy niin paljon, et se vesi vuotaa pois = tulee kyyneleitä *hih*

--
Onni on.

mariq

Posts: 2,154

#5935 • • mariq

onni3mk, 12.4.2006 14:26:
Miksi haukotellessa silmistä tulee kyyneliä?


Hmm.. ehkä silmät valmistautuu menemään uni-moodiin. Nukkuessahan silmät joskus hieman kuivuu, ainakin mä oon joskus huomannu, et kun herää, ni silmät on vähän kuivat. Ehkä tätä helpottaa se, jos silmät on nukahtaessa hieman kosteat..?

*tirsk*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

onni3mk

Posts: 3,973

#5936 • • onni3mk Onni on.

mariq, 12.4.2006 15:15:
Hmm.. ehkä silmät valmistautuu menemään uni-moodiin. Nukkuessahan silmät joskus hieman kuivuu, ainakin mä oon joskus huomannu, et kun herää, ni silmät on vähän kuivat. Ehkä tätä helpottaa se, jos silmät on nukahtaessa hieman kosteat..?

*tirsk*



No mut eiks tää nyt menny sillai, et haukottelu ei periaattees liittyny mitenkään nukkumiseen, vaan aivojen hapen puutteeseen? *ding*

--
Onni on.

Miksan

Posts: 1,464

#5937 • • Miksan

onni3mk, 12.4.2006 15:17:
No mut eiks tää nyt menny sillai, et haukottelu ei periaattees liittyny mitenkään nukkumiseen, vaan aivojen hapen puutteeseen? *ding*


Joo haukottelemisella tasataan aivojen verenkierron hiilidioksidi ja happitasot kohilleen.
mariq

Posts: 2,154

#5938 • • Edited mariq

onni3mk, 12.4.2006 15:17:
---
mariq, 12.4.2006 15:15:
---
No mut eiks tää nyt menny sillai, et haukottelu ei periaattees liittyny mitenkään nukkumiseen, vaan aivojen hapen puutteeseen? *ding*


Joo joo, seli seli, Miks sit haukotuttaa aina ku on väsyny? *vink*

TAI sit tää silmien vettyminen liittyy vaan väsymyshaukotteluun, mut ei aivojen verenkierron hiilidioksidipitoisuuksiin liittyvään haukotteluun lainkaan..?? *ding* *pepsodent*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Inferno@Tre

Posts: 678

#5939 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Mikä on tyhmintä mitä ihminen kykenee kysymään? *ding*

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Bio

Posts: 4,429

#5940 • • Bio The Bullies / Pinky

Inferno@Tre, 13.4.2006 22:23:
Mikä on tyhmintä mitä ihminen kykenee kysymään? *ding*



"haluuks turpaas?"

"onks sul pirii?"

"millon ne kuvat tulee, menny jo 2 minuuttia!!!12"