Miraakkeli, 7.4.2006 21:47:
Tietokonegurut!
Miten ihmeessä saan siirrettyä kasan (ehkä 7 gigaa..) tiedostoja koneelta toiselle verkon kautta? Löytyy reititin ja piuhat, mutta xp:n ohjeiden mukaan ei siirto onnistu millään. Olen luonut työryhmiä jne mutta aina toinen koneista ei toista ryhmästä löydä. Xp:n ohjeista ei tunnu olevan apua tai sitten olen vain vitun tyhmä. 8h olen koneiden ääressä kiukunnut ja kohta uuden koneen lisäksi täytyy ostaa myös uusi näyttö ja ikkuna...
Jos joku pro viitsisi naputella ohjeet, jotka tällainen ilmeisen junttikin tajuaa, niin olisin erittäin kiitollinen! Molemmissa koneissa on Xp, vanhassa professional, uudessa home.
Kiits!
Siin voi olla sellanen et se reititin "siltaa" sen yhteyden niin, että se ei tee verkko-osoitteen muunnosta tossa välissä eli tavallaan ne molemmat koneet saa oman osotteen ja oman nettikaistan ADSL-modeemilta/kaapelimodeemilta. Toisinsanoen, se reititin ei kerro niistä koneista toisilleen. Yks vaihtoehto on nyppästä uplinkistä modeemi irti, kytkeä molemmat koneet reitittimeen ja antaa niille käsin ip-osotteet (
192.168.100.101 ja
192.168.100.102 esimerkiksi) ja sit vaan asetuksista sama työryhmän nimi ni johan tapaavat toisensa.
Eiksun uudessa emossa oikeesti oo IDE- eli lattakaapelille paikkaa?