Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,220 views

mekaanikko

Posts: 1,176

#5481 • • mekaanikko don selecta

inneah, 6.2.2006 17:07:
mikä tarkotus kulmakarvoilla on? *ding*



Korjatkaa paremmin tietävät jos oon väärässä, mutta käsittääkseni niiden tarkoitus on estää veden yms. skeidan valuminen silmiin päälaelta/hiuksista.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

wiwi

Posts: 1,575

#5482 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

mekaanikko, 6.2.2006 17:25:
---
inneah, 6.2.2006 17:07:
mikä tarkotus kulmakarvoilla on? *ding*

---


Korjatkaa paremmin tietävät jos oon väärässä, mutta käsittääkseni niiden tarkoitus on estää veden yms. skeidan valuminen silmiin päälaelta/hiuksista.



Se on mahdollinen syy mutta ei välttämättä oikea. Kyse voi olla myös ns. pullonkaulailmiöstä, eli mahdollisesti juuri ne yksilöt joilla on kulmakarvat ollut, ovat säilyneet ja lisääntyneet ja siten siirtäneet tätä ominaisuutta aiheuttavaa geeniä eteenpäin. Kulmakarvat voivat olla myös (naaraiden) valinnan tulos; jos ne jostain syystä ovat miellyttäneet puolisoaan valitsevia yksilöitä, on geeni siirtynyt myös jälkeläisille ja kulmakarvoista tullut evoluution myötä ihmiselle ominainen piirre. Vaikka ihmisen karvoitus on muuten vähentynyt, ovat kulmakarvat jääneet paikalleen.

Näin ainakin koulussa asiaa käsiteltiin, jäin siihen käsitykseen että kulmakarvojen olemassa ololle ei ihan yksiselitteistä motiivia ole. Ripset kai ovat ensisijaisesti silmien suojaamista varten.*joo*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#5483 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Mitä tarkoitetaan "tamperefiiliksellä"? oisko mahdollista saada vastaukseksi muutakin kuin läppää? *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Tarsu

Posts: 2,449

#5484 • • Tarsu

Hyzenthlay, 6.2.2006 18:09:
Mitä tarkoitetaan "tamperefiiliksellä"? oisko mahdollista saada vastaukseksi muutakin kuin läppää? *nauru*



se on superlatiivi sanasta: 'fiilis'

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Sinza

Posts: 2,227

#5485 • • Sinza
Saako jotenkin avattua kaksi meseä yhdelle koneelle samaan aikaan? Siis niin, että kaksi eri ihmistä voi pitää mesensä auki yhtä aikaa *ding*?

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Timi-

Posts: 127

#5486 • • Timi-

Sinza, 6.2.2006 20:09:
Saako jotenkin avattua kaksi meseä yhdelle koneelle samaan aikaan? Siis niin, että kaksi eri ihmistä voi pitää mesensä auki yhtä aikaa *ding*?



www.a-patch.tk -osoitteesta imuroi tuon A-patch for MSN Messenger.

Sitten lukuisista vaihtoehdoista ruksaa sen "add polygamy" vai miten se siellä nyt lukikaan. Sen jälkeen pitäis toimia useempi mese samaan aikaan *hymy*
Sinza

Posts: 2,227

#5487 • • Sinza

Timpe-, 6.2.2006 20:36:
www.a-patch.tk -osoitteesta imuroi tuon A-patch for MSN Messenger.

Sitten lukuisista vaihtoehdoista ruksaa sen "add polygamy" vai miten se siellä nyt lukikaan. Sen jälkeen pitäis toimia useempi mese samaan aikaan *hymy*


Kiiitoos *hihu*!

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

sapeli

Posts: 11,768

#5488 • • sapeli jokukukamikä?
Oon koittanu ettiä googlella ja applen sivuistoilta vastausta mut mikään ei tunnu toimivan... Mikähän mun iPod Shufflea vaivaa kun yks päivä se vaan ykskaks päätti lopettaa toimintansa ja mitä tahansa nappia painaakin niin se vaan vilkuttaa virhevaloja (vihree, oranssi, vihree, oranssi, jne)... *ding* Ei auta resetti, ei iTunes enää tunnista sitä, eikä myöskään iPod Updater. *grr* Onko kellään tämmöisestä omia kokemuksia? *uuh*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

MiMoSa

Posts: 1,664

#5489 • • MiMoSa

ezzy, 2.2.2006 18:06:
---
MiMoSa, 2.2.2006 17:31:
Miks tietokone sammutetaan käynnistä-valikosta?*ding*

---


Mä sammutan (kerran vuodessa, jos silloinkaan) ainakin taskmanagerista =)

Suomennos ontuu hieman tuossa "Start"-napin käännöksessä.



Kyllä mulla himassa lukee tossa painikkeessa ihan suomeks "käynnistä", mut töissä sit taas "Start"....*hymy*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

ezzy

Posts: 8,060

#5490 • • ezzy Droid-pappa

MiMoSa, 8.2.2006 10:12:
---
ezzy, 2.2.2006 18:06:
---
MiMoSa, 2.2.2006 17:31:
Miks tietokone sammutetaan käynnistä-valikosta?*ding*

---


Mä sammutan (kerran vuodessa, jos silloinkaan) ainakin taskmanagerista =)

Suomennos ontuu hieman tuossa "Start"-napin käännöksessä.

---


Kyllä mulla himassa lukee tossa painikkeessa ihan suomeks "käynnistä", mut töissä sit taas "Start"....*hymy*



Niin siis sitä just tarkoitin, sulla lienee duunissa englanninkielinen windows?
MiMoSa

Posts: 1,664

#5491 • • MiMoSa

ezzy, 8.2.2006 10:21:
---
MiMoSa, 8.2.2006 10:12:
---
ezzy, 2.2.2006 18:06:
---
MiMoSa, 2.2.2006 17:31:
Miks tietokone sammutetaan käynnistä-valikosta?*ding*

---


Mä sammutan (kerran vuodessa, jos silloinkaan) ainakin taskmanagerista =)

Suomennos ontuu hieman tuossa "Start"-napin käännöksessä.

---


Kyllä mulla himassa lukee tossa painikkeessa ihan suomeks "käynnistä", mut töissä sit taas "Start"....*hymy*

---


Niin siis sitä just tarkoitin, sulla lienee duunissa englanninkielinen windows?




No joo... Pikkusen pitkät piuhat mulla taas vaihteeks, kun ei meinaa mennä jakeluun....*eikä**nauru*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

innae

Posts: 1,377

#5492 • • innae PaskaJätkä
Tyhmä ihminen kun olen niin, millä dösällä pääsen Tanpereella juna-asemalta tayssiin?
Faija on siel ja perjantaina pitäis mennä tsiigaan sitä.

--
PaskaJätkä

pirpeli

Posts: 5,533

#5493 • • pirpeli

innae, 9.2.2006 05:00:
Tyhmä ihminen kun olen niin, millä dösällä pääsen Tanpereella juna-asemalta tayssiin?
Faija on siel ja perjantaina pitäis mennä tsiigaan sitä.



Matkahuollon sivuilta löytyy suoraan aikatauluhausta Tre rautatieasema- TAYS :)
Ainakin pikavuoro Tre-J:kylä suoraan asemalta, 90Y ja muutama muukin menee.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

wiwi

Posts: 1,575

#5494 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Asun kunnassa joka on juuri todella rajujen säästötoimien alla. Lähiaikoina omasta kylästäni sekä muista taajamista lakkautetaan tai on lakkautettu mm.:
- Terveyskeskus
- Lukio (onneksi ehdin pois alta)
- Suurin osa kyläkouluista

Lisäksi kirjaston aukioloa on supistettu (lakkautuspäätöstä lykättiin toistaiseksi), kaikki kunnan vuokra-asunnot on myyty (tarkoittaa automaattisesti vuokrien nousua), lähin poliisiasema on parinkymmenen kilometrin päässä, katulamput sammuvat klo 23.00 (syksyllä kotiin harhaileminen oli erityisen jännittävää) ja Vihdin kunta on sanotunut irti esim. Hiidenveden kunnossapidosta. Plus että meijän juomavedestä löytyi tässä taannoin Röykkiö Oravia, mikä aiheutti luonnollisesti valtavat lisäkustannukset kunnalle.

Mä ymmärrän, että tilanne on huono ja että jossain pitää säästää mutta..millä logiikalla kunnalla on samaan aikaan varaa rakentaa reilusti yli sadan tuhannen euron HIIHTOSILTA? Vertailun vuoksi: katuvalaistuksen sammuttamisesta saatu säästö on n. 38000. Siis vittu hiihtosilta?! Vielä kun se rakennettiin päin vittua niin korjailemiseen meni heti tuhansia euroja lisää.

Lehdestä luin juuri että lähiaikoina seuraksi rakennetaan mahdollisesti hiihtotunneli.

HIIHTOSILTA?!

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hrdkvr

Posts: 3,929

#5495 • • hrdkvr KURGO
muuta tänne kaupunkiin!

kunnat ne köyhtyy kokoajan, mutta kaupungeissa perus palevut VIELÄ pelaa..
tosin ulkoistamalla..

--
-keep it hard-

Bio

Posts: 4,429

#5496 • • Bio The Bullies / Pinky

wiwi, 9.2.2006 13:48:
HIIHTOSILTA?!



Vähän sama homma, ku ite joskus asuin kanssa tuppukylässä.. eipä silloinkaan kunnalla ollut hirveesti ylimääräistä rahaa, niin sitten päätettiin rakentaa helvetin kallis liikenneympyrä yhteen risteykseen (joka todella ei ollut vilkasliikenteinen).

LIIKENNEYMPYRÄ?!
wiwi

Posts: 1,575

#5497 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

hardikaveri, 9.2.2006 13:59:
muuta tänne kaupunkiin!

kunnat ne köyhtyy kokoajan, mutta kaupungeissa perus palevut VIELÄ pelaa..
tosin ulkoistamalla..



Mä olen niin maalainen että kaupungissa tulee ahdistunut olo. Mutta siis edessähän se on jossain vaiheessa.. On täälläkin ulkoistettu suuri osa peruspalveluista, muuten.

Kyse ei nyt kuitenkaan ollut mun henkilökohtaisen elämän vaikeutumisesta noiden säästöjen myötä vaan homman nimi on Hiihtosilta.*grr*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hrdkvr

Posts: 3,929

#5498 • • hrdkvr KURGO
on espoossakin metsää ja latoja... ja ihan yhtä halpaa asua kun vihdissä..
mut mut mut

teidän pitää kerää adressi kunnanjohtajalle, jossa ilmaisette tyytymättömyytenne rahankäyttöön

--
-keep it hard-

Amuck

Posts: 2,396

#5499 • • Amuck dub-i-dub

Hyzenthlay, 6.2.2006 18:09:
Mitä tarkoitetaan "tamperefiiliksellä"? oisko mahdollista saada vastaukseksi muutakin kuin läppää? *nauru*



Kokeneemmat ovat kertoneet, että sanonta juontaa juurensa aikaan, jolloin lakan käyttö oli uutta ja "hienoa". Jossakin Treen bileissä oli nähtävästi enemmänkin öyskääjiä kannettu pilalle - tarkemmin en tiedä koska ja missä. :)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Aidrian

Posts: 1,799

#5500 • • Aidrian Furian Master
Mistä vitusta tätä räkää oikein riittää, kohta oon niistäny jo puolet aivoistakin varmaan ulos*nuha*