Vastausta kaipaa elämänuraa etsivä ahdistunut nuori nainen Kalliosta
15,958 posts, 798 pages, 6,667,129 views
mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat??
rose, 12.1.2006 23:01:
Missä koulutetaan PK-seudun alueella stailisteja?
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat??
sapeli, 12.1.2006 23:38:
---
---
No yks mitä oon ite ajatellu on se että se kaiteen kumilenkkihän tekee pitemmän matkan kuin ne itse portaat; portailla on siinä kääntövaiheessa paljon pienempi matka toiselle puolelle kuin kaiteella, joten jos ne kulkevat samaa nopeutta motorisesti niin itse kaide kulkee nopeammin kuin portaat. Oliko tuossa mitään järkeä?
Vähän sama efekti kuin vinyylilevyjen pyöriessä, se uloin reuna kulkee nopeammin (m/s) kuin se sisin alue missä on se nimilappu.
Lost-Soul, 12.1.2006 23:47:
Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.
Rx, 12.1.2006 21:18:
hei mikä helvetti siinä on et trance deejiit on alkanu vaihtaa dj nimiään takas ristimä nimikseen...? pitäskö munki muuttaa dj-nimeksi
DJ Ville Sorsa - The principal of darkness?
... olisko uskottava?
rose, 13.1.2006 00:24:
miksi tuntuu että maailmassa on enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita?
sapeli, 13.1.2006 00:30:
---
rose, 13.1.2006 00:24:
miksi tuntuu että maailmassa on enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita?
---
Alan taipua sille kannalle että kärsimys on ihmisen luonnollinen mielentila, ja vain harvat ja valitut osaa nousta siitä pois...
rose, 13.1.2006 00:33:
Itse asiassa mun jatkokysymys olisi että voisiko alkaa positiivisuusgeneraattoriksi, joka muuttaisi kaiken itseen kohdistuvan negatiivisen positiiviseksi. Jos tarpeeksi moni alkaisi muuttaa tätä tasapainoa niin voisiko maailmasta tulla onnellisempi ja parempi paikka?
---
sapeli, 12.1.2006 23:38:
---
---
No yks mitä oon ite ajatellu on se että se kaiteen kumilenkkihän tekee pitemmän matkan kuin ne itse portaat; portailla on siinä kääntövaiheessa paljon pienempi matka toiselle puolelle kuin kaiteella, joten jos ne kulkevat samaa nopeutta motorisesti niin itse kaide kulkee nopeammin kuin portaat. Oliko tuossa mitään järkeä?
Vähän sama efekti kuin vinyylilevyjen pyöriessä, se uloin reuna kulkee nopeammin (m/s) kuin se sisin alue missä on se nimilappu.
---
Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.
mariq, 13.1.2006 12:11:
mä en oo koskaan törmännyt portaisiin, joiden kaide kulkis hitaammin kuin portaat.. Missä moista tapahtuu? Itse asiassa kun olen jonkin aikaa sitten alkanut tätä ilmiötä tarkkailla, olen ollut huomaavinani, että kaikki kaiteet menee lujempaa.
wiwi, 13.1.2006 13:09:
Miks mä en koskaan opi??
sapeli, 13.1.2006 13:11:
---
wiwi, 13.1.2006 13:09:
Miks mä en koskaan opi??
---
Jos sä et koskaan opi niin turha sitä on sulle kertoa, koska et siitäkään kuitenkaan oppis mitään - ja jos sä taas opit edes joskus jotain niin sitten tohon kysymykseen ei voi edes vastata
andi--, 13.1.2006 13:04:
---
mariq, 13.1.2006 12:11:
mä en oo koskaan törmännyt portaisiin, joiden kaide kulkis hitaammin kuin portaat.. Missä moista tapahtuu? Itse asiassa kun olen jonkin aikaa sitten alkanut tätä ilmiötä tarkkailla, olen ollut huomaavinani, että kaikki kaiteet menee lujempaa.
---
En alaspäin menevät portaat? Näin perstuntumalta luulis että siinä kaide kulkee hitaammin kuin portaat ja näin "estää" eteenpäin kaatumisen (ja vastaavasti ylöspäin kuljettaessa kaide kulkee nopeammin). Pitää tutkiskella kun pääsee liukuportaisiin.