Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,487,530 views

cheat

Posts: 796

#501 • • cheat

anqqa:
---
äm:
Miten nosturit kasataan työmaille?! *täh*

---


voisin vaikka vannoa kysyneeni tätä aiemmin täällä, mutta en ollu.. o_O eli tahtoo tietää kanssa. jatkokysymyksenä jotta miten ne roudataan työmaille? ikinä nähny mitään kuorma-autoa viemässä moisia rakennuspalikoita mihinkään.



se firma jolta nosturi vuokrataan toimittaa sen (usein yön pimeinä tunteina) paikalle ja ensimmäiset kaksi työpäivää kasataan nosturia tai riippuu sen koosta.näin ainakin niillä raksoilla joilla mä oon ollu jotain tekemässä.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

äm

Posts: 2,376

#502 • • äm

cheat:
... ja ensimmäiset kaksi työpäivää kasataan nosturia ...



Niin mutta miten? Minenymmärrä *hymy*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#503 • • Cera Guest
Kysyiköhän tätä joku jo..

Miksei sitä huomaa, sitä hetkeä, kun nukahtaa.

:D
Avatar
#504 • • ALIEN Guest
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne? *ding*
Rocka

Posts: 150

#505 • • Rocka

alien:
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne? *ding*



mä oon jostain kuullu, että se johtuu siitä, että ihmisen aivopuoliskot ei tajua asioita samaan aikaan, niin sitten tulee tunne, että tää on tapahtunu ennenkin... tai jtn.
Chatte

Posts: 4,085

#506 • • Chatte Team Teknolipat :)
Onko sinappi epäterveellistä? *ding* Onhan siinä ainakin lisäaineita tietty...

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Bishop Henrik

Posts: 135

#507 • • Bishop Henrik

alien:
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne? *ding*



Se johtuu siitä kun agentit muuttaa jotain matrix:ssa *aplodit* tai sit ei*ding*

--
fucking hostile...

Jone

Posts: 8,258

#508 • • Jone Archibald Haddock

alien:
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne? *ding*



Se on ”Bon Voyage”-tunne, kysy vaikka Nykäsen Masalta. x)
anqqa

Posts: 4,034

#509 • • anqqa tirehtööri

Rocka:
---
alien:
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne? *ding*
---
mä oon jostain kuullu, että se johtuu siitä, että ihmisen aivopuoliskot ei tajua asioita samaan aikaan, niin sitten tulee tunne, että tää on tapahtunu ennenkin... tai jtn.



jep, eli tapahtuma tulee muistin kautta ennen kuin ehtii tulla kokemuksen kautta, karkeesti ottaen =)

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Jone

Posts: 8,258

#510 • • Jone Archibald Haddock

anqqa:
jep, eli tapahtuma tulee muistin kautta ennen kuin ehtii tulla kokemuksen kautta, karkeesti ottaen =)



Aika mielenkiintoista itseasiassa. Viimeksi eilen kokenut tollasen. Varmaan päässä vikaa enemmänkin. *joo*
anqqa

Posts: 4,034

#511 • • anqqa tirehtööri

Jone:
---
anqqa:
jep, eli tapahtuma tulee muistin kautta ennen kuin ehtii tulla kokemuksen kautta, karkeesti ottaen =)
---
Aika mielenkiintoista itseasiassa. Viimeksi eilen kokenut tollasen. Varmaan päässä vikaa enemmänkin. *joo*



erityisen häiritseviä noi on sillon kun ton sattuessa on muistavinaan koska sen tapahtuman ekan kerran 'muisti', eli jos vaikka nyt kaadan pullon ja muistan että muistin sen kokemuksen esim noin 2 viikkoa sitten, mutta ei pysty tarkemmin muistaa, koska oikeastihan sitä ei muista :D

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Kolera

Posts: 4,256

#512 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Mulla tuo deja-vu tuntuu ainakin siltä, että olisin unessa nähnyt lähes vastaavan tilanteen.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Hixxy

Posts: 522

#513 • • Hixxy HaroPup
Jepa je, tai sit oot ollu bileissä aivan tajuttomis kaasuissa joskus ja jonai kauniina päivänä esim sama biisi soi samaisessa paikassa ja tulee semmone ahaa ilmiö *hymy*
Rocka

Posts: 150

#514 • • Rocka

fadeout:
Mä oon aina miettiny miks ohuet kurkkusiivut leivän päällä maistuu paljon makoisammilta kuin paksut viipaleet *ding*



se johtuu siitä, että joutuu maistella paljon tarkemmin niitä ohuita, kuin paksuja viipaleita *jiihaa*
itis

Posts: 2,518

#515 • • itis Morning Star

alien:
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne? *ding*



Meillä on kaksi aivopuoliskoa, kun toinen niistä ei aina kerkeä serotoniinin liikkumisen takia mukaan syntyy de ja vu, koska silloin toinen puolisko kompensoi sitä vajetta muistista. Tällaisen selityksen kuulin ystävältäni.

Voi olla totta tai tarua, mut uskottavalta se kuulostaa.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Bishop Henrik

Posts: 135

#516 • • Bishop Henrik
Mistä johtuu nälän tunne mahalaukussa. Mitä siellä mahassa tapahtuu kun tulee sellanen olo...?*täh*

--
fucking hostile...

Epailija

Posts: 5,636

#517 • • Epailija Physicist, 2nd class.

anqqa:
erityisen häiritseviä noi on sillon kun ton sattuessa on muistavinaan koska sen tapahtuman ekan kerran 'muisti', eli jos vaikka nyt kaadan pullon ja muistan että muistin sen kokemuksen esim noin 2 viikkoa sitten, mutta ei pysty tarkemmin muistaa, koska oikeastihan sitä ei muista :D



Nimenomaan. Vielä häiritsevämpiä ovat sellaiset, joissa itse deja vu:n aiheuttanut tapahtuma on vain osa sitä asiaa, jonka luulee muistavansa. Itse koin joulun tienoilla kolmiosaisen deja vu:n, jossa ensin ”muisti” sen tapahtuneen asian, sitten ”muisti” yhden asian, joka ei ollut tapahtunut vielä ja sitten tuli vielä kolmas ahaa-elämys toistaiseksi tapahtumattoman asian suhteen. Kyseiset tapahtumat olivat vielä varsin epämukavia (ensimmäinen tunnelmaltaan ja toinen itsessään), joten ensimmäistä kertaa elämässäni deja vu onnistui hieman pilaamaan iltaani. x) Käytännössä tuossa oli luultavasti kyseessä unessa nähtyjen asioiden linkittäminen ensimmäiseen ”muistihäiriöön” tai niin, että deja vu palautti muistiin jo unohtuneen unen. Tätä tukee muistikuvien epämääräisyys ja koko muistikuvan jäsentyminen varsin unenomaisesti. Hassua sinänsä, että jälkimmäinen noista ”muistamistani” asioista oikeasti tapahtui myöhemmin samassa kuussa. Taikauskoiset voivat sitten huvikseen repiä tuosta vaikka mitä tulkintoja. *g* Itse sanoisin, että olin jollain tasolla jo aiemmin stressanut kyseisen tapahtuman realisoitumismahdollisuudesta ja tämä pelkoni oli sitten heijastunut uniini, jotka deja vu siis palautti mieleeni.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

vaavu

Posts: 1,324

#518 • • vaavu vara-vana

Cera:
Miksei sitä huomaa, sitä hetkeä, kun nukahtaa.



Jos ei ole ihan täysin selvinpäin, niin silloin joskus pystyy kyllä huomaamaan sen hetken kun nukahtaa. Se on aika friikki tunne.


BMT:
Mistä johtuu nälän tunne mahalaukussa. Mitä siellä mahassa tapahtuu kun tulee sellanen olo...?



Tästä mä en ole ihan 100% varma, mutta olen kuullut, että vatsan kurniminen johtuu suoliston tekemästä eteenpäin pumppaavasta liikkeestä. Ts. normaalisti mahalaukussa ja suolissa on aina vähän massaa, jota ympäröivät tahdostariippumattomat lihakset työntävät eteenpäin. Kun on tarpeeksi kauan syömättä, ryhtyvät suolet siirtämään tyhjää ilmaa eteenpäin, joka aiheuttaa sitä kurnivaa tunnetta.

Tietysti jos tarpeeksi kauan on syömättä, vatsalaukku ja suolet puristuvat kasaan, jolloin vastaavasti kurnivaa tunnetta ei tule niin helposti.

Edit: tämmöinen linkki löytyi asiasta: http://www.madsci.org/posts/archives/dec96/836256182.An.r.html

[muokattu 31.1.2004 15:35]
_2

Posts: 325

#519 • • _2

BMT:
Mistä johtuu nälän tunne mahalaukussa. Mitä siellä mahassa tapahtuu kun tulee sellanen olo...?*täh*



Ihminen voi tuntea nälän omalaatuisena tunteena vatsassaan. Ruuansulatuskanaven tyhjyys tai mahalaukun nälkäsupistukset eivät kuitenkaan ole tärkeitä näläntunteen kannalta. Näläntunne perustuu ennen kaikkea veren glukoosiin. Hypotalamuksen kylläisyysalueissa on glukoreseptoreita, erityisiä glukoosia mittaavia soluja. Niin kauan kuin ne pystyvät käyttämään hyväkseen veren glukoosia, ne stimuloivat kylläisyysalueita.
Avatar
#520 • • Catha Guest

¦):
Miksi ihminen muistaa paljon enemmän juuri niitä ikäviä muistoja sekä noloja ja muutenkin vaikeita muistoja kuin taas niitä ilosia ja mukavia niin vähän?



Oon miettinyt tätä ihan samaa jo kauan, enkä vieläkään oo keksinyt vastausta! Elämä olis paaaaljon helpompaa ku muistais vaan kaikki kivat jutut ja tapahtumat...*hymy*
Mut ei, aina ne inhottavat asiat jää paljon selvemmin mieleen*dissaa*