kun ei asiaa voi kuitenkaan rakkaimmalleen ilmoittaa "sori on toi ihan ok, mut mul oli tollanne ala-asteella"
15,958 posts, 798 pages, 6,667,363 views
Freja, 29.11.2005 18:33:
Mulla menee seuraavasta liksasta veroprossa auttamattomasti liian korkeelle lisäprosentille, ellen tee asialle pikaisesti jotain. Eli, pitääkö mun käydä verotoimistossa fiksailemassa asioita vai riittääkö että palkanlaskijalle sanon että laittaa hieman korkeemman prossan mut ei sitä huh-niin-korkeaa lisäprossaa?
Ja tuleeko uudet verokortit voimaan vuoden alusta vai koska mitä hä?
KooKie, 24.11.2005 11:31:
Tietääkö joku, meneekö Vierumäen urheiluopistolle julkista liikennettä ja jos menee, niin mistä sen aikatauluja ja hinnastoja voi löytää?
Freja, 29.11.2005 18:33:
Mulla menee seuraavasta liksasta veroprossa auttamattomasti liian korkeelle lisäprosentille, ellen tee asialle pikaisesti jotain. Eli, pitääkö mun käydä verotoimistossa fiksailemassa asioita vai riittääkö että palkanlaskijalle sanon että laittaa hieman korkeemman prossan mut ei sitä huh-niin-korkeaa lisäprossaa?
Nectarine, 28.11.2005 16:41:
miten voi ilmaista itsensä, toista loukkaamatta. esim. jos sinulle on ostettu lahja, mikä ostajan mielestä on on aivan täydellinen ja ihana ja omasta mielestäsi se on toisesta ääripäästä.
kun ei asiaa voi kuitenkaan rakkaimmalleen ilmoittaa "sori on toi ihan ok, mut mul oli tollanne ala-asteella"
koo, 29.11.2005 21:26:
Kysynpäs itsekin:
Kun tietokone raksuttaa, sen kovalevy tekee töitä, eli tietokone tekee parhaillaan jotakin, eikö totta? Entäs kun kone raksuttaa, vaikka en juuri ole sen äärellä enkä ole jättänyt sitä tekemään mitään = mikään ohjelma ei toimi aktiivisesti. Mitä ihmettä se yksinään oikein tekee? Mun mielestä on todella ärsyttävää, että se yksikseen keksii itselleen jotain tekemistä, vaikka en ole käskenyt sitä mitenkään. Kuitenkin latailee salaa jotain viruksia itseensä.
Eli miksi kone raksuttaa yksinäänkin?
zara, 25.11.2005 14:49:
---
$, 25.11.2005 14:40:
Miksi jotkut puuvillaiset (100% cotton) paidat alkavat haista pahalle vanhetessaan?
Etenkin kostuessaan esim. suoraan pyykistä tai hikoillessa niihin muodostuu tympeä lemu. Ärsyttää, kun muutama suosikkipaita alkaa haista hikoillessa niin järkyttävältä, ettei sitä uskalla enää käyttää. Rexona ei auta tässä. Vaikka itse onkin raikkaana, niin ylläoleva paita dunkkaa.
---
Täh muillekkin tapahtuu tota?! Siis mä en ees oikeen hikoile mut pari halpaa puuvillapaitaa on alkanu haisee oudolle muutaman vuoden käytön jälkeen...
mayah, 30.11.2005 10:20:
Kaikkihan tietää, että ennen joitakin leikkauksia ei saa syödä tyyliin vuorokauteen. Mutta miksi? Mihin tää perustuu? Ettei vatsasta löydy ruokaa kun sitä leikataan? Että nukutusaine tehdoaa paremmin? Ettei okseta?
koo, 29.11.2005 21:26:
Kun tietokone raksuttaa, sen kovalevy tekee töitä, eli tietokone tekee parhaillaan jotakin, eikö totta? Entäs kun kone raksuttaa, vaikka en juuri ole sen äärellä enkä ole jättänyt sitä tekemään mitään = mikään ohjelma ei toimi aktiivisesti. Mitä ihmettä se yksinään oikein tekee? Mun mielestä on todella ärsyttävää, että se yksikseen keksii itselleen jotain tekemistä, vaikka en ole käskenyt sitä mitenkään. Kuitenkin latailee salaa jotain viruksia itseensä.
Eli miksi kone raksuttaa yksinäänkin?
Super-Kerttu, 30.11.2005 11:15:
Tässä yksi päivä kuulin, erään tytön vaahtoavan puhelimeen, että mesenger ohjelman kautta pääsee toisen koneelle ihan helposti, vaikka kone ja ohjelma olisivat kiinni. Joku hänen ystävänsä oli testaus mielessä, mennyt salaa toisen koneelle ja saanut sieltä tietoonsa salasanoja ym. pankkitunnuksia. Toki kyseessä oli ihminen, joka tietää tietokoneista jotain, mutta siis onko tälläinen mahdollista? Jos on, niin kuulostaa kyllä aika pelottavalta!Pitääkö minun nyt siis poistaa mesenger-ohjelma koneeltani sen pelossa, että joku pääsee tunkeutumaan koneelleni ja saa käyttööni salasanani ja pankin nettitunnukseni! Oi kertokaa te tietokenonörtit! Kiitos!
Optik, 30.11.2005 11:43:
Koneen päällä ollessa ja päivittämättömien(!) ohjelmien ollessa käytössä (tietoturva-aukkoja) on mahdollista, että hyökkääjä saa ajetuksi joissain tapauksissa esimerkiksi puskurin ylivuodon takia jonkun ohjelman/komennon.
Tai jos oikein retuperällä olevassa konessa on asentunut joku takaporttiohjelma tai virus/troijalainen, joka ottaa koko koneen haltuun. Nämä talttuvat kyllä helposti käyttäen virustorjuntaa ja spywaren poistoohjelmia.
(Avast! antivirus, Microsoft Spyware ja Spybot - Search&Destroy ovat hyviä vaihtoehtoja tähän)
Myöskin mahdollisuuksien mukaan palomuuriin kannattaa panostaa (joko ohjelmalliseen tai fyysistä rautaa olevaan).
Optik, 30.11.2005 11:56:
Heh... en huomannutkaan tuota yhtä juttuu tos alkuperäisessä kertun postauksessa..
olen tietoKENOnörtti
mayah, 30.11.2005 10:20:
Kaikkihan tietää, että ennen joitakin leikkauksia ei saa syödä tyyliin vuorokauteen. Mutta miksi? Mihin tää perustuu? Ettei vatsasta löydy ruokaa kun sitä leikataan? Että nukutusaine tehdoaa paremmin? Ettei okseta?
Super-Kerttu, 30.11.2005 11:15:
Tässä yksi päivä kuulin, erään tytön vaahtoavan puhelimeen, että mesenger ohjelman kautta pääsee toisen koneelle ihan helposti, vaikka kone ja ohjelma olisivat kiinni. Joku hänen ystävänsä oli testaus mielessä, mennyt salaa toisen koneelle ja saanut sieltä tietoonsa salasanoja ym. pankkitunnuksia. Toki kyseessä oli ihminen, joka tietää tietokoneista jotain, mutta siis onko tälläinen mahdollista? Jos on, niin kuulostaa kyllä aika pelottavalta!Pitääkö minun nyt siis poistaa mesenger-ohjelma koneeltani sen pelossa, että joku pääsee tunkeutumaan koneelleni ja saa käyttööni salasanani ja pankin nettitunnukseni! Oi kertokaa te tietokenonörtit! Kiitos!
Epailija, 30.11.2005 14:47:
Tässä pitää vähemmän nörteille tarkentaa, että Optik tarkoittaa "panostaa ekstraa". Jos ei omaa palomuuria lainkaan, kannattaa nettailu jättää kokonaan sikseen ellei halua konettaan sekaisin. Jo siinä ajassa kun koneen yhdistää nettiin ladatakseen palomuurin koneelle saattavat pöpöt iskeä.
Tässä oman isäni kertoma urbaani legenda tietoturvasta huonosti ulkomuistista:
Suojaamattoman koneen turvattomuutta testattiin laittamalla testiin valmisteltu puhdas kone kiinni verkkopiuhaan vailla virustorjuntaa ja virrat päälle. Tämän jälkeen koneelle ei tehty mitään. Sitä ei yhdistetty palveluntarjoajan nettipalveluun, sillä ei ajettu mitään ohjelmia. Sen annettiin vain olla päällä. Jokusen tunnin päästä kone joutui ensimmäisten hyökkäyksien kohteeksi (sivuhuomautuksena tämä saattaa olla pitkä aika; toisen legendan mukaan kone on ilman palomuuria turvassa keskimäärin n. minuutin). Vuorokauden päästä koneseen oli jo tarttunut viruksia ja kone yritti omin avuin muodostaa nettiyhteyttä tuntemattoman palveluntarjoajan kanssa.
Tämä on todennäköisesti yksi niitä tarinoita, joilla pelotellaan nörttilapsia öisin, mutta totuuden jyvänen tuossakin. Netti on pullollaan ohjelmia ja ihmisiä, jotka ottavat kohteikseen satunnaisesti valittuja ip-osoitteita jatkuvalla syötöllä. Kukin meistä on ennemmin tai myöhemmin joku niistä osoitteista, joten kannattaa olla varautunut.
Edit: En osaa käyttää quotea. Enkä kirjoittaa.