Avernian, 7.11.2005 16:52:
---
FAIRI, 7.11.2005 16:43:
miksi ihmiset ajattelevat itseään aina ennen muita?
---
Koska niin meidät on suunniteltu. Elämään niin että omat geenit siirtyisivät eteenpäin.
15,958 posts, 798 pages, 6,667,135 views
Avernian, 7.11.2005 16:52:
---
FAIRI, 7.11.2005 16:43:
miksi ihmiset ajattelevat itseään aina ennen muita?
---
Koska niin meidät on suunniteltu. Elämään niin että omat geenit siirtyisivät eteenpäin.
Amma, 7.11.2005 19:11:
Otan kuvia, joita ihmiset haluavat ostaa. Ongelmana on, miten hinnoitella kuvat.
Aiemmin otin kuvia filmikameralla, teetin 10-kuvat ja myin ne sitten kpl-hintaan. Mitä tehdä nyt, kun otan kuvat digikameralla ja ihmiset haluaisivat, että lähetän kuvat heille sähköpostitse tai myyn cd:llä? Kuvat leviävät paljon nopeammin paikkoihin, joihin en välttämättä halua niiden leviävän - ainakaan ilmaiseksi. Yleensä ottamani kuvat päätyvät todennäköisesti kotialbumeihin, mutta sähköisestä kuvasta saa käden käänteessä tehtyä vaikkapa ("ilmaiset") joulukortit koko suvulle.
Tarkoitukseni on kyllä tehdä selkokielinen sopimus kuvien käyttöoikeuksista, mutta hinnan muodostaminen on ylivoimaista. Sopimukseen on tarkoitus tulla kohta, jonka mukaan on aina ilmoitettava, jos ottamaani kuvaa aiotaan käyttää jossakin.
Minulla on myös mahdollisuus tulostaa laadukkaita kuvia valokuvapaperille (ja olen sitä tehnytkin), mutta ihmiset toivovat saavansa kuvat (suht nopeasti ja vaivattomasti) sähköisesti. Satojen kuvien tekeminen käsin on sitä paitsi jokseenkin hidasta. Tietyllä tapaa tuntuu kuitenkin paremmalta myydä yksittäinen paperille tehty kuva johonkin hintaan, koska uskon, ettei kovinkaan moni jaksa nähdä vaivaa skannaamiseen ym. ja vaikka jaksaisikin, niin kuvan laatu heikennee ainakin jokseenkin skannatessa.
Ottaako sama hinta sähköisessä muodossa olevasta kuvasta kuin paperille tehdystä 10-kuvasta?
Miten hinnoitella kuvan käyttöoikeus?
Mitä pyytää palkaksi, jos kuvia käytettäisiin vaikkapa esitteeseen?
ElegantY, 7.11.2005 22:49:
Kun soittaa väärään numeroon niin miksi ko numero ei ole koskaan varattu?
Nectarine, 7.11.2005 20:11:
miksi pahojen ja ilkeiden tyyppien eliminoimisesta saa saman kuin ihmisestä? eikö voisi säätää lakia joka korjaisia asian esim. että siitä saisi taputuksen päähän ja kunniamaininnan... *haaveil*
ElegantY, 7.11.2005 23:07:
There's the point :D
innae, 8.11.2005 00:09:
Mitä niin erikoisen viehättävää on ihmisten mielestä puristella toisen ihmisen finnejä? Siis kavereidensa, kumppaniensa yms.
ezzy, 8.11.2005 00:14:
---
Mitä niin erikoisen viehättävää on ihmisten mielestä puristella toisen ihmisen finnejä? Siis kavereidensa, kumppaniensa yms.
---
wha-wha-whaaaaat?!
mayah, 8.11.2005 09:15:
Miks ihmiset totee itsestäänselvyyksiä small-talk tyyppisessä keskustelussa?
- "Onpa hirveä ilma"
- "No aijaa, seison tässä vieressäsi, tähän sataa ihan yhtä paljon"
- "Löysitte sitten perille"
- "No siltä näyttäis, kun nyt tässä seison vieressäsi. En mä matkallakaan enää ole".
mayah, 8.11.2005 09:35:
Mittää järkee.. tai sit tää on turkulainen tapa.
Verano, 8.11.2005 09:42:
Itse tosi tapahtuma tulee tässä:
Olin joutunut turkulaisten kanssa töihin Maikkel Jaksonin konsertin narikkaan. Käytinkin tilaisuuden hyväkseni ja kysyin yhdeltä näistä turkulaisista, että sanotko sinäkin joka asiaan "joo vai". Vastaus oli tietysti: "Ai mää vai?!?"
Kerroin tämän tarinan kerran Littoisissa, kukaan ei nauranut.