mange, 23.10.2005 02:53:
Se onkin läppäpuhelin, mutta mitäs muuta siinä on vikana? Kyselen ihan vain uteliaisuudesta..
Tossa puhelimessa ei ole juuri muuta kuin vikoja. Mistähän alottaisin...?
1. Se jumittaa. Voit olla tekemässä ihan mitä tahansa ja yhtäkkiä näytölle ilmestyy teksti Odota!
Ja siinäpähän sitten odotat. Ja odotat. Ja odotat. Ainoa keino lopettaa odottaminen on riipiä akku irti ja käynnistää puhelin uudelleen. Toki silloin menetät tiedot, joita olit käsittelemässä.
2. Et voi muuttaa ihmisten nimiä puhelinluetteloon siirtämättä niitä ensin (täysin hyödyttömään) osoitekirjaan ja sieltä sitten takaisin puhelinluetteloon. Ainoastaan osoitekirjaan tehdyt muutokset tulevat voimaan puhelinluetteloon. Jos esim. puhelinluettelossa ihmisen nimi on Petteri ja muutat sen siellä Petteri Punakuonoksi, niin joka kerta, kun Petteri Punakuono soittaa tai soitat hänelle, ruudulla lukee aina vaan se sama vanha Petteri. Mitkään puhelinluettelossa tehdyt muutokset eivät oikeasti tapahdu, vaikka siellä on toiminto muokkaa.
Tätä ominaisuutta ei helpota ollenkaan se, että kun olin tällä viikolla muuttamassa osoitekirjassa erästä nimeä, puhelin teki kuuluisan Odota! -temppunsa ja jouduin repimään akun irti.
Kas! Laitoin puhelimen takaisin päälle ja siitä ei löydy enää koko osoitekirjaa! Tilalle tulee huuto Asemavirhe!
Puhelin on sammutettu ja laitettu uudestaan päälle useitakin kertoja, mutta mikään ei tuo osoitekirjaa takaisin.
Samalla katosi mahdollisuus lähettää ryhmäviestejä.
Enpä siis voi enää vaihtaa ihmisten nimiä tai numeroita. Puhelimeni nimiluettelo on tästä eteenpäin pysyvästi tilassa, joka vallitsi 19.10.2005.
3. Puhelimeen saa laitettua muistutuksia.
Kun muistutuksen aika tulee ja siitä ilmottava ääni pärähtää soimaan, kannen näytöllä näkyy muistutuksen 1,5 ensimmäistä kirjainta. Lopuista näkyy aivan pieni aavistus kirjainten alalaidoista. Tekstin päälle jää jonkunlainen "palkki", joka peittää tekstin. Näistä 1,5stä kirjaimesta voit sitten yrittää muistella, että mitä pitikään muistaa. Tehokasta aivojumppaa, mutta vittumaista.
4. Tämä on yksi suosikeistani. Tapahtui myös kuluneella viikolla.
Olin kirjoittamassa tekstiviestiä. Minulle soitettiin. Vastasin puheluun kesken viestin kirjoittamisen. Olin ehtinyt jatkaa näpyttelyä parin kirjaimen verran, kun soiminen oli puhelimen mielestä jo alkanut. Vastatessani puheluun, nämä kirjaimiksi tarkoitetut painallukset muuttuivat näytöllä numerosarjaksi 73366 (tai vastaava). Puhelu alkoi normaalisti vastattuani.
Ehdimme jutella n. 5 sekuntia, kun puhelin laittoi minulle soittaneen ihmisen pitoon ja soitti tähän näytölle ilmestyneeseen 73366-numeroon, josta ystävällinen nauhoiteääni ilmoitti korvaani, että "valitsemanne numero ei ole käytössä"!! Tästä tilanteesta pääsi irti katkaisemalla molemmat puhelut.
AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN TOIMINTO!!
Ja hemmetin näppärä varmasti, jos on painellut vaikkapa näppäimiä 112. Siinäpähän sitten selität, että ei mun teille pitänyt soittaa.
Puhelin on koko ikänsä seonnut aina, jos joku soittaa, kun kirjoittaa viestiä. Yleensä siinä käy kyllä niin, että viesti muuttuu numeroksi näytölle ja puhelun loputtua sitä jo kirjoittamaasi viestiä ei ole enää missään.
Riittääkö nämä jo hyviksi syiksi ostaa uusi puhelin ja mäiskiä toi palasiksi?