Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,478,174 views

sapeli

Posts: 11,768

#4441 • • sapeli jokukukamikä?
Miksi ihmisten on pakko bilepalautteessa puhua DJ:eistä näiden etunimillä? Siis aivan sama jos olisivatkin sinutteluasteella, mutta välttämättä kaikki muut (lue: minä) ei tiedä kuka kukin on etunimeltään... (Nyt kyl tippuu skenepisteet kun ton tunnustin *hih*)

Niin että onko se palautteen pointti oman egon pönkittämistä vai oikeata objektiivista rakentavan palautteen antamista ja muiden forumilaisten kanssa kokemuksen jakamista? Hmm?

Miettikääpäs sitä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4442 • • Jussi Soro choon!

sapeli, 13.9.2005 17:42:
Miksi ihmisten on pakko bilepalautteessa puhua DJ:eistä näiden etunimillä? Siis aivan sama jos olisivatkin sinutteluasteella, mutta välttämättä kaikki muut (lue: minä) ei tiedä kuka kukin on etunimeltään... (Nyt kyl tippuu skenepisteet kun ton tunnustin *hih*)

Niin että onko se palautteen pointti oman egon pönkittämistä vai oikeata objektiivista rakentavan palautteen antamista ja muiden forumilaisten kanssa kokemuksen jakamista? Hmm?

Miettikääpäs sitä.


Totta. Ja miksei kukaan vieläkään tiedä et mun oikee nimi on Matti *ding*
extramppa

Posts: 217

#4443 • • extramppa hengailija
Onko ne kaikki tädit (ja sedät) jotka hoitaa päiväkodissa lapsia ammattinimikkeeltään lastentarhanopettajia vai mikä on niiden virallinen nimike?
Jago

Posts: 4,039

#4444 • • Jago un-trained monkee
Mist te hankitte noita makeita avataria?? varsinkin noi migreeniä aiheuttavat välkkyvät kiinnostais(hei jos te aiheutatte mulle päänsärkyä, pitää munkin tehdä samoin teille)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#4445 • • Jago un-trained monkee

extramppa, 13.9.2005 20:45:
Onko ne kaikki tädit (ja sedät) jotka hoitaa päiväkodissa lapsia ammattinimikkeeltään lastentarhanopettajia vai mikä on niiden virallinen nimike?


lastentarhanopettajia ne kai on mutta leikkipuistoissa on ohjaajia

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Exlex

Posts: 497

#4446 • • Exlex

jago, 13.9.2005 21:20:
Mist te hankitte noita makeita avataria?? varsinkin noi migreeniä aiheuttavat välkkyvät kiinnostais(hei jos te aiheutatte mulle päänsärkyä, pitää munkin tehdä samoin teille)



Jos kaytät tulikettua niin asenna ADblock, jonka jälkeen voit blokkailla ärsyttävät kuvat näkymättömiin.
mekaanikko

Posts: 1,176

#4447 • • mekaanikko don selecta

extramppa, 13.9.2005 20:45:
Onko ne kaikki tädit (ja sedät) jotka hoitaa päiväkodissa lapsia ammattinimikkeeltään lastentarhanopettajia vai mikä on niiden virallinen nimike?



Lastentarhanopettajalla pitää olla kasvatustieteen kandidaatin tutkinto. Lisäksi päiväkodeissa työskentelee mm. lastenhoitajia ja päivähoitajia joilla on ammattitukinto sekä avustajia joilla ei välttämättä ole mitään koulutusta.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

extramppa

Posts: 217

#4448 • • extramppa hengailija

mekaanikko, 13.9.2005 21:33:
---
extramppa, 13.9.2005 20:45:
Onko ne kaikki tädit (ja sedät) jotka hoitaa päiväkodissa lapsia ammattinimikkeeltään lastentarhanopettajia vai mikä on niiden virallinen nimike?

---


Lastentarhanopettajalla pitää olla kasvatustieteen kandidaatin tutkinto. Lisäksi päiväkodeissa työskentelee mm. lastenhoitajia ja päivähoitajia joilla on ammattitukinto sekä avustajia joilla ei välttämättä ole mitään koulutusta.



Kiitos! Juuri tällaista vastausta olin vailla.*hymy*
hemuz

Posts: 2,178

#4449 • • hemuz kätevä emäntä
Miksi maha kurnii aamulla, vaikka olet juuri illalla vetäny über mätöt?
Jago

Posts: 4,039

#4451 • • Jago un-trained monkee

Exlex, 13.9.2005 21:26:
---
jago, 13.9.2005 21:20:
Mist te hankitte noita makeita avataria?? varsinkin noi migreeniä aiheuttavat välkkyvät kiinnostais(hei jos te aiheutatte mulle päänsärkyä, pitää munkin tehdä samoin teille)

---


Jos kaytät tulikettua niin asenna ADblock, jonka jälkeen voit blokkailla ärsyttävät kuvat näkymättömiin.


En mä sitä haluu vaan ittelleni oman ärsyttävän avataren. Täällä on muitakin jolla on sama kuva ja haluun erottuu

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

domi

Posts: 7,069

#4452 • • Edited domi Työn sankari.
Mistäpäin saa Contaxin irtosalamalle huoltoa? Oon soittanut +20 paikkaa ympäri suomen, ja puolet ei ees tunnistanut koko merkkiä *igor*

Pistetään viel et vika on juurikin tuossa, että se ei "viritä" salamaa ollenkaan, kuuluu vain se kimeä ääni loputtoman pitkään.
Samu

Posts: 517

#4453 • • Samu Bodhisattva

dominikh, 14.9.2005 16:05:
Mistäpäin saa Contaxin irtosalamalle huoltoa? Oon soittanut +20 paikkaa ympäri suomen, ja puolet ei ees tunnistanut koko merkkiä *igor*



Ootko Ep-Kameraan Helsingin Uudenmaankadulle soittanu? Siinä ainakin muistaisin nähneeni Contaxia ikkunassa.. http://www.svhy.org/kj/ep-kamera/


Mutta sitten uus kysymys:

Onko biohajoavien pesuaineiden käytöstä hyötyä kaupunkikäytössä? Nehän menee samaan viemäriin, kuin muiden ei-biohajoavat aineet ja koottu jätevesi käsitellään siis joka tapauksessa. Niin, että miten on? Onko hyötyä ja apua?

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Occu

Posts: 2,528

#4454 • • Occu
paljonko on jalkapallokentän virralliset mitat?
ja miksi tv'eessä se kenttä näyttää aina x3 isommalta kuin oikeasti..
vai onko suomessa sitten pienempiä kenttiä kuin tuolla mantereella?

--
..::MOI::..

domi

Posts: 7,069

#4455 • • domi Työn sankari.

Occu, 14.9.2005 22:09:
paljonko on jalkapallokentän virralliset mitat?
ja miksi tv'eessä se kenttä näyttää aina x3 isommalta kuin oikeasti..
vai onko suomessa sitten pienempiä kenttiä kuin tuolla mantereella?


90m*45m muistaakseni.
Freja

Posts: 8,775

#4456 • • Freja Sihteeri
Millä järjellä nuo viritinvahvistimien desibelijutut toimii, tarkoitan että miksi ne ei ole realistisia, vaan esim meillä sopiva ääni on n. -35 desibeliä. Miinus 35?? *ding*
(ai miten niin en ymmärrä tekniikasta mitn?)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jutu

Posts: 3,054

#4457 • • Jutu Blondi
Minkä takia jalkapallokenttä näyttää raidalliselta telkkarissa?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#4458 • • hyperventilaatio Guest

Freja, 14.9.2005 22:22:
Millä järjellä nuo viritinvahvistimien desibelijutut toimii, tarkoitan että miksi ne ei ole realistisia, vaan esim meillä sopiva ääni on n. -35 desibeliä. Miinus 35?? *ding*
(ai miten niin en ymmärrä tekniikasta mitn?)


Katsos kuin se ilmoitetaan siten, että antojännite on -35db maksimista, eli siihen täyteen tasoon on vielä matkaa 35db. Eli sit ku on 0db niin kone huutaa täysillä. Simple as that.
Freja

Posts: 8,775

#4459 • • Freja Sihteeri

hyperventilaatio, 14.9.2005 22:26:
Simple as that.


Hö. No oisin mäkin ton tajunnu itekin jos oisin vaa ajatellu *nauru* kiitoksia silti *hymy*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jinkso

Posts: 1,209

#4460 • • Jinkso FINRG

Jutu, 14.9.2005 22:23:
Minkä takia jalkapallokenttä näyttää raidalliselta telkkarissa?



Se näyttää ihan livenäkin! *joo*
Johtuupi siitä, kun ruohonleikkurimies ajelee kenttää edestakasin ja ruohonkorret taittuvat aina tiettyyn suuntaan, jolloin kenttä näytää raidalliselta.