Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,482,838 views

Jutu

Posts: 3,054

#4421 • • Jutu Blondi
Kiitos Tres ja Freja vastauksista. Pitänee varmaan joku päivä maistella eri rommimerkkejä, ihan vaan jotta huomaan eron *hih*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Displacer

Posts: 1,828

#4422 • • Displacer

Garo, 3.9.2005 21:30:
---
JussiS, 3.9.2005 16:35:
Oletetaan että mä myöhemmällä iälläni säätiöin itselleni kasan rahaa (ei mitenkään älyttömästi, mutta pari tonnia tjsp) siihen asti että aikamatkailu keksitään, jolloin joku käy laittamassa sen rahan mun tilille vaikkapa 1.9.2005.

Miksi mun tilille ei siis tullut rahaa torstaina?

Tarkoittaako tämä että aikamatkailu ei tule koskaan onnistumaan?

---


Suurin ongelma on varmaankin valuutan epäyhteensopivuus. Luultavasti torstaina jossain roskiksessa on ollut hirveä kasa alpha centaurin solssuja (paikallinen tuleva valuutta). Nokkela voisi miettiä kullan ostamista tulevaisuudessa ja sen kuljettamista ajan halki, mutta vuosisatojen saatossa tavat ovat muuttuneet, eikä kultaa tulla pitämään juuri lainkaan arvossa alpha centaurissa.

- Garo



öö, eikös se olisi sitten vaan sitä kannattavampi bisnes. sieltä hommaisi puoli ilmaiseksi ja toisi tänne missä kultaa arvostetaan.
mekaanikko

Posts: 1,176

#4423 • • mekaanikko don selecta

Tres, 6.9.2005 13:49:
Itse nautin rommikolani mieluiten Havana Clubin 7-vuotiaalla,



On muuten erinomainen rommi. Eroa johonkin perus vaaleaan Bacardiin on kuin yöllä ja päivällä. Alkossa joku 30 ruplaa nollaseiskan lesti eli viel ihan järkihinnoissakin verrattuna joihinkin konössöörimpiin juttuihin (joita Alkosta tosin ei juur löydykään tältä osastolta).

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

sapeli

Posts: 11,768

#4424 • • sapeli jokukukamikä?
Miksi, oi miksi, joskus jonkun profiilissa on kuvan paikalla pelkkä kuvan urli, mutta kun sen copy/pasteat samaan ikkunaan niin sen jälkeen kuva näkyy kuvana?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

domi

Posts: 7,069

#4425 • • Edited domi Työn sankari.
Miten saan lääkkeistä jäävän paskan jälkimaun pois?

Syöminen ei auta, tai sit ilmeisesti pitäisi vetää jotain erikoissafkaa..
Apo

Posts: 1,574

#4426 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

sapeli, 7.9.2005 01:33:
Miksi, oi miksi, joskus jonkun profiilissa on kuvan paikalla pelkkä kuvan urli, mutta kun sen copy/pasteat samaan ikkunaan niin sen jälkeen kuva näkyy kuvana?



Http-Referer blokkausta varmaan pelissä. Jollain palvelimella on estetty kuvien käyttö muilla kuin palvelimen omilla sivuilla. Esimerkkinä voi vaikka kokeilla miltä klubituksen kuvat näyttävät platinum.ac:n viesteissä *vink*
Freja

Posts: 8,775

#4427 • • Freja Sihteeri
Miksi kuuluu eri ääni esim solisevasta vedestä, kun puren hampaitani yhteen, kuin silloin, kun en pure?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Fyrisch

Posts: 4,525

#4428 • • Fyrisch
Maksoin äsken yhen laskun tuplana vahingos, palauttaaks ne ne ylimääräset rahat mulle vai pitääs sinne soittaa ja mesoo?
Pätkis

Posts: 1,038

#4429 • • Edited Pätkis Pikkis

Fyraett, 9.9.2005 16:32:
Maksoin äsken yhen laskun tuplana vahingos, palauttaaks ne ne ylimääräset rahat mulle vai pitääs sinne soittaa ja mesoo?


Pitää soittaa ja mesoo. Muuten ne ettii siellä (jos viitteellä maksoit) et kuka tää pelle on, joka meille työntää rahaa jota me ei haluta.

edit. Tai ilman viitettä. Iha sama lopputulos, kaaoksen suuruus riippuu talon suuruudesta ja järjestelmän kyvykkyydestä.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Fyrisch

Posts: 4,525

#4430 • • Fyrisch

Pygmi, 9.9.2005 16:35:
---
Fyraett, 9.9.2005 16:32:
Maksoin äsken yhen laskun tuplana vahingos, palauttaaks ne ne ylimääräset rahat mulle vai pitääs sinne soittaa ja mesoo?

---

Pitää soittaa ja mesoo. Muuten ne ettii siellä (jos viitteellä maksoit) et kuka tää pelle on, joka meille työntää rahaa jota me ei haluta.

edit. Tai ilman viitettä. Iha sama lopputulos, kaaoksen suuruus riippuu talon suuruudesta ja järjestelmän kyvykkyydestä.



Ei muo muuten vituttais mut mul ei oo mitää hajuu miks oon saanu tän laskun (helsingin kaupunki)

ja sit viel kaiken kruunaa viel se ettei täs laskus oo mitää numeroo minne vois soittaa.
Maksuviitteel maksoin, pakko kait muutenki soittaa sinne ja kysyy mistä hyväst toi lasku tuli mulle. (kuhan löydän sen numeron jostai)

tänää dokaa! *grr*
Pätkis

Posts: 1,038

#4431 • • Pätkis Pikkis

Fyraett, 9.9.2005 16:45:

Ei muo muuten vituttais mut mul ei oo mitää hajuu miks oon saanu tän laskun (helsingin kaupunki)

ja sit viel kaiken kruunaa viel se ettei täs laskus oo mitää numeroo minne vois soittaa.
Maksuviitteel maksoin, pakko kait muutenki soittaa sinne ja kysyy mistä hyväst toi lasku tuli mulle. (kuhan löydän sen numeron jostai)

tänää dokaa! *grr*


mtvt *ding* jätkä maksaa tyytyväisenä eikä tiedä mitä maksaa! okei *nauru* googlesta löytyi helsingin kaupunki / rahatoimisto/ laskut jne.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

%

Posts: 568

#4432 • • %
Miks kaupoissa on suolaa jodilla ja ilman jodia. Mihin sitä jodia tarvitaan, jodilla vai ilman? Vai onko se vaan sen varalta se jodillinen, että jos horisontissa alkaa näkyyn sienipilviä. Niin silloin olis syytä kiskaista purkillinen suolaa semmoisenaan?

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Fyrisch

Posts: 4,525

#4433 • • Fyrisch

mayah, 9.9.2005 16:53:
---
Fyraett, 9.9.2005 16:45:
Ei muo muuten vituttais mut mul ei oo mitää hajuu miks oon saanu tän laskun (helsingin kaupunki)

---


Sun siis pitäis myös oppia se, miten soitetaan ENNEN laskun maksamista ja mesotaan... :)



Näin helppoa on huijata kilteilt rahaa, mut kyl tää tästä, babysteps..babysteps.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#4434 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Miksiköhän mun gprs ei toimi kännyssä? Känny sanoo "Yhteys ei ole käytettävissä" Tämä on kyl uusi kännykkä niin rupesin muistelemaan että eikös siihen ensin pitäny jotkut asetukset tilata? Mistä se onnistuu?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Freja

Posts: 8,775

#4435 • • Freja Sihteeri
Minähän en mikään ruudinkeksijä ole, joten tämmöinen mietityttää: Miten ihmeessä jostain pahvitötteröstä, missä on sisällä ruutia, voi tulla tyyliin sydämenmuotoisia räjähdyksiä tai spiraalimaisia valojuovia? Tähtään siis siihen, että kun olin lintsillä eilen, niin rupesin vain miettimään että jopas jotkut on vaan älykkäitä kun semmoisia osaa väsää.. Vai onko? Ja olis mukava tietää et mikä on ilotulitteiden rakenne tai jotain kun niistä saa erivärisiä ja varsinkin eri muotoisia *täh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

tomppi

Posts: 1,600

#4436 • • tomppi thzombie ™

Steven Hoaks, 12.9.2005 20:31:
Miksiköhän mun gprs ei toimi kännyssä? Känny sanoo "Yhteys ei ole käytettävissä" Tämä on kyl uusi kännykkä niin rupesin muistelemaan että eikös siihen ensin pitäny jotkut asetukset tilata? Mistä se onnistuu?



DNA
Elisa
Sonera
Saunalahti

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

ezzy

Posts: 8,060

#4437 • • ezzy Droid-pappa

Freja, 12.9.2005 20:36:
Minähän en mikään ruudinkeksijä ole, joten tämmöinen mietityttää: Miten ihmeessä jostain pahvitötteröstä, missä on sisällä ruutia, voi tulla tyyliin sydämenmuotoisia räjähdyksiä tai spiraalimaisia valojuovia? Tähtään siis siihen, että kun olin lintsillä eilen, niin rupesin vain miettimään että jopas jotkut on vaan älykkäitä kun semmoisia osaa väsää.. Vai onko? Ja olis mukava tietää et mikä on ilotulitteiden rakenne tai jotain kun niistä saa erivärisiä ja varsinkin eri muotoisia *täh*



http://people.howstuffworks.com/fireworks.htm
ezzy

Posts: 8,060

#4438 • • ezzy Droid-pappa

zasga, 9.9.2005 16:53:
Miks kaupoissa on suolaa jodilla ja ilman jodia. Mihin sitä jodia tarvitaan, jodilla vai ilman? Vai onko se vaan sen varalta se jodillinen, että jos horisontissa alkaa näkyyn sienipilviä. Niin silloin olis syytä kiskaista purkillinen suolaa semmoisenaan?



Eri terveysvaikutusten takia varmaankin, jodia kun ei esim rannikolla asuvat tarvitse niin paljon, kuin sisämaassa asuvat.
Apo

Posts: 1,574

#4439 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Freja, 8.9.2005 21:47:
Miksi kuuluu eri ääni esim solisevasta vedestä, kun puren hampaitani yhteen, kuin silloin, kun en pure?



Aluksi hieman taustaa: Ääni kuullaan pääkallon sisällä olevissa kuuloelimissä, joihin ääni välittyy pääosin korvakäytävän, tärykalvon ja kuuloluiden kautta simpukkaan jossa ääni aistitaan. Ääni voi päätyä kuuloelimiin myös nielun ja pääkallon kautta, näitä harvemmin huomaa mutta bileissä voi kokeilla tulpat päässä miten suun avaaminen/nieleminen vaikuttaa ääneen.

Se mitä veikkaan että hampaita purressa tapahtuu, on että ne reitit joita pitkin ääniaallot siirtyvät kuuloelimiin muuttuvat. Nielu muuttuu muotoa/kokoa, ääni kulkee eri tavalla jännittyneiden lihasten läpi ja pääkallon luut ovat lähempänä tai koskettavat toisiaan, jolloin jotkin taajuudet siirtyvät paremmin toisten siirtyessä huonommin -> aistittava ääni muuttuu. Eli, pureminen muuttaa kuuloelimiin päätyvän äänen sisältöä.
Apo

Posts: 1,574

#4440 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Freja, 12.9.2005 20:36:
Minähän en mikään ruudinkeksijä ole, joten tämmöinen mietityttää: Miten ihmeessä jostain pahvitötteröstä, missä on sisällä ruutia, voi tulla tyyliin sydämenmuotoisia räjähdyksiä tai spiraalimaisia valojuovia? Tähtään siis siihen, että kun olin lintsillä eilen, niin rupesin vain miettimään että jopas jotkut on vaan älykkäitä kun semmoisia osaa väsää.. Vai onko? Ja olis mukava tietää et mikä on ilotulitteiden rakenne tai jotain kun niistä saa erivärisiä ja varsinkin eri muotoisia *täh*



Pakollinen how stuff works.com linkki: http://people.howstuffworks.com/fireworks.htm/printable

Räjähdysten väriin vaikuttaa se mitä materiaalia räjähdysaineeseen on sekoitettu. http://cc.oulu.fi/~kempmp/colours.html

Räjähdyksille muoto saadaan käyttämällä vaiheistettuja räjähdyksiä. Pääpanoksen sisään laitetaan haluttuun muotoon pienoispanoksia. Pääpanos räjäyttää pienoispanokset liikkeelle, jotka (hyvin lyhyttä) hetkeä myöhemmin muodostavat räjähtäessään halutun kuvion.

Kehittelytyö taitaa olla aika pitkälle käsityötä, tosin tietokoneella noita räjähdyskuvioita pystytään varmaan mallintamaan.