polve, 3.5.2005 09:42:
Mistä johtuu, että aamuisin mitään tietämättäni
sammutan herätyskellon ja jatkan tyytyväisenä
unia. Herätessäni en muista ko. tapausta lainkaan.
Nimim. Yöunet keskimäärin 8-9h
Kaipa sitä sitten on niin siinä kuuluisassa unenpöpperössä, ettei tapahtumaa enää kunnolla herättyään muista. En sitten tiedä voiko kyseessä olla jonkinlainen unissakävelemisen aste/ muoto. Fysiologisia syitä en lähde arvailemaan.
Itselle tuota tapahtuu aina silloin tällöin, ettei todellakaan muista että on sammuttanut herätyksen - ja sitten nukkuu pommiin. Monesti jopa niin, että puhelin on ollut kuitenkin useamman metrin päässä sängystä, jolloin olen sängystä siis noussut enkä siltikään mitään muista.
Mulla nykyäänkin on aina yksi känny vieressä soimassa ja sitten kaukana toinen (sattuu olemaan kaksi kännyä), joka soi esim viiden minuutin päästä ensimmäisestä. Joskus teen niin, että toka soi vasta sitten kun ensimmäisen eka torkku on mennyt. Jos mulla olisi heti eka herätys niin et joutuis sängystä nousee pystyyn sammuttaaksen pirinän, niin aivan varmasti meen takas sänkyyn. Nytkin on ollut jo monta viikkoa (aamuina jolloin on pakko herätä ajois) niin et painelen niitä kahen kännykän torkkuja jopa yli puol tuntii haettuani sen toisenkin sinne jonnekin tyynyn tai peiton alle (eli ei sillä kaukana soivalla hirveesti virkaa oo). Ei sillä että saattais "ehkä" olla järkevämpää antaa itsensä nukkua pidempään ilman mitään torkkuja, mut se on vaan niin ihanaa kun saa vielä kääntää kylkeä ja vetää peittoa korville