Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,477,890 views

twistedsushi

Posts: 211

#3441 • • twistedsushi Nihil declaro
Miten päin olet suihkussa... *justjoo*

--
Itse valitset puolesi.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3442 • • Aziz Combat Fighter

Lene, 20.4.2005 17:07:
---
ALIEN, 20.4.2005 16:52:
Miten laissa tuomitaan muuten autossa runkkaaja? Tuleeks siitä se vanha tuttu viuhahtelijan tuomio? ..ei ku siis ei mikää vanha tuttu!!! :DD

---


Mahdollisesti:

Rikoslain 21 §
Sukupuolisiveellisyyden julkinen loukkaaminen

Joka tekee julkisesti sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan teon siten, että se aiheuttaa pahennusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä rangaistusta, sukupuolisiveellisyyden julkisesta loukkaamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.



Se on muuten sit ihan jokamiehellekin kiinniottoperuste, eli voi suorittaa ns. "Siviilipidätyksen", joka on vanhenutunut termi. Nykyään puhutaan kiinniotosta. Jos jokamiehenä ottaa rikoksentekijän kiinni, pitää rikoksen olla sellainen että siitä tuomitaan joko sakkoon tai enintään kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen, tai sitten pidemmäksi aikaa vankeuteen. Eli siis pelkkään sakkoon päätyvistä rikoksista ei naapurin eino saa tekijää ottaa kiinni.
Ninka

Posts: 564

#3443 • • Ninka
mitä siinä kolmensepänpatsaan ympärillä lukee?

--
*nuotti* All i wanna do, is have some fun, I got a feeling, Im not the only one *nuotti*

Philly

Posts: 506

#3445 • • Philly AIM HIGH!
miksi kaikki tv-sarjat rantautuu suomeen niin myöhäisessä vaiheessa *ding* verraten vaikka muihin pohjoismaihin...
Verano

Posts: 4,649

#3447 • • Verano Merituuli

Ninka, 21.4.2005 22:16:
mitä siinä kolmensepänpatsaan ympärillä lukee?



Alkoi itseäkin kiinnostaa. Ei mitään sen syvällisempää kuin että kenen toimesta patsas pystytettiin ja milloin.

linkki
Avatar
#3448 • • Edited ALIEN Guest

mayah, 20.4.2005 16:59:
[iso]HUOM POIKA ! älä lue, jos syöt juuri!![/iso]

Englannin sanasta menstruation - kuukautiset. Ja siitä nätti suomalaisversio: menstruoida = vuotaa kuukautisverta = menkat. Must on ihan kiva, et puhutaan menkoista kuukautisveren vuotamisen sijaan :)



poika... :D mistä tulee sit sana menstruation? Miesten truattio? ..vai monthly perioids jne? *hih*
Karski

Posts: 6,049

#3449 • • Karski Pomon kätyri

ALIEN, 22.4.2005 11:17:
---
mayah, 20.4.2005 16:59:
[iso]HUOM POIKA ! älä lue, jos syöt juuri!![/iso]

Englannin sanasta menstruation - kuukautiset. Ja siitä nätti suomalaisversio: menstruoida = vuotaa kuukautisverta = menkat. Must on ihan kiva, et puhutaan menkoista kuukautisveren vuotamisen sijaan :)

---


poika... :D mistä tulee sit sana menstruation? Miesten truattio? ..vai monthly perioids jne? *hih*



No yllättäen kuitenkin latinasta niinkuin suurin
osa lääketieteen terminologiasta.

Main Entry: men·stru·ate
Pronunciation: 'men(t)-strü-"wAt, 'men-"strAt
Function: intransitive verb
Inflected Form(s): -at·ed; -at·ing
Etymology: Late Latin menstruatus, past participle of menstruari, from Latin menstrua menses, from neuter plural of menstruus monthly, from mensis

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

whispering

Posts: 871

#3450 • • whispering Super Juusto

Lene, 20.4.2005 17:18:
Sitä mieltä itsekin olen, mutta kaveri väittää kivenkovaan käymänsä luennon perusteella, että vanhempien tulot tulevat vaikuttamaan.

Opiskelijan toimeentulotuesta voidaan kyllä esim. Turussa vähentää 20% tai 40 %.

Löysin myös infoa, että vanhempien ja muiden yksityishenkilöiden avustukset otetaan tulona huomioon toimeentulotukea myönnettäessä. Entä jos esim. vanhemmillaan on yritys ja yrityksestä suoraan maksettaisiin avustusta niin sitäkö ei sitten otettaisi tulona huomioon? *nauru**kikkailee*


Toimeentulotukeen lasketaan mukaan kaikki tulot mitä sun tilillä näkyy, eli joudut toimittamaan sinne "kaikkien" tilien tilitiedot. Tosin monet kierrättää rahat esim vuokravakuustilin kautta (joiden tietoja ei luovuta), mutta käytännössä jos tarvit toimeentulotukea, kannattaa hoitaa sähkösesti pelkästään Kelan tuet, palkka yms tulot, kaikki muut käteisellä :) Joissain tapauksissa voi selittämällä päästä läpi että esim joku makso velkansa yms. mutta noi riippuu ihan virkailijasta. Niin ja jos sulla on säästössä rahaa, nekin vaikuttaa. Mutta vanhempien tulot ei vaikuta, ellei ne anna sulle säännöllisesti rahaa, mutta se että ne on sun vanhemmat on se ja sama, mikäli oon oikein ymmärtäny.

Ite jouduin kerran lainaamaan rahaa, jotta voin maksaa vuokran, ruoat yms, tuki hakemuksen päätöstä odotellessa. Nämä kaikki tietenkin laskettiin tuloiksi, joten jouduin lainaamaan enemmän rahaa ja jouduin pieneen kierteeseen. Mutta virheistä oppii :p
Shaz

Posts: 324

#3451 • • Shaz team Wittupäät
Miks mulla tulee hikka jos juon vadelma limua, mut jos juon mitä tahansa muuta limua ni ei tuu *ding*
koo

Posts: 379

#3452 • • koo

Shaz, 22.4.2005 19:40:
Miks mulla tulee hikka jos juon vadelma limua, mut jos juon mitä tahansa muuta limua ni ei tuu *ding*



Koska vadelmalimu on sun mielestä niin hyvää, että hotkit sitä ja sit saat hikan. *hymy*

--
Backstagella on paratiisi.

UnityF

Posts: 15,721

#3453 • • UnityF joo just se

mayah, 23.4.2005 12:07:
Oonko mä ainoo, kenen messe lakkas toimimasta eilen iltapäivällä, eikä ole suostunut kirjautumaan sisään kertaakaan sen jälkeen?



Onko sulla uusin versio 7.0 *täh*

Ainakin minä & Andy pölötettiin eilen mesessä viel yhen aikaa yöllä.... *ding*
UnityF

Posts: 15,721

#3454 • • UnityF joo just se
+ pääsin sisään ilman mitään ongelmia nytkin...
-Kerttu-

Posts: 4,542

#3455 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

mayah, 23.4.2005 12:16:
---
UnityF, 23.4.2005 12:10:
+ pääsin sisään ilman mitään ongelmia nytkin...

---


Mä latasin sen uusimman edellispäivänä. Voi olla et se on sitte mun päässä, ku mulla on toi virustorjunta vanhentunu, ni muut turvallisuus-asetukset on sitte aika kireellä ja oon sörkkiny niitä tässä parin päivän aikana. Pitää vähän tonkia jos se ois palomuurista tms. kiinni.



Mulla kävi sama juttu, kun latasin sen uusimman version. Mut sit päivittelin koko koneen ja virustorjuntaohjelman ja muitakin ohjelmia, niin johan alkoi pelaamaan. Ja nyt on pelannut tosi hyvin! *hymy*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

-Kerttu-

Posts: 4,542

#3456 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

mayah, 23.4.2005 12:29:
---
Keeerin, 23.4.2005 12:26:
Mulla kävi sama juttu, kun latasin sen uusimman version. Mut sit päivittelin koko koneen ja virustorjuntaohjelman ja muitakin ohjelmia, niin johan alkoi pelaamaan. Ja nyt on pelannut tosi hyvin! *hymy*

---


No voi hemmetti. Enhän mä nyt tiedä miten tätä konetta päivitetään..



Niin no..Sun koneesta en tiedä, kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi..*ding* *nauru* Mut mun kone ehdottelee mulle (*nauru*) ..niitä päivityksiä vähän väliä..Ja virustorjuntaohjelman poistin kokonaan ja laitoin uuden..*joo* Kysy joltain viisaammalta kuin minä! *iloinen*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Karvinen

Posts: 699

#3457 • • Karvinen SekaiSin MariSta
ku ikkunat o tiivistii kii, eikä niitä avata ollenkaan. niin miten ihmeessä siellä silti pörräilee kärpäsiä? *ding* mä en oikee tajuu miten ne pääsee sinne tai miks ne ylipäätänsä o siällä! !

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

a-j

Posts: 785

#3458 • • a-j

Karvinen, 23.4.2005 13:03:
ku ikkunat o tiivistii kii, eikä niitä avata ollenkaan. niin miten ihmeessä siellä silti pörräilee kärpäsiä? *ding* mä en oikee tajuu miten ne pääsee sinne tai miks ne ylipäätänsä o siällä! !



ne ikkunat ei ole tiiviisti kiinni vaan niissä tiivisteissä on muutaman sentin raot
että ikkunoiden väli pääsee tuulettumaan, muuten ikkunoiden väliin tiivistyisi
vesihöyryä lämpötilojen muuttuessa, eli niistä raoista kai ne kärpäset ym
pääsee sinne sitten tulemaan :)

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

AnssiV

Posts: 1,798

#3459 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Mikä biisi soi Ali G - In Da House-leffan alussa ku se lähtee ajelemaan sillä Citikallaan? Bujaka Bujaka?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3460 • • Aziz Combat Fighter

aapee, 25.4.2005 01:35:
Mikä biisi soi Ali G - In Da House-leffan alussa ku se lähtee ajelemaan sillä Citikallaan? Bujaka Bujaka?



General Levy - Incredible (remix)

Oisko toi.