15,958 posts, 798 pages, 6,666,351 views
Lyylikki:
Olen jostain kuullut, että hunaja on yksi niitä ainoita ruoka-aineita, jotka ei pilaannu. Olenkohan täysin väärässä?
Miksi hunajapurkissa lukee "PARASTA ENNEN 2004", jos se ei pilaannu?
Olen sairas, en jaksa/ei ole rahaa hakea uutta hunajaa kaupasta. Uskaltaakohan sitä kyseistä hunajaa laittaa teehen?
sapeli:
Oikeastaan mua kiinnostais kuulla miksi ruoka-aineet ylipäänsä pilaantuu..
sapeli:
---
Lyylikki:
Olen jostain kuullut, että hunaja on yksi niitä ainoita ruoka-aineita, jotka ei pilaannu. Olenkohan täysin väärässä?
Olen sairas, en jaksa/ei ole rahaa hakea uutta hunajaa kaupasta. Uskaltaakohan sitä kyseistä hunajaa laittaa teehen?
---
Oikeastaan mua kiinnostais kuulla miksi ruoka-aineet ylipäänsä pilaantuu... Tietääkseni sokeria ja suolaa käytetään säilöntään, mutta miten ne oikein toimii tähän tarkoitukseen? Anyway, hunajassahan on paljon luonnon sokeria joten sen vuoksi se säilyy hyvin / ei pilaannu. Se saattaa kohmettua tai tulla jotenkin kokkareiseksi pitemmän ajan kuluessa, mutta eiköhän se silti ole vielä syötävää. Minä ainakin söisin.
Lyylikki:
K:
Vois harkita. Mistä voi iskeä vanhoja rikkaita naisia? Eikä oo ihan pakko olla edes vanha.
Juhgu:
Hunajakin tosin alkaa pilaantua jos siihen joutuu ulkopuolisia aineita esim. käytetystä lusikasta. Tai näin mulle on kerrottu, mutta ehkä mua on huijattu.
Astaroth:
---
K:
Vois harkita. Mistä voi iskeä vanhoja rikkaita naisia? Eikä oo ihan pakko olla edes vanha.
---
Maltsun Laiskasta Kissasta. Ainakin niillä on aina rahaa dokaamiseen.
Astaroth:
Pesemisestä huolimatta lusikka kontaminoituu heti, kun kosket siihen kädelläsi. Mutta se on sitten eri juttu, kuinka kauan bakteereilla menee lisääntyessä aineen kanssa ja minkä laatuisia nämä ovat.
vaavu:
Voisinpa kuvitella, että hunaja, sokeri ja suola ei syömäkelvottomaksi mene kovin helposti.
nomic:
---
Astaroth:
Pesemisestä huolimatta lusikka kontaminoituu heti, kun kosket siihen kädelläsi. Mutta se on sitten eri juttu, kuinka kauan bakteereilla menee lisääntyessä aineen kanssa ja minkä laatuisia nämä ovat.
---
jos laitan lusikan suuhun ja sen jälkee pöydälle niin kasvaako siihen sieni ajan kuluessa?