Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,063 views

Avatar
#2861 • • ALIEN Guest
Onko Blade Runner -dvd ollut myynnissä suomessa?? edes Filmifriikistä ei löytynyt, enkä mielelläni lähtis netistä tilailee.... *ding**täh*
whispering

Posts: 871

#2862 • • whispering Super Juusto

ALIEN:
Onko Blade Runner -dvd ollut myynnissä suomessa??


DVD Profilerin mukaan se ois julkastu 1.11.1999 suomessa (joku directors cut).
Avatar
#2863 • • ALIEN Guest

whispering:
---
ALIEN:
Onko Blade Runner -dvd ollut myynnissä suomessa??
---

DVD Profilerin mukaan se ois julkastu 1.11.1999 suomessa (joku directors cut).



no faaak!! ei ihme, ettei löydy enää mistään!! *igor* Kuka myisi??? *enkeli*
Apo

Posts: 1,574

#2864 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

STU^^:
Hyvä sääntö on se, että kaikki muistikammat toimivat hitaimman muistikamman nopeudella.*joo*



Hyvä sääntö on lukea keskustelu loppuun saakka ennenkuin vastaa *vink*


133MHz -muistia voi käyttää 100 MHz -emolevyssä.



Jos muistivalmistajan sivuilla lukee että "PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines" niin mielestäni tuo sanomasi asia ei päde. Eli asia taitaa mennä siten että omalla riskillä ja kaupan palautusoikeuteen/vaihtotakuuseen luottaen voi kokeilla noita nopeampia muisteja.

--
apo
cosmic

Posts: 389

#2865 • • cosmic :D
Kiitoksia vastauksista *kiitoskiitos*
Tollanen Buffalon muisti on aika sopivan hintanen ja ilmeisesti laadukaskin, kun kolme vuotta annettu takuuta.

http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0430913104660

Ja vielä yks tyhmä kyssäri. Katoin Everest Home Editionilla, että muistiohjaimeni, jotka on kai emolevyssä, tukevat 70 ns ja 60 ns muistinopeuksia. Käykö toi Buffalon muisti, vaikka sen nopeus onkin 7,5 ns? Vai onko toi 7,5 vaan joku maksiminopeus? Mitä aikaa toi 7,5 ns oikeastaan kuvaa?

--
:D is an unproductive condition.

Avatar
#2866 • • Edited ALIEN Guest
tylsyys iski sataan vuoteen ja aukaisin tv:n ja kappas mitäs sieltä tulikaan! ~__^

onko Miriam mies vai nainen vai ei kumpaakaan?

*hakee kaupasta popkornia*


edit: joo, tosiaan nainen miehen kehossa, mutta.... there is more than meets the eye ;)
STU

Posts: 70

#2867 • • STU teamnokia

Apo:
Hyvä sääntö on lukea keskustelu loppuun saakka ennenkuin vastaa *vink*


Ahaa, sitä aletaan heti aukomaan *muhaha*

Jos muistivalmistajan sivuilla lukee että "PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines" niin mielestäni tuo sanomasi asia ei päde. Eli asia taitaa mennä siten että omalla riskillä ja kaupan palautusoikeuteen/vaihtotakuuseen luottaen voi kokeilla noita nopeampia muisteja.



En väitäkään että olen joku asiantuntija ja muistinvalmistaja olisi aivan väärässä mutta rohkenen väittää että yhteensopivuusongelmat 133 muistin sopivuudesta 100 väylään ovat aika ääritapauksia. Omien kokemuksieni perusteella ongelmia yhteensopivuudessa en ole havainnut mutta sehän on aina kuluttajasta itsestään kiinni ottaako "riskin" ja lähteen kokeilemaan. Ja jos 133 muisti vaan sopii 100 paikalle niin ei se nyt ainakaan emolevyä käräytä *nauru*

--
Tranz is a form of life!!!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2868 • • Edited Aziz Combat Fighter

ALIEN:
tylsyys iski sataan vuoteen ja aukaisin tv:n ja kappas mitäs sieltä tulikaan! ~__^

onko Miriam mies vai nainen vai ei kumpaakaan?

*hakee kaupasta popkornia*


edit: joo, tosiaan nainen miehen kehossa, mutta.... there is more than meets the eye ;)



ZOMG TEH PENIS!

Tosi-TV *justjoo* Me kaikki tiietään jo et ihmiset on ällöttäviä. Miks siit pitää tehä koko ajan uusia telkkuohjelmia? :)

edit: En tarkoittanut että transseksuaalit ovat ällöttäviä, vaan ennemminkin kaikki nää "Unelmien poikamies/poikamiestyttö/lehmäkaitsija/arkkitehti"-tyyppiset JUMALAUTA PILLUA JA HETI!!!-sarjat.
Bio

Posts: 4,429

#2869 • • Bio The Bullies / Pinky

Ana-5000:
ZOMG



mitä niinku toi Z tossa tarkoittaa?
ezzy

Posts: 8,060

#2870 • • Edited ezzy Droid-pappa

sapeli:
---
cosmic:
---
naira:
[olen idiootti] mitä hittoa tarkoittaa o/ [/olen idiootti]
---
Viittaamista.

---


Taikka sit niinku "heihei" tai "moikka" *joo* *hihu* Tai niin ainakin olen nähnyt sitä myös käytettävän.



ei, vaan se on "kenoviiva o kauttaviiva" eli kaksi kättä ylhäällä tyyliin "JESS!" ja klubitus poistaa ton kauttaviivan ja jäljelle jää o/ eli kyseessä on bugin tms. aiheuttama harha.

Juhgu:
---
No jaa, kyllä 512 kilobitin yhteydellä parhaassa tapauksessa pääsee sinne 62-63 kilotavun paikkeille. Minusta tuo 512k on paljon harhaanjohtavampi kuin tuo olisi.



no ei todellakaan pääse, koska n.20% liikenteestä menee overheadiin. 512kb-liittymän realistiset nopeudet on luokkaa 55kB/sec
Displacer

Posts: 1,828

#2872 • • Displacer

ezzy:
---
sapeli:
---
cosmic:
---
naira:
[olen idiootti] mitä hittoa tarkoittaa o/ [/olen idiootti]
---
Viittaamista.

---


Taikka sit niinku "heihei" tai "moikka" *joo* *hihu* Tai niin ainakin olen nähnyt sitä myös käytettävän.

---


ei, vaan se on "kenoviiva o kauttaviiva" eli kaksi kättä ylhäällä tyyliin "JESS!" ja klubitus poistaa ton kauttaviivan ja jäljelle jää o/ eli kyseessä on bugin tms. aiheuttama harha.



Kyllä molempia näkee muuallakin
ezzy

Posts: 8,060

#2873 • • ezzy Droid-pappa

Displacer:
---
Kyllä molempia näkee muuallakin



se "hei hei" on yleensä kyllä _o/
Apo

Posts: 1,574

#2874 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mayah:
Jos mä nauhottaisin radiosta jotain kasetille ja kanavassa ois joku häiriö, niin kuuluisko se myös sillä kasetilla?



Juu, mistäs sinne kasetille tulisi häiriötön versio?
Nil

Posts: 113

#2875 • • Nil

mayah:
---
Apo:
Juu, mistäs sinne kasetille tulisi häiriötön versio?

---


No emmä tiiä. Sieltä mistä se musiikki ja ohjelmatkin tulee? Siks mä kysynkin..



No nyt tiiät...*justjoo*
Flamie

Posts: 478

#2876 • • Flamie

mayah:
No pannaas sitte haastetta kehiin. Miten toimii radio ja telkkari? Ja ensimmäisestä teknisestä poikien sanasta tuun huutaa, et ÄÄÄÄ *grr* Selittäkää silleen, et mä tajuun.



Mission imbossible *vink*
Apo

Posts: 1,574

#2877 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mayah:
No emmä tiiä. Sieltä mistä se musiikki ja ohjelmatkin tulee? Siks mä kysynkin..



Ei siihen laatuun tule parannusta, eli se mitä näet/kuulet on suunnilleen se mikä tallentuu.

Mutta, tuo häiriöiden vaikutus (näkyminen/kuuluminen) riippuu sekä siirtotavasta että häiriöiden voimakkuudesta, tosin riippuen siitä miten hyvin siirtotavat selviävät virheistä. Isommat häiriöt vaikuttavat aina.

Analogisilla siirtotavoilla (radio, tv, lankapuhelin) pienetkin häiriöt vaikuttavat, tosin vähäisesti. Pienimpiä häiriöitä ei välttämättä edes huomaa ihmisen aisteilla, vähän isommat kuuluvat raksahduksina ja näkyvät pieninä virheinä. Pienien häiriöiden vaikutusta analogisilla signaaleilla vähennetään siten että signaalin voimakkuus pidetään paljon voimakkaampana kuin pienet häiriöt.

Digitaalisilla siirtotavoilla (kännykkä, digitv, digiradio) pienimpien häiriöiden vaikutus vähenee, koska vastaanottavat laitteet voivat häiriöiden sattuessa arvata jollain tasolla mikä alkuperäinen signaali oli.

Mutta, alkuperäiseen kysymykseen ja vastaukseen viitaten, se mitä näet tv:stä tai kuulet radiosta on se mikä tallentuu. Jos laatu huononee jossain vaiheessa, sitä ei yleensä saa nostettua alkuperäiselle tasolle.

ja ei, en ala selittämään radion ja tv:n toimintaa tyttötermeillä.

lisätietoa:

howstuffworks.com

Digitaali- ja tietokonetekniikan perusteet
--
apo
Apo

Posts: 1,574

#2878 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mayah:
Hah. Et vaan uskalla.



Ei ole kyse uskalluksesta vaan yksinkertaisesta matematiikasta:

Hyöty < Vaiva

*hih*
Apo

Posts: 1,574

#2879 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mayah:
Joo, mä tiiän, oon toivoton.



Pyh, en tota tarkottanu. Lähinnä sitä että jos noi jutut kiinnostaa niin parempi tulos tulis sillä että ite selvittelet noi esim. netistä. Sen verran laaja asiakokonaisuus että rautalankavääntäminen on turhan työlästä ja todennäkösesti joku on jo jossain tehnyt sen.
Apo

Posts: 1,574

#2880 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

mayah:
Must ois vaan ollu kivempaa saada se sulta silleen tarjottimella, ku alkaa itse tekee jotain sen asian eteen



*grr* ei näin, mut toi taitaaki olla vaan perustyttökortti, sulla on ne kohta aika vähissä *nauru*