15,958 posts, 798 pages, 6,667,227 views
ella_:
mikä se oli se syy, että perunoita joissa on viihreää ei saisi syödä?
Ana-5000:
Mistä johtuu eksistentaalinen tuska ja vaatimus oman olemassaolon oikeutukselle jostakin ulkopuolelta? Eikö elämä ole itsessään jo vaalimisen arvoista?
Ana-5000:
Mistä johtuu eksistentaalinen tuska ja vaatimus oman olemassaolon oikeutukselle jostakin ulkopuolelta? Eikö elämä ole itsessään jo vaalimisen arvoista?
Nacu:
Perunassa oleva vihreä on klorofylliä
Tres:
Intuitiivisesti ehkä kyllä, mutta mitään rationaalista
perustetta tälle ei ole. Siksi nykyään, kun rationaalisuus
on nostettu ylimmäksi ihanteeksi, monet joutuvat
tällaiseen arvotyhjiöön huomatessaan että äärirationaalinen
maailmankatsomus ei pidä sisällään minkäänlaista
arvoa yksittäiselle elämälle.
mayah:
---
jUSSi:
Miksi ihmiset haluavat olla kertakäyttöjulkimoita? Miksi ihmiset haluavat VIP-kortin Sedun ravintoloihin? Miksi minä en ymmärrä?
---
Harvemmalle sen vip-kortin omistaminen mitään julkimon-tunnetta luo, kyse on ennemminkin siitä, et kortilla pääsee ilmaiseksi sisälle ja saa etuja baaritiskillä. Rahanarvoista siis sellaiselle, joka käyttää kyseistä ravintolaa esim. 2 kertaa viikossa.
jUSSi:
Kuka haluaa mennä SK-ravintolaan? Onko VIP-kortti fyysinen munanjatke ihmisille, jotka haluaisivat olla kertakäyttöjulkimoita tai hengata niiden kanssa?
Ana-5000:
---
Ihan samaan malliin kuin teollisen vallankumouksen jälkeinen automatisointi- ja liukuhihnatyö on siirtynyt roboteille. Eli joo, koneet vie ihmisten työt, mutta ne vie pääasiassa niitä tylsiä, toistavia ja mekaanisia töitä, siinä missä ihmisten työt tulee tulevaisuudessa vaatimaan enemmän koulutusta, intuitiota ja sosiaalisia taitoja. Mikään kone ei tule korvaamaan esim. poliisia tai palomiestä, vaikka osan CX234 asettaja Fordin liukuhihnalta saattaakin menettää hommansa robotille.
mayah:
Olen. Oletko sinä? Ja monessako eri ravintolassa? Ja monellako eri paikkakunnalla? Ja koska viimeksi? Ja oletko mielestäsi käynyt niissä niin useasti, että koet voivasi esittää niistä henkilökohtaisia mielipiteitä muun kuin lehdistä/forumeilta jne. saamasi tiedon perusteella?
mayah:
---
jUSSi:
Ei minun tarvitse henkilökohtaisesti kokea SK:n ravintoloita, voidakseni vältellä niitä perustellusti: kapitalismin synnyttämä vuokratyövoima-malli ei ole mieleeni, ravintoloissa käynti ei tyydytä minulla sosiaalisia tarpeita, vaan se on enemmän itsensä toteuttamista. Näiden lisäksi yleisesti ketjuuntumisen inhoaminen riittävät minulle perusteiksi.
---
Vuokratyömalli on käytössä suurimmassa osassa yli 10 henkilöä työllistävistä ravintola-alan yrityksistä (tämä ei ole fakta(tm) vaan oma kokemukseni ravintola-alalta). Kyse ei siis ole mistään Sedun omasta jutusta. Johtunee alan nopeasta kehityksestä ja nuoruutta ihannoivasta ilmapiiristä. (Ja ei, en pidä sinua tyhmänä, tiedän, että tiedät tämän..) Jokaisen oma valinta on tietysti se missä ja millä perusteella iltaansa viettää, kuin myös sinun.
mayah:
---
jUSSi:
Sedu vastaa kysyntään, mutta onko hänen oltava suurin?
---
?
mayah:
---
jUSSi:
Miksei kukaan vastusta/ihmettele HOK-Elannon ravintoloita ja niiden määrää?
---
Niin, miksei? Koska niissä saa järjestää bileitä?
mayah:
Olen niin riistetty. Montako päivää olet tehnyt töitä henkilöstövuokrausfirmalle?
Miksi Sedua pitäisi kiinnostaa?
mayah:
miks Sedua pitäis kiinnostaa Suomen klubikulttuurin tulevaisuuden näkymät.