Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,482,504 views

kiiki

Posts: 491

#2041 • • kiiki hankala
enpä tiedä onko tää tyhmä kysymys vai ei, mutta mikä eläin on springbok? (lat. Antidorcas marsupialis) joku antilooppi se on mutta onko jotain tarkempaa nimeä suomeksi?
purrr-

Posts: 577

#2042 • • Edited purrr- naked chef

kilobitti:
MIksi ihmiset eivät osaa seistä metrossa?

Oli ruuhka millainen tahansa, kukaan ei käytä käytävätilaa hyväkseen, vaan 99% jengistä tungeksii oven edessä "koska juuri MINUN pitää päästä tästä ovesta ensin ulos". Lopputulema; kukaan ei pääse metrosta sisään eikä ulos ilman kyynärpäiden käyttöä, ja ovien välisessä tilassa on tyhjää tilaa.



Hei, ei Helsingin metrossa edes ole ruuhkaa.

*vink*

(ps ja kyllä, olen matkustanut stadissa metrolla aamulla ja siihen aikaan kun ihmiset pääsee töistä)

--
<3 maastohiihto, peti ja keittiö.

ariel

Posts: 308

#2043 • • ariel ananas
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa täälläkin aika taajaan viljelty ilmaus "olkinukke"?

--
Vous allez faire des merveilles!

POSER

Posts: 800

#2044 • • POSER Wimp and Poser

Ana:
Tollanen veitsen ojentaminen on tosi typerää ja tunteetonta touhua, se voi olla että "vitsi" kääntyy itseään vastaan jos vartin päästä se kaveri löytyy kylpyammeesta ilman pulssia. Oli kyseessä sitten millanen huomiohuora tahansa.



Kuin niin muka, jos ihminen haluu päättää päivänsä, niin kyllä nyt perkules aikuinen ihminen sen saa tehdä. Millä oikeudella sä saat päättä jottei se sais sitä toteuttaa?

--
Keppiä Jehoville!

AnderS

Posts: 470

#2045 • • Edited AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

POSER:
---
Ana:
Tollanen veitsen ojentaminen on tosi typerää ja tunteetonta touhua, se voi olla että "vitsi" kääntyy itseään vastaan jos vartin päästä se kaveri löytyy kylpyammeesta ilman pulssia. Oli kyseessä sitten millanen huomiohuora tahansa.

---


Kuin niin muka, jos ihminen haluu päättää päivänsä, niin kyllä nyt perkules aikuinen ihminen sen saa tehdä. Millä oikeudella sä saat päättä jottei se sais sitä toteuttaa?



Huh! Toivottavasti tää oli vaan paskin läppä
mihin olen ikinä törmännyt!

Säkö et sitten tekis asialle mitään jos
sulla olis mahdollista estää itsemurha?
Entä jos olis kyseessä sun perheenjäsen tai ystävä?
Onks niillä väliä? Idioottimaisin juttu mitä mä olen ikinä
lukenut miltään foorumilta!
*dissaa*
Avatar
#2046 • • astaroth Guest

POSER:
Kuin niin muka, jos ihminen haluu päättää päivänsä, niin kyllä nyt perkules aikuinen ihminen sen saa tehdä. Millä oikeudella sä saat päättä jottei se sais sitä toteuttaa?


Harvemmin ihminen kuitenkaan tekee itsemurhaa täysjärkisesti. Omasta mielestäni lähtökohtana on kuitenkin se, että kaikkien ongelmat pyritään hoitamaan. Vaikka itsekin monesti ajattelen nimenomaan juuri tuollaisista asioista kyynisesti, niin en kuitenkaan haluaisi tietämättäni panostaa ketään itsesä vahingoittamiseen.
Ja jos nyt vitsilläsi tökkäset jollekin pissikselle moran käteen ja se sitten silpaiseekin valtimon auki, niin en minä ainakaan sitä asiaa voisi unohtaa ihan vain hartioita kohauttamalla. Tuollainen teko varmaankin tulkittaisiin vielä kuolemantuottamukseksi.
POSER

Posts: 800

#2047 • • Edited POSER Wimp and Poser

AnderS:
Huh! Toivottavasti tää oli vaan paskin läppä
mihin olen ikinä törmännyt!

Säkö et sitten tekis asialle mitään jos
sulla olis mahdollista estää itsemurha?
Entä jos olis kyseessä sun perheenjäsen tai ystävä?
Onks niillä väliä? Idioottimaisin juttu mitä mä olen ikinä
lukenut miltään foorumilta!
*dissaa*



Paskin läppä, miksi? Omasta mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus päättää elämänsä jos siltä tuntuu, mikä mä oikeesti oon sanomaan frendilleni että: koita nyt elää, elämä on ihanaa jos siltä tuntuu päinvastaiselta.

Jos taas haluan pakottaa oman frendini tai perheenjäsenen elämään vastoin tahtoaan, niin eiköhän kysymyksessä ole vain omat itsekkäät motiivit. Tottakai se ois perseestä mun kannaltani, mutta elämä välillä on...

Astaroth:
Harvemmin ihminen kuitenkaan tekee itsemurhaa täysjärkisesti. Omasta mielestäni lähtökohtana on kuitenkin se, että kaikkien ongelmat pyritään hoitamaan. Vaikka itsekin monesti ajattelen nimenomaan juuri tuollaisista asioista kyynisesti, niin en kuitenkaan haluaisi tietämättäni panostaa ketään itsesä vahingoittamiseen.
Ja jos nyt vitsilläsi tökkäset jollekin pissikselle moran käteen ja se sitten silpaiseekin valtimon auki, niin en minä ainakaan sitä asiaa voisi unohtaa ihan vain hartioita kohauttamalla. Tuollainen teko varmaankin tulkittaisiin vielä kuolemantuottamukseksi.



En toki lähtisi avustamaan ihmistä itsemurhan teossa lykkäämällä Moraa käteen, tiedän jotta tuo on laitonta ja itselleni en halua ongelmia kenekään henk.koht ratkaisusta. Ongelmia toki voi yrittää ratkoa ja itsekin estäisin kaveriani mikäli hän kännipäissään tahtoisi hypätä parvekkeelta, mutta jos kyseessä todellakin on vakavasti harkittu teko, niin mikä minä oikeasti olen häntä estämään...

--
Keppiä Jehoville!

kiiki

Posts: 491

#2048 • • kiiki hankala

Avernian:
Hyppyantilooppi sanoo mun kirjani.



iso kiitos! *iloinen*
AnderS

Posts: 470

#2049 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

POSER:
---
AnderS:
Huh! Toivottavasti tää oli vaan paskin läppä
mihin olen ikinä törmännyt!

Säkö et sitten tekis asialle mitään jos
sulla olis mahdollista estää itsemurha?
Entä jos olis kyseessä sun perheenjäsen tai ystävä?
Onks niillä väliä? Idioottimaisin juttu mitä mä olen ikinä
lukenut miltään foorumilta!
*dissaa*

---


Paskin läppä, miksi? Omasta mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus päättää elämänsä jos siltä tuntuu, mikä mä oikeesti oon sanomaan frendilleni että: koita nyt elää, elämä on ihanaa jos siltä tuntuu päinvastaiselta.

Jos taas haluan pakottaa oman frendini tai perheenjäsenen elämään vastoin tahtoaan, niin eiköhän kysymyksessä ole vain omat itsekkäät motiivit. Tottakai se ois perseestä mun kannaltani, mutta elämä välillä on...


Totta kai on oikeus, mutta...
Niinku joku jo viisaasti edellä mainitsi että
jos ihminen haluaa elämänsä lopettaa, johtuu
se yleensä mielenterveys ongelmista.
Tai sitten muista ongelmista, kuten raha, ihmissuhde,
työ jne...
Nämä on asioita johon löytyy useasti apu, joku muu kuin itsari.
Tämä on vaan niin surullinen tapa ratkaista ongelmia, ja samalla
ehkä myös itsekkäin...
S-T

Posts: 1,195

#2050 • • S-T Pieni
Miksi ihmiset laittaa noita äärimmäisen mauttomia kuvia signatureihin, oi miksi? *hmph*

--
Pieni on kaunista.

duvin

Posts: 582

#2051 • • duvin Jay v/d Veen

ariel:
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa täälläkin aika taajaan viljelty ilmaus "olkinukke"?



Se on yksi tapa argumentoida väärin. Yritetään tehdä vastustajan väite naurettavaksi ja pätemättömäksi tekemällä siitä virheellinen karikatyyri, "olkinukke / straw man", ja väittelemällä sitä vastaan. Hyvänä esimerkkinä evoluutionvastainen argumentti:

"Evoluutioteorian kannattajat väittävät elävän solun syntyneen vain sattumalta"

jossa ei siis argumentoida sinänsä evoluutioteoriaa vastaan, vaan väitetään että evoluutioteoria sanoisi solun syntyneen vain sattumalta (mitä se ei siis nimenomaan sano) ja vedotaan siihen että se olisi mahdotonta.

linkkejä:
TKK:n Tietämystekniikan erikoiskurssin materiaalia
Skepsis ry:n lista argumentoinnin virheistä
POSER

Posts: 800

#2052 • • POSER Wimp and Poser

AnderS:
Totta kai on oikeus, mutta...
Niinku joku jo viisaasti edellä mainitsi että
jos ihminen haluaa elämänsä lopettaa, johtuu
se yleensä mielenterveys ongelmista.
Tai sitten muista ongelmista, kuten raha, ihmissuhde,
työ jne...
Nämä on asioita johon löytyy useasti apu, joku muu kuin itsari.
Tämä on vaan niin surullinen tapa ratkaista ongelmia, ja samalla
ehkä myös itsekkäin...



Antaako tuo mielenterveys ongelma sinulle oikeutuksen päättää hänen puolestaan, väitätkö että kaikki joilla on näitä ongelmia ovat niin sekaisin etteivät voi tehdä itse päätöksiä oman tulevaisuutensa suhteen? Sinun on myös helppo sanoa että nämä muut ongelmat kuten raha, ihmissuhde yms, ovat niin pieniä asioita ettei niiden takia kannata itseään tappaa, osalle ihmisiä nuo ovat yleensä vain se viimeinen naula arkun kanteen jonka perusteella ovat sitä mieltä että tämä elämä on paskaa, miksi suotta jaksaa.

Itsekäs, mikäpä ei olisi itsekästä, mutta kun kysymyksessä on omat kärsimykset, katsoisin että jokaisella on oikeus päättää niistä enemmin kuin "lähimmäisellä".

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#2053 • • Cera Guest

S-T:
Miksi ihmiset laittaa noita äärimmäisen mauttomia kuvia signatureihin, oi miksi? *hmph*



Oon kyl ihan samaa mieltä.
Enkä kyl ymmärrä ees et miks siel pitää olla joku kuva.
Amma

Posts: 2,383

#2054 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Onko autoissa samanlainen "vasemmalta oikealle"-vaihteisto riippumatta siitä, kummalla puolella ratti on?

Onko amerikkalaiset todella niin tyhmiä kuin (mediassa) annetaan ymmärtää? (Vai esiintyykö mediassa vain keskimääräistä tyhmempiä jenkkejä?)

Miksi maailmassa tehdään ja julkaistaan täysin "turhanpäiväisiä" tutkimuksia? Uusin typerä tutkimus: Tupakointi saattaa altistaa astmalle. Eikös sen(kin) voisi päätellä ihan pelkällä maalaisjärjellä?

--
*etsiskel*

Avatar
#2055 • • astaroth Guest

mayah:
Mitä h*lvettiä on sipuliteemakkara? *ding*


TUOTERYHMÄ: LIHAVALMISTEET

OK-SIPULITEEMAKKARA
300 g
Leikkelemakkara
Ainekset: vesi, sianliha, perunajauho, kamara, naudanliha, kalkkunanliha, maitoproteiini, suola (1,8 %), glukoosi, sitruunamehu, lihaproteiini, stabilointiaine (E450), mausteet ja aromit (valkosipuli, valkopippuri, paprika, muskottipähkinä ja korianteri), sokeri, happamuuden säätöaine (E331), hapettumisen estoaine (E300), arominvahvenne (E621) ja säilöntäaine (E250).

Ravintosisältö/100 g:
Energiaa 1050 kJ (250 kcal)
Proteiinia 10 g
Hiilihydraatteja 6 g
Rasvaa 21 g
Lihaa ja lihaan verrattavia aineksia 50 %. Lihaa 36 %
Muovisuoli voidaan hävittää polttamalla pieninä määrinä esim. puiden seassa.

Laktoositon: Kyllä
Vähäsuolainen: Ei
Maidoton: Ei
Kananmunaton: Kyllä
Gluteeniton, viljaton: Kyllä
Soijaton: Kyllä

http://www.karjaportti.fi/porttilihavalmisteet/t_5024.shtml

*nauru*
POSER

Posts: 800

#2056 • • POSER Wimp and Poser

Juhgu:
Mutta mistä sen nimi tulee?



Nimi on kivan trendikäs ja erilainen. Sen avulla saadaan ihmiset kiinnostumaan ja kokeilemaan tuotetta ja sitä kautta ihastumaan siihen...

--
Keppiä Jehoville!

Optik

Posts: 1,691

#2057 • • Optik Piikkisika/Outopallo

POSER:
---
Nimi on kivan trendikäs ja erilainen. Sen avulla saadaan ihmiset kiinnostumaan ja kokeilemaan tuotetta ja sitä kautta ihastumaan siihen...
---



"Kivan trendikäs" since ainakin 1980-luvun alusta *justjoo*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

duvin

Posts: 582

#2058 • • duvin Jay v/d Veen

Amma:
Onko autoissa samanlainen "vasemmalta oikealle"-vaihteisto riippumatta siitä, kummalla puolella ratti on?



On.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2059 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tää kuuluis ennemminkin osastoon "elämää tärkeämmät kysymykset". Mutta joo. Montako palaa puuttuu vielä illu-palapelistä? multa puuttuu 3, enhän ole missannut mitään??

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Oliwer

Posts: 799

#2060 • • Oliwer
Missä vois olla vika kun en saa näytönsäästäjiä pyörimään Windows XP käyttiksessä, vaikka asetukset pitäs olla kohallaan? *näyttöösammuttelee* *uuh*