ennustukset

17 posts, 1 page, 6,180 views

gangsta

Posts: 45

#1 • • gangsta
Kertokaapas; Oletko käynyt ennustajalla ja mitä se lupasi? Uskotko niiden höpinöihin ja toteutuiko nämä ennustukset ikinä? Tunnetko ketään ennustajaa yms. ??? *yingyang*
Avatar
#2 • • Ona Guest
uskon kyllä että löytyy ihmisiä joilla on näitä kykyjä, mutta suuri osa niistä jotka väittävät näkevänsä tulevaisuuteen, puhuvat varmastikkin potaskaa.
Itse olen käynyt kerran ennustajalla, oikeastaan se oli ystäväni kaveri. Puhui paljon kaikenlaista ja onnistui kyllä kertomaan joitakin juttuja mitkä myöhemmin osoittautuivat täysin paikkansa pitäviksi. Voisin mennä uudelleenkin.
Claquesous

Posts: 3,206

#3 • • Claquesous viidettä kolonnaa
En oo käyny ennustajalla enkä mee! Ne pelkkii kusettajii, jotka höpöttää monimutkaisia ja ympäripyöreit juttui ja ihmiset hakee sellaset jutut, jotka sopii heille ja/tai koskee heitte elämää.. Sit tommosest viel maksetaa!

[muokattu 4.10.2003 20:15]

--
32. of December

fadeout

Posts: 171

#4 • • fadeout NoStatus
Kyllä nää ennustukset aika puppua taitaa olla. Eikä mua edes kiinnostais tietää mitä mulle tapahtuu. Elämähän on tarkotettu koettavaks.

Ja tosiaan jos vielä maksaa pitäis tollasesta sonnasta niin *hmph* pistän ne rahat mielummin siihen elämiseen kuin sen ennustamiseen *joo*

[muokattu 4.10.2003 20:51]

--
tamppauskone - se olen minä

Mr. Sinner

Posts: 408

#5 • • Mr. Sinner enimmäkseen harmiton
En oo ennustajal käynyt mut sanoisin et pelkkää paskaa ne on. Sanotaan et tulee tapahtumaan jotain melko tavallisii asioita, jotka todennäkösesti tapahtuu just sen takii et ne on niin arkipäiväsii hommii. Useimmiten ihmiset kans unohtaa kaikki ne pieleen menneet ennustukset kunhan joskus jotain sentään toteutuu.

[muokattu 4.10.2003 21:03]

--
We all need mirrors to remind ourselves who we are.

Avatar
#6 • • psaijai Guest
No ei ole ainakaan muistaakseni tullut käytyä ennustajilla. Taitavat niiden löpinät olla päästä temmattuja ja enimmäkseen ns. huijareita, joten en sellaisiin ala rahojani tuhlaamaan. Ovathan esimerkiksi horoskoopit ennustuksia, mutta ei niitäkään tule koskaan tosissaan otettua. Joskus tulee jostain lehdestä luettua oman merkin kohdalta, mutta hyvin harvoin.

En tosin sulje sitä mahdollisuutta pois ettei jollain voisi olla ennustajan kykyjä. Onhan tässä maailmassa kaikenlaisia muitakin yliluonnollisia asioita tapahtunut, joten miksi sitten joku ei voisi nähdä tulevaa.

Enimmäkseen olen kuitenkin sitä mieltä, että kun ihmiset käyvät ennustajilla, niin heidän mieleen jää kuva siitä mitä ennustaja sanoi. Vaikka sitä ei itse välttämättä tiedostaisikaan, niin jossain alitajunnassa saattaa toimia väkisinkin ennustajan osoittamaan suuntaan ja myöhemmin luulee, että ennustaja olikin oikeassa.
Riku

Posts: 3,187

#7 • • Riku The Little Prince
Nettioraakkeli sanoi minulle kerran että tulen harrastamaan seuraavan kerran seksiä (tulevan) vaimoni kanssa. Tässä vaiheessa pitäisi kai huolestua.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

keisha

Posts: 1,394

#8 • • keisha bullet with butterfly wings

pHaze:
Nettioraakkeli sanoi minulle kerran että tulen harrastamaan seuraavan kerran seksiä (tulevan) vaimoni kanssa. Tässä vaiheessa pitäisi kai huolestua.

Huolestuin jo.*igor*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Karski

Posts: 6,049

#9 • • Karski Pomon kätyri
Mulle on ennustettu kolmesti eri henkilöiden
toimesta ja eri perustein että kuolen
alle 40 vuotiaana väkivaltaisesti. *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

UnityF

Posts: 15,721

#10 • • UnityF joo just se
Hmm... Mä uskon tietyllä tavalla.. mun todella läheinen ihminen joka on lukenu tarot kortteja ja astrologiaa ja kaikkee mahollista yli 35 vuotta on ennustanu korteista mulle moneenkin otteeseen... olen jopa suuttunu hänelle kun se on sanonnu semmoisia asioita joita en halunnu uskoa mut kappas kappas ne sitten toteutu. Esim hän taanoin sanoi minulle että tulen menettämään minulle todella rakkaan asian traagisella tavalla ja niin siinä sitten pari kuukautta myöhemmin kävi... ja tässä on vain yksi esimerkki.. niitä on ollu todella todella paljon... välillä pelottaa mennäkkin hänen luo kun tuntuu että se osaa lukee mua pelkällä katseella.
Mutta silti rakastan häntä sanoi se mulle mitä vaan..*sydän*
Dacey

Posts: 671

#11 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
sain joskus kummitädiltä mulle tehdyn ennustuksen (semmonen n25sivinen sepustus) vielä en oo sitä lukenu ku sillon ei taidot riittäny (oli englanniks) ja nyt se on tietenki jossain vajan pohjalla..
kyl uskon että on kykyjä.. oon mäki jotain ”enneunii” nähny.. mm punasesta kännykästä sängyn alla ja seuraavana päivänä soitettiin mökille (missä unen olin nähny) et sedän punanen nokialainen oli jääny sinne jonnekin, ja näin unta että meijän auto päätti sittenkin käynnistyä, ja heräsin vähän ennenku mutsi tuli himaan ja sano et ei autoo tarvinutkaan hinata vaan se saatiin käyntiin.. jotain tommosii pienii enneunii o ollu,muttei suurempii.. kai *hymy*
Epailija

Posts: 5,636

#12 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Ihan puppua kaikki tyyni - niin enneunet, astrologia, tarot-kortit kuin kaikki muukin vastaava hömppä. Jos noissa ilmiöissä olisi perää, niin eiköhän se olisi osoitettu jo ihan tieteellisestikin, vaikka mekanismi itsessään olisikin vielä arvoitus. Syitä noihin uskomiseen voi kukin hakea itsestään, sillä järkiperusteita moiselle ei valitettavasti ole. Jos kyseessä olisi edes puhdat ”rahat pois hölmöiltä”-ilmiö, niin ilmiön sitkeyden ymmärtäisi paremmin, mutta valitettavasti osa hörhöistä uskoo omaan sontaansa. Hassua on myös se - kuten Richard Feynmankin on muistaakseni sanonut - että tieteen uusimpia löytöjä sotketaan mukaan tuhansia vuosia vanhaan hömppään, jolloin sen kauppaaminen tietämättömälle yleisölle on näinä tieteellisen termistön aikoina helpompaa.

Joku voisikin aikansa kulukseen spekuloida, että onko luonnontieteellisten alojen miesvaltaisuudella ja hömppä-alan näennäisellä naisvaltaisuulla mitään yhteyttä...

Niin ja pistetään linkkikin vielä, vaikka joku varmaan kritisoikin sen objektiivisuutta.

Ze link

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Blues

Posts: 5,414

#13 • • Blues Koning van Afrika
En usko ennustuksiin kun pystyn niitä jonkin verran itse sotkemaan ja myös että ennustajat yleensä katsovat toisen kasvoista vähän reaktioita ja sillä perusteella kertovat mitä tulee tapahtumaan.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

kilobitti

Posts: 2,419

#14 • • kilobitti 1-2-3 techno
luulenpa, että ennustukset voi hyvinkin tuntua pitävän paikkansa. Monista ennustuksista on niin helppo tehdä totta kun niihin haluaa uskoa. Ja ihminenhän haluaa uskoa noihin. Vaikka esim. 5/6 horoskoopeista menis täysin metsään, on helppo ajatella että ne 5 oli vaan huonosti tehtyjä, mut se yksi oli ”onnistunut”.

Aikoinaan asiaa testattiin 200:lla ”uskovalla”. Sadalle tehtiin ammattimainen horoskooppi, lopuille annettiin tekaistu. Molemmat ryhmät uskoivat yhtä vahvasti horoskoopin paikkansa pitävyyteen.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Karski

Posts: 6,049

#15 • • Karski Pomon kätyri

Epailija:
Ihan puppua kaikki tyyni - niin enneunet, astrologia, tarot-kortit kuin kaikki muukin vastaava hömppä. Jos noissa ilmiöissä olisi perää, niin eiköhän se olisi osoitettu jo ihan tieteellisestikin, vaikka mekanismi itsessään olisikin vielä arvoitus.



Tarotin, astrologian, I Chingin ja muiden
länsimaissa ennustamismetodeiksi
leimattujen (ja hörhöjen sellaiseksi valjastamien)
vanhojen itsetutkimuksen välineiden
pointtina onkin pohjimmiltaan ollut toimia
jonkinlaisena peilinä näitä metodeja hyödyntäville,
eli tekstien sisältö sinänsä ei ole merkityksellinen,
vaan niiden yksilöllinen ja subjektiivinen
tulkinta. Kyse ei siis pohjimmiltaan olekaan
ennustamisesta, vaan yksilön elämäntilanteen
peilaamisesta ulkopuolisen silmin. Ennen
psykoanalyysin kehittämistä tämä oli yksi
mielenterveyshuollon välineistä.

Mä luulin että sä olit lukenu Pratchettia *täh*
Se äijähän on noitahahmoissaan lähestynyt
tätä aihepiiriä tosta näkökulmasta.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Epailija

Posts: 5,636

#16 • • Epailija Physicist, 2nd class.

?:
Tarotin, astrologian, I Chingin ja muiden
länsimaissa ennustamismetodeiksi
leimattujen (ja hörhöjen sellaiseksi valjastamien)
vanhojen itsetutkimuksen välineiden
pointtina onkin pohjimmiltaan ollut toimia
jonkinlaisena peilinä näitä metodeja hyödyntäville,
eli tekstien sisältö sinänsä ei ole merkityksellinen,
vaan niiden yksilöllinen ja subjektiivinen
tulkinta. Kyse ei siis pohjimmiltaan olekaan
ennustamisesta, vaan yksilön elämäntilanteen
peilaamisesta ulkopuolisen silmin. Ennen
psykoanalyysin kehittämistä tämä oli yksi
mielenterveyshuollon välineistä.



Hyvä pointti. Itse asiassa ainakin astrologia on kokenut tuon suhteen inflaation myös idässä, jossa muuten taidetaan keskimäärin olla paljonkin taikauskoisempia kuin täällä ”barbaarisessa” lännessä. Esimerkiksi aasialaiset astrologit ovat ”ihan virallisesti” ennustaneet vuoden paranevan (Linkki). Tosin aasialaisen ”sivistyksen” romantisointi on voinut johtaa siihen, että tuollaiset hömppä-uutiset ylipäätään ylittävät uutiskynnyksen - vaikka ilmaan on heitetty sellainenkin pointti, että aasialaisten ihmisten käyttäytymiseen tuollaiset ennusteet vaikuttavat varsin paljon em. taikauskoisuudesta johtuen, jolloin esim. taloustieteilijät voivat hyötyä uutisesta.


Mä luulin että sä olit lukenu Pratchettia *täh*
Se äijähän on noitahahmoissaan lähestynyt
tätä aihepiiriä tosta näkökulmasta.



Olen kyllä, mutta en selvästikään tarpeeksi. Itse asiassa tekstistäsi palautui mieleen Douglas Adamsin The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, jossa astrologi kertoo astrologian koskevan ihmisiä, eikä tähtiä (tai jotain siihen suuntaan).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#17 • • Samout Guest
Näin unen muutama päivä sitten, jossa Kalingrad oli sodassa Venäjän kanssa. Muut ympärillä olevat maat olivat Venäjän puolella ja Jenkit Kalingradin puolella. Siis Bush ja Putin ne siinä neuvotteli ja häröili kartan kanssa.

Todella myhkästä...