Epailija, 9.12.2006 23:27:
---
Saipher, 9.12.2006 05:42:
Sivustakatselijoiden silmissä tämä ei välttämättä näytä normaalilta ystävyydeltä, mutta sitä tämä vain on. Luotto toisiimme on niin suuri, että kumpikaan ei edes ajattele, että toisella olisi jotain muuta mielessä, kuin unikaveri.
---
...und...
---
Itse olin kyseiseen ystävääni ihastunut jokin aika sitten, mutta hän ei ollut kiinnostunut seurustelusta.
---
Puhut nyt vähän itsesi kanssa ristiin tässä ja toimit samalla todistusaineistona sille, mitä olen tässä yrittänyt vähän sanoa: Fyysinen (ja toki muunlainenkin) läheisyys herättää pidemmän päälle helposti syvempiäkin tunteita. Jos siis haluaa pitää ystävyydet ystävyyksinä, eikä sotkeutua mihinkään ystäväihastumisiin, niin kannattaa pitää selvät rajat sen suhteen, mitä ystäviensä kanssa tekee. Jos näin ei tee, niin on IMO turha sitten huonon tuurin kohdatessa itkeä kuinka ikävää on kun kaveri meni ihastumaan ja nyt sen kanssa ei enää osaa olla luonnollisesti. "=´(" (Enkä nyt väitä, että sinä näin tekisit.)
Nonih, pitihän se arvata et jotain tuolta puuttuu.
Eli tuo kyseinen ihastuminen siis tapahtui ennen, kuin meistä tuli läheisiä ystäviä. Aiemmin kirjoittamastani tekstistä kieltämättä saa sen käsityksen, että asiat olisivat tapahtuneet käänteisessä järjestyksessä.
Valitettavan usein siinä kyllä käy niin kuin sanoit, että läheisyys herättää suurempiakin tunteita, joka pahimmillaan johtaa ystävyyden katkeamiseen.