Oletteko lueskelleet seuranhakuilmoituksia? Mä olen, syystä jota en itsekään tiedä, noista muutaman rivin "sinäkö se oot" -ilmoista paritusnettisaittien kertomuksiin.
En ymmärrä niitä. En sano, että tällainen tapa etsiä omaa pariaan olisi jotenkin huonompi tai väärin, en vain ymmärrä. Koko lähtökohta tällaiselle tutustumiselle on jotenkin nurinkurinen: mielestäni pitäisi ensin tutustua ja ihastua, tuntea se kiva kutina, ennen kuin voi alkaa selvittää vastapuolen tunteita ja tulevan suhteen mahdollisuuksia. Ilmoituksiin vastatessa sitten taas on jo perusajatuksena "katotaan nyt jos me sovittais yhteen, kyllä me ainakin paperilla sovitaan". Sokkotreffitkin on parempi idea; siinä sentään joku yhteinen tuttu on pohtinut, että noista voisi jopa tulla hyvä pari (yleensä kai ne näin tapahtuu?).
Näiden ilmoitusten sisältö on oikeastaan se, mikä alkoi ihmetyttää. Tyypillisesti itsestä kerrotaan aika turhia asioita, kuten ikä, koulutus, horoskooppimerkki ja lempimusiikki. Kaikki kauniiksi/komeaksi kehuttuja, positiivisen elämänaseenteen omaavia, arvostavat läheisyyttä ja kävelyjä syksyisessä puistossa. Thoh.
Mitä nämä asiat lopulta kertovat ihmisestä? Jos saisi laittaa muutaman kriteerin tai asian, jotka haluaa itsestään kertoa, niin miksi joku valitsisi pituuden, asuinkunnan ja tatuointien lukumäärän?
Tietysti joukosta löytyy erilaisia ja hyviäkin ilmoituksia. Tämä esimerkiksi pisti silmään:
Ankara nainen,
Jos haluat rangaista miestä ruumiillisesti, niin ota yhteyttä.
t. Ola
:D
Mutta mitä tästäkin saa irti (jos ko. tekstin kirjoittaja sattuu tämän nyt näkemään, niin... ota opiksesi):
Missä kummassa ihmiset toisiaan tapaavat? Netissä, tuumasi työkaveri, joten täällä ollaan! Olen ystävällinen, akateeminen ja luotettava ihminen, hyvä ystävä ja utelias maailmanmenon seuraaja. Pidän huolta lapsista heidän toisena lähivanhempanaan.. Viihdyn työssä, kotona ja ystävien seurassa, mutta yhtä puuttuu... Ehkäpä juuri sinä, luotettava, älykäs ja keskustelutaitoinen nainen, joka arvostat läheisyyttä mutta toisaalta myös omaa ja toisen ihmisen itsenäisyyttä. Olet nuorempi kuin minä ja sinut oman elämäsi kanssa. Tiedän, että kuvaus on vaativa. Sopiiko se Sinuun?
Tai mitä tällainenkin hirvitys tekee vaatimuslistassa?
-Nauravat silmät. (värillä ei väliä, piilareitahan saa ostettua.)
Tämän "perinteisen" ilmoituskaavan mukaisesti esim. oma ilmoni olisi seuraavanlainen: "22-vuotias kirjanpitäjätyttö Turusta haluaisi tavata kivan nuoren miehen. Olen 172cm pitkä, tähtimerkiltäni vaaka, ja minulla on kissa." Hrrrrrrr. Kuka tuohon vastaisi. :S En ehkä edes halua tavata ihmistä joka vastaisi.
Jos tekisin ilmoituksen (jota en siis tee), siitä tulisi suurinpiirtein seuraavanlainen
E: Mies.
Tarvittavat ominaisuudet:
- Kiltti ja oikeudenmukainen, muttei mikään nössykkä :D
- Rehellinen pitää olla
- Piirtää selkään
- Itsetunto kohdallaan, isommat mielenterveydelliset solmut ovat myös miinusta
- Fiksu, muttei kauhean paljon fiksumpi kuin mä itse
- Hauska
Ei saa olla väkivaltainen, päihdeongelmainen, rasisti tai liian mustasukkainen. Vähän mustasukkainen saa olla, se on vaan söpöä, mutta jollei uskalla laskea mua ystäväpoikieni kanssa ulos, on luotossa tarkistamista.
Epärehellisyys on iso nou-nou. Jos ei halua kertoa jotain, voi sanoa vaan "en halua puhua siitä".
Ikä: ei väliä
Kansalaisuus: ei väliä
Pituus: ei väliä
Paino: ei juurikaan väliä, kunhan nyt terveen rajoissa pysytään.
Ulkonäkö: Aina sitä lässytetään, ettei ulkonäöllä ole väliä, vaan sisäinen kauneus ratkaisee. Mä sisäistin tämän ajatuksen vasta pari vuotta sitten. Vaikka turhahan sitä on valehdella, etteikö söpöliiniin ihastuisi helpommin kuin pitsanaamaan. Summa summarum: en myönnä että olisi juurikaan väliä.
Plussaa on, jos pystyy opettamaan mulle edes yhden näistä asioista.
Tarjottavana:
Tyttö, joka pitää puissa kiipeilystä, teknosta, tummasta oluesta, käsiraudoista, hipeistä, perheestään ja Kanadasta. Huonoja puolia laiskuus ja Turun murre.
Mmh, ei multa nyt oikein irtoa kovin mehevää ilmoitusta.
Hah, muistui noita ominaisuuksia miettiessä mieleen kavereiden kanssa miehen valintaa varten tehty
haastattelulomake. Piti kirjata ylös muutama asia, joista on hyvä ottaa selvää jo suhteen alkuvaiheessa. Tuloksena 60 erittäin tärkeää kysymystä. :) Onhan siinä paljon asioita, joilla ei ole varsinaisesti mitään merkitystä, mutta kiva tietää kuitenkin.