Wanted: kirjoittajia

5 posts, 1 page, 2,520 views

Avatar
#1 • • PauliinaS Guest
Olemme kokoamassa novellikokoelma-tyylistä kirjaa bilemenosta alusta tähän päivään.

TARVITAAN: Innokkaita kirjoittajia, jotka osaavat tai haluavat oppia myös proosan tyylilajin. Toinen kriteeri: viime vuosina täysiä bilettäneitä. Nyt 90% meistä kirjoittajista on 92-94-teknosukupolvea ja ihan eka sukupolvi on myös helppo tavoittaa. Muutamien kliimaksi osuu vuosille 94-96 mutta nuorimmat sukupolvet puuttuvat. Ideaalisesti kirja päättyisi kuvauksiin mahtavista bileistä 2003! It's not over yet. Ei tarvitse olla kaikkein pienintä sisäpiiriä tai analysoida bilemenoa älykkäästi, persoonallinen ote ja fiilis on parempi.

Myös: Turku, Tampere, Kiiminki, Rovaniemi - kertomuksia myös näistä mestoista olisi hyvä olla. Lisäksi: Ibiza, Goa, Thaimaa, Lontoo, Berliini....ja mitä vielä?

Vielä briiffi: Jokainen kirjoittaa nimellään tai nimimerkillä yhden tai useamman bileisiin/klubbaamiseen liittyvän tarinan, johon kiteytyy jotain olennaista omasta teknokokemuksesta ja bilepiireistä. Tarinat voivat olla yhden sivun anekdootteja tai 15 sivun kertomuksia.

Tähän mennessä aiheita mm:
Amsterdam-skenestä Suomeen 95-aikoihin.
Hassuja tajunnantiloja Tampere-skenessä
Ensimmäinen skämänen flyeri käteen 18-vuotiaana, metäsbileiden etsintä, löytäminen ja - woah!
Yöbileratsia Helsingissä jokunen vuosi sitten
Lahdesta Hesaan - ja elämä alkaa!
Maailman cooleimman lontoolaisen kundikaverin kanssa aneemisessa Suomi-skenessä 92 - Lontoossa kaikki on paremmin?
Mä luulen että mä kuolen! -ekstaasipaniikkihetki

Lisää mahdollisuuksia:
ekat bileet - ihana maailma
kun lempibiisi pamahtaa kajareista
ihastuminen bileissä
miltä tuntuu tanssia
paskat bileet, väärä musa, ärsyttäviä tyyppejä
turistit tuli
valmistautuminen bileisiin viikolla
viikonlopun jälkimaininkeja
jatkot
Ja mitä vielä?


Jos kiinnostaa, ota yhteyttä ja esitä jo valmiiksi yksi tai useampi idea tarinasta ja näkökulmasta.


Pauliina Seppälä
[email protected]

Freelance Journalist, Writer:
http://hannapauliina.city.fi
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä ainakin haluan sitten lukea sen kirjan *vink* itse taidan olla liian tuore kirjoittaja, kun olen pyörinyt vasta puolisen vuotta bilepiireissä...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#3 • • PauliinaS Guest

Hyzenthlay:
mä ainakin haluan sitten lukea sen kirjan *vink* itse taidan olla liian tuore kirjoittaja, kun olen pyörinyt vasta puolisen vuotta bilepiireissä...



Ei kun mukana voi hyvinkin olla ihan untuvikkojakin - hehän fiiliksineen ovat tärkeä osa koko hommaa. Eli jos osaat tai haluat yrittää kirjoittaa, olet tervetullut.
Avatar
#4 • • PauliinaS Guest

J-Tone:
” Lahdesta Hesaan - ja elämä alkaa! ”
*justjoo*

Pauliina Seppälän tekemää tutkimustahan konemusiikkiin ja bileisiin liittyvästä huumeidenkäytöstä käytettiin häikäilemättömästi mediassa hyväksi. Huvittaa taas lukea otsikoita uudesta huumetarinakirjasta ;)



Joo, tota hommaa täytyy miettiä. Mutta toivon mukaan kaikissa tarinoissa ei doupata.
Dalifemme

Posts: 1,629

#5 • • Dalifemme Dementia simplex
Mä mielellään heitän paprulle jotain.On aika laajasti matskuu eri maista. Ja oon muutenkin ajatellut skriivailla noita juttuja paperille.Vanhana voi sit lukea ja muistella miten lujaa meni ”nuorena” *hih*