GoA:
---
Oliwer:
yllä mulle kans tuli huimauksesta ekana mieleen tuo hengitys. Joskus olen ittellänikin huomannu, että kun keskittyy intensiivisesti jonku liikkeen tekemiseen ja liike on vaik uusi ja liikeradat yms. hakusessa, saattaa hengitys unohtua.. *iihhih*
Tietysti huimaukset kandeis mun mielestä ottaa vakavuudellakin, saattaa kroppa kertoa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan :
verenpaineet, verensokerit, syömiset yms.
Kyykky on esimerkki liikkeestä, jossa vammariski on suuri ja oikea suoritustapa oleelisen tärkeä. Esimerkiksi : aina vyö, tanko ei sais painaa niskaa yms.
---
Ei tuota vyötä nyt tarvii aina kyykyssä käyttää. Pienillä painoilla ilman vyötä (vahvistuu keskivartalo) ja suuremmat sitten vyön kanssa. rajaksi voisi vetään suunnilleen +10 toistoa ilman vyötä.
Herran jestas....nyt oli kyllä VÄHÄN yleistetty heitto....muista että monet miehet vetää yli 200kg kyykystä tosta vaan, niin ajatteleppa tekiskö hyvää kiskoa jollain 160-170kg ilman vyötä!
(ei tosiaankaan) eli ehkä ihan hyvä neuvo, kunhan kysymyksessä ovat naisten kilot, eli reilusti alle sata. Kaiken lisäksi keskivartalo esim mulla, on juuri se jota viimeiseksi haluan kasvattaa, eli todella suorassa, ilman selälle kaatoa kyykkyjä vyön kera, ole!
Asiasta kolmanteen, Huimaukset kuntosalilla johtuvat usein juuri noista verensokereista, verenpaineesta sekä nestetasapainosta. Itselläni huimausta esiintyy aina kun painoa on tiputettu rajusti, ei ikinä kun ruokailut ja juomiset ovat normaalilla tasolla.... tytöt usein syövät IHAN miten sattuu ja täyttä peetä, vaikka kertoilevatkin mieluusti kavereilleen kuinka terveistä elämäntavoista pitävätkään kiinni....karkki out ja porkkana in,niin kyllä jaksaa paremmin, eli syökää monipuolisesti ja terveellisesti....ei mitään yhtä ja samaa skeidaa päivät pitkät. Myös jos syötte usein nopeita hiilareita sisältäviä vaikka välipaloja, tippuu kovan rasituksen aikana verensokeri liian alas. Koittakaa vaikka, mellipussi pelkästään aamulla naamaan ja salille niin hyi vit...