koko totuus

45 posts, 3 pages, 13,071 views

Avatar
#41 • • Lene Guest

Epailija:
Mikä estää auttamasta, vaikka itselleen ei tulisikaan paha olo? Toki se paha olo saattaa toimia motivaattorina tuohon auttamiseen, mutta ei se mikään vaatimus minun mielestäni ole. Niin ja tosiaan, miksi auttaa toisia millään tavalla? Koska siitä saa itselleen hyvän fiiliksen? *vink*



Jospa samaistuminen siihen, mitä toinen käy läpi antaa tietoa siitä, miten toista auttaa. Kyllä sen olen huomannut joskus, että jos toinen ei ole käynyt samaa asiaa läpi niin ei se välttämättä osaa muuta tehdä kuin pahentaa toisen oloa entisestään. Hey, no man is an island. *vink* I'll scratch your back and you scratch mine, m'key?

Minusta ei ole, sillä solidaarisuus ei vain aina ole järkevää ja joskus se on lyhytnäköistä. Yhteisöllisyys on aina välillä hyvästä, mutta kun solidaarisuutta aletaan käyttää lyömäaseena ja syyllistämään ihmisiä, jotka miettivät kahdesti mihin hömppään lähtevät mukaan inhimillisyyden nimissä, ollaan mielestäni väärällä polulla. En nyt osaa antaa mitään konkreettista esimerkkiä, mutta erään ylioppilaslehden pääkirjoituksesta jäi fiilis, että on pakko olla solidaarinen tai jotain on vialla - kaipa minussa sitten on. *ding*



No jooh, kolikolla on aina kaksi puolta. Kannatan kuitenkin yhteisöllisyyttä tietyssä määrin.
Avatar
#42 • • Enkeli Guest

Dementation:
Minulla on mielialaongelma ja sitä hoidetaan väärin tahallaan...
Että sellaista tänään...



Sama juttu ton pää ongelman kanssa...pahoja paniikkihäiriöitä...
Epailija

Posts: 5,636

#43 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Lene:
Jospa samaistuminen siihen, mitä toinen käy läpi antaa tietoa siitä, miten toista auttaa. Kyllä sen olen huomannut joskus, että jos toinen ei ole käynyt samaa asiaa läpi niin ei se välttämättä osaa muuta tehdä kuin pahentaa toisen oloa entisestään. Hey, no man is an island. *vink* I'll scratch your back and you scratch mine, m'key?



Kyllähän se hyödyllistä saattaa olla, mutta ei siltikään mikään välttämättömyys. Joskus sitä osaa sanoa tai tehdä juuri oikeat asiat, vaikka toisen murheet eivät onnistukaan koskettamaan; joskus taas mikään ei auta ja teet kaiken väärin, vaikka kuinka tuntisit toisen tuskan. Samaistuminen toisen tuskaan antaa lähinnä tietoa siitä, miten sinua voisi vastaavassa tilanteessa auttaa. Se, miten tuo tieto on sovellettavissa muihin, on tapauskohtaista.

Niin ja juu, tosiaan. Unohdin ihan kokonaan, että toista autettuaan on oikeutettu vastapalveluksiin. *hih*


No jooh, kolikolla on aina kaksi puolta. Kannatan kuitenkin yhteisöllisyyttä tietyssä määrin.



Kuin myös. Rajansa kuitenkin kaikella.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Chare

Posts: 412

#44 • • Chare kiltti tyttö
öh.. tääl ei ehkä ihan sellasii juttui kehtaa tunnustaa ku tunnustuksien luolas.. liikaa tuttui.. *blush* mut totuus on, et mulla ei oo nettii himas!! kelatkaa sitä. koulun koneel aina vaan.. ja mä oon äärimmäisen laiska ihminen.. kaikki koulutyöt ja kotityöt jää tekemättä, hauskanpito vaan mielessä.. niih..

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

Avatar
#45 • • Enkeli Guest

Chare84:
öh.. tääl ei ehkä ihan sellasii juttui kehtaa tunnustaa ku tunnustuksien luolas.. liikaa tuttui.. *blush* mut totuus on, et mulla ei oo nettii himas!! kelatkaa sitä. koulun koneel aina vaan.. ja mä oon äärimmäisen laiska ihminen.. kaikki koulutyöt ja kotityöt jää tekemättä, hauskanpito vaan mielessä.. niih..



vähä sama juttu, ei konetta himassa, työajasta melkein puolet menee netis roikkumiseen, pssss.... ei saa kertoo duunikavereille *hahjust*
ihanku ne mitään huomais *hymy*