Päivän pyhimys

1 post, 1 page, 1,417 views

Hendryk

Posts: 510

#1 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
Tässä kylmässä ja kyynisessä maailmassa tarvitaan hyviä töitä ja niiden tekijöitä, pyyteettömiä arjen sankareita, jotka auttavat lähimmäisiään pienesti tai suuresti.

PALJASTA HEIDÄT!!! Oletko ollut todistamassa tapausta, joka vahvistaa uskoasi pienen ihmisen hyvyyteen? Tai oletko jopa itse suorittanut arkipäivän sankariteon!? Älä panttaa hyvää mieltäsi, vaan jaa se meidän kaikkien kanssa.


Itse olin tänään kassajonossa kolmantena, tavarani jo hihnalle latoneena (eli pakoon pääsemättömissä), kun jonon ensimmäisen asiakkaan pankkikortti ei pelittänytkään. Mies oli jo latonut omat tavaransa kahteen saumoistaan naukuvaan muovikassiin, joten kyseessä taisi olla aika keskeinen ostostapahtuma hänen taloutensa ruokahuollossa. Mutta hänpä ei saanut ostoksiaan maksettua. Kortti tökötti syvällä maksupäätteessä, mutta kassahenkilön näyttöpäätteellä ei viisari edes värähtänyt.

Yritettiin uudelleen ja yritettiin uudelleen uudelleen. Ei inahdustakaan... Mies huokaisi, että olisi hänellä käteistäkin, mutta ei se riittäisi koko satsin maksamiseen.

Silloin meidän välissämme ollut mies kysäisi häneltä, että paljonko sinulta puuttuu. Tämä toinen vastasi, että suunnilleen kymmenen €uroa. "No, minä annan sulle sen", välimiehemme tokaisi, "sinultahan rupeavat jo pakasteet sulamaan."

Tottamooses korttiongelmista kärsinyt miekkonen otti avun vastaan, ja tarjoutui yrittämään käteisnostoa lähimmältä automaatilta, jotta saisi velan kuitattua saman tien. Vaan mitäpä siihen sanoi hänen avulias auttajansa:

"Nooo... Anna se joskus Punaiselle Ristille. Sinne mä olisin laittanut sen itsekin."

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.