...

47 posts, 3 pages, 50,008 views

Juhgu

Posts: 7,921

#41 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Menin tänään Vaasassa pyörällä lenkkeilevän 22'ish naisen viereen ja sanoin että "moro!".

Hän katsoi vain eteenpäin. Naisella oli nappikuulokkeet päässä.

Ajoin parikymmentä sekuntia hiljaa hänen sivullaan. Olin parin metrin päässä. Hän alkoi näyttämään ahdistuneelta, mutta piti katseensa edessä.

Hän katseli ympärilleen ja vältti katsomasta minua. Hän kääntyi vasemmalle vaihtaakseen kävelykadun puolta. Minä ajoin parin päässä hänen edessään ja vaihdoin mukana. Katselin häntä rauhallisesti ja toivoin, että hän sanoisi jotain. Hän kääntyi uudelleen vasemmalle, ja tässä vaiheessa uskoin kylmän torjunnan.

Miksi hän en voinut vilkaistakaan minuun tai sanoa "sori, en halua jutella kanssasi"?

Teemu Ruskeepää


Koska lenkkeilijöiden piinaaminen ja kuumottelu niitä varjostamalla ei kuulu Suomessa tapoihin. (Tuskin missään muuallakaan.) Tästä johtuen nainen luultavasti oletti, että sinulta on käytöstavat hukassa tai sinulla viiraa päässä.

"Sori, en halua jutella kanssasi" olisi negatiivinen kommentti, jollaista monet eivät handlaa hyvin ja reaktio voi olla mitä tahansa. Eivät ihmiset halua aloittaa konfliktia tuntemattomien kanssa, varsinkaan jos tyyppi vaikuttaa jo valmiiksi omituiselta.

tl;dr: jos ei moroon tule vastausta, ni parempi vaan antaa olla.


Itse pidän kovasti suomalaisessa kulttuurissa mm. siitä, että jos musiikin kuunteleminen on kivempaa kuin vastaantulijoille juttelu, niin ei ole pakko jutella.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

NwB

Posts: 327

#42 • • NwB
Pikkuvanha ja kypsä ei ole sama asia.

--
Jee! Kumpi voitti!!