Numark NDX-400/NDX-800 CD/USB soittimet, vaihtoehto Pioneer CDJ-350/CDJ-850:lle...:?

7 posts, 1 page, 5,390 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Onkos kellään kokemusta otsikossa mainituista soittimista? Näyttäisi olevan aika pitkälti kloonit CDJ-350 ja CDJ-850 soittimista.

CDJ-350 maksaa 539eur vs. Numark NDX 400 maksaa 233eur.
CDJ-850 maksaa 879eur vs. Numark NDX 800 maksaa 322eur.

http://www.thomann.de/fi/numark_ndx_400.htm
http://www.thomann.de/fi/numark_ndx_800.htm

Hintaerot on siis merkittävät, Numarkin saa selvästi alle puoleen hintaan. Kun hintaero on noin iso, niin voisi olettaa, ettei laitteet voi olla yhtä laadukkaita ku Pioneerit - mutta olisiko ne kuitenkin riittävän laadukkaita...?

Jossain foorumilla valiteltiin ongelmia noitten Numark soittimien kanssa, mutta ne kuulemma korjaantuu firmware päivityksellä. Mutta onko kellään täällä kokemuksia kyseisistä soittimista? Kuinka hyvin ne soittaa USB tikkuja..?



Omista Numark/Gemini/tms kokemuksista on aikaa joku 10 vuotta, ja luulis et noi muunkin merkkiset soittimet on kehittynyt. Ite oon kyllästynyt Pioneerin ylivaltaan, monopolit ei ole oikein koskaan hyvä teknologian kehitykselle, tai kuluttajille ja mulla ainakin on sellanen tunne, että Pioneer tuo huomattavasti hitaammin ja kalliimmin uusia ominaisuuksia markkinoille, kuin niitä tulisi aidon kilpailun vallitessa. Olisi hienoa nähdä jos muunkin merkkiset soittimet alkaisi yleistymään (edellyttäen että ne on riittävän hyviä ominaisuuksiltaan).
Funktion

Posts: 1,720

#2 • • Edited Funktion over 9000
Siitä kun lähetään liikkeelle että kohtuullisen laatunen D/A konvertteri maksaa ton NDX 400:sen hinnan per stereopari, niin ei se voi olla hirveen laadukas.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

golem

Posts: 1,395

#3 • • golem Golem

Replying to Numark NDX-400/NDX-800 CD/USB soittimet, vaihtoehto Pioneer CDJ-350/CDJ-850:lle...:?:

Siitä kun lähetään liikkeelle että kohtuullisen laatunen D/A konvertteri maksaa ton NDX 400:sen hinnan per stereopari, niin ei se voi olla hirveen laadukas.



aika korkealla rimalla mennään. Mun mielestä esim. mun Fasttrack Pro:ssa on riittävän laadukas D/A konversio normikäyttöön (no en nyt masterointi-signaaliketjuun sitä laittaisi, mut keikat vetää ihan hyvin), ja se maksaa nykyään joku 160-180e, ja on siinä muitakin komponentteja.

Enpä mä sen taajuusvastetta oo mitannut, mut en oo ikinä kuullut en sen äänenlaatua on haukuttu. Yleensä haukkumiset on liittynyt kaatuiluun/bugisuuteen ja on niit parempiikin mikki-esivahvistimia olemassa.
golem

Posts: 1,395

#4 • • golem Golem
Tulipahan tänään sitten testattua ekaa kertaa NDX-400:ta. Ainakin näin aluksi olin positiivisesti yllättynyt, ainakin napeissa ja knobeissa on yllättävän hyvä tuntuma, ja tuntui kivasti ymmärtävän CD:n, MP3-CD:n ja USB-tikun jota siihen laitoin. Eli kaikki muu tuntui olevan oikein toimivaa paitsi alla luetellut jutut

Kaksi ongelmaa löysin, toinen on että cue-pisteen asettaminen toimii ei-pioneer logiikalla, eli kun painat play/pause nappia, etit kohdan ja painat play/pausea uudestaan, niin cue on asetettu. Kai tääkin on tottumiskysymys, tai ite soitin tämän logiikan soittimilla vuosia ennen pioneeri-logiikkaan tottumista.

Mut se isompi ongelma onkin sitten hidas pikakelaus. Muuten se on ihan riittävän nopea, mut sit jos tulee vaikka joku 8min biisi tai pidempi ja haluttu kohta on biisin loppupuolella, niin saa aika pitkään veivata pyörää ennenku haluttuun kohtaan päästään. Eli en ehkä investoisi näihin, ku nopee pikakelaus on mulle must. Mutta tuon isoveli, eli NDX-800:ssa pysty säätämään pikakelauksen nopeutta niin, että yhdellä pyöräytyksellä biisi liikkuu joko 15s, 30s tai 60s.

Eli pitääpä päästä seuraavaksi testaamaan NDX-800:ta että onko se mistään kotoisin :)
Funktion

Posts: 1,720

#5 • • Funktion over 9000

Replying to Numark NDX-400/NDX-800 CD/USB soittimet, vaihtoehto Pioneer CDJ-350/CDJ-850:lle...:?:


---
Siitä kun lähetään liikkeelle että kohtuullisen laatunen D/A konvertteri maksaa ton NDX 400:sen hinnan per stereopari, niin ei se voi olla hirveen laadukas.
---


aika korkealla rimalla mennään. Mun mielestä esim. mun Fasttrack Pro:ssa on riittävän laadukas D/A konversio normikäyttöön (no en nyt masterointi-signaaliketjuun sitä laittaisi, mut keikat vetää ihan hyvin), ja se maksaa nykyään joku 160-180e, ja on siinä muitakin komponentteja.

Enpä mä sen taajuusvastetta oo mitannut, mut en oo ikinä kuullut en sen äänenlaatua on haukuttu. Yleensä haukkumiset on liittynyt kaatuiluun/bugisuuteen ja on niit parempiikin mikki-esivahvistimia olemassa.



Joo, heitin ton aikalailla liiotellusti.. Ja sitä äkkiä unohtaa kuinka halvemmatkin D/A piirit saattaa kuulostaa ihan ok, kun on pari vuotta käyttäny Lynx Studion, SSL'n ja Lavryn konverttereita :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..