mitä aseita omistat?

296 posts, 15 pages, 130,346 views

rec

Posts: 2,923

#101 • • rec
M92F



.. softistykki!

Kuinka ollakaan, että Jaska on laittanut topikin pystyyn?! *nauru* Ennenku klikkasin topikkiin veikkasin, että topikin pystyttäjä on Jaska! *piis**nauru*
Muhvi-

Posts: 303

#102 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!

vanhus, 27.8.2005 23:53:
tällänen aika pelottava tää kyl on

ransu.jpg

Söpö. *hymy* Onks se joku pupu? *hihu*

--
It was once my life - it was my life at one time.

liikkuva muna

Posts: 2,652

#103 • • liikkuva muna an egg on the move
Tataarisapeli ja kirves.

Tarvittaessa voin käydä hakemasta mannehepatiittiaidsvirtsaa ja tippurivisvaa, sekoittaa niitä veteen jossa on ihan pientä lasimurskaa ja ammuskella sitä lientä vesipyssystä ihmisten silmiin ja vaikka minne.
Avatar
#104 • • Edited Jaska Guest
Hauskaa keskustelua...

Arvostan mielipiteitä. Joku dikkaa joku ei.
Jos sul on ase, niin sehän sitten suoraan rinnastetaan siihen ,et sul on se mukana kadulla ip tarkoitukseen. Haloo...?

Ja minäkin olen ihan tavallinen ihminen, niinkuin moni muukin, mulle voi tulla juttelee pileissä, voin kyllä "aseen"(kikkeli) vetää esiin heti kuin joku chixi sitä vaatii, tai olusuhteiden pakosta*vink*

Minun mielestä ammunta on kivaa, mittaat tuulen ja etäisyyden, Pam. Maalilaite menee alas 800 metrin päässä.

ja ps. ykskään tapaamani "tavallinen" tyttö ei ole ollut moksiskaan harrastuksestani.
Ei oo tullu pakkeja.
kilobitti

Posts: 2,419

#105 • • kilobitti 1-2-3 techno

Exlex, 28.8.2005 15:06:
Onhan se totta ettei ampuma-aseita ja teräaseita (mukaan lukien terävät esineet) voi samalle viivalle asettaa. Ne on suunniteltu eri käyttötarkoituksiin. Mutta rikoksien määrään ja ihmiseten itsetuhoiseen käyttäytymiseen se tuskin paljoa vaikuttaa,



hmmm...muistelen lukeneeni että ainakin USA:ssa käsiaseiden yleisyys korreloi varsin vahvasti henkirikosten kanssa. Se että kaikki aseenomistajat vakuuttavat "etten minä vaan joku muu" ei lohduta.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Mikki

Posts: 833

#106 • • Mikki

Jaska

Minun mielestä ammunta on kivaa...



Joo. ehdottomasti samaa mieltä.. Mukava harrastus.
Mulla se toki rajoittuu vain HSC:n 25metrin pistooliammuntaan.

--
Names are for friends, so I dont need one.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#107 • • Aziz Combat Fighter

infiana, 28.8.2005 20:29:
Loistava threadi! Voi tsekkaa suoraan et ketkä klubbarissa on täysiä sekopäitä ja ketkä nou.



Koska ainoastaan täydet sekopäät harrastaa ampumista tai keräilee esim. veitsiä, miekkoja tai historillisia aseita ^___^
Avatar
#108 • • Jaska Guest
Niin ja ajatellaampa niin et kaikki viranomaistahot ovat kanssa sekopäitä! *grr*

Klubbarissahan ei yhtään sekopäitä oo?
Epailija

Posts: 5,636

#109 • • Epailija Physicist, 2nd class.
*Sekopää* _o/

Tosin minulla nyt ei ole kuin yksi replica (H&K P7M13) ja yksi lateksinen quarterstaff (hymy perseeseen, irstailijat). Molemmat peruja larppausajoilta. Koriste-esineeksi haluaisin kuitenkin katanan ja bokkenille voisi löytyä ihan käyttöäkin treenimerkeissä. Aika lame, myönnän, mutta minä en varmaan avohoitoa enempää kaipaakaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

patis

Posts: 1,158

#111 • • patis 10

lohikarme, 26.8.2005 21:34:
Veitsiä ja jalkajousen... nii...ja jahka saan rahat kokoon ni imperial katana



Imperial katanan (suomi)hinnalla katselisin ainakin itse jotain vähän laadukkaampaa ulkomailta tilattuna.

www.swordstore.com

www.bugei.com

Sitten joskus kun olen rikas niin tilaan tuolta itselleni lelun...
typ0

Posts: 1,892

#112 • • typ0 syntax error
vader.jpg mun ninja asuste

Mace_Windu-Lightsaber.jpg ja mun miekka

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Karski

Posts: 6,049

#113 • • Karski Pomon kätyri

Ana-5000, 26.8.2005 21:18:
---
pirpeli, 26.8.2005 20:18:
Mä kaytän kodin pieniin asennustöihin. Aseet on kyllä hanurista, tosin olen metsästänytkin..Mutta se kuulu eräopasopintoihin. Aseilla ei saa mitään hyvää aikaan..(tai no, oli se lintukastike ihan syötävää..)

---


Nii ja on tätä Suomeakin ihan kiva puhua *vink*

edit: Joo, ja onpa tätä threadia trollattu niin maan perkeleesti, taas.



Nigga what :D Ite trollaat.

Eli aseilla saa hyvää aikaan koska niillä
voi vastata siihen kun sua uhataan aseella? :D
Eiks tossa nyt oo ihan selkee erhe logiikassa?

Ei aseet oo sinänsä hyviä tai huonoja,
mut en mä väittäis että sodankäynti
on niit hyviä juttuja joita aseilla saa
aikaan, edes puolustajan näkökulmasta.

Sinänsähän tommonen ampumarataharrastus
on ihan ok, siinä missä postimerkkeilykin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Don Japa

Posts: 290

#114 • • Don Japa The Setämies
Täältä löytyy Sakon Tikka merkkinen pumppuhaulikko. Nuoruuden metsästys/skeet-ammunta harrastuksen peruja.

Täytys laittaa myyntiin, kun ei tuota ole moneen vuoteen tullut käytettyä (lue: maalta Helsinkiin muuton jälkeen).
kilobitti

Posts: 2,419

#115 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
Lahtelaisessa yökerhossa ammuskeltiin yöllä
http://www.iltalehti.fi/2005/08/29/200508283428534_uu.shtml
28.8.2005 9:46

Lahden keskustassa sijaitsevassa yökerhossa ammuskeltiin sunnuntain vastaisena yönä. Asiakkaana ollut mies veti esiin käsiaseen ja ryhtyi ammuskelemaan summittaisesti. Yökerho oli tapahtumahetkellä täynnä asiakkaita, mutta kukaan ei tiettävästi loukkaantunut.

Ammuskelutapaus sattui ydinkeskustassa sijaitsevassa yökerhossa pian puolen yön jälkeen. Mies ampui useita laukauksia.

Kun poliisi tuli paikalle, asiakkaita pakeni suin päin ulos yökerhosta. Ihmiset olivat hätäännyksissään ja vielä sisällä olevia ihmisiä ryhdyttiin evakuoimaan nopeasti ulos.

Poliisi otti yöllä yökerhon lähistöltä kiinni useita ihmisiä, joiden osuutta tapahtumiin tutkitaan. Ampuja kuului suurempaan seurueeseen, kerrotaan Lahden poliisista. Kiinniotetut ovat miehiä. Ammuskelun syy ei ole vielä tiedossa.

_____________________

Melko suurella todennäkösyydellä tämäkin kaveri on joskus vakuutellu että "ei se ole se ase vaan se sormi siinä liipasimella". En suinkaa halua väittää että kaikki aseidenomistajat on kilipäitä, mutta mitä useampi aseen omistaa, sitä suurempi on todennäköisyys sille että niiden joukossa on joku joka kilahtaa.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

josbe

Posts: 1,982

#116 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku
Kauhavalaisen puukon peripohjalaisittain. Sain isältäni, joka oli kaiverruttanut siihen vielä hellyttävästi Jossu. Sille on kyllä monesti ollut käyttöä jos jonkinlaiseen toimintaan.
Puukkotappeluun en vielä ole onneksi joutunut, koska häiritsevät kuokkavieraatkin ovat lähteneet viimeistään kantamalla =) (Esim. eräs nimeltä mainitsematon itseään "supermalliksi" tituleerannut moukka, joka tuli sisään kengät jalassa, poltti olkkarissa kysymättä lupaa ja kuunteli Madonnan like a virginiä 50 kertaa peräkkäin muiden vastalauseista huolimatta.) *släp*
Ai niin ja tietty pyrin käyttämään kaikkia mahdollisia naisisia aseita, joita olen mahdollisesti joskus kokenut omaavani *iloinen*
pahapaha

Posts: 70

#117 • • pahapaha
Melko suurella todennäkösyydellä tämäkin kaveri on joskus vakuutellu että "ei se ole se ase vaan se sormi siinä liipasimella".

Melko suurella todennäköisyydellä tää kaveri ei oo ikinä vakuutellu just vittu mitään.
Nää tyypit jotka ammuskelee yökerhoissa ei oo mitään hippejä, vaan häiriintyneitä mulkkuja.
Xelfer

Posts: 140

#118 • • Xelfer harder.fi
Itseltä ei minkäänlaisia aseita juuri löydy, pakko silti myöntää että aamutähti ois aika röyhkeän näköinen seinällä. http://www.rautaportti.fi/Aseet/Muut%20aseet/Aamutähti/Aamutähti.htm

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

Exlex

Posts: 497

#120 • • Exlex

kilobitti, 28.8.2005 20:26:

hmmm...muistelen lukeneeni että ainakin USA:ssa käsiaseiden yleisyys korreloi varsin vahvasti henkirikosten kanssa. Se että kaikki aseenomistajat vakuuttavat "etten minä vaan joku muu" ei lohduta.




Lainaukset sivulta:
http://www.nraila.org/Issues/FactSheets/Read.aspx?ID=126
korostukset omia.

Guns. The number of privately owned guns in the U.S. is at an all-time high. The Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives (BATFE) estimates that there were about 215 million guns in 1999,1 when the number of new guns was averaging about 4.5 million (about 2%) annually.2 A report for the National Academy of Sciences put the 1999 figure at 258 million.3 According to the Bureau of Justice Statistics, there were 30.7 million approved (new and used) NICS firearm transactions between 2000 2003.



Crime. The FBI reports that the nation's total violent crime rate declined every year between 1991 200312 and in the first six months of 2004.13 In 2003, the violent crime rate fell to a 27-year low, lower than any time since 1976. Murder rates, while fluctuating slightly, have been lower in recent years than at any time since 1965. The 2003 robbery and aggravated assault rates were lower than any time since 1968 and 1984, respectively. Since 1991, total violent crime has decreased 37%; murder and non-negligent manslaughter, 43%; rape, 24%; robbery, 48%; and aggravated assault, 32%.14




Paikallisesti tilastot toki vaihtelevat suuntaan ja toiseen, mutta mikäli löydät linkkejä väitteesi tueksi niin ilmoittele ihmeessä. Tosin amerikkalaisten tilastojen vetäminen tähän keskusteluun suistaa keskustelun aika pahasti raiteiltaan, kun ottaa vielä huomioon amerikkalaisten hiukan erilaisen asekulttuurin Suomeen verrattuna.

Mutta esitän jo aiemmin asettamani kysymyksen uudestaan hiukan toisella tavalla: Mihin nuo teidän kommentit tähtäävät? Haluaisitteko tiukentaa aselakia vai kieltää ampuma-aseiden yksityisomistuksen kokonaan? Mitä aseiden omistamiselle/omistajille tulisi teidän mielestänne tehdä?