mitä aseita omistat?

296 posts, 15 pages, 130,478 views

r0n

Posts: 2,258

#201 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
m190 special force beretta *pahis*

12302.jpg

--
6er reihe

Lerna

Posts: 320

#202 • • Lerna
epävirallisesti rinnakkaispiippune haulikko ja joku vanha ratapiekkari
HippaLord

Posts: 451

#204 • • HippaLord d a n c e m a c h i n e s/FAB4

Hypnoosi

---

*ding**whaat*


Katso mun kaverilistalat*vink**nauru*
Kolera

Posts: 4,256

#205 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
+15 Mighty dagger of bukkakeering

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Blues

Posts: 5,414

#206 • • Blues Koning van Afrika
Pitäis miettiä practicaliin uutta tuon Omega 10mm tilalle. Se on modattu maksimiin ja muistuttaa nykyään hyvin paljon Colt 1911 kompensaattorilla ja Tasco pro point III punapiste.
Jos siirtyisi .45 tai .40..

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Saarre

Posts: 1,151

#207 • • Saarre
mulon kutakuinki sulavat kädet *pihkassa*

--
*tähti* Full hearts cant lose

Trigger

Posts: 20

#209 • • Edited Trigger bang the box
Tähän kyselyyn vastaan vain yksityisesti... ja mielummin tytöille. Äijikset voivat kyräillä kusilaarilla... jos pokkaa on.

No, vakavasti sanoen olen teräasefriikki...

... Ja nämähän eivät ole aseita vaan työkaluja eri tarkoituksiin...

--
I thought 3, but were 4 in fact.

tbo

Posts: 935

#210 • • Edited tbo budhisattva

Damien,

Mua ainakin pelottaa lähteä viikonloppuna ulos joka vitun kerta, oli sitten bileet tai baari, totuus on että joudun tekemisiin humalaisten ihmisten kanssa. Eli mieluusti kantaisin banttonia ja kaasua, mutta luvan ollessa niinkin varaista kuin se nyt on, niin eipä taida maksa vaiva odotta tyhjä.
Onneks oon sentään iso, mutta mielummin ruikkaisin jotain heilujaa naamalle kuin että menisin rypemään sen kanssa lähikontaktiin. Kaasut kiskoille myyntiin ja sitä saksan K.O.ta eikä mitään leluja...

edit:

niin ja siis en ole pahemmin joutunut tilanteisiin aikuisiällä, KOSKA TIETOISESTI VÄLTTELEN NIITÄ ja katselen koko ajan olkani yli. Joko poliisi kusee, viina kusee, laki kusee, tai sit meillä on liian vähän kaasuja...



Sitä saa mitä tilaa. Jos pelkää että joku humalainen hyökkää päälle, aivan varmalla ennemmin tai myöhemmin niin käy. Minä taas en pelkää, ja olen saanut elää ihan rauhassa koko aikuisen elämäni. On tullu kuiteski reivattua keposesti päälle 15 v, ie. hengattua kaikenmaailman känni/kuosi/whateverääliöiden seassa ihanvitunmonessa ja monenlaisessa paikassa alkaen suomalaisilta teollisuusalueilta päätyen "oikeesti vaarallisiin" mestoihin kuin nyt vaikka Brixton tai Hackney tai Itä-Helsinki tai Varissuo tai Hervanta.

Meitsi on sen verran vanhempi että mä muistan vielä sellasenkin ajan kun "portsari" tarkotti jotain ihan muuta kun nykyistä 2m leveetä steroidimonsteria. Esim. Turun Marina Palacessa, ja sitä kautta Submarinassa ie. Beat Incognitossa + mitämuitanimiäsillämestallanytolikaan ja Lulussa oli aikoinaan oli aikoinaan eräskin tällanen vanhankoulun äijä ovella, sen nimi tais olla Manu. Mies oli abt. 165cm pitkä ja paino ehkä 65 kg, eli jopa mä oisin voinu nostaa sen hätätilanteessa ovelta jokeen. Tästä huolimatta, ko. mestoissa oli _äärimmäisen_harvoin_ (eli käytännössä ei koskaan) minkäännäkösiä järjestyshäiriöitä. Vastaavasti, nykyään kun ravintoloiden järjestyshenkilöt on niitä em. miketysonin näkösiä kaappeja, niitä järjestyshäiriöitä tuntuu olevan melkein joka ravintolassa lähestulkoon päivittäin. Ja miksiköhän? Kysymyksessä _ei_ole_ lisääntynyt viinanjuonti/kuosaus/sekaisin olo (osas se jengi kännissä olla ennen 90-luvun alkuakin), vaan nimenomaan asennemuutos: kun laitetaan ovelle nyrkkeilijänn näkönen kaappi joka tsiigaa sua koko illan et "juo vaan sitä bissee mut tee yksin väärä liike nii lennät niskaperseotteella katuun" niin _aivan_varmasti_ tulee hankaluuksia. Wanhoina Hywinä Aicoina taasen, kun lähtökohtainen oletus _ei_ ollu se et "tänäänkin tulee hankaluuksia" niin voidaan laittaa sinne ovelle se hammastikun kokonen rääpäle ja hoplaa, selvitään koko ajan ilman hankaluuksia.

Toi on ihan simppeliä psykologiaa: jos odottaa hankaluuksia [ja varustautuu niihin näyttävästi], niitä saa. Jos taas odottaa hyviä juttuja [ja varustautuu niihin näyttävästi], niitäkin saa.

Edit: tulipa vahingossa vastattua ihanvitunvanhaan viestiin. Olin vaan nii äimissäni et mitä vittua klubbaajat muka voi tehdä jollain vitun aseilla etten tajunnu kattoo päivämäärää.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Jago

Posts: 4,039

#211 • • Jago un-trained monkee
hampaat, kynnet, linkku ja keittiön veitsiä jne

kuulemma, osaan potkia todella kipeesti*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

krisse

Posts: 187

#212 • • Edited krisse ™
Jos asuisin jossakin hyvän ampumaradan lähellä niin alkaisin taas harrastamaan trappia, eli haulikon hommaisin.

Täl hetkel on kaapis ainoostaan Feinwerkbaun ilmakivääri.

[img]http://www.feinwerkbau.de/ceasy/modules/core/resources/usage.main.php5?id=5&width=450&height=150[/img]

Ei ihan sama kuin kuvassa, mutta samankaltainen.

Minkä ihmeen takia jos kysytään tai puhutaan aseista ni samantien luullaan, että kyse on sotahullusta ramboilusta tms. Ampumaurheilu on harrastus siinä missä muutkin, eri asia tietenkin jos on se beretta kaapis sen takia "jos ne ryssät hyökkää". *nauru*
Fea

Posts: 690

#213 • • Fea Ithaqua
haulikko löytyy lupineen.. enpä ole kyllä aikoihin ampunut.. pahat muistot*justjoo* niih, ja lutku..

--
Booze is the answer. I dont remember the question

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#214 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 2.6.2006 18:34:
---
Meitsi on sen verran vanhempi että mä muistan vielä sellasenkin ajan kun "portsari" tarkotti jotain ihan muuta kun nykyistä 2m leveetä steroidimonsteria. Esim. Turun Marina Palacessa, ja sitä kautta Submarinassa ie. Beat Incognitossa + mitämuitanimiäsillämestallanytolikaan ja Lulussa oli aikoinaan oli aikoinaan eräskin tällanen vanhankoulun äijä ovella, sen nimi tais olla Manu. Mies oli abt. 165cm pitkä ja paino ehkä 65 kg, eli jopa mä oisin voinu nostaa sen hätätilanteessa ovelta jokeen. Tästä huolimatta, ko. mestoissa oli _äärimmäisen_harvoin_ (eli käytännössä ei koskaan) minkäännäkösiä järjestyshäiriöitä. Vastaavasti, nykyään kun ravintoloiden järjestyshenkilöt on niitä em. miketysonin näkösiä kaappeja, niitä järjestyshäiriöitä tuntuu olevan melkein joka ravintolassa lähestulkoon päivittäin. Ja miksiköhän? Kysymyksessä _ei_ole_ lisääntynyt viinanjuonti/kuosaus/sekaisin olo (osas se jengi kännissä olla ennen 90-luvun alkuakin), vaan nimenomaan asennemuutos: kun laitetaan ovelle nyrkkeilijänn näkönen kaappi joka tsiigaa sua koko illan et "juo vaan sitä bissee mut tee yksin väärä liike nii lennät niskaperseotteella katuun" niin _aivan_varmasti_ tulee hankaluuksia. Wanhoina Hywinä Aicoina taasen, kun lähtökohtainen oletus _ei_ ollu se et "tänäänkin tulee hankaluuksia" niin voidaan laittaa sinne ovelle se hammastikun kokonen rääpäle ja hoplaa, selvitään koko ajan ilman hankaluuksia.

Toi on ihan simppeliä psykologiaa: jos odottaa hankaluuksia [ja varustautuu niihin näyttävästi], niitä saa. Jos taas odottaa hyviä juttuja [ja varustautuu niihin näyttävästi], niitäkin saa.



Ja kuinkas monta vuotta herralla on järjestyksenvalvojanhommista kokemusta? Ei se ihan noin mene. Se, miten portsari hoitaa hommansa, on kiinni siitä miten hyvin tuntee vakkarit, häiriköt, lähiseudun ja miten hyvin osaa jutella asiakkaiden kanssa. Fyysinen koko on sellanen asia, ettei se oikeestaan vaikuta juur vittuakaan. Ainoo mihin se vaikuttaa on se, kun se ulos saatettava alkaa mittailemaan onko tosta vastusta.

Ja asenne- sekä päihdeilmapiiri on muuttunut kyllä vuosien saatossa. Se, mikä kelpaa pihtiputaan paikallisessa ei ehkä toimi helsingin sörnäisissä.

Eikä kaikki isot jätkät oo piri/testobodareita.
tbo

Posts: 935

#215 • • tbo budhisattva

Ana-5000,

Ja kuinkas monta vuotta herralla on järjestyksenvalvojanhommista kokemusta?



No mitäs, reilun 15 v oon kattellu sitäkin duunia. Vierestä tosin, mut kuiteski.


Ei se ihan noin mene. Se, miten portsari hoitaa hommansa, on kiinni siitä miten hyvin tuntee vakkarit, häiriköt, lähiseudun ja miten hyvin osaa jutella asiakkaiden kanssa. Fyysinen koko on sellanen asia, ettei se oikeestaan vaikuta juur vittuakaan. Ainoo mihin se vaikuttaa on se, kun se ulos saatettava alkaa mittailemaan onko tosta vastusta.



Mut just noinhan mä sanoin. Portsarin duuni on (tai pitäis olla) _psykologista_ duunia, ei fyysistä (empiria kuitenkin kertoo et valitettavan moni nykyajan portsareista ei tällasta oo sisäistäny). Sen takia se hernekepin kokonen käppänä on onnistunu pitämään monta sataa ravintola-asiakasta tyytyväisenä ja rauhallisena. Vielä 80-luvulla, jos raflan portsari sano et "ei tänään", niin sitä uskottiin. Ei sille kukaan ruvennu uhoamaan mitään ihmeellistä eikä sen _tarvinnu_ ottaa pesäpallomailaa (joka tamperelaisen NightTrainin poken mukaan on "meidän alalla ihan standardivaruste"*) tai teleskooppipamppua esiin (se tuskin edes _tiesi_ mikä teleskooppipamppu on).


Ja asenne- sekä päihdeilmapiiri on muuttunut kyllä vuosien saatossa. Se, mikä kelpaa pihtiputaan paikallisessa ei ehkä toimi helsingin sörnäisissä.



Joo, on kyl. Mut se muutos siinä _asenteessa_ on kyllä tullu pääasiassa sieltä raflojen puolelta: ravintolat on saanu ruveta olemaan auki pitempään jostain vuodesta -92 tai -93, ja samoihin aikoihin ruvettiin palkkaamaan niitä bodareita siihen ovelle. Ravintolat rupes käyttämään niitä portsareita samalla tavalla kun amerikkalaiset hankkii käsiaseita: _itsepuolustukseen_. Se ajatusmalli on menny kutakuinkin niin et rafla pidempään auki -> jengillä enemmän aikaa dokata -> pahempi känni -> tarpeeks isoja tyyppejä ovelle estämään ilmeneviä (ei edes "potentiaalisesti ilmeneviä") tappeluita. Ja se sit taas joittenki höyrypäiden päässä tarkottaa et kun ovella on bodari odottamassa tappelun alkamista, se on lupa alottaa se tappelu. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.


Eikä kaikki isot jätkät oo piri/testobodareita.



Sanoinko niin?

Ja vielä viimeisenä kommenttina ihan noin yleisesti: kuvitellaan et on 2 tyyppiä jotka harrastaa taistelulajeja. Molemmat on harrastanu yhtä kauan ja ahkerasti, ja on suunnilleen suhteessa saman tasosia. Toinen kuitenkin harrastaa krav magaa ja toinen aikidoa. Mitäs luulette, kumpi joutuu herkemmin tappeluun? Nimenomaan tätä mä tarkotan kun mä sanon et sitä saa mitä tilaa ja metsä vastaa tasan niinku sinne huudetaan.

Eikä tätä läppää oo mitenkään tarkotettu järjestysmiehiä vastaan, päinvastoin. Otin portsarit ihan vaa esimerkiks sen takia et ne sattu sopimaan siihen edelliseen kommenttiin jossa Damien kerto miten se pelkää kulkea kaupungilla. Ja sanon sen vielä kerran: jos pelkää, niin ennen pitkää saa sille pelolleen ihan konkreettisen syyn. Se on nk. itseääntoteuttava ennustus.

*toi läppä oli muutama vuos sit Aamulehdessä kun uutisoitiin pahoinpitelyjutusta jossa ko. raflan toinen poke oli syytettynä. Asiakas oli heitetty pihalle (ilmeisen raffein ottein, en tiedä oliko ansainnu ihan nii tylyä kohtelua, tai sit oli, ei voi tietää), ja kun se oli yrittäny uudestaan sisään niin sitä oli hutkittu pesismailalla ja loppujen lopuks siinä oli ollu useempi poke paukuttamassa yhtä känniläistä. Mä en pidä portsareita mitenkään "pahana" amattikuntana niinkun jotkut tuntuu pitävän, duunia ne tekee siinä missä muutkin, mut ton jälkeen päätin et ainakaan NightTrainista mua ette bongaa: jos raflassa on pesismaila narikan tiskin alla odottamassa sitä et mulla sattuis olemaan liian hauskaa, niin no thänks. Se ei millään tavalla _edistä_ sitä hauskanpitoa.

Enkä mä kyllä vieläkään sisäistä sitä mitä klubbaajat (tai kukaan muukaan) tekee aseilla, mut ehkä se johtuu vaan musta.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#216 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 3.6.2006 02:36:
---
Ana-5000,

Ja vielä viimeisenä kommenttina ihan noin yleisesti: kuvitellaan et on 2 tyyppiä jotka harrastaa taistelulajeja. Molemmat on harrastanu yhtä kauan ja ahkerasti, ja on suunnilleen suhteessa saman tasosia. Toinen kuitenkin harrastaa krav magaa ja toinen aikidoa. Mitäs luulette, kumpi joutuu herkemmin tappeluun? Nimenomaan tätä mä tarkotan kun mä sanon et sitä saa mitä tilaa ja metsä vastaa tasan niinku sinne huudetaan.



Must toi on omituinen väite, koska eihän tolle ole mitään todellisuuspohjaa. Mistä ne nakkikiskalla haastajat erottaa sen kravmaga-sankarin aikidosankarista?
Avatar
#217 • • Reetta Guest
Pesäpallomailan; varmasti turvallinen, mutta hiukan hankala kuljettaa käsilaukussa *hymy*
tbo

Posts: 935

#218 • • tbo budhisattva

Ana-5000, 3.6.2006 15:25:
---
tbo, 3.6.2006 02:36:
---
Ana-5000,

Ja vielä viimeisenä kommenttina ihan noin yleisesti: kuvitellaan et on 2 tyyppiä jotka harrastaa taistelulajeja. Molemmat on harrastanu yhtä kauan ja ahkerasti, ja on suunnilleen suhteessa saman tasosia. Toinen kuitenkin harrastaa krav magaa ja toinen aikidoa. Mitäs luulette, kumpi joutuu herkemmin tappeluun? Nimenomaan tätä mä tarkotan kun mä sanon et sitä saa mitä tilaa ja metsä vastaa tasan niinku sinne huudetaan.


---


Must toi on omituinen väite, koska eihän tolle ole mitään todellisuuspohjaa. Mistä ne nakkikiskalla haastajat erottaa sen kravmaga-sankarin aikidosankarista?



Tulee muuten ihan vitun myöhässä tää vastaus, mut parempi myöhään etc. Mut joo, asiaan.

Ero noiden kahden välillä on siinä et se aikidoäijä on koulutettu ***itsepuolustukseen***, ja sen lajin filosofiaan kuuluu et vältetään niitä tappelutilanteita mahdollisimman pitkälle, ja sillonkin jos siihen voimaan on ihan pakko turvautua, niin se voimankäyttö on sellasta et sillä pyritään neutraloimaan vastahyökkäys niin ettei hyökkääjäkään vahingoitu. Krav magan "filosofia" taas on lähempänä sitä et parempi lyödä ekaks, ja tarpeeks lujaa, ja mielellään vielä potkastaan päälle niin et varmasti pysyy ärvyyttäjä alhaalla. Suurin osa noista itämaisista budolajeista on buddhalaisten ja taolaisten munkkien kehittämiä ruumiinharjoituksia, joiden on tarkotus tukea luostareissa tapahtuvaa henkistä kehitystä ja pyrkiä väkivallattomuuteen, kun taas issejen armeija kehitti krav magan nimenomaan lähitaisteluaseeks joka on tarkotettu hengissäselviämiseen eikä siinä pahemmin sillon filosofiaa mietitä. Aikidotunnilla sulle opetetaan väistöjä ja heittoja, krav magassa sulle taas kerrotaan et tyypin saa aika hyvin aisoihin kun sitä vetää kasseille tai tökkää silmään.

Pari esimerkkiä kertoo aika hyvin missä mennään.

http://itsepuolustus.com/index.html

Nää on pehmentäny ulosantiaan aika paljon, aikasemmin tuolla sivulla luki jotain tyyliin et "miks pitäis odottaa väkivaltatilanteen sattumista kohdalle, valmistaudu siihen jo nyt, parempi vastustaja sairaalassa kun sä". Vieläkin silti selviää noita sivuja kahlaamalla et jos joku sun kimppuun hyökkää, ei sille kukkia pidä tarjota, ja et on lähinnä ajan kysymys millon joku sun kimppuun hyökkää.

http://www.finland-aikikai.fi/aikido.php?sivu=aikido_esittelysivu.php&osa=aikido

taas sanoo et

"Aikidon varsinainen päämäärä ei kuitenkaan liity itsepuolustukseen vaan itsensä voittamiseen. Lajin tarkoitus on ymmärtää väkivallan mielettömyys ja etsiä rauhallisia tapoja ratkaista ristiriitoja. Aikidon tarkoitus on suojella elämää, eikä vahingoittaa muita."

Itse asiassa veikkaisin et suhteettoman moni niistä nakkikiskalla räyhääjistä on ainakin kokeillu krav magaa, harvempi taas noita budolajeja.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

iam

Posts: 3,085

#219 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Hikisestä tilanteesta on joskus päässyt sillä, että on kääntänyt jutun huumoriksi. Esim läppä "Sulla on tasan 5 sekunttia aikaa kävellä tästä tilanteesta pois, tai MÄ saan turpaani", on siinä hetkessä tarpeeksi omituinen heitto (out of context). Vihainenkin kaveri rupee kyllä raapimaan päätään että "kuulinkohan mä oikein" ja rupee hymyilee. Siinä saa ainakin monta arvokasta sekunttia juosta karkuun jos edes enää tarvii *hymy*
Burma

Posts: 297

#220 • • Burma
mulla on kirves, perhosveitsi ja viikate.
aina mukana, luonnollisesti