mitä aseita omistat?

296 posts, 15 pages, 130,366 views

Zet4

Posts: 1,135

#61 • • Zet4 n00b

Tres, 26.8.2005 21:24:
Nyt on enää kukriveitsi, siit ei malta luopuu ku
sain sen aikoinaa lahjaks.




http://www.himalayan-imports.com/wildmanh%2015in%20sirupati%202.jpg
Ite käytän tollasta kukria, lähinnä kalareissuilla kirveen tilalta ja talvella riekonansoja pitäessä.
Oikein kätevä vehje, hakkaa melko isonkin puun helpohkosti nurin.

Ja .22 kaliberinen kivääri äänenvaimentimella on hankinnassa, sekin riekkojen päänmenoksi suunniteltu.

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

wetware

Posts: 244

#62 • • Edited wetware wenator

hallucinogen, 26.8.2005 21:58:
En kyllä omista mitään aseita mutta itse ampuminen harrastuksena on kyllä hauskaa :) Vähän epätietoisuutta on siitä, että kuka voi hankkia luvan normaaliin pistooliin? saako ampua muuallakin kuin radalla? vaatiiko luvan saaminen johonkin ampumaseuraa kuulumista kuten vaati isän ollessa nuori 70-luvulla ja tällöinkin kyseessä oli kilpa-ase.



maksat jasenmaksun jollekin pyssykerholle ja haet lupaa ja siinahan se on. ellei se nykyaan ole helpompaakin jopa. ei pyssyn saaminen mitaan graalinmaljan metsastysta ole.

tietenkään et saa heti kakskakkosta isompaa välttämättä mutta kun jaksat vaan odotella niin saa niitä isompiakin.
toni

Posts: 912

#63 • • toni

Mikki, 26.8.2005 22:06:
Lupapapereita rupeen kohta pistään sisään...



Minkälaiselle aseelle meinaat hakea tota hankkimislupaa?
Blues

Posts: 5,414

#64 • • Edited Blues Koning van Afrika

Ana-5000, 26.8.2005 21:18:
Oon kattellut pikkasen noita vehkeitä, ja H&K USP tuntuis istuvan käteen aika mukavasti. Glockikin vois olla ihan kiva. Tärkeintä k.o. aseelle olisi, että se olisi luotettava, helppohoitoinen, kohtuullisen tarkka ja soveltuisi joskus mahdollisesti tulevaisuudessa myös palvelusaseeksi, jos tällaista tarvetta ilmenee.



H&K on todella luotettava ja toimiva. .45 on sopiva kaliperi ellei halua ampua paljon halvalla, kannattaa harkita siinä tapauksessa 9mm.
Jos haluaa luotettavaa ja ehkä myös klassikkoa .45 etsiä niin Springfield Armoryn Model 1911 on varma valinta.

hallucinogen, 26.8.2005 21:58:
En kyllä omista mitään aseita mutta itse ampuminen harrastuksena on kyllä hauskaa :) Vähän epätietoisuutta on siitä, että kuka voi hankkia luvan normaaliin pistooliin? saako ampua muuallakin kuin radalla? vaatiiko luvan saaminen johonkin ampumaseuraa kuulumista kuten vaati isän ollessa nuori 70-luvulla ja tällöinkin kyseessä oli kilpa-ase.



Täytyy kuulua seuraan (esim. Helsinki Shooting Club, reserviläiset etc). Ensimmäinen hakemus täytyy olla .22:lle muistaakseni jonka jälkeen voi hakea suurempaa kaliperia.
Yksityisalueellakin saa ampua maanomistajan luvalla ja jos se sijaitsee turvallisella etäisyydellä asutuksesta.
Papereihin pitää vain kertoa syy miksi hankkii aseen ja mihin käyttöön. Harrastus/metsästys on se yleisin ja vaatii vähiten selitystä.
Kuka tahansa voi hankkimisluvan täyttää..on sitten eri asia hyväksytäänkö se. Rekisteri saattaa vaikuttaa(?)

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Muhvi-

Posts: 303

#65 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Kynnet!

--
It was once my life - it was my life at one time.

Avatar
#66 • • astaroth Guest
pippurikaasu ja stiletti

ja mun rakas hänkki <3 (pesismaila)
Exlex

Posts: 497

#67 • • Exlex

Blues, 27.8.2005 12:28:

Ensimmäinen hakemus täytyy olla .22:lle muistaakseni jonka jälkeen voi hakea suurempaa kaliperia.



Muistelet hiukan väärin. Lupaa voi hakea mille aseelle tahansa, mutta yleinen käytäntö tosiaan on hankkia lupa ensin pienmpitehoiseen aseeseen ja vasta sen jälkeen jahonkin hiukan tehokkaampaan.

Mitä noihin kaliipereihin tulee, niin suosittelen .22 tai 9mm ellei kylve rahassa tai omista latauslaitteita. Mukavampaa se on ampua enemmän ilman että samalla ampuu ammottavaa reikää rahapussiinsa ;D

Aika moni täällä sanoo omistavansa kaasuaseita ja tiedän että pari henkilöä ainakin kantaa niitä työnsä puolesta, mutta mitenkäs muut, onko luvat suojeluperusteella vai ihan "omilla luvilla".

Niin ja ...
DSCF5891.JPG
Coon--

Posts: 640

#68 • • Coon-- 5,2 mmol/l
Mikä nyt sitten lasketaankaan aseeks. Ilmeisesti vempaimet jotka on tehty vain toisten (ihmisten) vahingoittamista varten.

Noh tälläisiä kapistuksia minulta ei taida löytyä kuin yksi kappale. Se on 36" pituinen ruskea alumiininen kävelykeppi jonka sisällä on 34" pituinen (nyt jo teräväksi hiottu) terä. Lähinnä sen ostin veikeän idean takia, ja möys sen koriste arvon *hih*

muuta nyt ei tule mieleen *ding*
Karvinen

Posts: 699

#69 • • Edited Karvinen SekaiSin MariSta
impulsen *hymy* puoliautomaattinen *nauru*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

bubbelgum

Posts: 2,477

#72 • • bubbelgum ~sylikissa~
Ööööh.... Hiuslakka? *iihhih* *justjoo*

--
Hullu ku pullosta tullu.

henkkat

Posts: 528

#73 • • henkkat
Seinältä löytyy Husqvarnan Vapenfabrik, valmistus vuosi on 1800 luvun lopulta. Ruotsalaisten vääntämä mutka ilmeisestikkin. Vois varmaan joskus perehtyä tähän..tiedä vaikka ois arvokaskin.
evvk

Posts: 1,918

#74 • • Edited evvk
Joskus mulla oli perhosveitsi
Ja katakapulat
lostgone

Posts: 2,493

#75 • • lostgone
yksi tutun tuttu ampunut itsensä ja en muutenkaan perusta. Jousiammuntaa voisin joskus taas kokeilla, mut siihen asti mut o varustettu puheella ja vasemman jalan nilkkapotkulla.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#76 • • Galadhan Guest
Osalla ihmisistä on täällä mielenkiintoisia ajatuksia aseen omistamisesta. Ammuntaa tai vaikkapa metsästystä harrastavat eivät rinnasta harrastusvälineitään vasemman jalan nilkkapotkuun tai nyrkkeihin, saati että ajattelisivat aseitaan samalla tavalla kokoajan snagarijonomatsia ajatellen mukana kannettaviksi. Kannattanee pelata hieman vähemmän gta:ta tai käydä jonkun asiansa osaavan kanssa vaikka metsällä. *vink*

Itse en omista aseita. Muutaman tutun erinäköisiä aseita kokeilleena tiedän, että pistooliammunta jossain muodossa kiinnostaisi. Ei vaan oikein riittäisi aika tällä hetkellä uudelle harrastukselle, joten olen jättänyt asian suosiolla hautumaan.
Mikki

Posts: 833

#77 • • Mikki

toni
Minkälaiselle aseelle meinaat hakea tota hankkimislupaa?



Olalta laukaistavaan lämpöhakuiseen *hymy*

--
Names are for friends, so I dont need one.

mekaanikko

Posts: 1,176

#78 • • mekaanikko don selecta

Kalle, 26.8.2005 19:56:
Ai? Mä luulin että tytöt ei voi vastustaa äijiä, jotka omistaa Sako M92:n *vink*



No onhan se noinkin, nimim. Dead Girls Don't Say No. ;>

Itse suosin keskustelussa monesti esiin tullutta kukria lähinnä nestemäisessä muodossa:

xxx25yc.jpg

Itse aiheesta viel sen verran että kun on ollut hyvin läheisissä tekemisissä ihmisen kanssa joka hyvin vakavissaan suunnitteli pitkään 1) itsemurhaa, 2) murhaa (ei tässä järjestyksessä), olen vallan tyytyväinen ettei aseiden hankkiminen ole ihan niin helppoa kuin vaikka Ameriikassa.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Supersonicways

Posts: 86

#79 • • Supersonicways
9mm Sig-Sauer, katana, pari sukellusveistä...

Luotan kuitenkin käsiini ja jalkoihini...*yessir*

--
There are reasons for things that a casual observer might not understand.

mekaanikko

Posts: 1,176

#80 • • mekaanikko don selecta

kuilu ja ponivarkaat, 27.8.2005 21:08:
Travis Bickle Fan Club!? Se on mielikuvituksen köyhyyttä, jos kelaa, et tarvii tuliaseen toisen tai ittensä murhaamisee. Vittu hakee movipussin alepasta! =D



Riippuu vähä ketä on murhaamassa, eiks?

Itsensä ny saa hengiltä tuliaseettakin mut ainakin tässä nimenomaisessa tapauksessa muut helpot vaihtoehdot (= lääkkeet) ovat osoittautuneet miellyttävän epävarmoiksi ja hankalammat (hukuttautuminen, korkealta hyppääminen, hirttäytyminen yms.) taas liian vaikeiksi paloiksi.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia