mkuisma,
Isosti laskussa tällä hetkellä. Esim mini-mac maksaa (ilman näyttöä) 519 ja riittää kotikäyttöön
Ja PC:n joka riittää hyvin kotikäyttöön saa ilman näyttöä alle 300 eurolla. Mikään ei myöskään takaa, että Macin hinnat olisivat pysyvästi laskussa - hintoja säätelee vain yksi instanssi eikä kilpailua noilla markkinoilla ole ollenkaan.
Software updatella tulee ilmaiseksi päivitykset kaikkiin applen softiin mitä sulla on koneessa, jopa logic audioon. Windows updatella olisi tässä oppimisen paikka.
Haluan nähdä kun sä lataat Mac OSX.4 Tigerin Software updatella ;) Lisäksi en usko, että saat softista uusia versioita ilmaiseksi - saat päivitykset vanhoihin, joissa kriittisimmät bugit on korjattu. Sitten kun tulee uutta toiminnallisuutta niin tuotteelle lätkäistään uusi versionumero ja paketin kanteen hintalappu.
Yhtä Mac konetta voi käyttää vain yksi käyttäjä kerrallaan graafisen käyttöliittymän kautta.
---
Käsittääkseni tämä on mahdollista.
No olis kiva jos kertoisit miten. Itse yritin tätä nimittäin jonkin aikaa etsiä. Tämä ei ole applen ohjelmistolisenssipolitiikalle suotuisaa, joten en ihmettele, että se on jätetty pois. Remote desktop löytyy, mutta sillä voi vain seurata ja käyttää olemassaolevaa työpöytäistuntoa - yhtä kerrallaan. Se muu höpinä mitä tähän laitoit ei mitenkään mielestäni liittynyt asiaan ja voidaan käsittääkseni ihan yhtä hyvin hoitaa millä tahansa koneella, jossa on wifi kortti ;)
Macin ikkunointijärjestelmä ei ole vaihdettavissa sellaiseksi kuin sen haluaisin ( http://modeemi.cs.tut.fi/~tuomov/ion/ ).
---
Tähänkin löytyy kyllä softia :)
Ai. Näytätkö minulle mistä? En ole nimittäin itse löytänyt mitään vastaavaa muualta, joten otan todella mielelläni vastaan uudet löydökset.. Mutta tällaiset "kyllä tähän on softia!"-heitot ei oikein vakuuta.
Voisin väittää, että Macissa ei ole mitään sellaista mitä minä koneelta kaipaisin jota Linuxista ei löyty vähintään yhtä hyvänä tai jopa parempana. Mutta minä en edusta ihan peruskäyttäjää, jonka tarpeet ovat varmasti varsinerilaiset.
---
Jos olet linux käyttäjä, väitän että löydät yllätävänkin suuren osan kaipaamistasi jutuista OS X:n alta jos jaksat tutustua siihen vaikkapa yhden viikonlopun verran ;)
Joo mä ymmärrän, että mä löydän paljon suuremman osan kaipaamistani jutuista kuin esim. Windowsista jos tutustun siihen, mutta mitä sitten? En kuitenkaan löydä niitä kaikkia juttuja, enkä saa näiden menetysten tilalle mitään. Miksi ihmeessä maksaisin maltaita käyttöjärjestelmästä ja raudasta joka ei anna mitään lisäarvoa, vaikka löytäisinkin sieltä "yllättävän suuren osan kaipaamistani jutuista"?
[ edit: typo & kesken jäänyt lause ]