Teh ultimate IT-heppujen whine topic

248 posts, 13 pages, 62,462 views

Mark

#181 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

Mark, 13.4.2005 08:52:
miks vitussa mulle tulee firefoxilla joku #¤"%&/(&)=/%&#¤"!" xhtml google voi HELVETTI! *kivatsulle* toi ei ees toimi ja vittu pitäs googlaa kokoajan duunis, onpa helvetin hauskaa siirtyy IE:n missä vanha kunnon google näköjään pelittää.

-M

"Google mobilen avulla voit selata ja hakea tietoa Webistä matkapuhelimellasi. Google muokkaa tavallisesti tietokoneella näytetyt sivustot siten, että voit selata niitä missä ikinä oletkin. Kirjoita vain hakukomentosi ja Google näyttää haun tulokset matkapuhelimellesi sopivassa muodossa.

Jos haluat tietää, mitä jokin englanninkielinen sana tai lause tarkoittaa, kirjoita hakukomennon alkuun "define".

Lähetä palautetta Google mobilesta osoitteeseen [email protected]."

AIJAA. Et läppäri + firefox = kännykkä vai? *kivatsulle* ärh, justjoo.

edit: jahas, ongelma poistui itsestään. Oispa kiva tietää mikä aiheutti, mut nyt on taas kunnon google kehissä. Siis WTF? *ding*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

#182 • • Annakins Guest
Kuulkaas pojat ja tytöt, nyt mulla on sitten uusi hieno ja toimiva kannettava ja parista kyssäriä:

Onko se Firefox nyt sitten niin hyvä kuin on hypetetty?
Entäs Open Office? Yhteensopiva Excel / Word -tiedostojen kanssa?

Siis vastauksethan varmasti löytyis netistä, mutta en jaksa ettii ja te saatatte jo tietää :)

A
Mark

#183 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Annakins, 13.4.2005 10:13:
Kuulkaas pojat ja tytöt, nyt mulla on sitten uusi hieno ja toimiva kannettava ja parista kyssäriä:

Siis vastauksethan varmasti löytyis netistä, mutta en jaksa ettii ja te saatatte jo tietää :)

A

on ja on. Suosittelen, käytä molempia. Open office tosin vaatii vähän harjoitteluu ja siin ei oo ihan yhtä kattavat toiminnot ku MS:n vastaavas, mut hyvä se on silti.

-M

--

#184 • • Annakins Guest

Mark, 13.4.2005 10:20:
---
Annakins, 13.4.2005 10:13:

A

---

on ja on. Suosittelen, käytä molempia. Open office tosin vaatii vähän harjoitteluu ja siin ei oo ihan yhtä kattavat toiminnot ku MS:n vastaavas, mut hyvä se on silti.

Täytynee illalla kotona käydä hakemassa.

Vähänkö on muuten nopeampaa siirtää mp3sia USB 2.0:lla Zen Touchiin ku vanhalla läppärillä jossa oli se vanha USBi... Ja rippauskin käy nopeesti. Eikä kone lagaa jos on Azureus auki. :)
Mark

#185 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Annakins, 13.4.2005 10:21:
Eikä kone lagaa jos on Azureus auki. :)

ootkos kokeillu bitcomettia? Mullaki oli ennen azureus, mut se imi mun muistin olemattomiin ja kone todellaki alko lagaa, bitcometin kans ei samoi ongelmii oo tullu vastaan..

--

#186 • • Annakins Guest

Mark, 13.4.2005 10:22:
---

---

ootkos kokeillu bitcomettia? Mullaki oli ennen azureus, mut se imi mun muistin olemattomiin ja kone todellaki alko lagaa, bitcometin kans ei samoi ongelmii oo tullu vastaan..

Lisään kokeiltavien listalle :) Tää uus kone ei kyl onneks Azureuksen kanssa lagaa.
hrdkvr

#187 • • hrdkvr KURGO
nyt azureus pannaan. etkö ole lukenut uutisia??

*scared*

--
-keep it hard-

#188 • • Dorka Guest

DominikH, 12.4.2005 19:29:
Onkos kukaan vielä päivittänyt Windows 2003-serveriinsä SP1:stä, jos on,niin kertokaahan kokemuksia ja se,että kannattaako yleensä :D

Sekä sitten, onko kukaan koskaan käyttänyt Microsoftin SUS-työkalua, onko ollut vaikea sääytää ja miten toimivuus?

on ja on. Windows 2003 SP1 saattaa rikkoa ohjelmien toimivuutta samalla tavalla, kuin XP:n SP2. SUS on helppokäyttöinen ja toimii helposti, GPO:sta vain säätää client koneet hakemaan kyseisestä SUS koneesta päivitykset ja that's it. Joskin aika paljon vaivaa pitää nähdä et jaksaa hakea just ne päivitykset mitä haluaa client koneisiin ajaa, niitä päivityksiä kun on aika ziljoona mistä valita.
Mark

#189 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

hardikaveri, 13.4.2005 10:26:
nyt azureus pannaan. etkö ole lukenut uutisia??

*scared*

en oo mäkään, whazzup?

-M

--

hrdkvr

#190 • • hrdkvr KURGO
kyylät ottanu 28 warettajaa bosee

--
-keep it hard-

#191 • • Dorka Guest

Lost-Soul, 12.4.2005 18:32:
No en kyl tiedä, miks toi ei olis pöytäkoneen korvaaja. Kuitenkin suhteellisen tehokas prossu (Intel Centrino 1.8Ghz), muistia 512mb, näytönohjain Radeon 9700 ja kiintolevy 80Gb (joo ei mikään ultra nopee). Saattaa olla että oma pöytäkone ei voittaisi jossain testeissä tuota, saatika sitten monen muun "peruskäyttäjän" koneet.

pöytäkoneen korvaavista kannettavista, kun puhutaan niin ne käyttää pötäkoneesta tuttuja tekniikoita. esim. toi sun läppäri käyttää mobiilitekniikoita (centrino) jolloin sitä ei lasketa pöytäkoneen korvaaviin kannettaviin.

ymmärrät varmaan, että kone tulee huomattavasti isommaksi esim. jos sun Pentium M:n tilalle laitettasi Pentium 4 HT - jolloin esim. 20w tehokulutus nousis 80w:n - jolloin koneesta tulee äänekkäämpi, vie paljon enemmän virtaa, vaatii isommat tuulettimet jne.

ei kyse ole siitä etteikö oma koneesti hyvin olisi yhtä tehokas, kun moni pöytäkone vaan tarkoitin itse pöytäkoneen korvaavilla kannettavilla aivan eri tyyppistä kannettavaa, kun mitä omasi on.
hrdkvr

#192 • • hrdkvr KURGO

Dorka, 13.4.2005 10:32:
---
Lost-Soul, 12.4.2005 18:32:
No en kyl tiedä, miks toi ei olis pöytäkoneen korvaaja. Kuitenkin suhteellisen tehokas prossu (Intel Centrino 1.8Ghz), muistia 512mb, näytönohjain Radeon 9700 ja kiintolevy 80Gb (joo ei mikään ultra nopee). Saattaa olla että oma pöytäkone ei voittaisi jossain testeissä tuota, saatika sitten monen muun "peruskäyttäjän" koneet.

---

pöytäkoneen korvaavista kannettavista, kun puhutaan niin ne käyttää pötäkoneesta tuttuja tekniikoita. esim. toi sun läppäri käyttää mobiilitekniikoita (centrino) jolloin sitä ei lasketa pöytäkoneen korvaaviin kannettaviin.

ymmärrät varmaan, että kone tulee huomattavasti isommaksi esim. jos sun Pentium M:n tilalle laitettasi Pentium 4 HT - jolloin esim. 20w tehokulutus nousis 80w:n - jolloin koneesta tulee äänekkäämpi, vie paljon enemmän virtaa, vaatii isommat tuulettimet jne.

ei kyse ole siitä etteikö oma koneesti hyvin olisi yhtä tehokas, kun moni pöytäkone vaan tarkoitin itse pöytäkoneen korvaavilla kannettavilla aivan eri tyyppistä kannettavaa, kun mitä omasi on.

tulihan tossa loppu syksystä delliltä jo hyvä yritys..

mm 256mb näyönohjain.. tosin koko oli aikamoinen ja akku kesti vaan pari tuntia

--
-keep it hard-

#193 • • GoA Guest

Mark, 13.4.2005 10:22:
---

---

Itelläkin jumittaa azureus toisinaan jos vain on riittävän monta tiedostoa auki. Vaikka onkin uusi azu ja java ja muistia giga niin silloin kun siinä sattuu olemaan vaikka 4-6 linux dvdr imagea auki samaan aikaan ja tavaraa liikkuu 10 mbit vauhdilla niin tuo hidastaa konetta kun kovalevy saa olla kokoajan lukemassa jotain, auta armias jos alat vielä samaan aikaan purkamaan jotain 4 gigan rar-filua tai azureus tarkastamaan jotain dvd:tä niin eipä tartte koneella muuta tehäkään. *nauru*
Kianoni

#194 • • Edited Kianoni pomputtaako?

Itelläkin jumittaa azureus toisinaan jos vain on riittävän monta tiedostoa auki. Vaikka onkin uusi azu ja java ja muistia giga niin silloin kun siinä sattuu olemaan vaikka 4-6 linux dvdr imagea auki samaan aikaan ja tavaraa liikkuu 10 mbit vauhdilla niin tuo hidastaa konetta kun kovalevy saa olla kokoajan lukemassa jotain, auta armias jos alat vielä samaan aikaan purkamaan jotain 4 gigan rar-filua tai azureus tarkastamaan jotain dvd:tä niin eipä tartte koneella muuta tehäkään. *nauru*

no sit vaan uusin kerneli pre-emptive patchilla. *iloinen**ding*
mut pitää nyt whinettääkin vähän.
vituttaa tää koneiden kanssa ainainen säätö. toisaalta sen itse aiheuttaa kun haluu säätää mutta kun miks tää säätäminen pitää olla välillä näin vaikeeta helvetti.
nyt vaihtuu taas käyttis kun oon nykyiseen tyytymätön enkä kyl tiedä teenkö oikeen valinnan.
debian unstable vaiko gentoo
tiedä häntä. ota ja näe kun kummassakin omat hyvät ja huonot puolet.

edit: hymiöt
siveys

#195 • • siveys lovely

osama,
nyt vaihtuu taas käyttis kun oon nykyiseen tyytymätön enkä kyl tiedä teenkö oikeen valinnan.

Jos haluat vähemmän pakollista säätöä, mutta kuitenkin mahdollisuuksia säädellä niin suosittelen (sokkona itse kokeilematta) juuri ilmestynyttä Ubuntu linuxia. Se on pohjimmiltaan Debian ja siihen kelpaa käsittääkseni kaikki Debian paketit, mutta se tarjoaa helppokäyttöisyyttä ja yksinkertaisuutta sitä halajaville.

Itse näen hyvänä puolena esimerkiksi sen, että vaikka itselläni on mahdollisuus kustomoida sitä Debian tyyliin, voin yhtä hyvin saman distron asentaa vanhemmilleni tai siskolleni, jotka osaavat sitä myös käyttää out of the box. Tällä tavalla pystyn huomattavasti paremmin tekemään ylläpitotoimenpiteitä kun tunnen järjestelmän valmiiksi, eikä tarvitse hypätä distrosta toiseen, joka yleensä aiheuttaa runsaasti harmaita hiuksia.

Tosin sen jälkeen kun Linuxin (Debian) olen siskolleni asentanut on aluksi pari kertaa tarvinnut käydä säätämässä pci wlan kortin ajureita, mutta sitten kun sen sai toimiman ei ole pahemmin ollut tarvetta koneeseen koskea - ei siis paljon väliä, että ylläpito on helpompaa kun sitä ei ole *nauru* Pari kertaa olen ottanut ssh yhteyden koneeseen ja asentanut jonkun uuden pelin tai ohjelman apt-getillä, mutta muuten ei ole tarvinnut päätään raapia asialla.
mehukatti

#196 • • mehukatti dude

GoA,

no eikös se kuitenkin oo aika luonnollista, että jos sulle valuu putken täydeltä kamaa, niin kyllähän kiintolevyllä on aktiviteettia, kun tietoo pitäs saada kirjotettua sinne tarpeeksi nopeasti. sitten jos vielä alat jotain isoo rarrii purkaa, niin taitaa lähinnä kiintolevyn ja joskus myös ide-väylän rajoitukset tulla vastaan. kieltämättä azureus on yleisesti ottaen hieman tahmea, mutta ei se ainakaan itselläni millään lailla ole saanut konetta kyykkyyn (xp2100+, 1.5gb ram) vaikka tiedostoja on auki kymmenittäin.
Mark

#197 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

mehukatti, 13.4.2005 12:22:
kieltämättä azureus on yleisesti ottaen hieman tahmea, mutta ei se ainakaan itselläni millään lailla ole saanut konetta kyykkyyn (xp2100+, 1.5gb ram) vaikka tiedostoja on auki kymmenittäin.

no ei varmaan noilla ram määrillä, kokeile 512MB:llä *nauru*

-M

--

Kianoni

#198 • • Edited Kianoni pomputtaako?

siveys, 13.4.2005 12:11:
---
osama,

---

Jos haluat vähemmän pakollista säätöä, mutta kuitenkin mahdollisuuksia säädellä niin suosittelen (sokkona itse kokeilematta) juuri ilmestynyttä Ubuntu linuxia. Se on pohjimmiltaan Debian ja siihen kelpaa käsittääkseni kaikki Debian paketit, mutta se tarjoaa helppokäyttöisyyttä ja yksinkertaisuutta sitä halajaville.

Itse näen hyvänä puolena esimerkiksi sen, että vaikka itselläni on mahdollisuus kustomoida sitä Debian tyyliin, voin yhtä hyvin saman distron asentaa vanhemmilleni tai siskolleni, jotka osaavat sitä myös käyttää out of the box. Tällä tavalla pystyn huomattavasti paremmin tekemään ylläpitotoimenpiteitä kun tunnen järjestelmän valmiiksi, eikä tarvitse hypätä distrosta toiseen, joka yleensä aiheuttaa runsaasti harmaita hiuksia.

Tosin sen jälkeen kun Linuxin (Debian) olen siskolleni asentanut on aluksi pari kertaa tarvinnut käydä säätämässä pci wlan kortin ajureita, mutta sitten kun sen sai toimiman ei ole pahemmin ollut tarvetta koneeseen koskea - ei siis paljon väliä, että ylläpito on helpompaa kun sitä ei ole *nauru* Pari kertaa olen ottanut ssh yhteyden koneeseen ja asentanut jonkun uuden pelin tai ohjelman apt-getillä, mutta muuten ei ole tarvinnut päätään raapia asialla.

jep mä koitin joskus ubuntua mutta tarviin hyvän kehitysympäristön. debianin unstable siis tai gentoo. debian varmaankin kun gentoossa on vähän liikaa säätöö

edit:
ubuntu on siis tosi testattu ja turvallinen joten kaikki dev-paketit on vanhoja.
Apo

#199 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Azureuksen muistinkäyttöä ja muistinkäyttötapaa voi viilata asetusten kautta.

Options > Files > Performance Options > Size of cache in MB lisää käytössä olevan muistin määrää ja tuolla tuntui olevan huomattava vaikutus siihen miten paljon Azureus ruksuttaa kovalevyä. 32MB tuntui sopivan kokoiselta arvolta, tosin syö vastaavasti enemmän muistia.

Rajaamalla yhteyksien määrää Options > Transfer-valikosta muistikäyttöä saadaan alemmaksi.

Options > Files > Use fast resume on myös kova sana, jos luottaa koneensa tiedonsäilytyskykyyn.
siveys

#200 • • siveys lovely

osama,
jep mä koitin joskus ubuntua mutta tarviin hyvän kehitysympäristön. debianin unstable siis tai gentoo. debian varmaankin kun gentoossa on vähän liikaa säätöö
edit:
ubuntu on siis tosi testattu ja turvallinen joten kaikki dev-paketit on vanhoja.

Tämä ei mun käsitykseni mukaan edes pidä hirveän hyvin paikkaansa koska voit ubuntussakin vaihtaa repositoryn aina "kehitteillä olevaan versioon" samalla tavalla kuin Debianissa stable vaihdetaan unstableen. Mun käsitykseni mukaan Ubuntun dev-paketit seuraavat aika pian (päivä pari) Debianin dev-pakettien perässä. Jos haluaa pitäytyä aina siinä puolivuosittain julkistettavassa versiossa niin dev paketit saattaa luonnollisesti olla sen puoli vuotta vanhoja.

En tosin tiedä kuinka hc bleeding edge sun täytyy olla *nauru* Ja onhan se ehkä turvallisempi veto valita se Debian, jos on kykeneväinen itse säätämään sen vaatimalla tasolla. Itsekään en ole vielä jaksanut Debianista Ubuntuun vaihtaa kun on kaikki säädöt kuitenkin kohdallaan.