Teh ultimate IT-heppujen whine topic

248 posts, 13 pages, 59,711 views

Mark

Posts: 7,311

#101 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Annakins, 4.4.2005 14:51:
No tää ei kyllä ole whinee, mutta:

pitäis hankkia uus läppäri. Vaatimukset: DVD/CD-RW kombo, WinXP engl, LAN/WLAN kortti, eli ei kovin kummoset :) Onks joku nähny hyvii tarjouksii?

Edelliset kaks läppärii ollu Toshiban ja ollut kyllä niihin ihan tyytyväinen..

-A-



tsekkaappa hullujen päivien listaa, siel oli jotai fujitsun aika kelpo läppäreit iha kohtuuhintaan :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

nuance

Posts: 1,963

#104 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Mark, 4.4.2005 15:09:
---
Annakins, 4.4.2005 14:51:
No tää ei kyllä ole whinee, mutta:

pitäis hankkia uus läppäri. Vaatimukset: DVD/CD-RW kombo, WinXP engl, LAN/WLAN kortti, eli ei kovin kummoset :) Onks joku nähny hyvii tarjouksii?

Edelliset kaks läppärii ollu Toshiban ja ollut kyllä niihin ihan tyytyväinen..

-A-

---


tsekkaappa hullujen päivien listaa, siel oli jotai fujitsun aika kelpo läppäreit iha kohtuuhintaan :)

-M



Paitsi että Fujitsun halvemmat läpyskät on ollu aikamoisia romuja.
nuance

Posts: 1,963

#105 • • nuance cov ops, combat, sunrise
For the record, mä hakkaan ton compact frameworkin kohta kirveellä palasiks ja syötän Luciferille, Belsebubille, Belialille ja kumppaneille. IÄ IÄ CTHULHU FTAGHN

*kivatsulle*
Android

Posts: 3,908

#106 • • Android

Mark, 4.4.2005 15:08:


ootko tarkistanu kovojen jumpperoinnit...?



No näköjään jumpperoinnit olikin laitettu väärin. Nyt toimii *hymy*
Kianoni

Posts: 357

#107 • • Kianoni pomputtaako?
emolta on kondensaattori poks ja aiheuttaa pientä epävakautta eikä kaikki korttipaikat toimi :(
uus emo kyl muutenkin ollu hankintalistalla vähän liian pitkään mutta ku menee samalla muutakin uusiks niin ei heti o varaa. *nyyh*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#108 • • Lost-Soul los pallos

osama, 4.4.2005 18:57:
uus emo kyl muutenkin ollu hankintalistalla vähän liian pitkään mutta ku menee samalla muutakin uusiks niin ei heti o varaa. *nyyh*


Itsellänikin pikkusen sama tilanne.. Sit ku seuraavan kerran päivittää konetta menee uusiks emo, prossa, muistit ja näytönohjain. Tulee kyl iso lasku silloin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#109 • • Annakins Guest

nuance, 4.4.2005 15:18:
---
Mark, 4.4.2005 15:09:
---
Annakins, 4.4.2005 14:51:
No tää ei kyllä ole whinee, mutta:

pitäis hankkia uus läppäri. Vaatimukset: DVD/CD-RW kombo, WinXP engl, LAN/WLAN kortti, eli ei kovin kummoset :) Onks joku nähny hyvii tarjouksii?

Edelliset kaks läppärii ollu Toshiban ja ollut kyllä niihin ihan tyytyväinen..

-A-

---


tsekkaappa hullujen päivien listaa, siel oli jotai fujitsun aika kelpo läppäreit iha kohtuuhintaan :)

-M

---


Paitsi että Fujitsun halvemmat läpyskät on ollu aikamoisia romuja.



No kun sitä mä just oon funtsinu, että kannattaako tota ostaa HP:ltä vai onks se ihan yurha kone... Loppupeleissä mä en kuitenkaan sillai tiedä noiden läppäreiden teknisistä ominaisuuksista mitään...
kuolo

Posts: 90

#110 • • kuolo elo
masentavaa kun mun waretettu nuendo ei toimi niinku se toimii kaverilla
mut epäilen että se johtuu mun basax menneest äänikortits joka lisää jännii efektei muutenki kaikkiin mahollisiin ääniin ei auttanu vaikka juotettiin stereo plugi uusix

-manufaktuurirobotti 30-v

--
18 and life to go
and counting..

Skenemursu

Posts: 1,568

#111 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

mkuisma, 31.3.2005 17:48:
entäs jos ostaisi macin? itse olin hardcore pc-uskovainen nörtti kunnes OS X valloitti sydämeni. tuskin missään olosuhteissa vaihtaisin enää takaisin pc:hen. samaa sanovat kaikki tuntemani ihmiset jotka ovat vaihtaneet pc:n maciin.



Tähän voin yhtyä 100%. Tarkoituksenani oli kirjoittaa kuta kuinkin noin, mutta Miika ehti ensin. Ensimmäinen maccini oli G4 pöytäkone ja 9 käyttis ja ennen kuin x siihen asensin en ollut ihan vakuuttunut Macista tosin oli se parempi kuin windows käyttiksenä, mutta kun Pantteri saapui kotiin olen ollut naimissisa omenan kanssa siitä saakka, kuten kaikki ystäväni jotka ovat sen askeleen ottaneet että ovat kokeilleet Omenaa.

Se on varmaan vähän kuin se käärmeen tarjoama omena aatamille... jotain niin hyvää ettei ole paluuta. Joten jos ei halua jäädä liikaa kiinni mihinkään yhteen laitevalmistajaan tai käyttikseen NIIN ÄLKÄÄ IHMEESSÄ KOKEILKO APPLEA!!!
nuance

Posts: 1,963

#112 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Annakins, 5.4.2005 08:29:
No kun sitä mä just oon funtsinu, että kannattaako tota ostaa HP:ltä vai onks se ihan yurha kone... Loppupeleissä mä en kuitenkaan sillai tiedä noiden läppäreiden teknisistä ominaisuuksista mitään...



Kyllä Compaqit on 1000x lujempaa tekoa ku noi halvemmat Fujitsut. Suosittelen Compaqia tai Delliä, jos nyt ihan välttämättä puuceen haluut.
Mark

Posts: 7,311

#113 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

nuance, 5.4.2005 10:31:
---
Annakins, 5.4.2005 08:29:
No kun sitä mä just oon funtsinu, että kannattaako tota ostaa HP:ltä vai onks se ihan yurha kone... Loppupeleissä mä en kuitenkaan sillai tiedä noiden läppäreiden teknisistä ominaisuuksista mitään...

---


Kyllä Compaqit on 1000x lujempaa tekoa ku noi halvemmat Fujitsut. Suosittelen Compaqia tai Delliä, jos nyt ihan välttämättä puuceen haluut.



Lähituki hommissa kyllä lähestulkoon kaikki ongelmat mitkä läppäreistä aiheutui tulivat HP / Compaq akselilta, itse ottasin mielummin fujitsun.. Dellistä on myös hyviä kokemuksia, mutta noi HP / Compaq on vähä turhan purkkavirityksii mun makuun, ajureita saa välillä kaivaa oikeen huolella ja toimivuus sittenkin vähän niin ja näin. Koneiden komponenttien kestosta vähän vaikee sanoo mitään kun en läppäriä omista..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#114 • • Dorka Guest

Annakins, 5.4.2005 08:29:
No kun sitä mä just oon funtsinu, että kannattaako tota ostaa HP:ltä vai onks se ihan yurha kone... Loppupeleissä mä en kuitenkaan sillai tiedä noiden läppäreiden teknisistä ominaisuuksista mitään...


IBM. Kaikista lujinta tekoa fyysisesti ja toimii aivan yyberhyvin. *hymy* Itselläni menossa 3's IBM:n läppäri ja kaikki on ollu aivan loistavia (X20, T41p ja T42p). Kallis, mutta omasta mielestäni paras.
nuance

Posts: 1,963

#115 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Mark, 5.4.2005 10:38:
Lähituki hommissa kyllä lähestulkoon kaikki ongelmat mitkä läppäreistä aiheutui tulivat HP / Compaq akselilta, itse ottasin mielummin fujitsun.. Dellistä on myös hyviä kokemuksia, mutta noi HP / Compaq on vähä turhan purkkavirityksii mun makuun, ajureita saa välillä kaivaa oikeen huolella ja toimivuus sittenkin vähän niin ja näin. Koneiden komponenttien kestosta vähän vaikee sanoo mitään kun en läppäriä omista..

-M



Noi ajurihommat on kyllä ollu vähän vittumaisia Compaqien kanssa, mut tosiaan ne on fyysiseltä rakenteeltaan helvetisti lujempia ku Fujitsut, joka on menevän ihmisen käytössä aika olennainen seikka. Itselläni on tässä räpylässä Dell Inspiron 8600, joka on kyllä muuten varmaan paras puucee mitä oon käyttäny, mut ei tääkään fyysiselta rakenteeltaan mikään häävi ole. Pysyn kannassani, Dell tai Compaq jos välttämättä puuceen haluaa, mut mieluiten tietty vaikka 12" Powerbookki.
Mark

Posts: 7,311

#116 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Juu, niinkuin Dorka ilmaisi, ibarit vie kyllä selkeesti voiton läppärisarjassa, mutta tässä taisi olla kyse nimenomaan niistä edullisista koneista.. Ibarilla kun nuo tahtovat maksaa jonninverran enempi ku muut. Itselläkin ostopäätös tehtävä kesällä, joten täytyypä alkaa hieman aktiivisemmin seuraamaan hintoja ja tekemään vertailuja koneiden välillä, ei jaksas lähetellä maailmalta paskaks mennyttä läppärii johki suomeen huoltoon :o

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#117 • • Annakins Guest

Dorka, 5.4.2005 10:39:
---
Annakins, 5.4.2005 08:29:
No kun sitä mä just oon funtsinu, että kannattaako tota ostaa HP:ltä vai onks se ihan yurha kone... Loppupeleissä mä en kuitenkaan sillai tiedä noiden läppäreiden teknisistä ominaisuuksista mitään...

---

IBM. Kaikista lujinta tekoa fyysisesti ja toimii aivan yyberhyvin. *hymy* Itselläni menossa 3's IBM:n läppäri ja kaikki on ollu aivan loistavia (X20, T41p ja T42p). Kallis, mutta omasta mielestäni paras.



Mä oon IBM:n kohdalla tullut siihen tulokseen, että ne on sairaan kalliita ja vähemmän varusteltuja kuin muut, ihan mutu-tuntunmalta.

Mitäs sanotte Toshibasta?
Epailija

Posts: 5,636

#118 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

nuance
Kyllä Compaqit on 1000x lujempaa tekoa ku noi halvemmat Fujitsut. Suosittelen Compaqia tai Delliä, jos nyt ihan välttämättä puuceen haluut.



Sopivuus riippuu vähän käyttötarkoituksesta. Fujitsut ovat aivan riittävän lujaa tekoa normaalia käyttöä varten, jossa sitä laitetta ei välttämättä joka aamu tarvitse ottaa mukaan kolhittavaksi. Pöytäkoneen korvaajana huomattavasti parempia IMO kuin mitkään Compaqit, HP:t, Dellit tahi ibarit. Wanhoissa merkkikoneissa kun joutuu monesti turhaan maksamaan siitä imagosta, eikä esim Compaqilta ole miesmuistiin tullut mitään ostamisen arvoista laitetta. Mielikuvani perustuu tosin suurelta osin pöytäkoneisiin, joissa HP:kaan ei ole loistanut. Ibarien erikoisnäytönohjaimista ei juuri ole etua nettisurffaajalle ja kotikäyttäjähintaluokassa koneet ovat kilpailijoitaan hitaampia ihan hyötykäytössäkin, joten jos nyt ei välttämättä halua IBM:n tuki- ja takuupalveluita, niin en lähtisi sille tielle. Kannattaa katsella eri kannettavien komponentteja ja vertailla niitä omiin käyttötarpeisiin. Esimerkiksi:

-Atin Mobility Radeon 9600/9700-sarja riittää pelikäytössäkin, jos ei mitään Doom 3:sta halua täysillä detaljeilla pyörittää. Kuvanlaatu on normaalikäytössä ongelmaton ja jää kiinni lähinnä kannettavan näytön omista ominaisuuksista.

-Intelin Pentium M-sarja on alhaisista gigahertsilukemistaan huolimatta ihan riittävän tehokas jokapäiväiseen käyttöön jo 1,6:sta Ghz:stä alkaen, eikä yhteensopivuuden kanssa ole juuri ongelmia. AMD:n prosessorit ovat todennäköisesti hyvää tavaraa nekin, mutta henkilökohtaisia käyttökokemuksia ei ole.

-Puoli gigatavua muistia riittää alkuun, mutta jos suunnittelee harrastavansa enemmän kuvankäsittelyä ja videoeditointia, niin kannattaa satsata gigaan. Kovalevyn koko kannattaa sekin mitoituttaa käyttötarpeen mukaan. Pelkkään nettisurffailuun tai tekstinkäsittelyyn riittänee jo 60 Gt tai alle ihan hyvin.

-Käyttöergonomian suhteen ei kannata kuin marssia kauppaan ja testata laitteita. Itselläni ei Fujitsun M-sarjasta ole muuta valitettavaa kuin typerä touch pad-hiirenkorvike, jota ei saa kytkettyä pois päältä.

Fujitsun ajurituki saa muuten minulta risuja. Oman koneeni näytönohjaimen uusin versio on yli vuoden vanha, mikä on pikkuisen nihkeätä, kun kone kuitenkin on "pelikannettavaksi" luokiteltava laite.

Edit: Nyt osaan taas quotettaa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Juhgu

Posts: 7,921

#119 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Skenemursu, 5.4.2005 10:15:
---
Joten jos ei halua jäädä liikaa kiinni mihinkään yhteen laitevalmistajaan tai käyttikseen NIIN ÄLKÄÄ IHMEESSÄ KOKEILKO APPLEA!!!



Yliopiston kirjaston macit (sellaiset missä on kone ja monitori samassa, oliskohan imac?) ovat ainakin niin totaalisen hanurista että käytän mielummin jopa tätä raivostuttavasti tahmaavaa, kammottavaa karkkiväritettyä windows XP:tä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#120 • • Dorka Guest

Annakins, 5.4.2005 13:13:
Mä oon IBM:n kohdalla tullut siihen tulokseen, että ne on sairaan kalliita ja vähemmän varusteltuja kuin muut, ihan mutu-tuntunmalta.

Mitäs sanotte Toshibasta?


...no siis ne on jotain 20% muita kannettavia kalliimpia yleisesti ottaen jos vertailee ominaisuuksia (varustelutasoa). IBM:ssä sä voit ostaa erikseen WLAN kortteja, DVD polttavia jne. mitä muilla monilla kannettavilla ei voi tehdä. Myös IBM:n koneisiin voi vaihtaa prossuja, näyttöjä, näppiksiä jne. ilman että takuu raukeaa (ja ne on helppo tehdä) mitä myöskään ei voi tehdä käytännössä mihinkään muun merkkisten läppäreiden kanssa.

Itse olen käyttäny Sony, Toshiba, Dell, Compaq, HP ja IBM:n kannettavia... ja en valitsisi mitään muuta, kuin IBM:ä. Niin selkeästi parempia ne on käyttömukavuudeltaa, luotettavuudeltaan ja muutenkin toimivuudeltaan kun mikään muu kilpailija. Joskin... hinta...