Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,605 views

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#161 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

phanatic, 20.5.2005 13:09:


No mikä tekee ihmisestä suomalaisen jos ei se, että on syntynyt Suomessa?



Se että on rodulliset ja kulttuuriset siteet johonkin maahan. Kyl mä ainaki pitäsin itteeni suomalaisena vaik muuttasin johonkin toiseen maahan ja saisin sen maan kansalaisuuden.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#162 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Viimeisin muisto manneista on kun olin eilen itiksen tallinnanaukiolla niin kaks about 13-16v mannee pummas ahdistavasti kaikilta vastaantulijoilta puhelinta lainaksi, kun itse sanoin että ei ole niin manne vastas saanko tutkia. Kertokaa miten tälläiseen tulisi suhtautua???

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

phanatic

Posts: 1,123

#163 • • phanatic

MR*ENIGMA,
Se että on rodulliset ja kulttuuriset siteet johonkin maahan. Kyl mä ainaki pitäsin itteeni suomalaisena vaik muuttasin johonkin toiseen maahan ja saisin sen maan kansalaisuuden.



Jos sun isoisovanhemmat ois muuttanu sinne toiseen maahan ni silti pitäisit itseäsi suomalaisena? Onko abt kaikki yhdysvaltalaiset jotain muuta kuin yhdysvaltalaisia oikeasti?
phanatic

Posts: 1,123

#164 • • phanatic

Mark, 20.5.2005 13:12:
---
phanatic, 20.5.2005 13:12:
Miksi? Ja käsittääkseni romanit ovat asuneet Suomessa satoja vuosia, eli useimmilla on Suomen kansalaisuuden omaavat vanhemmat.

---


jos sä oot matkalla somaliassa ja sulle syntyy kersa matkalla onko se sitten somali vai?



Luitko edes tota tekstiä minkä laitoit quoteen?
Mark

Posts: 7,311

#165 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

phanatic, 20.5.2005 13:17:
Luitko edes tota tekstiä minkä laitoit quoteen?


luin. luitko sä? Kysyit että miks tarttettais suomen kansalaisuuden omaavat vanhemmat. No millä perusteella se kansalaisuus sit määräytyy häh? Ajattelin että tajuat tosta kirjoituksestani pienen sarkastisen sävyn, että se synnyinpaikka tuskin määrää sun kansalaisuuttas, capish? Tää on mutua kyl, eli valaiskoo joku jos tietää enempi faktoja, mun mielest on aika loogista olettaa et jos porukkas on suomalaisii sillo säki oot.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

phanatic

Posts: 1,123

#166 • • phanatic

Mark,
luin. luitko sä? Kysyit että miks tarttettais suomen kansalaisuuden omaavat vanhemmat. No millä perusteella se kansalaisuus sit määräytyy häh? Ajattelin että tajuat tosta kirjoituksestani pienen sarkastisen sävyn, että se synnyinpaikka tuskin määrää sun kansalaisuuttas, capish? Tää on mutua kyl, eli valaiskoo joku jos tietää enempi faktoja, mun mielest on aika loogista olettaa et jos porukkas on suomalaisii sillo säki oot.



Ei vaan sanoin nimen omaan että suurimmalla osalla suomen romaneista on suomen kansalaisuuden omaavat vanhemmat ja isovanhemmat, eli millä perusteella he eivät ole suomalaisia?

Ja olet oikeassa siinä että synnyinpaikka ei määrää kansalaisuutta, vaan sen voi saada ihan vaikka työskentelemällä Suomessa tai menemällä naimisiin suomalaisen kanssa.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#167 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

phanatic, 20.5.2005 13:16:
Jos sun isoisovanhemmat ois muuttanu sinne toiseen maahan ni silti pitäisit itseäsi suomalaisena? Onko abt kaikki yhdysvaltalaiset jotain muuta kuin yhdysvaltalaisia oikeasti?



Itse asiassa mulla asuu sukulaisia jenkeissä jotka on muuttanu sinne kolme sukupolvea sitten. Ne vaalii suomalaisia juuriaan, eli kieltä,perinteitä ja muita tapoja. Jenkeissä kansalla on kuitenkin jonkin lainen yhteinen kulttuuri, siellä esim mustat ovat omaksuneet valtaväestön arvomaailman ja tavat toisin kun esim mustalaiset täällä jotka elää edelleen about samanlaista epämääräistä elämää kun sillon ku ne tänne rantautu.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

phanatic

Posts: 1,123

#168 • • Edited phanatic

MR*ENIGMA,
Itse asiassa mulla asuu sukulaisia jenkeissä jotka on muuttanu sinne kolme sukupolvea sitten. Ne vaalii suomalaisia juuriaan, eli kieltä,perinteitä ja muita tapoja. Jenkeissä kansalla on kuitenkin jonkin lainen yhteinen kulttuuri, siellä esim mustat ovat omaksuneet valtaväestön arvomaailman ja tavat toisin kun esim mustalaiset täällä jotka elää edelleen about samanlaista epämääräistä elämää kun sillon ku ne tänne rantautu.



Voi jeesus. Valtaväestön arvomaailman? Eli hippi, punkkari, kokoomuslainen ja natsi eivät ole suomalaisia, koska heillä ei ole valtaväestön arvomaailmaa (joka on sosiaalidemokraattinen)?

Elää täällä moni "suomalainenkin" sillan alla ja toinen johtaa Nokiaa, ja kumpikin on kansalaisia yhtä lailla.

On aika fasistista sanoa, että ollaksesi jonkunmaalainen sinun tulisi jakaa tietty arvomaailma ja tavat muiden kanssa.
Mark

Posts: 7,311

#169 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

phanatic, 20.5.2005 13:21:
Ei vaan sanoin nimen omaan että suurimmalla osalla suomen romaneista on suomen kansalaisuuden omaavat vanhemmat ja isovanhemmat, eli millä perusteella he eivät ole suomalaisia?

Ja olet oikeassa siinä että synnyinpaikka ei määrää kansalaisuutta, vaan sen voi saada ihan vaikka työskentelemällä Suomessa tai menemällä naimisiin suomalaisen kanssa.



misunderstood varmaan puolin ja toisin, ei vaan oo nyt nii tärkee asia et jaksais ruveta quottaa puolta topikkii ja muotoilee loppupvän mitä ajattelin sanoa :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

phanatic

Posts: 1,123

#170 • • phanatic

MR*ENIGMA, 20.5.2005 13:16:
Viimeisin muisto manneista on kun olin eilen itiksen tallinnanaukiolla niin kaks about 13-16v mannee pummas ahdistavasti kaikilta vastaantulijoilta puhelinta lainaksi, kun itse sanoin että ei ole niin manne vastas saanko tutkia. Kertokaa miten tälläiseen tulisi suhtautua???



Varmaan samalla tavalla kuin keneen tahansa ihmiseen, joka yrittää pummia sinulta puhelinta selkeästi varastamistarkoituksessa. En mä ainakaan suhtaudu varkaisiin eri tavalla oli ne sitten "suomalaisia", venäläisiä tai berbeerejä.
o_°

Posts: 224

#171 • • o_°
Huom phantic nyt puhutaan mustalaisista, ei varkaista. Viimeisin muisto valkoihoisesta: duunikaveri moikkas, viimeisin muisto neekeristä: meuhkas jotain arabiaks kaverilleen metrossa...etc. Muutenkin tässä topicissa aika hauska piirre, aina kun yritetään todistella "kyllä valkoisetkin tekee rikoksia", otetaan esimerkiksi nisti. Eli rinnastatte nistin mustalaiseen ja vertaatte niitä kumpi pahempi... kyllä itsekkin tykkään mustalaisista enemmän kuin nisteistä (tosin moni mustalainen itä-helsingissä omaa jonkin sortin pilleri riippuvuuden).

Itse osaan jo 20+v itä-helsinki kokemuksella suhtautua mustalaisiin, mutta vaikeuksia vielä tuottaa korvessa asuvat ihmis aktivistit joilla ei tuota "katu tuntemusta" *reps* juurikaan ole...
FreeFall

Posts: 2,256

#172 • • FreeFall music addict
mustalaisista tulee vaan mieleen se kerta kun mua ja mun kaveria yritti ryöstää manne puukolla uhaten kaivarissa...
istuttiin puiston penkilla juomas bissee ja sinne tuli kaks "sellasta" ja toinen rupes siinä heilumaan perhosen kanssa.
kysy puhelinta ja sitten samantien kaverini nappas siitä perhosen terästä kiinni katto "sitä" "olentoa" silmiin ja kysy oletko tyhmä?
ne sitten poistu paikalta.

ei ne tainnu oikee odottaa sellasta vastusta heidän vaatimuksiin.
*hih*

aukes sil kyl kämmen vähäsen..ei kyl lekuria tarvinnu... eikä kuuleman pahemmin kirpassu ku oltiin tota kokovartalon-puudutus-nestettä jo keretty jonkin verran nauttia.

--
Lintuperspektiivi

FreeFall

Posts: 2,256

#173 • • FreeFall music addict
olen elämässäni kerran nähnyt mannen töissä.
olin vuokissa raksalla harjotteliana ja sit katoi ku työmaalle saapui romanialainen. ajattelin aluks et nyt varmaan saa akkukoneet uuden omistajan, mutta minut valtasi suuri ihmetyksen tunne kun näin et se veit haalarit päälle ja rupeskin hommiin...
*iloinen*
on "nekin" näköjään ihmisiä :S

--
Lintuperspektiivi

Avatar
#174 • • Yaminah Guest
Voi se niinkin olla, että jos ulkomaalaisiin suhtautuu ennakkoluuloisesti ja negatiivisesti, niin ne itsekin omaksuu sen kuvan ja saa negatiivisen suhtautumistavan itsään kohtaan --> huono itsetunto --> huonot käyttäytymistavat.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#175 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Yaminah, 20.5.2005 14:35:
Voi se niinkin olla, että jos ulkomaalaisiin suhtautuu ennakkoluuloisesti ja negatiivisesti, niin ne itsekin omaksuu sen kuvan ja saa negatiivisen suhtautumistavan itsään kohtaan --> huono itsetunto --> huonot käyttäytymistavat.

Jos joku pitäs mua varkaana ni en mä ainakaan rupeis sen takia varkaaks.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

koo

Posts: 379

#176 • • koo

MR*ENIGMA, 21.5.2005 23:28:
---
Yaminah, 20.5.2005 14:35:
Voi se niinkin olla, että jos ulkomaalaisiin suhtautuu ennakkoluuloisesti ja negatiivisesti, niin ne itsekin omaksuu sen kuvan ja saa negatiivisen suhtautumistavan itsään kohtaan --> huono itsetunto --> huonot käyttäytymistavat.

---
Jos joku pitäs mua varkaana ni en mä ainakaan rupeis sen takia varkaaks.



Sulle tekis joskus hyvää ihan aiheesta joutua johonkin pimeään gaboniin ja huomata, että olet ainoa valkoihoinen koko mestassa.

--
Backstagella on paratiisi.

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#177 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

koo, 21.5.2005 23:38:
---
MR*ENIGMA, 21.5.2005 23:28:
---
Yaminah, 20.5.2005 14:35:
Voi se niinkin olla, että jos ulkomaalaisiin suhtautuu ennakkoluuloisesti ja negatiivisesti, niin ne itsekin omaksuu sen kuvan ja saa negatiivisen suhtautumistavan itsään kohtaan --> huono itsetunto --> huonot käyttäytymistavat.

---
Jos joku pitäs mua varkaana ni en mä ainakaan rupeis sen takia varkaaks.

---


Sulle tekis joskus hyvää ihan aiheesta joutua johonkin pimeään gaboniin ja huomata, että olet ainoa valkoihoinen koko mestassa.

Mitä vittuu mä gabonis tekisin. Tuskin siinä maassa on mitään niin mailmaa mullistavaa et jaksasin sinne mennä.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

koo

Posts: 379

#178 • • koo

MR*ENIGMA, 21.5.2005 23:53:
Mitä vittuu mä gabonis tekisin. Tuskin siinä maassa on mitään niin mailmaa mullistavaa et jaksasin sinne mennä.



Mitä vittuu sä suomessa teet? täällähän on vaan manneja. gabonis ei oo.

pointtini oli, et sulle tekis hyvää huomata itse olevas se erilainen, johon suhtauduttais karsaasti. voi olla, ettet täällä heti tyrmäis jotain ihmisryhmää vaan siks, et ne on erilaisia.

--
Backstagella on paratiisi.

sparffo

Posts: 238

#179 • • sparffo Team Aerobic

alek száhala,


Joo ja pomohan ne kaikki rahat aina saa omalle tililleen?



eiQ valtio vie suurimman osan veroina, jotka taas pumpataan mustalaisille jotta ne voivat vuokrata käNpän joltain hikiseltä hevos huijarilta...

OOOSTA hevoonen! onko hi-aace myytävänä? tarvitko hyvä pikee paita? entä tupaka? minä myydä sulle!
facking manne jengi pölli frendiltä 3 motocross pyörää... onnex ne eivät kaikki oo tollasii

--
to be old and wise you first have to be young and stupid

Avatar
#180 • • Yaminah Guest
Juttu on se, että ihminen luo kuvan itsestään hyvin pitkälti sen perusteella miten toiset ihmiset suhtautuu suhun. Se oli mun pointti edellisessä kommentissa.