Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,228 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#181 • • hallucinogen Edain

Yaminah, 22.5.2005 10:24:
Juttu on se, että ihminen luo kuvan itsestään hyvin pitkälti sen perusteella miten toiset ihmiset suhtautuu suhun. Se oli mun pointti edellisessä kommentissa.


Eli jos jengi ajattelee et oon varas niin pyrin antamaan sitten tällaisen kuvan? mitä roskaa.

--
pikku-*possu*

koo

Posts: 379

#182 • • koo

hallucinogen, 22.5.2005 13:57:
Eli jos jengi ajattelee et oon varas niin pyrin antamaan sitten tällaisen kuvan? mitä roskaa.



Jos kaikki muut ihmiset ajattelisivat, että sä olet jotenkin kamala ihminen, todennäköisesti alkaisit hiljalleen uskoa tähän.

Just hesarissa oli juttu jostain nykyajan orjuudesta kertovasta kirjasta. Siinä sudanilainen tyttö, joka oli ollut "orjana" arabiperheessä, kertoi, että oli lopulta alkanut itsekin uskoa siihen, että on huonompi ja tyhmempi ja arvottomampi. Arabit ovat puhtaita ja kaikkivoipia ja hän itse on alhainen ja likainen.

Mutta tuo nyt on kärjistetty esimerkki. Suomen mustalaisiin tuo tuskin pätee, mutta joihinkin tilanteisiin kyllä. *piis*

--
Backstagella on paratiisi.

Avatar
#183 • • Yaminah Guest
Näinpä!!
Avatar
#184 • • Annakins Guest
Itse asiassa on kaksi eri asiaa: kansalaisuus ja kansallisuus. Suomen kansalainen (vrt. citizen) on kuka tahansa jolla on Suomen passi.

Kansallisuudeltaan suomalainen on sitten asia erikseen ja se on se mistä te olette keskustelleet.

A
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#185 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

hallucinogen, 22.5.2005 13:57:
---
Yaminah, 22.5.2005 10:24:
Juttu on se, että ihminen luo kuvan itsestään hyvin pitkälti sen perusteella miten toiset ihmiset suhtautuu suhun. Se oli mun pointti edellisessä kommentissa.

---

Eli jos jengi ajattelee et oon varas niin pyrin antamaan sitten tällaisen kuvan? mitä roskaa.



Olet aivan oikeassa.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#186 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Mitä mielt ootte siitä et mustalaiset saa halutessaan intistä automaattisesti vapautuksen.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Mark

Posts: 7,311

#187 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

MR*ENIGMA, 23.5.2005 11:11:
Mitä mielt ootte siitä et mustalaiset saa halutessaan intistä automaattisesti vapautuksen.



vähemmän mustalaisia = vähemmän ongelmia Suomen armeijassa :) Ei ne nyt vaan hirveesti sopeutuis sinne luulisin.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#188 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Mark, 23.5.2005 11:14:

vähemmän mustalaisia = vähemmän ongelmia Suomen armeijassa :) Ei ne nyt vaan hirveesti sopeutuis sinne luulisin.

-M



Tääl vaan hehkutetaan sitä että kuinka ne on suomalaisia niin eiks niiden pitäs olla myös valmiita puolustamaan maataan. Tuskin ainakaan kovin monella on mitään vakaumusta joka sen estäs, taitaa olla vaan laiskuutta. Ei ne vissiin sivariakaan käy?

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Mark

Posts: 7,311

#189 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

MR*ENIGMA, 23.5.2005 11:54:
Tääl vaan hehkutetaan sitä että kuinka ne on suomalaisia niin eiks niiden pitäs olla myös valmiita puolustamaan maataan. Tuskin ainakaan kovin monella on mitään vakaumusta joka sen estäs, taitaa olla vaan laiskuutta. Ei ne vissiin sivariakaan käy?



no mun mielipide on et samat asetukset ja säädökset pitäis olla voimassa kaikille Suomen kansalaisille, mut täs tapauksessa se varmaan aiheuttas enemmän ongelmia ku nykynen malli. Romaneil vähä eri kulttuuri, haluisinpa nähdä miten ne ottas käskyjä vastaan joltain 18v nuoruuden huumassa huutavalt alikessulta :P ja btw ois mielenkiintosta kuulla romaneilta iteltään et kokeeko ne itsensä suomalaisiks eller nöy..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#190 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Mark, 23.5.2005 11:58:

no mun mielipide on et samat asetukset ja säädökset pitäis olla voimassa kaikille Suomen kansalaisille, mut täs tapauksessa se varmaan aiheuttas enemmän ongelmia ku nykynen malli. Romaneil vähä eri kulttuuri, haluisinpa nähdä miten ne ottas käskyjä vastaan joltain 18v nuoruuden huumassa huutavalt alikessulta :P ja btw ois mielenkiintosta kuulla romaneilta iteltään et kokeeko ne itsensä suomalaisiks eller nöy..

-M



Sepä se, muistan ainkin sen että kun meikän luokalla oli peruskoulus pari mannee ne aina puhu itsestään romaneina ja meistä suomalaisina. Eli eivät ainakaan itse pitäneet itseään suomalaisina, mut on se vaan ihme jos mustalaiset on ollu täällä jo satoja vuosia eivätkä vieläkään hyväksy yhteiskunnan normeja. Kyllähän jokainen saa kultturiaan harjoittaa, mutta kyllä silti pitäis elää joidenkin normien mukaan.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Vexe

Posts: 1,016

#191 • • Vexe

MR*ENIGMA, 23.5.2005 11:54:

Tääl vaan hehkutetaan sitä että kuinka ne on suomalaisia niin eiks niiden pitäs olla myös valmiita puolustamaan maataan. Tuskin ainakaan kovin monella on mitään vakaumusta joka sen estäs, taitaa olla vaan laiskuutta. Ei ne vissiin sivariakaan käy?



Mulla oli inttikaverina ilmeisesti puoli-manne. Ihan ok tyyppi, joskin vähän yksinkertainen. Se vielä halusi ja pääsi alikessuksi. On muuten ainut manne jonka kanssa olen tullut toimeen.

Mannelle tyypillisesti se ties hyvin paljon puukoista ja se selitti vaikka mitä ihmeellisyyksiä mun tavallisesta muovipäisestä työmiehen morasta.
Karski

Posts: 6,049

#192 • • Karski Pomon kätyri

Mark, 23.5.2005 11:58:
---
MR*ENIGMA, 23.5.2005 11:54:
Tääl vaan hehkutetaan sitä että kuinka ne on suomalaisia niin eiks niiden pitäs olla myös valmiita puolustamaan maataan. Tuskin ainakaan kovin monella on mitään vakaumusta joka sen estäs, taitaa olla vaan laiskuutta. Ei ne vissiin sivariakaan käy?

---


no mun mielipide on et samat asetukset ja säädökset pitäis olla voimassa kaikille Suomen kansalaisille,
-M



Eli esim. jehovat kans armeijaan? Kulttuuritekijät
pitää ottaa huomioon.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#193 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Vexe, 23.5.2005 13:04:


Mulla oli inttikaverina ilmeisesti puoli-manne. Ihan ok tyyppi, joskin vähän yksinkertainen. Se vielä halusi ja pääsi alikessuksi. On muuten ainut manne jonka kanssa olen tullut toimeen.

Mannelle tyypillisesti se ties hyvin paljon puukoista ja se selitti vaikka mitä ihmeellisyyksiä mun tavallisesta muovipäisestä työmiehen morasta.



Et saanu sentään morasta selkään

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Vexe

Posts: 1,016

#194 • • Edited Vexe

Mark, 23.5.2005 11:58:

no mun mielipide on et samat asetukset ja säädökset pitäis olla voimassa kaikille Suomen kansalaisille,
-M



Tres, 23.5.2005 13:07:

Eli esim. jehovat kans armeijaan? Kulttuuritekijät
pitää ottaa huomioon.



Minun mielipide on se, että jokainen joka nauttii etuoikeudesta olla Suomen kansalainen on myös velvollinen olemaan valmis turvaamaan tämän etuoikeuden pysyminen. Uskonto ei ole riittävä peruste totaalikieltäytymiseen ilman seuraamuksia. Siviilipalvelus on lähes sama, kuin tavallinen työ ja jos ihminen pystyy töitä tekemään niin kyllä se siviilipalveluksenkin kestää.

Mikä uskonto kieltää työn tekemisen?
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#195 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Tres, 23.5.2005 13:07:


Eli esim. jehovat kans armeijaan? Kulttuuritekijät
pitää ottaa huomioon.



Ollaanko me sitten velvollisia puolustamaan jehovia sodan syttyessä???

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#196 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 23.5.2005 13:42:
---
Tres, 23.5.2005 13:07:


Eli esim. jehovat kans armeijaan? Kulttuuritekijät
pitää ottaa huomioon.

---


Ollaanko me sitten velvollisia puolustamaan jehovia sodan syttyessä???



:DD

Mä luulen että sä puolustat sodassa lähinnä
isänmaata etkä yksittäisiä ihmisryhmiä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

liikkuva muna

Posts: 2,652

#197 • • liikkuva muna an egg on the move

Tres, 23.5.2005 13:43:
---
MR*ENIGMA, 23.5.2005 13:42:
---
Tres, 23.5.2005 13:07:


Eli esim. jehovat kans armeijaan? Kulttuuritekijät
pitää ottaa huomioon.

---


Ollaanko me sitten velvollisia puolustamaan jehovia sodan syttyessä???

---


:DD

Mä luulen että sä puolustat sodassa lähinnä
isänmaata etkä yksittäisiä ihmisryhmiä.



Ei mut kato jos vihollinen sattuu vaatimaan alueita tukikohdilleen ni voidaan antaa kaikki jehovien kämpät ja tilat. *joo*
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#198 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Tres, 23.5.2005 13:43:
:DD

Mä luulen että sä puolustat sodassa lähinnä
isänmaata etkä yksittäisiä ihmisryhmiä.



Mut luulen et ne odottaa että valtio suojelee myös heitä, niin eikö myös jehovien,mustalaisten yms. kuuluisi tehdä oma osansa????

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#199 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 23.5.2005 14:26:
---
Tres, 23.5.2005 13:43:
:DD

Mä luulen että sä puolustat sodassa lähinnä
isänmaata etkä yksittäisiä ihmisryhmiä.

---


Mut luulen et ne odottaa että valtio suojelee myös heitä, niin eikö myös jehovien,mustalaisten yms. kuuluisi tehdä oma osansa????



Ja naisten?

Siviilipuolella (siis myös siviilipalveluksen ulkopuolella)
löytyy sota-aikanakin oleellista tekemistä, oman osan
tekeminen ei välttämättä tarkoita rintamalla olemista.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mark

Posts: 7,311

#200 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tres, 23.5.2005 14:40:
Siviilipuolella (siis myös siviilipalveluksen ulkopuolella)
löytyy sota-aikanakin oleellista tekemistä, oman osan
tekeminen ei välttämättä tarkoita rintamalla olemista.



varmasti löytyy. Mihin näistä tehtävistä on romaneja koulutettu tai missä näissä tehtävissä oletat että romaneja nähtäisiin?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!