Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,616 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#221 • • hallucinogen Edain

koo, 23.5.2005 16:32:
Mun käsittääkseni huoraaminen ei ole laillista, ja viestin kirjoittaja tuskin asuu getossa.
Asutko sinä?


Roihis on getto ja prostituutio ei ole laitonta Suomessa mutta paritus on.

--
pikku-*possu*

phanatic

Posts: 1,123

#222 • • phanatic

hallucinogen,
Jos sulta tulis kaupungilla tai baarissa joku aina kysymään et paljonko tunti on niin rupeatko sä huoraamaan kun ei asiakkaitakaan tarvitse etsiä? =D Ja se ois vielä laillista bisnestä ja katekin on korkeampi kuin huumeiden myynnissä.



No jos ei ois rahaa ja kukaan ei ottais töihin vaimonhakkaaja/murhaaja-juoppo-suomalaista (ne on samanlaisia kaikki!), niin jostainhan sitä rahaa olisi lopulta kehitettävä.
hallucinogen

Posts: 8,190

#223 • • hallucinogen Edain

phanatic, 23.5.2005 16:37:
No jos ei ois rahaa ja kukaan ei ottais töihin vaimonhakkaaja/murhaaja-juoppo-suomalaista (ne on samanlaisia kaikki!), niin jostainhan sitä rahaa olisi lopulta kehitettävä.


Ja miten tämä liittyi tuohon? =D Kyse oli vaan siitä, että jos joku luulee sua usein huumediileriksi tai huoraksi niin tuskin sä alat sitä hommaa tekemään sen takia =D

--
pikku-*possu*

phanatic

Posts: 1,123

#224 • • phanatic

hallucinogen, 23.5.2005 16:49:
---
phanatic, 23.5.2005 16:37:
No jos ei ois rahaa ja kukaan ei ottais töihin vaimonhakkaaja/murhaaja-juoppo-suomalaista (ne on samanlaisia kaikki!), niin jostainhan sitä rahaa olisi lopulta kehitettävä.

---

Ja miten tämä liittyi tuohon? =D Kyse oli vaan siitä, että jos joku luulee sua usein huumediileriksi tai huoraksi niin tuskin sä alat sitä hommaa tekemään sen takia =D



No miten ei liity? Mustalainen ei kovin helposti töitä tai vapaiden markkinoiden asuntoa saa, ja sitten ihmetellään jos ongelmia syntyy kun kasa työttömiä heitetään samaan kaupungin vuokralähiöön. Jos sut syrjäytetään niin syrjäydyt.
hallucinogen

Posts: 8,190

#226 • • Edited hallucinogen Edain
Kuinka moni mustalaisnuori muuten hommaa minkäänlaista ammatillista koulutusta? Niin toisen asteen kuin korkeakoulututkintoa? Opiskelemaan pääsee kuitenkin ajatteli valtaväestö mitä tahansa ja varallisuudesta riippumatta. Mahtaakohan olla minkäänlaisia tilastoja?

--
pikku-*possu*

Android

Posts: 3,908

#227 • • Edited Android
Mä haluaisin nähdä tilastoa, jossa näytetään että mustalaiset ei tee enemmän rikoksia suhteessa valtaväestöön. Tai kuinka suuri osa heistä käy töissä. Tai kuinka koulutettuja he ovat. Olisko kellään heittää linkkiä? Itse voin myöntää että omat ennakkoluuloni ovat niin syvästi juurtuneet että argumentointi ei auta. Faktaa kiitos.
Vexe

Posts: 1,016

#228 • • Vexe

Android, 24.5.2005 08:34:
Mä haluaisin nähdä tilastoa, jossa näytetään että mustalaiset ei tee enemmän rikoksia suhteessa valtaväestöön. Tai kuinka suuri osa heistä käy töissä. Tai kuinka koulutettuja he ovat. Olisko kellään heittää linkkiä? Itse voin myöntää että omat ennakkoluuloni ovat niin syvästi juurtuneet että argumentointi ei auta. Faktaa kiitos.



Ei kai tuollaisia tilastoja saa tehdä. Joku kukkahattutäti syyttää heti rasismista, kun luvut näyttävät huonoilta vähemmistöä kohtaan. *muhaha*
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#229 • • Edited MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Vexe, 24.5.2005 08:52:
Ei kai tuollaisia tilastoja saa tehdä. Joku kukkahattutäti syyttää heti rasismista, kun luvut näyttävät huonoilta vähemmistöä kohtaan. *muhaha*



Niin se vaan on et mustalaiset, somalit yms voi tehä paljon kaikkee ihmeellistä ja jos joku siihen sanoo jotain sanotaan vaan et ei saa olla rasisti ja täytyy ymmärtää.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Mark

Posts: 7,311

#230 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

MR*ENIGMA, 24.5.2005 09:26:
Niin se vaan on et mustalaiset, somalit yms voi tehä paljon kaikkee ihmeellistä ja jos joku siihen sanoo jotain sanotaan vaan et ei saa olla rasisti ja täytyy ymmärtää.



mä oon kyl tiettyyn pisteeseen asti samaa mieltä. En vaan jaksa ymmärtää et miks mun pitäis ymmärtää ja suvaita kaikkea mahdollista mitä ulkomaalaiset tekee pelkästään sen perusteella et ne on ulkomaalaisia, eri rotua tai mitään muutakaan. En mä mitn paskaa suvaitse Suomalaisiltakaan, miks sit pitäs suvaita sitä samaa muiltakaan kansallisuuksilta, en vaan tajuu. Onko automaattisesti paska ihminen jos arvostelee ihmisiä sen perusteella miten ne käyttäytyy? Onko se rasismia sit vai? IMHO mulla ei oo oikeen hyvää sanottavaa romaneista, mut jos mukavan romanin näen, en tasan tarkkaan ala teilaamaan sitä sen takia et se on romani. Mut pitäskö automaagisesti olla "et hei, sä oot ihan vitun hyvä jätkä ja mä en vaan tajuu sun kulttuurias" jos ekat sanat on et lainaa puhelintas tms?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#231 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Mark, 24.5.2005 09:54:


mä oon kyl tiettyyn pisteeseen asti samaa mieltä. En vaan jaksa ymmärtää et miks mun pitäis ymmärtää ja suvaita kaikkea mahdollista mitä ulkomaalaiset tekee pelkästään sen perusteella et ne on ulkomaalaisia, eri rotua tai mitään muutakaan. En mä mitn paskaa suvaitse Suomalaisiltakaan, miks sit pitäs suvaita sitä samaa muiltakaan kansallisuuksilta, en vaan tajuu. Onko automaattisesti paska ihminen jos arvostelee ihmisiä sen perusteella miten ne käyttäytyy? Onko se rasismia sit vai? IMHO mulla ei oo oikeen hyvää sanottavaa romaneista, mut jos mukavan romanin näen, en tasan tarkkaan ala teilaamaan sitä sen takia et se on romani. Mut pitäskö automaagisesti olla "et hei, sä oot ihan vitun hyvä jätkä ja mä en vaan tajuu sun kulttuurias" jos ekat sanat on et lainaa puhelintas tms?

-M



Yks esimerkki mm. ala-asteella ollessani eräs somali kävi kimppuuni ja vedin sitä turpaan jouduin itse puhutteluun missä käsiteltiin suvaitsevaisuutta ja mulle sanotti että pitää ymmärtää se kuuluu niiden kulttuuriin.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#232 • • Karski Pomon kätyri

hallucinogen, 23.5.2005 17:12:
Kuinka moni mustalaisnuori muuten hommaa minkäänlaista ammatillista koulutusta? Niin toisen asteen kuin korkeakoulututkintoa? Opiskelemaan pääsee kuitenkin ajatteli valtaväestö mitä tahansa ja varallisuudesta riippumatta. Mahtaakohan olla minkäänlaisia tilastoja?



Kuinka monella romanilla on oikeesti samanlaiset
lähtökohdat kuin valkolaisilla? Jos historia on opettanut
että kukaan ei sua ota töihin koska olet romani,
niin kiinnostaako lähteä edes opiskelemaan?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mark

Posts: 7,311

#233 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tres, 24.5.2005 10:11:
Kuinka monella romanilla on oikeesti samanlaiset
lähtökohdat kuin valkolaisilla? Jos historia on opettanut
että kukaan ei sua ota töihin koska olet romani,
niin kiinnostaako lähteä edes opiskelemaan?



jos historia on opettanut että tietynlaisiin ihmisiin ei kannata luottaa, luotatko? Ja se on sitten ultimaalisen perseestä ja on rasisti, ennakkoluuloinen ja ties mitä kaikkea :o

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#234 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Tres, 24.5.2005 10:11:
Kuinka monella romanilla on oikeesti samanlaiset
lähtökohdat kuin valkolaisilla? Jos historia on opettanut
että kukaan ei sua ota töihin koska olet romani,
niin kiinnostaako lähteä edes opiskelemaan?



Eikö romaanien kannattaisi itsekin tehdä jotain sen eteen että valtaväestön käsitykset muuttuisivat esim. kouluttaa itseään

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Mark

Posts: 7,311

#235 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

mayah, 24.5.2005 10:18:
Musta sä et oo huono ihminen, jos arvostelet yksilöä sen pohjalta, miten se kyseinen ihminen käyttäytyy, mutta jos sä vedät johtopäätöksen "yksi varastaa, kaikki varastaa", mä henkilökohtaisesti pidän sitä rasismina.



kiitos :) Vaikka itse olisinkin sitä mieltä että henkilöä tulee kohdella yksilönä sen perusteella miten hän kohtelee minua, ymmärrän kuitenkin hieman niitäkin ketkä leimaavat ihmisryhmän sen perusteella mitkä kokemukset heillä on ko ryhmästä. Niinkuin treskin sanoi, jos historia on opettanut että homma ei toimi, niin joskus sitä on vaan vaikee kertoo aivoille että tää tapaus saattaa olla erilainen. Ennakkoluuloista kyllä, mut sanoisin et samalla aika inhimmillistä.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Karski

Posts: 6,049

#236 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 24.5.2005 10:25:
---
Tres, 24.5.2005 10:11:
Kuinka monella romanilla on oikeesti samanlaiset
lähtökohdat kuin valkolaisilla? Jos historia on opettanut
että kukaan ei sua ota töihin koska olet romani,
niin kiinnostaako lähteä edes opiskelemaan?

---


Eikö romaanien kannattaisi itsekin tehdä jotain sen eteen että valtaväestön käsitykset muuttuisivat esim. kouluttaa itseään



No tästähän tossa edellisessäkin viestissäni
oli kyse. Osa tekee jotain asian eteen,
osa pitää sitä turhana ja loppuja ei kiinnosta
muiden mielipide.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#237 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Tres, 24.5.2005 10:29:


No tästähän tossa edellisessäkin viestissäni
oli kyse. Osa tekee jotain asian eteen,
osa pitää sitä turhana ja loppuja ei kiinnosta
muiden mielipide.



Miten näihin romaaneihin joita ei "kiinnosta" tulisi sitten suhtautua. Vai onko susta niiden tyyli ihan ok.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#238 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA, 24.5.2005 10:31:
---
Tres, 24.5.2005 10:29:


No tästähän tossa edellisessäkin viestissäni
oli kyse. Osa tekee jotain asian eteen,
osa pitää sitä turhana ja loppuja ei kiinnosta
muiden mielipide.

---


Miten näihin romaaneihin joita ei "kiinnosta" tulisi sitten suhtautua. Vai onko susta niiden tyyli ihan ok.



Samalla tavalla kuin mä suhtaudun niihin
valkolaisiin joita ei kiinnosta, luonnollisesti.
Ei se missään nimessä täysin ok ole,
mutta historiallista taustaa vasten ymmärrettävää.

Etsin tilastoja tuosta romanien koulutustilanteesta,
en ainakaan vielä löytynyt, mutta ainakin täällä
annetaan ymmärtää, että suurin osa romaninuorista
hankkisi nykyään myös ammatillisen koulutuksen:
http://mansetori.uta.fi/romanit/index.html

Tuolla selviää myös, että viime sotien aikana
suomessa olleista 5000-6000 romanimiehestä
vain 1000 edes kutsuttiin rintamalle koska heitä
pidettiin kakkosluokan kansalaisina, ja noista
1000:sta 500-600 osallistui taisteluihin rintamalla.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

POSER

Posts: 800

#239 • • POSER Wimp and Poser
Heh, ihan näin huonona juttuna, kumma kun ton Tresin linkkaaman sivuston ostaan/myydään palsta on ihan tyhjänä. Eikö toimeliaat kauppiaat olekkaan vielä siirtyneet verkkokauppaan?

--
Keppiä Jehoville!

Fyrisch

Posts: 4,525

#240 • • Fyrisch
Tolt sivult puuttu kans linkkiosiost sosiaaliviraston ja kelan sivut *uros*