Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,731 views

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#241 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

POSER, 24.5.2005 10:49:
Heh, ihan näin huonona juttuna, kumma kun ton Tresin linkkaaman sivuston ostaan/myydään palsta on ihan tyhjänä. Eikö toimeliaat kauppiaat olekkaan vielä siirtyneet verkkokauppaan?



osta hiace *iloinen*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

o_°

Posts: 224

#242 • • o_°


Se on ihmisluonto, eikä siinä mitään pahaa ole. Jos sä joudut 10 kertaa parin vuoden sisällä auto-onnettomuuteen, on ihan ymmärrettävää, että sä kaihdat autoja, eikä sua huvita lähtee road-tripille kavereitten kanssa.

Eri asia on sitten se, että sä käytät kaiken (tai ainakin suuren osan) energiastas siihen, että sä huutelet miten "autot on ihan perseestä" ...



Ei ole mayahista tulossa uutta jeesusta, ainakaan vertauksien puolesta. En tiedä mistä ihmiset repivät logiikkansa kun vertaavat autoa ja elävää olentoa. Jos joudut onnettomuuteen, niin et varmaan sitä autoa ala vihaamaan vaan kuskia...(vitun nais kuskit)...eikö parempi vertaus kohde olisi vaikka joku eläin. Esim kun joudut kerran leijonan hyökkäyksen kohteeksi, varmaan varot seuraavalla kerralla leijonaa kun tapaatte kadulla. Ja vaikka olet joskus nähnyt, kun rohkea mies tunkee päänsä leijonan kitaan ja selviää siitä, ei tämä asia saa sinua yhtään helpottuneemmaksi.

Tosin ei tämä oikeuta sinua hyökkäämään leijonan kimppuun syyttä suotta. Pitää ymmärtää ettei leijona luonnolleen mitään voi, ja ottaa välimatkaa, tai kutsua viranomaiset paikalle...
FreeFall

Posts: 2,256

#243 • • FreeFall music addict
teidän jopa että monilla kaupoilla on "koodeja" kun romaneja saapuu kauppaan, tyyliin;
Leena tulisitko käymään kassalla ...tai mitä vaan jonka vartiat / muut työntekiät vain ymmärtävät.

--
Lintuperspektiivi

o_°

Posts: 224

#244 • • o_°
Mä oonki [iso]vitun[/iso] väsyny jannu. Ja mitä fobioihin tulee, eikös ne melkein ole sairauksia? Kyllä pesäpallomailalla hakkaaminen mielestäni kuvastaa enemmän vihan purkaamista, kuin pelkotilaa. Ja muutenkin...manne fobia...

Noista pelko yms tiloista ja kuinka onnettomuudet aiheuttavat niitä voitaisiin keskustella iät ajat, pointti oli kuitenkin: mielestäni kuvastaa laihaa ajattelua jos vertaa elotonta objektia, joka ei pysty itse määrittämään tekemisiään ja elävää itse ajattelevaa olentoa toisiinsa. Tosin sehän tuntuu olevan tämän päivän trendi yhdessä voimasanojen kanssa *vitun kivi*
o_°

Posts: 224

#245 • • Edited o_°

mayah, 24.5.2005 13:19:
---

Musta sit taas pesäpallomailalla hakkaaminen kuvastaa sitä, et siellä taustalla on jotain pielessä, et täytyy hakata pesäpallomailalla. Jostainhan se viha syntyy. Onko se sitten pelkoa tai jotain muuta, se tietysti riippuu tapauksesta. Jonkun asian pelkääminen ei automaattisesti tarkoita fobiaa.



Noh esimerkkisi mielestäni täyttää aika pitkälle fobian merkit.
ihan vain vertailuksi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Fobia

mayah, 24.5.2005 13:19:
---

Mä tajusin sun pointin, mut näköjään sä et tajunnu tippaakaan mun. Musta kuvastaa laihaa ajattelua, jos takertuu esimerkkiin sen sijaan, että ottais sen idean siitä esimerkin taustalta. Mut et, sehän tuntuu olevan tämän päivän trendi.

Ihan samalla tavalla tässä voitais kitistä siitä, et eläintä ja ihmistä ei voi verrata. Ja toisaalta, onhan kasvikin elävä olento. Mut et, takerru ihan rauhassa, meneehän tää päivä näinkin.




Ok olen epäselvä henkilö, eli vielä kerran. Vertauksesi ontuu ja pahasti. Ei kukaan lähde hakkaamaan autoja yöllä toisin kun taas esim. muukalaisvihaa lietsovat ääriryhmittymät käyvät hakkaamassa muukalaisia. Ja syy siihen on ilmeinen. Eli et voi VITUN VITTU verrata autoa ja ihmistä tässä tapauksessa toisiinsa. Tai voit mutta se kuvastaa sinun laihaa ajattelua, eli et ole ajatellut aivan loppuun saakka.

Kyllä saat verrata autoa ja ihmistä kuhan teet sen oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.
Mark

Posts: 7,311

#246 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
kivaa dialogii mut menny vähä sivuraiteille. *igor*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#247 • • Yaminah Guest
Viha ja epäluulo tiettyjä ryhmiä kohtaan omaksutaan/opitaan jo varhaisessa vaiheessa. Jo omaksuttu vihamielisyys vaikuttaa kaikkiin myöhäisempiin tietoihin kyseisestä ryhmästä.
Mark

Posts: 7,311

#248 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

mayah, 24.5.2005 14:25:
Edit: ja musta muuten ennakkoluuloista ja niitten syistä puhuminen on ihan aiheessa pysymistä, vai onko tän topikin tarkotus nimenomaan mollata yhtä ihmisryhmää?



no ei varmaan ole tarkoitus vaik sellastaki esiintyy. Ennakkoluuloista puhuminen != toisten vertauksista kiisteleminen..? Mut mä en ookkaan mode ;)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

o_°

Posts: 224

#249 • • o_°

mayah, 24.5.2005 14:10:
---
Hei, kiitti tästä. Voinko vielä saada luvan verrata tulppaaneja ja ruusuja, jos jossain tulee tilanne, missä puhutaan kukkasista?



...ok ei oo äidinkieli ollu ikinä lempi aineita...olisiko parempi muoto Kyllä voit verrata...

Hetken jo luulin, että jaksaisit miettiäkkin mitä täällä kirjoitetaan...erehdyin *nyyh*

Kun rinnastat manne vihan autojen pelkäämiseen, vesität väittämältäsi pohjan. Tämä oli se asia josta huomautin. Ja mielestäni on erittäin olennaista esittää asiat kunnon perusteluilla.

ps. pari postausta 13 sivulla sivuraiteilla nyt varmaan maailmaa kaada
Mark

Posts: 7,311

#250 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Hasse L.Hoff, 24.5.2005 14:35:
Kun rinnastat manne vihan autojen pelkäämiseen, vesität väittämältäsi pohjan. Tämä oli se asia josta huomautin. Ja mielestäni on erittäin olennaista esittää asiat kunnon perusteluilla.

ps. pari postausta 13 sivulla sivuraiteilla nyt varmaan maailmaa kaada



jooei. oiskin eka kerta tääl ku ruvetaan jankkaa jotain offtopicia monen sivun verran *justjoo* mut en menetä hirveeti yöuniani tosta, tehkee mitä lystäätte :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Mark

Posts: 7,311

#251 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

mayah, 24.5.2005 14:51:
Ja mä en tässä yhteydessä ole keskustelemassa yhtään sen kummallisemmassa asemassa kuin kuka tahansa muukaan klubbarin käyttäjä, eli pidetään noi modekortit siellä takataskussa, kun se ei tähän millään tavalla liity. Mä vaan kysyin, että mikä tän threadin pointti oikeen on?



vihjasin tuolla lähinnä siihen että modeilla on varmasti se parempi käsitys siitä mikä kuuluu aihepiiriin tai ei kuin mulla.. Tai tulisi olla ainakin? En niinkään itse moderoimisoikeuteen :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Mark

Posts: 7,311

#252 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

mayah, 24.5.2005 14:55:
Näinhän se valitettavasti menee. Tätä voi soveltaa vaikka vuosikymmenien taakse amerikkaan, kun tummaihoiset ja valkoihoiset lapset olisivat kernaasti leikkineet keskenään, mikäli vanhemmat eivät olisi tätä kieltäneet. Sama kaava toteutuu nykyään esimerkiksi monissa lähi-idän maissa, joissa lapset kasvatetaan vihaamaan amerikkalaisia, vaikka eivät edes tiedä missä amerikka on ja mitä pahaa se on ikinä tehnyt! Se on monesti opittu tapa tuo vihaaminen.



päteekö tää myös toistepäin? Jos sulle on opetettu pienestä pitäen että rakasta isääs ja sit se tulee ja raiskaa sut vaikkapa sillon ku oot teini, rakastatko silti vaik tajuut mitä se on tehny? Käyttäydytkö samalla tavalla faijaas kohtaan jatkossa ku ennen incidenttii? Mä en usko et ne lapsuudessa opitut asiat kantaa koko elämän läpi jos tulee riittävästi syytä muuttaa ajattelumallia.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Mark

Posts: 7,311

#254 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

mayah, 24.5.2005 15:11:
Mut siis se, mitä tossa edellisessä viestissä koitin sanoa on se, että mikäli kukaan (vanhemmat, yhteiskunta, media, you name it) ei koskaan opettaisi lapselle, että jotain asiaa kuuluu vihata, lapsi ei sitä vihaisi. Ainakaan ennen, kuin itse kokee jotain sellaista, joka antaa syyn vihalle.



true, true. Tollanen taitaa vaan nykypäivänä olla ihan täysin mahdotonta muualla kun niissä uskonnoissa missä opetetaan että ketään tai mitään ei vihata eikä satuteta. Tai muuten vaan jossain metsän keskellä missä eioo linkkejä pahaan nykymaailmaan.

Ja sanoisin et täs romaniasiassa (niinku monessa muussakin) toivottavasti(!) asenteet muuttuu kaikille suotuisampaan suuntaan ku meiän sukupolvi rupeaa kersoja kasvattamaan.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

hallucinogen

Posts: 8,190

#255 • • hallucinogen Edain

mayah, 24.5.2005 15:11:
Toisaalta taas amerikkalainen sotilas saattaa pelastaa hänen henkensä, jolloin hänelle opetettu ajatusmalli muuttaakin muotoaan; amerikkalaiset ovat ystäviä.


Vaikea uskoa et kukaan amerikkalainen solttu oikeasti pelastais kenenkään henkeä *nauru* Ne on oikeasti niin paskat housuissa irakissa ja afganistanissa kun kukaan ei pidä niistä ja ampuvat kaikkea epäilyttävää ja kyselevät sitten :D
Sori OT :)

--
pikku-*possu*

o_°

Posts: 224

#256 • • o_°

mayah, 24.5.2005 15:11:

---
Mut siis se, mitä tossa edellisessä viestissä koitin sanoa on se, että mikäli kukaan (vanhemmat, yhteiskunta, media, you name it) ei koskaan opettaisi lapselle, että jotain asiaa kuuluu vihata, lapsi ei sitä vihaisi. Ainakaan ennen, kuin itse kokee jotain sellaista, joka antaa syyn vihalle.



Eikös toi oo aika itsestäänselvyys ellei lapsi oo autistinen tms.

Threadissa aiheena oleva manne-viha siis on ympäristön meille luoma tjsp. mutta pointti on se, että onko viha aiheellista vai ei. Yleisesti useimmissa tapauksissa ei...joissakin tapauksissa taas...
hallucinogen

Posts: 8,190

#257 • • hallucinogen Edain
Moni on varmaan huomannu, että amerikkalaisia saa haukkua idiooteiksi, kaikkia huumeiden käyttäjiä varkaiksi, kansallismielisiä rasisteiksi ja valkoista ihmistä saa nimitellä ihan miksi vaan ja kukaan ei välitä asiasta, mutta auta armias jos sanot et sulla on ennakkoluuloja jotain vähemmistöä kohtaan niin vasurit tulee korvat punasena huutamaan sulle kun oot paska jätkä :D

--
pikku-*possu*

Avatar
#258 • • Yaminah Guest
Vanhemmat, joilla on kova kuri luo lapselleen tietynlaisen konfliktin --> lapsi rakastaa ja vihaa vanhempiaan samanaikaisesti ---> lapsi ei voi suoraan kohdistaa vihaansa vanhempiaan kohtaan ---> viha kohdistuu johonkuhun muuhun "sopivaan" henkilöön, esim. heikompaan, massasta erottuvaan kohteeseen. Tästä näkee miten paljon merkitystä vanhempien kasvatuksella on lapsen kehitykseen ja lapsen asenteisiin... lapset kun ottaa mallia ihmisistä jotka ovat heille tärkeitä.
Funktion

Posts: 1,720

#259 • • Funktion over 9000

Yaminah, 24.5.2005 16:15:
Vanhemmat, joilla on kova kuri luo lapselleen tietynlaisen konfliktin --> lapsi rakastaa ja vihaa vanhempiaan samanaikaisesti ---> lapsi ei voi suoraan kohdistaa vihaansa vanhempiaan kohtaan ---> viha kohdistuu johonkuhun muuhun "sopivaan" henkilöön, esim. heikompaan, massasta erottuvaan kohteeseen. Tästä näkee miten paljon merkitystä vanhempien kasvatuksella on lapsen kehitykseen ja lapsen asenteisiin... lapset kun ottaa mallia ihmisistä jotka ovat heille tärkeitä.



Elikä sillä ei oikeesti oo mitään väliä mitä oikeesti on tapahtunut heikäläisten suunnalta, kaikki vaan johtuu lapsuudesta?
Millä koulutuksella sä muuten puhut tuollaisia asioita? Ihan vaan uteliaisuudesta... *piis*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Avatar
#260 • • Yaminah Guest

Elikä sillä ei oikeesti oo mitään väliä mitä oikeesti on tapahtunut heikäläisten suunnalta, kaikki vaan johtuu lapsuudesta?



No tuskinpa se pelkästään lapsuudesta on kiinni, mutta sillä on kuitenkin todella suuri merkitys myöhemmässä vaiheessa. Ja joo, ihan vaan olen opiskellut, ei oo koulutusta kyllä vielä.