Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,315 views

POSER

Posts: 800

#281 • • POSER Wimp and Poser

Yaminah,
Ei tod. ole omaa mielikuvitusta, vaan totta, yksi selitys monista. Oon tässä opiskellut kyseistä aihetta. Mutta kuten sanoin en nyt välttämättä jaksais alkaa vääntää tota juttua uudestaan, koska se on vaikeaa muotoilla niin selväks, varsinkaan täällä. Ja vielä se ku ihmiset käsittelee tätä aihetta täällä eri tavoin, jotkut käytännössä ja jotkut teoriassa ja kaikilla eri näkemys.



Paska teoria (ja kaikki rakastaa hyvin perusteltuja kommentteja).

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#282 • • Yaminah Guest
Argh. Johan mä sanoin, että taisin mennä liian pitkälle, koska jengi keskustelee tästä aiheesta aika yleisellä tasolla.. miten homma käytännössä toimii yms.
Avatar
#283 • • Yaminah Guest
ääripäästäpä hyvinkin, mut kyllä toi saattaa päteä myös ns. normaalissa tapauksessa, jossa vanhemmat pitävät kovaa kuria, mutta ei tietenkään yhtä laajassa mittakaavasaa kun tossa selitin.
Avatar
#284 • • Yaminah Guest
Mun pointti täs keksustelussa oli niinku jo aikasemmin sanoin, että : Yleensä ulkomaalaisten tekemät rikokset tulee helpommin tietoisuuteen ja se huomioidaan eri tavalla kuin suomalaisten tekemät... Ulkomaalaisten tekemät rikokset pistetään merkille herkemmin, ja vedetään liian pikaisia johtopäätöksiä, sekä leimataan koko ihmisryhmä jonkun yksittäisen tapauksen takia. Nykyään ihmiset kieltävät oman rasisimisen käytöksensä: "En ole rasisti, mutta... " Se johtuu siitä, että nykyään suvaitsevaisuutta eri minoriteettejä kohtaan korostetaan, samalla ku ihmiset jo aikaisessa vaiheessa on omaksunu stereotyyppisen suhtautumistavan näitä kohtaan...
Avatar
#285 • • Yaminah Guest
Ja se, että: Viha ja epäluulo tiettyjä ryhmiä kohtaan omaksutaan/opitaan jo varhaisessa vaiheessa. Jo omaksuttu vihamielisyys vaikuttaa kaikkiin myöhäisempiin tietoihin kyseisestä ryhmästä.
Avatar
#286 • • Annakins Guest

Yaminah, 27.5.2005 10:01:
Mun pointti täs keksustelussa oli niinku jo aikasemmin sanoin, että : Yleensä ulkomaalaisten tekemät rikokset tulee helpommin tietoisuuteen ja se huomioidaan eri tavalla kuin suomalaisten tekemät... Ulkomaalaisten tekemät rikokset pistetään merkille herkemmin, ja vedetään liian pikaisia johtopäätöksiä, sekä leimataan koko ihmisryhmä jonkun yksittäisen tapauksen takia. Nykyään ihmiset kieltävät oman rasisimisen käytöksensä: "En ole rasisti, mutta... " Se johtuu siitä, että nykyään suvaitsevaisuutta eri minoriteettejä kohtaan korostetaan, samalla ku ihmiset jo aikaisessa vaiheessa on omaksunu stereotyyppisen suhtautumistavan näitä kohtaan...

Ja se, että: Viha ja epäluulo tiettyjä ryhmiä kohtaan omaksutaan/opitaan jo varhaisessa vaiheessa. Jo omaksuttu vihamielisyys vaikuttaa kaikkiin myöhäisempiin tietoihin kyseisestä ryhmästä.



Mä olen ihan samaa mieltä sun kanssa siitä, että stereotypiat ja käytösmallit omaksutaan varhaisessa vaiheessa, mutta mä en ymmärrä noiden asioiden yhteyttä siihen mainitsemaasi 'kuri johtaa aggressiiviseen käyttäytymiseen' teoriaan!

Jos olet opiskellut asiaa ja sulla on joku teoria jota voisi soveltaa rasismin "syntyyn", niin se ei riitä, että sä vähän vihjaat sun teorian suuntaan mutta et sitten kuitenkaan suostu selittämään sitä niin, että mekin ehkä se ymmärrettäisiin. Miten sä voit ikinä keskustella mistään esimerkiksi akateemisissa piireissä tai muuten vaan, jos et osaa/suostu selittämään omia mielipiteitäsi tai teorioitasi? Sä et voi vaan sanoa, että asia A johtuu asiasta B vaan sun pitää selittää miksi se sun mielestä on niin.

Mua oikeasti kiinnostaa toi sun teoria, vaikka en loppupeleissä välttämättä olisikaan samaa mieltä siitä, mutta vaikea yrittää keskustella siitä jos et edes viitsi yrittää selittää sitä.
Avatar
#287 • • Annakins Guest

Yaminah, 27.5.2005 09:54:
Argh. Johan mä sanoin, että taisin mennä liian pitkälle, koska jengi keskustelee tästä aiheesta aika yleisellä tasolla.. miten homma käytännössä toimii yms.



Ei sillä ole merkitystä millä tasolla tästä asiasta keskustellaan.
Avatar
#288 • • Annakins Guest

Ciran, 27.5.2005 10:23:
Joo ymmärrän luultavastikkin mitä tarkoitat, mutta se ei käy ilmi kovin hyvin tekstistäsi.
Väärinymmärretyksi tuleminen näin palstalle kirjoittaessa on melkosen yleistä varmasti, koska ei osaa tarpeeksi hyvin pukea sanoiksi ajatustaan ja sen takia harvoin itse tänne mitään kirjoittelenkaan*piis*



Niin, no jos opiskelee alaa voisi kuvitella, että joutuu myös tekemään kirjallisia töitä jolloin on joka tapauksessa osattava argumentoida selkeästi. Tätä palstaa voi käyttää harjoitusvälineenä *hymy*
Avatar
#289 • • Yaminah Guest
Mun on senkin takia vaikeaa selittää näistä asioista, koska oon opiskellut ruotsiksi ja on hieman vaikeaa saada sama ajatus käännettyä suomeksi. Tai no *ding* Muutenkin... Mut hei unohtakaa nyt toi kuri-homma, se ei nyt ollu se oleellisin asia tässä.
Mark

Posts: 7,311

#290 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Yaminah, 27.5.2005 11:01:
Mun on senkin takia vaikeaa selittää näistä asioista, koska oon opiskellut ruotsiksi ja on hieman vaikeaa saada sama ajatus käännettyä suomeksi. Tai no *ding* Muutenkin... Mut hei unohtakaa nyt toi kuri-homma, se ei nyt ollu se oleellisin asia tässä.



mikä tossa sit oli oleellista? Sanoit samat asiat mitkä on täski topikissa jo todettu kattavammin ja paremmin? *ding*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

[Nuclear]

Posts: 5,855

#291 • • [Nuclear] el aprendiz
plur plur, ei riidellä lapsukaiset. *plur*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#292 • • Yaminah Guest
No hyvä jos joku osaa asian selittää nini, että jokainen sen ymmärtää.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#294 • • [Nuclear] el aprendiz

Annakins,
plur plur itelles. Ei kukaan riitele.


No hyvää päivää teillekin...en taida olla kovin hyvä sarkasmin kirjoittamisessa?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#295 • • Edited Annakins Guest

[Nuclear], 27.5.2005 11:34:
---
Annakins,
plur plur itelles. Ei kukaan riitele.
---

No hyvää päivää teillekin...en taida olla kovin hyvä sarkasmin kirjoittamisessa?



Eiku se oli toi plur plur ja äklöhymiö ku heitti kupin nuri. :/
Avatar
#296 • • Annakins Guest

Yaminah, 27.5.2005 11:01:
Mun on senkin takia vaikeaa selittää näistä asioista, koska oon opiskellut ruotsiksi ja on hieman vaikeaa saada sama ajatus käännettyä suomeksi.



Oon mäkin opiskellu englanniksi :)
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#297 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Ciran, 27.5.2005 10:23:
Joo ymmärrän luultavastikkin mitä tarkoitat, mutta se ei käy ilmi kovin hyvin tekstistäsi.
Väärinymmärretyksi tuleminen näin palstalle kirjoittaessa on melkosen yleistä varmasti, koska ei osaa tarpeeksi hyvin pukea sanoiksi ajatustaan ja sen takia harvoin itse tänne mitään kirjoittelenkaan*piis*



Täällä tulee aina väärinymmärretyksi

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#298 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Annakins, 28.5.2005 10:42:
---
Yaminah, 27.5.2005 11:01:
Mun on senkin takia vaikeaa selittää näistä asioista, koska oon opiskellut ruotsiksi ja on hieman vaikeaa saada sama ajatus käännettyä suomeksi.
---


Oon mäkin opiskellu englanniksi :)



Oikeita kielineroja ootte

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA