Jos olisin DJ...?

337 posts, 17 pages, 127,298 views

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#161 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)


Steven Hoaks:
Ja Dj:ksi rupeaminen on äärimmäisen helppoa!
1.Hanki laitteet (vahvari, kajarit, mixeri, levarit)
2.Harjoittele (1v - loppu ikäs) Riippuu musiikillisesta älykkyydestä
3.Keksi itelles Dj nimi
4.Tee demo/mixtape
4.Mene esittämään se maailmalle

Ei mikään ihan mahdoton tehtävä. *joo*

---
GoDra:


niin tai
1 harjottele kaverin laitteilla pari päivää
2 keksi dj nimi
3 soita bileissa päin persettä ja muuta maasta



Niin no sulla kävi tosiaan tää toinen vaihtoehto *pahis* Sitten kun sä oot se huippusuosittu mailmaankuulut DJ niin mä myyn joskus tiedon että mikä oli sun alkuperäinen Dj nimi *iloinen* jollekkin juoru palstalle! Käy kyl aika sääliks kun mä oon yks niistä erittäin harvoista ihmisistä jotka JOUTU kuuntelee sun ensimmäiset harjoittelut levareilla *ding*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Spanks

Posts: 789

#162 • • Spanks Löysä P***a

Ihan A:
---
pHaze:
Tekemistä levarin takana kyllä riittää tasan niin paljon kuin dj:llä on taitoa ja viitseliäisyyttä ja pelkästään se, että sinä et tiedä ja tajua mitä siellä levareiden takana tehdään, ei vielä vie siitä touhusta taiteellisuutta pois. Se ei tarkoita muuta kuin että sinä et tiedä etkä ymmärrä koko touhusta mitään.

---


Niin, mutta siin ei oo mitään omaa. Paitsi jos on omia biisejä. Siis kelaa nyt, joku bändi joka on taitava ja viitseliäs, mutta soittaakin vain muiden tekemiä biisejä. Onks siin nyt sit muka jotain omaa?



mietis vähä miltä kuullostais jos dj ei tekis muuta kun painais play nappii... biisit ei sopis yhtään yhteen ja vaihdot olis karseeta kuunneltavaa... eikä dj yleensä mene soittamaa valmiin setin kans vaa dj valitsee biisit yleisön fiiliksen perusteella...

--
Täällä ei menneitä muistella, kiire on hautoja kaivella, johtaja määrää kaiva pois. Ajan henki, henki pois. Narua, narua, narua kansalle.

Claquesous

Posts: 3,206

#163 • • Claquesous viidettä kolonnaa
olisin tosi kova supasta

--
32. of December

Dannu

Posts: 181

#165 • • Dannu tÄh ??
---

Miksi luulet, että olisin sieniä syönyt? Mulla on sienifobia. Ollut aivan pennusta asti. EN voi koskea sieneen. En tee niille pahaa, ne ei tee mulle pahaa. Kauniita, kummallisia, pelottavia. Katsoa saa, koskea ei. Tajuutsä, mä en voi koskea sieniin. Mä juoksen karkuun jos joku uhkailee mua sienellä ja jos en pääse karkuun, mä menen paniikkiin ja paniikkireaktiot tulee suoraan alitajunnasta ja ne ovat niitä eläimellisiä vaistoja, ellei sitten ole alitajuntaansa ohjelmoinut muulla tavoin.

Ja miksi yleensäkin luulette, että olisin jotenkin huumeiden puolesta tai että niitä muka käyttäisin. Mä en missään välissä ole sanonut, että käyttäisin mitään huumeita. Ei ne oo ku huono homma.


---

Juu, et varmaan mitään oo ottanu..*joo**ding*

--
*igor* Voi Paska !

Jussi Soro

Posts: 6,385

#166 • • Jussi Soro choon!

Ihan A:Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?



DJ:llä on pakottava tarve jakaa mielestään hyvää musaa muitten kanssa. Sen takia DJ on aina kavereiden stereoissa kiinni ja vaihtaa levyjä kaikissa kotibileissäkin. Samasta syystä DJ:t puhuvat mielenkiintoisia 5 tunnin keskusteluja levyistä. Sen lisäks mä ainakin tykkään siitä, kun saan ihmiset tanssimaan ja hymyilemään. Ja onhan mulla ainakin levareitten takana ihan hauskaa.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#167 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

JussiS:
DJ:llä on pakottava tarve jakaa mielestään hyvää musaa muitten kanssa. Sen takia DJ on aina kavereiden stereoissa kiinni ja vaihtaa levyjä kaikissa kotibileissäkin. Samasta syystä DJ:t puhuvat mielenkiintoisia 5 tunnin keskusteluja levyistä. Sen lisäks mä ainakin tykkään siitä, kun saan ihmiset tanssimaan ja hymyilemään. Ja onhan mulla ainakin levareitten takana ihan hauskaa.



Aivan täydellisesti ilmaistu! Harvemmin mullakin on ollut pöydän toisella puolella tylsää *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#168 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)


Ihan A
:Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?



Ja ajattele itsekkin jos olisit esim. kermassa vääntämässä älytöntä settiä ja jengi hyppii onnessaan hurraten ja taputellen! Jokainen haluaa keikan jälkeen onnitella sinua onnistuneesta keikasta ja kätellä sinua. Kyllä minä ainakin saan siitä ihan omia kiksejä ja veikkaan että moni muukin Dj on sitä mieltä. Kunpa minunkin soittamisen aikana olisi edes 5 ihmistä liikkumassa tanssilattialla... *vink* Tästä voi ainakin Godra ja Unik heittää kommentin jos toisenkin *plur*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

serotonot

Posts: 3,137

#169 • • serotonot Paul Easy
Joo. on se kiva että pari ihmistä jotka on tajunnu että tajuntaa voi laajentaa niin paljon että se kääntyy ympäri, pilaa koko musiikkityylin maineen.

Ulkopuolisena jos tollasta sekoilua katsoisin, en varmaan lähtis psykebileisiin kovinkaan helposti. Onneksi läheskään kaikki ihmiset eivät ole tuollasia.

Ihan A: sulla on mielenkiintoinen tapa keskustella. Jokaiseen asiaan pitää keksiä vastaväite kuin murrosikäinen lapsi. Tosin viihdettä tässä on kyllä riittänyt tätä lukiessa että hyppää rohkeasti vaan mun varpaille ni kaivetaan ne ideologiat esiin ja vaik syödään lusikalla kupista.

Ja JussiS tossa kuvaili oikestaan aika täydellisesti sen mitä mäkin ajattelen dj:nä olemisesta. Tavallaan siinä on myös jotain sellaista Kalevalalaista tarinanlaulajafiilistä kun pääsee erilaisilla äänillä kertomaan ihmisille sen hetkisiä tunnetiloja yms.
OlliS

Posts: 3,999

#170 • • OlliS Further

JussiS:
DJ:llä on pakottava tarve jakaa mielestään hyvää musaa muitten kanssa. Sen takia DJ on aina kavereiden stereoissa kiinni ja vaihtaa levyjä kaikissa kotibileissäkin. Samasta syystä DJ:t puhuvat mielenkiintoisia 5 tunnin keskusteluja levyistä. Sen lisäks mä ainakin tykkään siitä, kun saan ihmiset tanssimaan ja hymyilemään. Ja onhan mulla ainakin levareitten takana ihan hauskaa.

Hyvin ilmaistu. Kuulostaa kovinkin tutulta *joo*
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#171 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Quu:
---
Lisäksi jos ajattelee keikkailla hiukan useammin kuin em. frekvenssillä, voi totuttautua ajatukseen, että lähes joka keikalla pitäisi olla jotain freshiä soitettavaa (jopa ihan vaikka vaan omaksi mieliksi). Siksi pitää varautua laittamaan toista sataa euroa kuussa levyihin. Opiskeluaikana tämä on todella vittumaista ja lähes mahdotonta.


”Jos opiskelet, et soita” (mulla tosin kuppi on jo nurin)




Kyllä se opiskeluaikanakin onnistuu!! Tekee töitä sallittujen määrien rajoilla (ettei joudu maksamaan opintotukia takaisin*igor*), ottaa opintolainaa, syö makaroonia, karsii kaikenmaailman turhuuksia kuten tupakan polttamista, elokuvissa ravaamista, turhien puheluiden soittamista jne.

Siinä on hyvin nopeasti rahat 20-30 levyn kuukausiostoihin *vink* Tosin mielenterveys saattaa olla sitten koetuksella...*ding*

...ja sitten vielä...

Steven Hoaks---

Ihan A:Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?



Sulla on hieman väärä kuva siitä mitä dj siellä oikeastaan tekee. Kokeileppa itse joskus, niin huomaat kuinka hauskaa se on ja mitä kaikkea siellä tiskin takana voikaan tehdä. Ja voin sanoa, että suurimmalle osalle dj:stä se ei ole vaan jotain duunia mitä ne tekee vaan se on elämäntapa.*plur*

...jonka takia myös seuraava kuvaus pitää erittäin hyvin paikkaansa:

JussiS
DJ:llä on pakottava tarve jakaa mielestään hyvää musaa muitten kanssa. Sen takia DJ on aina kavereiden stereoissa kiinni ja vaihtaa levyjä kaikissa kotibileissäkin.



Ja kenenkään muun levyt ei sitten soi kun minä niitä stereoita operoin *känni**iloinen**släp*

[muokattu 8.4.2004 15:22]
Howdy

Posts: 7,955

#172 • • Howdy Oldie
Ajaisin aina kännissä autolla .. en menisi ikinä keikalle selvinpäin .. tekisin kaikkeni ettei kenelläkään olisi hauskaa .. .

--
Käpy vailla vertaa

remotion

Posts: 5,283

#173 • • remotion nostatus guru
treenaisin enemmän, nyt on vähän unohtunut skilssit kun olen soitellut niin vähän viimeisen vuoden aikan...
ezzy

Posts: 8,060

#174 • • ezzy Droid-pappa

JussiS:

DJ:llä on pakottava tarve jakaa mielestään hyvää musaa muitten kanssa. Sen takia DJ on aina kavereiden stereoissa kiinni ja vaihtaa levyjä kaikissa kotibileissäkin. Samasta syystä DJ:t puhuvat mielenkiintoisia 5 tunnin keskusteluja levyistä. Sen lisäks mä ainakin tykkään siitä, kun saan ihmiset tanssimaan ja hymyilemään. Ja onhan mulla ainakin levareitten takana ihan hauskaa.



samis *plur*
Avatar
#175 • • ALIEN Guest

Howdy:
Ajaisin aina kännissä autolla .. en menisi ikinä keikalle selvinpäin .. tekisin kaikkeni ettei kenelläkään olisi hauskaa .. .



*nauru* yrmeet vaa!!
itis

Posts: 2,518

#176 • • itis Morning Star

Jone:
Ahahahahah! :D

V*ttu mikä palikka. :DDD Tämä tietysti täysin IMO, ehkä joku muu antaa ihkumpaa ja PLURimpaa palautetta.



Tämä ihan A on TODELLAKIN unohtanut harkita ennen kuin kirjoittaa...

Kuka ikinä on kuullut nykyään muusikosta josta tulee yleisemmin suosittu livesetillä?

Kyllä se lienee niin että muusikon välineenä ovat VJ:t, DJ:t ja RADIO DJ:t -näillä vauhdittuu levymyynti jne. Koska on vain rajoitettu määrä ihmisiä, jotka haluavat kuunnella täysin tuntematonta artistia livenä -pitää olla joku (jotkut) jotka levittää ”sanaa”.

Sitten on vielä klubit... tämä on taas mun tulkintaa -ei perustu mihinkään, mutta luulen että kuten bändillä tai musiikkityylillä tai muulla vastaavalla:
Vetonaulat, keulakuvat, houkuttimet... millä nimellä niitä sitten kutsutaankaan, lienevät kuitenkin niitä, mihin jonkun paikan suosio perustuu. Mitä enemmän tunnettuja ja suosittuja esiintyjiä (lue: DJ:tä tms.) -sitä enemmän ihmisiä, jne.

Lisäksi
- koska en osaa soittaa poskeakaan kunnolla saati sitten levareita, kunnioitan niitä jotka ovat siellä niitten takana soittamassa. En osaisi edes valita levyjä, sekin vaatii tietoa jota on gigamäärin enemmän dj:llä joka paneutuu asiaan kuin tavallisella musadiggarilla. DJ:llä on jossain vaiheessa myös sellaiset suhteet levykauppoihin yms. että niitä levyjä joita muut eivät saa, myydään heille etukäteen yms. Hehän ovat promoottoreita omalla tavallaan -tätyä klubiskeneksi kutsuttua hässäkkää pyörittäviä tuulimyllynsiipiä (olettaen että klubit ovat myllyjä).

Herra ihan A> Meeeneeee joooooonneeeekkiiiiin *puhuu valasta* miiieeettiiimäään eeenneen kuuiiin kiiirjoooiiitaaat aaajaatteleeemaaattaa!

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

itis

Posts: 2,518

#177 • • itis Morning Star

Ihan A:
Sen ainakin oon huomannu, että ihmiset on todellakin muuttunu. Ennnen ihmiset oli kivoja. Nykyään ihmiset on vihamielisiä. Kuten suurin osa teistä vastanneista. Vihamielinen asenne muita kohtaan. Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä. Ei vai oo muuttunu. Vaikka oli aihe millanen vaan, vaikka olis kuinka ristiriidassa omien näkemysten kanssa, silti oltiin liikkeellä hyvällä mielellä ja sit vaan oltiin et ”siistii, sä oot tota mieltä, mä oon tätä mieltä, hieno homma” mut nyt vaan ollaan vittuilemassa heti toisille ja ei sit siitä mitään järkevää voi syntyä.



Juu en o kiva en. *eiei* miksi olisin? *nauru*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#178 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

hallucinogen:
Jos Andy saa niin kaikki saa *plur*



Mun mielestä sen vois sanoa kyllä toisin päinkin: Jos Angela saa niin kaikki saa*vink*
Eli kyllä mä uskon siihen, että meille kaikille on joku tuolla jossain...
itis

Posts: 2,518

#179 • • itis Morning Star

Ihan A:

Kertokaa ihmeessä. Mikä on tän jutun ideologia? Tai siis miksi se on siis muuttunut, koska sama se ei varmaankaan ole, mikä se on joskus ollut, kun levysoitin keksittiin.



Levysoitin keksittiin 1700 -luvun lopulla savirullaksi kutsutun toistovälineen kautta jossa oli pieniä kuoppia joiden korkeudesta riippui äänen korkeus jne...

jenkeissä köyhät mustat keksivät dj:t koska he halusivat kokoontua kaduille tanssimaan kun muutakaan paikkaa ei ollut. Jossain vaiheessa DJ -joka oli alunperin puhemies ja kertoi jengille mitä seuraavaksi tehdään keksi että hei, voihan sitä tehdä muutakin ku huutaa jeah come on!

Taisi olla sen oloisia tyyppejä kuin Grandmaster Flash & The Furious Five. En tiedä olivatko ensimmäisiä, mut niitten stoori on omaa luokkaansa. saat sen osoitteesta http://members.aol.com/boardwalk7/gmf5/gmf5.html

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Dementation

Posts: 2,892

#180 • • Dementation wednesday?

J-Tone:
---
Jone:
IMO on helvetin hauskaa esim. se kuinka jalustalle tahtomattaan nostettuja ?skenefiguureja? puhutellaan näiden etunimellä vaikka ei tuntisi näitä yhtään. Ilmeisesti tällä pyritään kehittämään jonkinasteista nostetta omaan imagoon, koska monelle näkemälleni tärkeilylle en ole ainakaan vielä muutakaan perustetta keksinyt.
---


Harri alkaa nimenä olla jo sen verran vakiintunut, että nimeä voisi yhtä hyvin käyttää sellaisenaan flaikuissa Proteuksen sijaan. Vihreän sävyjä munkin tekee mieli katsella sen jälkeen, kun joku puhuu etunimellä Dj:stä, jota ei tunne tai kuvailee häntä mukavaksi tyypiksi joltain toiselta kuulemansa kuvailun perusteella. Nimenomaan imagoasia, mikäs muukaan.



Mua hiukan häiritsee tää asia taas toisin päin, koska en tunne esim. Proteusta mitenkään henkilökohtaisesti ja sitten joku joka tuntee alkaa puhua Harrista ja sitten on itse hiukan silleen, että öö... pitäiskö puhua Harrista vai Proteuksesta...
Pitäydyn silti Proteuksessa.

[muokattu 8.4.2004 16:24]

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}