Jos olisin DJ...?

337 posts, 17 pages, 127,317 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#201 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
...mä soittaisin mättöteknoa tai ravea *plur*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Displacer

Posts: 1,828

#203 • • Displacer
Jos mä oisin DJ niin vaihtaisin kyllä ammattia. Ei millään jaksais vaan venailla siellä tiskin takana että biisi loppuu ja sit laittaa uutta tulee, siis eihän siin ole niinku mitään järkee. Mikä siinä DJ hommassa muka on niin hienoa?

Live musiikki on sit asia erikseen, se se vasta on hienoa. Siinä sentään vaaditaan musiikillista taitoa eikä vaan soiteta toisten biisei ceedeelt.
T0mbstone

Posts: 728

#204 • • T0mbstone The Process.
...olisin maailman valtias.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Avatar
#205 • • neon2 Guest
.. varmaan kompastuisin kaikkiin niihin hitsin piuhoihin ja johtoihin*blush*
antonsonin

Posts: 2,712

#206 • • antonsonin laserpoint.

Ihan A:
Joten siis mitä mahdollisuuksia dj:lle jää oman luovuuden toteuttamiseen soittaessaan toisten ihmisten tekemiä biisejä, muuta kuin biisien järjestys ja satunnaiset flange efektit sinne sun tänne, jotta voisin arvostaa dj:tä suurena taiteilijana ja omaperäisenä ihmisenä??



Puolet hardisskenen artisteista elää sen takia että DJ:t soittaa niiden biisejä
Zebir

Posts: 659

#207 • • Zebir
... heiluisin pöydän takana niin paljon että unohtaisin vähintään pari kertaa tunnissa vaihtaa biisiä.

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

Chilek

Posts: 112

#208 • • Chilek monkiii
Jos olisit ihan hyst VAAAAN.....noh onhan jokaisella omat mielipiteet....mut argh miks ihmiset jaksaa vaivata päätä tollasella kaikki bileet olis varmaa tosi hyvii olman deejiitä

PS. onhan niitä tietty olemassa mutta jooouuup.....

--
EN se mää ollu....

zara

Posts: 157

#209 • • zara bassotyttö

Displacer:
Jos mä oisin DJ niin vaihtaisin kyllä ammattia. Ei millään jaksais vaan venailla siellä tiskin takana että biisi loppuu ja sit laittaa uutta tulee, siis eihän siin ole niinku mitään järkee. Mikä siinä DJ hommassa muka on niin hienoa?

Live musiikki on sit asia erikseen, se se vasta on hienoa. Siinä sentään vaaditaan musiikillista taitoa eikä vaan soiteta toisten biisei ceedeelt.



Taidampa olla eri mieltä...on totta että livessä vaaditaan ehkä enemmän musiikillisia lahjoja kuin perusdj keikassa mutta samalla tavalla on ne livejututkin opittu kuin miksaaminen -> harjottelemalla. Sitäpaitsi jokainen voi oppia soittamaan levyjä, mutta kyllä se niin on että ne lahjakkaat yleensä erottuu joukosta niin selektiollaan kuin teknisellä osaamisellaan.

Sitäpaitsi itse olen useammin kuin kerran saanut todistaa näiden \”live\” juttujen musikaalisuutta -> biisit tulee suoraan koneelta ja lavalla heiluu joku äijä ja painaa muutamaa nappulaa tehdäkseen efektejä...\”jiihaa\”

Tottakai löytyy esimerkkejä huippudj\'stä jotka eivät osaa soittaa paskan vertaa eivätkä oikeen tuottaakaan (oakenfold..en tiedä kyllä varmasti kun en tota skeneä seuraa yhtään). Uskon kuitenkin että nykyään uusilta dj.ltä ja tuottajilta vaaditaan enemmän tarjonnan ollessa suurempaa.

Niin ja vielä tosta \”Jos mä oisin DJ niin vaihtaisin kyllä ammattia. Ei millään jaksais vaan venailla siellä tiskin takana että biisi loppuu ja sit laittaa uutta tulee,\”...totta jos olisit tollanen dj niin mäkin toivoisin että vaihtaisit ammattia...
Gnizhak

Posts: 701

#210 • • Gnizhak iku
... en vaan menis tän topicin trolleihin.

--
Don't Just Stand There

Avatar
#211 • • ALIEN Guest
...järkkäisin pieniä, mutta asiallisen siistejä bileitä frendien mökeillä yms *iloinen*
kilobitti

Posts: 2,419

#212 • • kilobitti 1-2-3 techno
Tän threadin ekat 7 sivua oli niin hauskaa luettavaa...sääli etten ole aiemmin löytänyt*nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Displacer

Posts: 1,828

#213 • • Displacer

kilobitti:
Tän threadin ekat 7 sivua oli niin hauskaa luettavaa...sääli etten ole aiemmin löytänyt*nauru*



second that, sai nauraa monessa kohtaa tätä lukiessa *piis*
Displacer

Posts: 1,828

#214 • • Displacer

zara:
---
Displacer:
Jos mä oisin DJ niin vaihtaisin kyllä ammattia. Ei millään jaksais vaan venailla siellä tiskin takana että biisi loppuu ja sit laittaa uutta tulee, siis eihän siin ole niinku mitään järkee. Mikä siinä DJ hommassa muka on niin hienoa?

Live musiikki on sit asia erikseen, se se vasta on hienoa. Siinä sentään vaaditaan musiikillista taitoa eikä vaan soiteta toisten biisei ceedeelt.

---


Taidampa olla eri mieltä... *clip*



Sullekin kehoittaisin lukemaan thredin muutaman ekan sivun, hillitöntä tekstii *piis*
zara

Posts: 157

#215 • • zara bassotyttö
?? Luin osan noista mutta en ymmärrä...sun kommentteihin ei saa vastata?
Displacer

Posts: 1,828

#216 • • Displacer
Saa toki vastata, vastaanpa sitten vielä takasinkin...

zara:
---
Taidampa olla eri mieltä...on totta että livessä vaaditaan ehkä enemmän musiikillisia lahjoja kuin perusdj keikassa mutta samalla tavalla on ne livejututkin opittu kuin miksaaminen -> harjottelemalla. Sitäpaitsi jokainen voi oppia soittamaan levyjä, mutta kyllä se niin on että ne lahjakkaat yleensä erottuu joukosta niin selektiollaan kuin teknisellä osaamisellaan.



Nii mutta kun ei se ?miksaaminen? mitään musiikin tekoa ole ja siksi se ei kyl mun mielestä ole ollenkaan siistii. Live jutut on tietyst asia erikseen mut ku niitäkin vaan koneilla väännetään, oikea musiikki pitää mun mielest olla soitettu oikeilla soittimilla. Ei se muuten ole yhtään taiteellista tai vaadi yhtään lahjakkuutta.


Sitäpaitsi itse olen useammin kuin kerran saanut todistaa näiden ?live? juttujen musikaalisuutta -> biisit tulee suoraan koneelta ja lavalla heiluu joku äijä ja painaa muutamaa nappulaa tehdäkseen efektejä...?jiihaa?



Tarkotatko sä nyt konemusiikkiliveakteja vai oikeita live-esiintymisiä oikeine soittimineen? Oikeissa konserteissa kyl yleensä ne tyypit myös soittaa siel.


Tottakai löytyy esimerkkejä huippudj'stä jotka eivät osaa soittaa paskan vertaa eivätkä oikeen tuottaakaan (oakenfold..en tiedä kyllä varmasti kun en tota skeneä seuraa yhtään).



Mikäs niistä sit tekee huipputiskijukkia?


Niin ja vielä tosta ?Jos mä oisin DJ niin vaihtaisin kyllä ammattia. Ei millään jaksais vaan venailla siellä tiskin takana että biisi loppuu ja sit laittaa uutta tulee,?...totta jos olisit tollanen dj niin mäkin toivoisin että vaihtaisit ammattia...



*nauru**piis*
kilobitti

Posts: 2,419

#217 • • kilobitti 1-2-3 techno

Displacer:
Live jutut on tietyst asia erikseen mut ku niitäkin vaan koneilla väännetään, oikea musiikki pitää mun mielest olla soitettu oikeilla soittimilla. Ei se muuten ole yhtään taiteellista tai vaadi yhtään lahjakkuutta.



Puheistasi päätellen et ilmeisesti ole ikinä nähnyt miten miksaaminen tapahtuu, ja kuinka paljon dj voi vaikuttaa siihen mitä kaiuttimista tulee.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Displacer

Posts: 1,828

#218 • • Displacer

kilobitti:
---
Displacer:
Live jutut on tietyst asia erikseen mut ku niitäkin vaan koneilla väännetään, oikea musiikki pitää mun mielest olla soitettu oikeilla soittimilla. Ei se muuten ole yhtään taiteellista tai vaadi yhtään lahjakkuutta.
---


Puheistasi päätellen et ilmeisesti ole ikinä nähnyt miten miksaaminen tapahtuu, ja kuinka paljon dj voi vaikuttaa siihen mitä kaiuttimista tulee.



Ei ne silti tee muuta ku soittelee toisten biisei levyiltä, muutama flange efekti tai skrätsi sinne tänne ei vielä riitä vakuuttamaan minua siitä että heitä pitäisi arvostaa suurina taiteilijoina tai omaperäisinä ihmisinä.

*piis*
T0mbstone

Posts: 728

#219 • • T0mbstone The Process.

Displacer:
---

Ei ne silti tee muuta ku soittelee toisten biisei levyiltä, muutama flange efekti tai skrätsi sinne tänne ei vielä riitä vakuuttamaan minua siitä että heitä pitäisi arvostaa suurina taiteilijoina tai omaperäisinä ihmisinä.

*piis*



Kannattaa kokeilla mixaamista, vertailla eri soittajien settejä ja kuunnella tarkasti. Sillä tavalla ehkä aavistuksen saa jotain käsitystä ja arvostusta.
*joo*


Voisitkos muuten luetella jotain artisteja, mitkä itse soittavat musan ?oikeilla? soittimilla ja joita arvostat todella paljon? *heiii*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~