liikaa (tyhmiä?) topicceja.

208 posts, 11 pages, 63,744 views

Avatar
#81 • • Cera Guest
Ei varmaan ollu kyse siitä, ettei topikit kelpaa. Plus että eikö täällä just keskustella siitä, mitä niissä turhissa topikeissa on vikana?
ainakin mä käsitin näin.

taisi sattua omaan nilkkaan noi jutut ;)
Jone

Posts: 8,258

#82 • • Jone Archibald Haddock

Cera:
Ei varmaan ollu kyse siitä, ettei topikit kelpaa. Plus että eikö täällä just keskustella siitä, mitä niissä turhissa topikeissa on vikana?
ainakin mä käsitin näin.



Juuri näin. *joo*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#83 • • Lost-Soul los pallos

Jone:
Suurin osa Klubituksen keskusteluista ei edes täytä keskustelun kriteerejä jos multa kysytään, koska olen aina ollut sitä mieltä että keskustelu on vähintäänkin vuorovaikutteista dialogia eli siis vähintään kaksi ihmistä kommentoi toistensa verbaalista kontribuutiota ja mielipiteitä tjsp. Tällä hetkellä Klubitus tuntuu olevan täynnä ”Onks sul koiraa”-topiceja, joista on paha lohkoa irti mitään muuta kuin käyttäjien nahkeita ja lyhyitä kommentteja vastauksena alkuperäisen kysymyksen esittäjälle.

Mun mielestäni olisi hyvinkin mukavaa jos ihmiset osaisivat täällä oikeasti puhua toisilleen ja vaihtaa näkökantoja ja tietoja eri asioista.


Jepulis... Vaikka osassa ”keskusteluista” on menny juupas eipäs väittelyks, jossa ei sen enempää syvennytä itse asiaan.. Kunhan vaan saa sanoo juu tai ei

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#84 • • GoA Guest

Jone:
---
GoA:
Vali vali. Jos ei topicit kelpaa niin ei lue niitä. Kukaan ei pakota täällä muutenkaan käymään joten jos joitakin kiinnostaa tuollaiset turhat topicit ja jaksavat vastailla niihin jaa-a tyylisillä vastauksilla niin olkoot.

---


No just tollaset apinat, jotka eivät parempaan pysty, kirjoittavat noita riivaavia ”valivali”-kommetteja. Jos ei ole parempaa sanottavaa tai mitään rakentavaa kommentoitavaksi, niin STFU plz mkay? Onko se jotenkin suurikin synti että peräänkuulutan laatua määrän sijaan?



Ei, mutta jos me tykkäämme kirjottaa paskaa niin anna meidän harrastaa sitä kiukuttelematta siiitä meille. Enhän minäkään valita siitä että joku yrittää esittää niin viisasta ja verbaalisesti lahjakasta täällä pätemällä jostain topiccien laadusta. Mutta en jaksa keskustella tästä sivistyneesti eteenpäin joten aion jättää fiksun keskustelun muille ja siirryn itse näiden plur-tepien joukkoon ihastelemaan tikkarien hienoja väriä ja syyttämään tappelijoiksi niitä jotka väittelevät asioista fiksusti. Over and out tjsp.
Blues

Posts: 5,414

#85 • • Blues Koning van Afrika
Huonoista topiceista ei voi valittaa. Se on jokaisen oma mielipide ovatko ne huonoja vai ei. Niihin voi vastata jos haluaa ja häröily on täällä ihan sallittua vai olenko aivan väärässä?
En ole kielellisesti lahjakas mutta tykkään väitellä topiceissa jotka kiinnostavat. Omaa mielipidettään on mukava tuoda esille mutta ilmiriitaan asti ei ole mitään järkeä vetää forumia kuten on joissakin aiheissa päässyt käymään *uuh*
Tämä on vain leikkiä jne. Ei pidä suhtautua tylsän asiallisesti kaikkeen. Saa häröillä ja pitää hauskaa omalla tavallaan. Kyllä täällä on varmasti kaikille sopivia topiceja.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Riku

Posts: 3,187

#86 • • Riku The Little Prince

GoA:
Ei, mutta jos me tykkäämme kirjottaa paskaa niin anna meidän harrastaa sitä kiukuttelematta siiitä meille. Enhän minäkään valita siitä että joku yrittää esittää niin viisasta ja verbaalisesti lahjakasta täällä pätemällä jostain topiccien laadusta. Mutta en jaksa keskustella tästä sivistyneesti eteenpäin joten aion jättää fiksun keskustelun muille ja siirryn itse näiden plur-tepien joukkoon ihastelemaan tikkarien hienoja väriä ja syyttämään tappelijoiksi niitä jotka väittelevät asioista fiksusti. Over and out tjsp.

Mutta jos me haluamme kiukutella siitä että joku kirjoittaa paskaa, niin anna meidän kiukutella kiukuttelematta meille siitä. Eli sulle ei saa kiukutella siitä että kirjotat paskaa, mutta sä saat kirjottaa paskaa siitä että joku kiukuttelee? Suorastaan nerokasta. Eli vaikka toimisit itse yhtä tyhmällä tavalla kuin mistä toista syytät, niin vika on silti aina siinä toisessa?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jone

Posts: 8,258

#87 • • Jone Archibald Haddock

GoA:
Ei, mutta jos me tykkäämme kirjottaa paskaa niin anna meidän harrastaa sitä kiukuttelematta siiitä meille. Enhän minäkään valita siitä että joku yrittää esittää niin viisasta ja verbaalisesti lahjakasta täällä pätemällä jostain topiccien laadusta. Mutta en jaksa keskustella tästä sivistyneesti eteenpäin joten aion jättää fiksun keskustelun muille ja siirryn itse näiden plur-tepien joukkoon ihastelemaan tikkarien hienoja väriä ja syyttämään tappelijoiksi niitä jotka väittelevät asioista fiksusti. Over and out tjsp.



Mitäs kiukuttelua siinä on että ilmaisen, että musta ois kivempi jos täällä käydyt keskustelut olisivat toisenlaisia? Ainahan toivoa saa vaikka kuuta taivaalta. En pakota ketään, enkä edes siihen pysty vaikka kuinka haluaisin. Jos kirjoittamani näkökannasta riippuen joko asiaton tai asiallinen kritiikkini pännii, niin sen voi jättää myös lukematta aivan kuten minäkin teen suurimman osan topiceista suhteen (jo ennenkuin päätit mua kehottaa niin tekemään).

Mitä taas tulee mainitsemiesi asioiden esittämiseen, niin miksi ihmeessä vaivaudut vetämään herneen nenääsi siitä? Jos sun teoriasi pitää paikkansa ja minä (& muut samoin esiintyvät) vain esitän jotain ja luulen liikoja itsestäni, niin eikö sun lähinnä tulisi sääliä mua / meitä? En myöskään ymmärrä mitä pätemisestä koet olevan siinä että näen ”laadukkaana keskusteluna” vähän toisenlaiset jutut kuin monet muut täällä.

Henkilökohtaisesti nyt vaan olen sitä mieltä että vaikka esim. Chupa Chupsit on kuinka kivan näköisiä munkin mielestäni ja pidän jopa helkkaristi niiden mausta, niin maailmassa on aika paljon muita asioita, jotka pistävät synapsit vilisemään aivokuorella. Eikös asian näin ollessa olis aika omituista jos en sitten haluaisi keskustella näistä asioista?

[muokattu 6.10.2003 20:45]
Avatar
#88 • • GoA Guest

pHaze:
---
GoA:
Ei, mutta jos me tykkäämme kirjottaa paskaa niin anna meidän harrastaa sitä kiukuttelematta siiitä meille. Enhän minäkään valita siitä että joku yrittää esittää niin viisasta ja verbaalisesti lahjakasta täällä pätemällä jostain topiccien laadusta. Mutta en jaksa keskustella tästä sivistyneesti eteenpäin joten aion jättää fiksun keskustelun muille ja siirryn itse näiden plur-tepien joukkoon ihastelemaan tikkarien hienoja väriä ja syyttämään tappelijoiksi niitä jotka väittelevät asioista fiksusti. Over and out tjsp.
---
Mutta jos me haluamme kiukutella siitä että joku kirjoittaa paskaa, niin anna meidän kiukutella kiukuttelematta meille siitä. Eli sulle ei saa kiukutella siitä että kirjotat paskaa, mutta sä saat kirjottaa paskaa siitä että joku kiukuttelee? Suorastaan nerokasta. Eli vaikka toimisit itse yhtä tyhmällä tavalla kuin mistä toista syytät, niin vika on silti aina siinä toisessa?



*nauru* Mä arvelin että tästä seuraa tämä. Mutta oikeesti en jaksa ainakaan tänään enään alkaa väittelemään, katellaan huomenna uudelleen jos tylsiinnyn koulussa. *vink*
Jone

Posts: 8,258

#89 • • Jone Archibald Haddock

Blues:
Ei pidä suhtautua tylsän asiallisesti kaikkeen. Saa häröillä ja pitää hauskaa omalla tavallaan. Kyllä täällä on varmasti kaikille sopivia topiceja.



Ei pidäkään ja käsittääkseni en esimerkiksi itse todellakaan tee niin. (TJEU: Kiksuhameen myynti-ilmoitukseni) Musta nyt vaan olisi kivempaa jos häröilytopicien ja ”vakavien” topicien (joista olen varmaan itse oikeasti vakavissani ottanut ~2) tasapaino olisi paremmin hanskassa. Häröilykin on paljon kivempaa jos vähän välillä vakavoituu miettimään jotain muutakin.

*piis*
Blues

Posts: 5,414

#90 • • Blues Koning van Afrika

Jone:
Ei pidäkään ja käsittääkseni en esimerkiksi itse todellakaan tee niin. (TJEU: Kiksuhameen myynti-ilmoitukseni) Musta nyt vaan olisi kivempaa jos häröilytopicien ja ”vakavien” topicien (joista olen varmaan itse oikeasti vakavissani ottanut ~2) tasapaino olisi paremmin hanskassa. Häröilykin on paljon kivempaa jos vähän välillä vakavoituu miettimään jotain muutakin.

*piis*



Muista kuitenkin että häröily on se mihin keksitään helpoiten aiheita ja niitä vain laitetaan. Toisaalta olisi kiva että vähän normaalimpiakin aiheita löytyisi mutta niitä harrastetaan enemmänkin esim. sfnet. :ssa.
Mutta yleisesti katsellen ei täällä ole mitään valittamista koska on noita yleisiä aiheita kohtalaisen hyvin. Jos haluaa lisää, niitä voi aloittaa itse aivan vapaasti. Tykkään osallistua hyviin keskusteluihin jos tunnen pystyväni kommentoimaan niihin. En ole paras oma-aloitteisuudessa kun en keksi niin hyviä topiceja joita ei olisi täällä jo.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Lost-Soul

Posts: 3,107

#91 • • Lost-Soul los pallos
Pitäis varmaan tätä nostaa vähän esille jälleen, kun noita turhia ja täysin samanlaisia topicceja syntyy omasta mielestäni jälleen hyvinkin paljon. Vois taas uuden topicin alottajat katsoo vähän, mistä täällä on jo keskusteltu.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

anqqa

Posts: 4,034

#92 • • anqqa tirehtööri
nostetaas tää taas ylös

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Lost-Soul

Posts: 3,107

#93 • • Lost-Soul los pallos

anqqa:
nostetaas tää taas ylös


tätä on hyvä nostaa noin 10 päivän välein =D

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Claquesous

Posts: 3,206

#94 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Olen kyllä ihan samaa mieltä, että täysin älyvapaita topicceja on syntynyt ihan turhankin paljon. Jaksetaan jauhaa jostain hiustyyleistä, jossain Lousianassa(!) tehdystä housualoitteesta ja ihmegallupeista.

Etenkin yksi nimeltämainitsematon sälli täällä pistelee typeriä gallupeja jatkuvalla syötöllä tyyliin ”Kenen DJ'n haluisit koskettelevan sua???”. Tuntuu vähän siltä, että jäbällä on vähä tekemisenpuutetta ja se haluu vähä trollata täällä.

--
32. of December

pinkki

Posts: 308

#95 • • pinkki säätö et co.
humm..
ehkä nää turhista topikeista valitukset pitää vaan niellä muiden turhien topikkien mukana - vielä kun sais keskitettyä ne valitukset tänne turhien topikkien marmatus-topikkiin floodaamasta muiden enemmän tai vähemmän vakavamielisiä keskusteluja turhissa topikeissa, mikä nyt on ehkä pelleintä hommaa mitä forumeissa voi harrastaa (turhein topikkien luomisen lisäksi, tietenkin) *justjoo*
Avatar
#96 • • seagt Guest
verrattuna ulkomaisiin vastaaviin foorumeihin ei turhii topiiccej ees o *vink*
kilobitti

Posts: 2,419

#97 • • kilobitti 1-2-3 techno
liikaa (tyhmiä?) topicceja? Todellakin.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

siveys

Posts: 2,492

#98 • • siveys lovely
Mun mielestäni klubitus ympäristönä voisi yrittää tulla vastaan näiden turhien topikkien käsittelemiseksi.

Se on ihan yksinkertainen totuus, että aina tulee olemaan joidenkin mielestä siedettäviä topicceja, jotka joidenkin mielestä ovat täysin käsittämätöntä *askaa.

Yksi vaihtoehto on se, että moderaattorit käyvät aina välillä lukitsemassa typerimmät topicit, mutta mun mielestäni se ei ole hyvä ratkaisu. Ensinnäkin se tuottaa lisää työtä ko. henkilöille ja toiseksi heillä ei minun mielestäni ole oikeutta päättää kaikkien puolesta kenen jutut on tyhmiä ja kenen ei.

Tämän ei ole tarkoitus olla mikään epäluottamuslause anqalle tai Tresille (en tiedä muita moderaattoreita) - minun mielestäni moderointi klubituksessa on ollut äärimmäisen esimerkillisen puolueetonta. Ongelmana on lähinnä se, että ihmiset on erilaisia ja kun toleranssia lukita topicceja ”tyhmyyden” perusteella lasketaan niin mielipide-erot korostuvat ja yhä useamman oikeutta keskustella haluamistaan asioista rajataan.

Minun mielestäni olisi älykkäämpää siirtää tämä ”tyhmyyden määrittäminen” jollakin tapaa käyttäjän päähän ja pitää moderointilinja yhtä loistavana kuin se on aiemminkin ollut.

Tällainen käyttäjän päähän siirtäminen voisi käytännössä tarkoittaa esim. sitä, että käyttäjä voisi helpolla tavalla ignoroida yksittäisiä topicceja tai kokonaisia alueita niin, että ne eivät näkyisi forum-alueen uusimmat-osiossa.

Tällöin ”tyhmemmätkin ihmiset” voisivat perustaa topicceja ja keskustella ”tyhmemmistäkin asioista” toisten \”tyhmempien ihmisten\” kanssa ja ne joilla helposti nousee miehen lisääntymiseen käyttämä elin otsaan voisivat säilyttää ympäristön sisällön pienellä vaivalla mielekkäänä. Näin ketään ei tarvitsisi ”virallisella tasolla” leimata ”tyhmäksi”.

Tiedän, että teknisesti tämä ei ole yksinkertaisimpia toteutettavia asioita niin, että uusimmat-laatikon luomisen tehokkuus ei kärsi merkittävästi, mutta jos apua kaivataan toimivan ratkaisun kehittämiseen niin henkilökohtaisesti olen ainakin valmis auttamaan parhaani mukaan.
Avatar
#99 • • niomic Guest
Suuri vaikutus keskustelun tasoon forumeissa on empiirisen tiedon perusteella keskusteluketjun otsikolla (joista suurin osa täällä on mietitty kasaan millisekunteissa) ja ensimmäisillä posteilla, jotka asettavat ainakin osaltaan keskusteluketjun tason ja sävyn.

Itse olen joskus aikoinaan (98-99) ollut aikamoinen forumihiiri, nyt on taas ollut taukoa, kun kiinnostavaa aluetta ei oikein ole löytynyt.

Yksi asia, mihin täällä törmää helposti on tietynlainen haluttomuus ymmärtää toisia. Tartutaan siihen pienimpään ja tehdään siitä härkänen. Dialogin tarkoituksenahan on jakaa, ymmärtää, argumentoida, sisäistää ja kehittää. Täällä on myös muodostunut aika hyvin tappelupareja, jotka jatkavat nahisteluaan topicista riippumatta ohittamalla samalla itse topicin ja edeltävän keskustelun.

Yksi ongelma keskusteluissa on myös itse forumin rajoittuneisuus. Keskusteluketjujen sisällä ei voi olla ketjuja, eikä viestejä voi luokitella mitenkään, mutta näistähän on käsittääkseni käyty hedelmällinen? keskustelu muualla!

my USD0.02
blender

Posts: 2,552

#100 • • blender Arcade | KAIKU
Tarpeeksi tyhmät topicithan voi jäädä ihan rauhaan ja valua sivuill 1245 tjsp

Miksi niitä nyt tulisi lukita, kun sitä ei sinällään etukätee kukaan voi yleistää kiinnostaako aihe joitakin vai ei.