Peep Show

175 posts, 9 pages, 64,230 views

Damien

Posts: 2,882

#41 • • Damien [tr3ox]

ezzy,
Lähinnä se on testi imho. Tulikoe. Jos ei kestä internettiä, pysykööt poissa.



Just apes we are , teh internjet will burn thee...

Minusta täällä mennään aika harmaalla sektorilla sen suhteen, onko se palaute aina ihan ansaittua, tosin elämä on just jotain muuta ku mustavalkosta. Leimaantuminen on se mikä pitäisi kitkeä pois, koska liian helposti läpän heitto valahtaa ihan suoranaiseksi dissaukseksi.

Mut ei tätä linjaa ainakaan pidä tyhmentää, niinku Kerttu valitti että pitäisi. Netti on ainoo paikka missä idiootit eivät vielä ole päässeet huumorintajuttomuudellaan vaikuttamaan toisten elämiseen yhtä rankasti ku reaalimaailmassa. Jos ei osaa nauraa peiliin, on syytä katsoa syvälle itseensä, oli läppä kuinka raju tahansa - se on vaan silti sitä ... läppää.

Ihan asiallista keskustelua asiallisesta aiheesta, jatkakaa.
anqqa

Posts: 4,034

#42 • • anqqa tirehtööri

JussiS, 21.2.2008 14:42:
Suurin syy taitaa olla se, että keinoja moderoimiseen ei ole. Jos yksi vammailee topikissa, on moden vaihtoehdot sulkea topikki tai sanoa ettei näin sais tehdä. Ymmärtääkseni täällä ei oo ees mahdollista antaa "pelikieltoja", eli lyhyitä kirjoitusoikeuksien poistoa tai bannata kokonaan henkilöä.



Juurikin tuo. Ollut tiedossa jo vuoden pari mutta ajanpuutteen takia ei ole ennättäny vääntää Uutta Klubbaria (työnimellä tästä lähin Utopia) joka Ratkaisee Kaikki Ongelmat. Siihen on jopa ihan oikeasti mietitty moderointia paljon pidemmälle kun moderoinnin tarve on moninkertaistunut parissa vuodessa, valitettavasti. Klubituksen ihan alkuperäisiin periaatteisiin kuuluva vapaus ei vaan toimi suuren kokonsa takia enää, mikä omasta mielestä on varsin harmillista.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

devisss

Posts: 345

#43 • • devisss superhero.

mayah, 21.2.2008 14:37:
Ei siin mitää, kaatakaa tänne vaan. Tänne mahtuu, ku moderointilinjan syytähän se on, et 20 aikuista ihmistä käyttäytyy ku PERSEREIÄT.


Tuskin kukaan on sitä mieltä, että joidenkin ihmisten käytös on moderointilinjan tai moderaattorien syytä. Ymmärtäisin, että tässä kritisoitiin moderoinnin haluttomuutta puuttua näiden persereikien perseilyyn, mikä lienee normaalikäytännön mukaisesti moderoinnin tehtävä.

On ymmärrettävää, että muita käyttäjiä harmittaa, kun koko palsta on parin perseilijän leikkikenttä, eikä tänne kukaan jaksa enää postailla asiaa, tuskin edes kohta lukea. Silloin on luontevaa kääntyä moderoinnin puoleen, että oliskos jotain tehtävissä asialle, ja se tuskin on asia, josta moderoinnin kannattaa ottaa itseensä.

Luulen, että jos täällä vois jaella perseilystä parin viikon banskuja, niin meno olis toinen.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

-Kerttu-

Posts: 4,542

#44 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Damien, 21.2.2008 14:52:


Mut ei tätä linjaa ainakaan pidä tyhmentää, niinku Kerttu valitti että pitäisi.
Ihan asiallista keskustelua asiallisesta aiheesta, jatkakaa.



Eli täällä saa kysyä vaan fiksuja kysymyksiä? Mä oon kyllä joskus kuullut, ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan..Mutta klubbarissa niitä taitaa olla.. *igor*

Ja joo, mä tiedän, että sulla on jotain kummaa mua vastaan..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

ezzy

Posts: 8,060

#45 • • Edited ezzy Droid-pappa

JussiS, 21.2.2008 14:49:
---
ezzy, 21.2.2008 14:44:
Lähinnä se on testi imho. Tulikoe. Jos ei kestä internettiä, pysykööt poissa.

---

Vähän niinku et jengi joka on jo pelannu jo internetin läpi aloittaa sen uusiks tasolta 2, jossa tarkoituksena on vittuilla kaikille ykköstason pelaajille :D

"This is our internet, plz stay away from it, kthxbye"



Noin se valitettavasti menee nettipeleissä ja varmaan suurimmassa osassa nettiyhteisöjäkin. Jonkinlainen nokkimisjärjestys on kaikkialla. Se on lähinnä inhimillistä.

Tulikokeella tarkotin lähinnä sitä, että miettii mitä sanoo, koska siitä voi joutua roviolle, joten se jo toimii suodattimena. Sekä hyvässä, että pahassa.
Rönsyilyähän täällä on ollut aina, plattariaikana siellä naureskeltiin mitä helvetin kiksukakaroita täällä on ja nyt haukkujat on täällä antamassa suoraa palautetta kaikesta.

Klubitus v.x = phpbb v.x *pepsodent*

Super-Kerttu, 21.2.2008 14:57:
---
Damien, 21.2.2008 14:52:


Mut ei tätä linjaa ainakaan pidä tyhmentää, niinku Kerttu valitti että pitäisi.
Ihan asiallista keskustelua asiallisesta aiheesta, jatkakaa.

---


Eli täällä saa kysyä vaan fiksuja kysymyksiä? Mä oon kyllä joskus kuullut, ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan..Mutta klubbarissa niitä taitaa olla.. *igor*



Miksi se, että joku naljailee tyhmästä kysymyksestä sulle, haittaa sua, jos itsekin tiedät ettei kysymyksesi ole mitenkään viisas? Pitää nyt ihmisellä sen verran olla selkärankaa (huom. internetin perusvaatimuksia), että osaa joko ottaa palautteen vastaan tai sitten suodattaa vittuilut.
Progress

Posts: 955

#46 • • Progress
Luin koko pätkän läpi ja en oikein muuta keksi sanottavaa kuin, että HUH.
Monella on kyllä ihan asiaakin näissä teksteissään, mut aika moni kyl valittaa ihan tyhjästä, ns. tekee kärpäsestä härkäsen. No mut, on olemassa sananvapauslaki. Itse en viitsi tämän enempää osallistua, eikä se mulle oikeastaan kuulukaan. Mut sanoisin viel, vaikka siitä ei taida mitää hyötyä ollakaa, että

*piis*.

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Damien

Posts: 2,882

#47 • • Damien [tr3ox]

Super-Kerttu, 21.2.2008 14:57:
---
Damien, 21.2.2008 14:52:


Mut ei tätä linjaa ainakaan pidä tyhmentää, niinku Kerttu valitti että pitäisi.
Ihan asiallista keskustelua asiallisesta aiheesta, jatkakaa.

---


Eli täällä saa kysyä vaan fiksuja kysymyksiä? Mä oon kyllä joskus kuullut, ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan..Mutta klubbarissa niitä taitaa olla.. *igor*

Ja joo, mä tiedän, että sulla on jotain kummaa mua vastaan..



This is internjet hjumor:
"Blackman Falling: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-Aaaaaaaaaaaaaaaah!"


Avoin runo Kertulle:

Tätähän mä just tarkoitin edellisellä ja älymystön enemmistö tänne haluttiin KYLLÄ olette oikeassa itsetunnossanne vaikka seuraamme sut tahtoisimme. Oli nää päivät viimeiset kansamme luetut, näkemyserot - ne ne meidät teurasti.

Ei tullut ydinsota, ei korventanut tuulet auringon, aika se vain loppui meiltä kesken.
kun
Käsi kaulasta kuristaen mä levolle laskin luojani, vierelle sisareni. Tuhon aika tulee tai siltä musta tuntuu, kun joka kertaa huntuu mä raotan ja sokaisevan valon pistäessä reikää mun silmään, mä itken sisällä mun pään.

Sua vastaan mulla mitään ei oo, kysy vaik juhgulta mä diggaan kaikkia, mustaahuumoria sitä se vain on.
josbe

Posts: 1,982

#48 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Damien, 21.2.2008 14:52:
Mut ei tätä linjaa ainakaan pidä tyhmentää, niinku Kerttu valitti että pitäisi. Netti on ainoo paikka missä idiootit eivät vielä ole päässeet huumorintajuttomuudellaan vaikuttamaan toisten elämiseen yhtä rankasti ku reaalimaailmassa. Jos ei osaa nauraa peiliin, on syytä katsoa syvälle itseensä, oli läppä kuinka raju tahansa - se on vaan silti sitä ... läppää.


Ei tässä varmaan mistä "tyhmentämisestä" ollut kyse, vaan ihan yksinkertaisista käyttäytymissäännöistä, jotka kuitenkin olisi jollain tasolla hyvä muistaa säilyttää myös netissä.

Itse näen klubbarin "tyhmentämisenä" enemmänkin ala-astekäyttäytymistä muistuttavat kukkotappelutopikit.

Itselleen nauraminen on taas asia erikseen. Ei reaalimaailmassakaan ihminen kaikkea kestä. Miksi pitäisi kestää netissä?
Admo

Posts: 54

#49 • • Admo

ezzy, 21.2.2008 14:44:

Lähinnä se on testi imho. Tulikoe. Jos ei kestä internettiä, pysykööt poissa.



Joo. Tää onkin just hyvä asenne.

Tällä sivustolle tekisi hyvää hieman tiukempi modelinja, ja ihmettelen todella paljon mikäli joku on tästä asiasta eri mieltä. Tiedän itsekin pari henkilöä jotka ovat hyvin nopeasti kadonneet klubbarista heti alkaneen vittuilun takia.

Ja se sts:n perustama dorka-topikki oli kyllä todella alhainen veto. Shame on modet ettei lukkoa viuhunut.
Avatar
#50 • • Fuzzy Guest

Admo, 21.2.2008 15:33:
---
ezzy, 21.2.2008 14:44:

Lähinnä se on testi imho. Tulikoe. Jos ei kestä internettiä, pysykööt poissa.


---


Joo. Tää onkin just hyvä asenne.

Tällä sivustolle tekisi hyvää hieman tiukempi modelinja, ja ihmettelen todella paljon mikäli joku on tästä asiasta eri mieltä. Tiedän itsekin pari henkilöä jotka ovat hyvin nopeasti kadonneet klubbarista heti alkaneen vittuilun takia.



Niin. Onhan jokainen joskus ollut ensimmäistä kertaa missä vaan. Se että uusille ihmisille ruvetaan vittuilemaan, johtuu kauemmin kuvioissa olleiden ihmisten ylemmyyden tunteesta. Hehän jo tietävät niin paljon enemmän asioita kuin uusi tulokas, joka voidaan lynkata juuri siitä syystä?

Kyllä jopa meikä(!!) huomaa selvästi eron niiden ihmisten välillä, jotka ovat jo tottuneet käyttämään just esimerkiksi netti forumeita ja niiden jotka vasta aloittelevat tutustumaan forumien käyttöön. Ja olenkin huomannut selkeästi kuinka joidenkin nettikäyttäytyminen, postauksien perusteella, on muuttunut huomattavasti ensimmäisestä postauksesta viimeisimpään. Ja nimenomaisesti siihen fiksumpaan ja korrektimpaan suuntaan. Miksi ei vain voisi antaa jokaiselle aikaa oppia uusia asioita.
Damien

Posts: 2,882

#51 • • Damien [tr3ox]

josbe,
Itselleen nauraminen on taas asia erikseen. Ei reaalimaailmassakaan ihminen kaikkea kestä. Miksi pitäisi kestää netissä?



Miksi siitä pitää sitten aina syyllistää muita kun vika kerran on itsessään?

Omassa rajatapauksessani olen monasti huomannut sen miten vähän ihmiset lopareissa ymmärtää huumorin päälle ja kuinka valitettavan usein ne ottavat itseensä huumoriksi tarkoitetun kommentin. Sama aspekti korostuu tosielämässä päivittäin, kun nämä samat reikäpäät päivästä toiseen viljelevät pikkuilkeyksiä työkavereilleen ja tuttavilleen, koska potevat kroonista heikkoa itsetuntoa.

Tämä raja heikon itsetunnon omaavan ilkeyksiä viljelevän reikäpään ja mustan huumorin peitsen kantajan välillä, on se seikka mihin haluaisin enemmän takertua, koska tätä nykyään olen ollut enemmänkin hiljaa kuin oma äänekäs itseni. Olen yksinkertaisesti vain tajunnut sen ettei suurimmalla osasta ihmisiä ole ns. tunneälyä reagoida oikealla tavalla aka nauraa, vaan menevät ja koteloittavat sisäänsä katkeruutta omasta itsestään. Enkä mä halua vittu sillai satuttaa ketään mut pistää se silti vituttamaan.

Kyvyttömyys aloittaa dialogi läpän heittäjän kanssa on kans omiaan kärjistämään jo valmiiksi tulehtunutta tilannetta. Samalla kun ihmiset kailottaa kovaan ääneen että "PERSEREIÄT käyttäytykää kuin aikuiset!", totean: "Ehkä vanha, muttei KOSKAAN AIKUINEN". Miettikää nyt kaks kertaa voisko toi tarkoittaa tota kenties huumoriksi, vai oliko se aidosti nyt repimässä mua kappaleiksi tässä topicissa ja olisiko kenties minussakin jotain vikaa ja jos oli ja toi sen heitti ja se nyt tässä aiemmin korosti diggaavansa muita ja omaavansa synkän huumorintajun, nii VOISKO, KENTIES ehkä(?) kyseessä todellakin olla läpästä? Mua vituttaa kun aina jengi tilittää diibadaabaa eivätkä ajattele omilla aivoillaan. Netissä sen aivon käyttö korostuu vielä tämän tyyppisessä alastomassa keskustelussa, missä henkilö voi joko olla täysin oma itsensä tai vaihtoehtoisesti luoda itselleen alteregon jona esiintyy. Minusta kyse on juurikin tästä seikasta ja ihmiset ajattelee liian vähän.
bates

Posts: 707

#52 • • bates Tirehtööri

-Fuzzy-, 21.2.2008 15:44:
---

Niin. Onhan jokainen joskus ollut ensimmäistä kertaa missä vaan. Se että uusille ihmisille ruvetaan vittuilemaan, johtuu kauemmin kuvioissa olleiden ihmisten ylemmyyden tunteesta. Hehän jo tietävät niin paljon enemmän asioita kuin uusi tulokas, joka voidaan lynkata juuri siitä syystä?



Samahan se on noissa reaalimaailman bileissäkin, ainakin palautetopikkien mukaan.

Vitutuksen aihe kun monesti tuntuu olevan turistien & kääliöiden & tavisten (mitä nää nyt sit ikinä tarkoittaakaan) ilmestyminen bileisiin pilaamaan se true bilettäjien ja hardcore skeneläisten jossain astraalileveleillä oleva yhtenäisyyden tunne ja plurahtelu.

Ja tulivat vielä prkl ihan farkuissa ja tavallisessa t-paidassa. Ettäs julkeavatkin.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Epailija

Posts: 5,636

#53 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Admo, 21.2.2008 15:33:
Ja se sts:n perustama dorka-topikki oli kyllä todella alhainen veto. Shame on modet ettei lukkoa viuhunut.



Miten se lukko viuhuu, jos modeilla ei ole tietoa koko topikista? Yrittäkää nyt ymmärtää, että modet tekevät tätä vapaaehtoisesti ilman korvausta, eikä heidän siten voi olettaa käyvän joka ikistä topikkia ja viestiä läpi päivittäin. Luulisi, että ainakin tähän topikkiin valittaneiden olisi helppo samaistua kaikkien kinojen selvittelyyn väsähtäneeseen moderaattoriin, mutta ei - kun kerran on vastuun ottanut kannettavakseen, niin se on ilmeisesti kannettava väsymättä, vaikka toimenkuva muuttuisi vuosien saatossa selkeästi alkuperäistä vaativammaksi. Jälkikäteen on helppoa parjata löysää moderointilinjaa, mutta kuinka monesta tilanne oli niin vakava, että antoi palautetta moderaattoreille suoraan tai tähän tarkoitetussa topikissa? Aika helvetin harvasta ilmeisesti. Älkää kysykö mikseivät moderaattorit tehneet mitään, kysykää miksette itse tehneet.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#54 • • Fuzzy Guest

bates, 21.2.2008 15:56:


---


Samahan se on noissa reaalimaailman bileissäkin, ainakin palautetopikkien mukaan.

Vitutuksen aihe kun monesti tuntuu olevan turistien & kääliöiden & tavisten (mitä nää nyt sit ikinä tarkoittaakaan) ilmestyminen bileisiin pilaamaan se true bilettäjien ja hardcore skeneläisten jossain astraalileveleillä oleva yhtenäisyyden tunne ja plurahtelu.

Ja tulivat vielä prkl ihan farkuissa ja tavallisessa t-paidassa. Ettäs julkeavatkin.


Khyllä! Juuri tätä ajoinkin takaa. Näin on kaikkialla. Siksi sanoinkin, että jokainen on _jossain_(missä vaan), ensimmäistä kertaa.
ezzy

Posts: 8,060

#55 • • ezzy Droid-pappa

-Fuzzy-, 21.2.2008 15:44:
---
Admo, 21.2.2008 15:33:
---
ezzy, 21.2.2008 14:44:

Lähinnä se on testi imho. Tulikoe. Jos ei kestä internettiä, pysykööt poissa.


---


Joo. Tää onkin just hyvä asenne.

Tällä sivustolle tekisi hyvää hieman tiukempi modelinja, ja ihmettelen todella paljon mikäli joku on tästä asiasta eri mieltä. Tiedän itsekin pari henkilöä jotka ovat hyvin nopeasti kadonneet klubbarista heti alkaneen vittuilun takia.



---

Niin. Onhan jokainen joskus ollut ensimmäistä kertaa missä vaan. Se että uusille ihmisille ruvetaan vittuilemaan, johtuu kauemmin kuvioissa olleiden ihmisten ylemmyyden tunteesta. Hehän jo tietävät niin paljon enemmän asioita kuin uusi tulokas, joka voidaan lynkata juuri siitä syystä?

Kyllä jopa meikä(!!) huomaa selvästi eron niiden ihmisten välillä, jotka ovat jo tottuneet käyttämään just esimerkiksi netti forumeita ja niiden jotka vasta aloittelevat tutustumaan forumien käyttöön. Ja olenkin huomannut selkeästi kuinka joidenkin nettikäyttäytyminen, postauksien perusteella, on muuttunut huomattavasti ensimmäisestä postauksesta viimeisimpään. Ja nimenomaisesti siihen fiksumpaan ja korrektimpaan suuntaan. Miksi ei vain voisi antaa jokaiselle aikaa oppia uusia asioita.



Niin, miksei maailma vois vaan olla pinkki...

Väittäkää nyt vielä ettei aivan kaikkialla ole jonkinasteista testausta "uudelle" tyypille. Miten naiveja oikein olette? Itse olen ainakin helvetin turhautunut, että täällä saa jauhaa junge-mann ja mark hamilton ja bastian mikälie tyyliset puoli-trollit, joilla ei ole mitään sanottavaa ja tuikkivat vaan sormea kaikkien silmään ja bensaa liekkeihin. Miksi typeriä pitää taputella päähän?

Olisko mitään ideaa ottaa käyttöön sellanen esim. puolen vuoden mittainen vastarekisteröityneiden leikkikoulu? Pidemmän aikaa rekisteröityneet ei sais kommentoida mitään ko. alueelle ja päinvastoin :) Kyllä, tämäkin on aivopieru eikä tule koskaan toteutumaan.
crissy

Posts: 1,958

#56 • • crissy
halleluuuuuuuuujah!!!!!*piis**piis**pepsodent*
Juhgu

Posts: 7,921

#57 • • Edited Juhgu Virnistelijä

T-mu, 21.2.2008 13:19:
Ihailtavaa että jollain on aikaa.



Itsekin nostan hattua. En ehkä ehtinyt lukea ihan koko aloitusviestiä, mutta koska olen AINA SAMA TYYPPI ja muutenkin niin kovin ilkeä, niin varmistin haulla ettei minua löydy tästä vääryyttä vastaan hyökkäävästä ketjusta. Eikä löytynyt, maineeni on siis puhdas *enkeli*

Mutta ko. haulla bongasin tämän:

Damien, 21.2.2008 15:07:
---
Sua vastaan mulla mitään ei oo, kysy vaik juhgulta mä diggaan kaikkia


...ja halusin vaan sanoa että näin on! Damien diggaa kaikkia! Jatkakaa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jinx

Posts: 2,615

#58 • • Jinx Superfeminine
Eipä tähän nyt voi sanoo ku *piis* Ei tää nyt niiiiiiiiiin vakavaa oo... *pepsodent*

--
Pyllykkä

josbe

Posts: 1,982

#59 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Damien, 21.2.2008 15:56:
---
josbe,
Itselleen nauraminen on taas asia erikseen. Ei reaalimaailmassakaan ihminen kaikkea kestä. Miksi pitäisi kestää netissä?

---


Miksi siitä pitää sitten aina syyllistää muita kun vika kerran on itsessään?



Sunko mielestä paskan ottaminen niskaansa = osaa nauraa itselleen? *ding* Käskisitkö esimerkiksi koulukiusattua olemaan vähän "huumorintajuisempi"?

Täytyy sanoa, että itse yhdistän itselleen nauramisen johonkin ihan muuhun.

Omassa rajatapauksessani olen monasti huomannut sen miten vähän ihmiset lopareissa ymmärtää huumorin päälle ja kuinka valitettavan usein ne ottavat itseensä huumoriksi tarkoitetun kommentin. Sama aspekti korostuu tosielämässä päivittäin, kun nämä samat reikäpäät päivästä toiseen viljelevät pikkuilkeyksiä työkavereilleen ja tuttavilleen, koska potevat kroonista heikkoa itsetuntoa.


Eli jengin pitäis ymmärtää kaikkea, mitä sinun mielestäsi on hauskaa huumoria, mutta heikosta itsetunnosta kielii se, kun "reikäpäät päivästä toiseen viljelevät pikkuilkeyksiä työkavereilleen ja tuttavilleen"?
Damien

Posts: 2,882

#60 • • Damien [tr3ox]

Juhgu,
Damien, 21.2.2008 15:07:
---
Sua vastaan mulla mitään ei oo, kysy vaik juhgulta mä diggaan kaikkia
---

...ja halusin vaan sanoa että näin on! Damien diggaa kaikkia! Jatkakaa.



Kiitos Lahti, kiitos Suomi, Länsi-Vantaa kuittaa ja kumartaa! Pidentäkää.